Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Chemical agent
Chemical body
Chemical components of apples
Chemical composition of apples
Chemical constitution of a grape
Chemical constitution of apples
Chemical constitution of grapes
Chemical make up of apples
Chemical make up of grapes
Chemical nomenclature
Chemical product
Chemical substance
Chemicals
Chemicals legislation
Chemicals regulation
Employ deinking chemicals
Hazardous substances legislation
Kabuki make-up syndrome
Legislation on chemical products
Make use of deinking chemicals
Make-up artist
Make-up chemical
REACH
Regulation on chemical products
The chemical constitution of a grape
Use deinking chemical
Use deinking chemicals
Wastes from phosphorus chemical processes

Vertaling van "Make-up chemical " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE






chemical components of apples | chemical composition of apples | chemical constitution of apples | chemical make up of apples

chemische samenstelling van appels


make use of deinking chemicals | use deinking chemical | employ deinking chemicals | use deinking chemicals

chemicaliën voor inktverwijdering gebruiken


chemical make up of grapes | the chemical constitution of a grape | chemical constitution of a grape | chemical constitution of grapes

chemische samenstelling van druiven


chemical product [ chemical agent | chemical body | chemical nomenclature | chemicals | chemical substance ]

chemisch product [ chemische nomenclatuur | chemische stof | chemische substantie | chemisch produkt ]


chemicals legislation [ chemicals regulation | legislation on chemical products | REACH | Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals | regulation on chemical products | hazardous substances legislation(GEMET) ]

wetgeving inzake chemische producten [ REACH | Registratie en beoordeling van en autorisatie en beperkingen ten aanzien van chemische stoffen | verordening inzake chemische producten ]


wastes from phosphorus chemical processes | wastes from the manufacture, formulation, supply and use of phosphorous chemicals and phosphorous chemical processes | wastes from the MFSU of phosphorous chemicals and phosphorous chemical processes

afval van chemische processen met fosfor


wastes from sulphur chemical processes (production and transformation) and desulphurisation processes | wastes from the manufacture, formulation, supply and use of sulphur chemicals, sulphur chemical processes and desulphurisation processes | wastes from the MFSU of sulphur chemicals, sulphur chemical processes and desulphurisation processes

afval van chemische processen met zwavel(productie en omzetting) en ontzwavelingsprocessen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Such a levy would also make non-chemical methods more competitive and could contribute to the additional funds, needed to cover the external costs of PPPs, research and development work into more sustainable alternatives and further protection of sensitive areas and population groups.

Een dergelijke heffing zou niet-chemische methoden betere concurrentiekansen geven en de extra middelen kunnen helpen genereren die nodig zijn om de externe kosten te dekken van GBP's, onderzoek en ontwikkelingwerk met betrekking tot meer duurzame alternatieven en een verdergaande bescherming van kwetsbare gebieden en bevolkingsgroepen.


"Hazard-based" and "risk-based" decision making on chemicals: what is the regulatory context?

Wat is het regelgevingskader van de besluitvorming over chemische stoffen op basis van gevaren- en risicoanalyse?


In line with the "polluter pays principle", REACH shifted the burden of proof to industry, making it responsible for the safety of chemicals along the supply chain. Companies must identify and manage chemical risks, demonstrating how substances can be safely used.

Volgens het principe dat de vervuiler betaalt, heeft REACH de bewijslast naar de bedrijfssector verlegd en daarmee ook de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van chemische stoffen in de toeleveringsketen. Bedrijven moeten chemische risico's constateren en beheren, en laten zien hoe de stoffen veilig kunnen worden gebruikt.


Projects improving the use of chemical monitoring data (e.g. environmental monitoring, human bio-monitoring, product monitoring, indoor air monitoring) in the protection of human health and the environment, by making the chemical monitoring data available, accessible, comparable and interoperable, and allowing for linking them with monitoring of human and environmental health and for assessment of exposures from chemical mixtures via various routes of exposure.

Projecten die het gebruik van chemische bewakingsgegevens (zoals milieubewaking, menselijke biomonitoring, productbewaking, binnenluchtbewaking) bij de bescherming van de menselijke gezondheid en het milieu verbeteren door chemische bewakingsgegevens beschikbaar, toegankelijk, vergelijkbaar en interoperabel te maken, waardoor ze gekoppeld kunnen worden aan het toezicht op de gezondheid van mens en milieu en de blootstelling aan chemische mengsels via verschillende routes van blootstelling beoordeeld kan worden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Process emissions from raw materials used as make-up chemicals, including at least limestone or soda ash, shall be monitored by Method A in accordance with section 4 of Annex II. CO emissions from the recovery of limestone sludge in pulp production shall be assumed to be recycled biomass CO. Only the amount of CO proportional to the input from make-up chemicals shall be assumed to give rise to fossil CO emissions.

Procesemissies uit grondstoffen gebruikt als suppletiechemicaliën, waaronder ten minste kalksteen of natriumcarbonaat, worden gemonitord met methode A overeenkomstig bijlage II, punt 4. CO-emissies uit de terugwinning van kalksteenslib bij pulpproductie worden beschouwd als gerecycleerde biomassa-CO.


For emissions from make-up chemicals, the following tier definitions for the emission factor shall apply:

Voor emissies uit suppletiechemicaliën gelden de volgende niveaudefinities voor de emissiefactor:


Chemical safety reports will be produced for substances placed on the market in quantities at or above 10 tonnes[34] and a data base with the purpose to make publicly available non confidential data about chemical substances will be kept by the European Chemicals Agency.

Voor stoffen die in hoeveelheden van 10 ton of meer in de handel worden gebracht, moeten chemischeveiligheidsrapporten worden opgesteld[34] en het Europees Agentschap voor chemische stoffen gaat een databank beheren om niet-vertrouwelijke gegevens over chemische stoffen openbaar te maken.


Such a levy would also make non-chemical methods more competitive and could contribute to the additional funds, needed to cover the external costs of PPPs, research and development work into more sustainable alternatives and further protection of sensitive areas and population groups.

Een dergelijke heffing zou niet-chemische methoden betere concurrentiekansen geven en de extra middelen kunnen helpen genereren die nodig zijn om de externe kosten te dekken van GBP's, onderzoek en ontwikkelingwerk met betrekking tot meer duurzame alternatieven en een verdergaande bescherming van kwetsbare gebieden en bevolkingsgroepen.


In the chemical field, the JRC will make its collection of open-source intelligence on the presence of chemical agents covered by the Chemical Weapons Convention available upon request to all authorised services of the European Commission and Member States.

Op chemisch gebied zal het GCO alle bevoegde diensten van de Europese Commissie en de lidstaten op verzoek toegang geven tot zijn verzameling van inlichtingen uit vrij toegankelijke bron over de aanwezigheid van chemische stoffen die onder het Verdrag inzake chemische wapens vallen.


(c) framing and presenting a strategy which will lead, inter alia, to further development of policies to address fully Agenda 21 with respect to hazardous chemicals, with particular attention to the precautionary principle, to information on risks to users and to making the work on the substitution or phasing-out of hazardous chemicals more efficient; the safe management of all hazardous chemicals needs to be improved;

c) ontwikkeling en presentatie van een strategie die onder meer zal leiden tot verdere uitwerking van beleidsinitiatieven met het oog op de integrale uitvoering van Agenda 21 wat betreft gevaarlijke chemische stoffen, met bijzondere aandacht voor het voorzorgsbeginsel, de voorlichting over de risico's aan gebruikers en het doeltreffender maken van de werkzaamheden in verband met de vervanging of de geleidelijke stopzetting van het gebruik van gevaarlijke chemische stoffen; het veilig beheer van alle gevaarlijke chemische stoffen moet ...[+++]


w