Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Archive new media
Assault by legal official
Audiovisual Media Services Directive
Certainty of law
Committee of Legal Experts in the Media Field
Conserve new media
Conserving new media
Directive on television without frontiers
Initiate legal proceedings
Legal certainty
Legal entity
Legal personality
Legal security
Legal status
MM-JU
Mass media
Means of mass communication
Media
Media law
Media legality
Media legislation
Media norms
Perforate print media
Perforate printed media
Perforating printed media
Preserve new media
Principle of equality and legal certainty
Principle of legal certainty
Puncture print media
Take legal proceedings
Television without Frontiers Directive
To commence legal proceedings
To institute legal proceedings
To introduce legal proceedings
To start legal proceedings

Vertaling van "Media legality " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
media legality | media norms | media law | media legislation

mediawet | mediawetgeving


Committee of Legal Experts in the Media Field | MM-JU [Abbr.]

Comité van juridische deskundigen op mediagebied | MM-JU [Abbr.]


archive new media | conserving new media | conserve new media | preserve new media

nieuwe media bewaren | nieuwe media opslaan


mass media [ means of mass communication | media ]

massamedia [ massacommunicatiemiddel | media ]


perforate print media | puncture print media | perforate printed media | perforating printed media

gedrukte media perforeren


initiate legal proceedings | take legal proceedings | to commence legal proceedings | to institute legal proceedings | to introduce legal proceedings | to start legal proceedings

rechtsvordering instellen | strafvervolging instellen


legal status [ legal entity | legal personality ]

rechtstoestand [ juridisch statuut | rechtspersoonlijkheid | rechtsvorm ]


principle of legal certainty [ certainty of law | legal certainty | legal security | principle of equality and legal certainty ]

rechtszekerheidsbeginsel [ beginsel van gelijkheid en rechtszekerheid ]


Audiovisual Media Services Directive | Council Directive 89/552/EEC on the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member States concerning the pursuit of television broadcasting activities | Directive 89/552/EEC of 3 October 1989 of the European Parliament and of the Council on the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administrative action in Member States concerning the provision of audiovisual media services (Audiovisual Media Services Directive) | Directive on television without frontiers | Television without Frontiers Directive

Richtlijn 89/552/EEG van 3 oktober 1989 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de coördinatie van bepaalde wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in de lidstaten inzake het aanbieden van audiovisuele mediadiensten (richtlijn Audiovisuele mediadiensten) | Richtlijn 89/552/EEG van de Raad van 3 oktober 1989 betreffende de coördinatie van bepaalde wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in de Lid-Staten inzake de uitoefening van televisie-omroepactiviteiten | richtlijn audiovisuele mediadiensten | Televisie zonder grenzen -richtlijn


Assault by legal official

aanval door juridisch ambtenaar
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. Calls on the Member States and the EU to make sure that legally binding procedures and mechanisms are in place for the selection and appointment of public media heads, management boards, media councils and regulatory bodies that are transparent, are based on merit and indisputable experience and ensure professionalism, integrity and independence, as well as maximum consensus in terms of representing the entire political and social spectrum, legal certainty and continuity rather than political or partisan criteria that are based on ...[+++]

2. dringt er bij de lidstaten en de EU op aan te waarborgen dat juridisch bindende procedures en mechanismen worden ingevoerd voor de selectie en benoeming van mediadirecteuren, bestuursraden, mediaraden en regelgevende instanties die transparant zijn, gebaseerd op verdiensten en onbetwistbare ervaring en die professionaliteit, integriteit, onafhankelijkheid, evenals consensus voor wat betreft de vertegenwoordiging van het gehele politieke en maatschappelijke spectrum, rechtszekerheid en continuïteit garanderen in plaats van politieke of partijgebonden criteria die berusten op een "verwen- en beloonsysteem" dat gekoppeld is aan de result ...[+++]


The European legislation which may be affected by follow-up to this Green Paper is mainly the Audiovisual Media Services Directive (AVMSD) (2010/13/EU), which aims to ensure a Single Market and legal certainty for Europe's TV and audiovisual industry, by creating a level playing field for broadcast and on-demand audiovisual media.

Als er naar aanleiding van het groenboek maatregelen worden genomen, zullen die van invloed zijn op de Europese wetgeving en met name op de richtlijn audiovisuele mediadiensten (Richtlijn 2010/13/EU), die is gericht op een eengemaakte markt en rechtszekerheid voor de tv- en audiovisuele sector door gelijke voorwaarden te scheppen voor omroepmedia en audiovisuele media op aanvraag.


The AVMS Directive (AVMSD) aims at a Single Market for audiovisual media services and at legal certainty for Europe's TV and audiovisual industry.

De AVMS-richtlijn is gericht op een eengemaakte markt voor audiovisuele mediadiensten en op rechtszekerheid voor de tv- en audiovisuele sector in Europa.


36. Is deeply concerned about recent developments in the media and the fact that media ownership remains opaque and highly concentrated; urges the country to demonstrate an absolute commitment to media freedoms and pluralism, including informed and pluralistic debate about the reform issues identified in the Progress Report; welcomes the invitation to the OSCE Representative on Freedom of the Media to take part in the newly established Round Table on freedom of the media and endorses her statement that, while all the media outlets must comply with the legal and finan ...[+++]

36. is zeer verontrust over de recente ontwikkelingen in de media en over het feit dat media-eigendom nog steeds ondoorzichtig en sterk geconcentreerd is; vraagt het land zich zonder voorbehoud te committeren aan mediavrijheid en pluralisme en te zorgen voor een deskundig en pluralistisch debat over de in het voortgangsverslag genoemde hervormingskwesties; is ingenomen met de uitnodiging van de OVSE-vertegenwoordiger voor een discussie over mediavrijheid, die plaats zal vinden in het kader van het rondetafelgesprek over mediavrijheid, en sluit zich aan bij haar stelling dat alle mediaorganen weliswaar moeten voldoen aan de juridische e ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
36. Is deeply concerned about recent developments in the media and the fact that media ownership remains opaque and highly concentrated; urges the country to demonstrate an absolute commitment to media freedoms and pluralism, including informed and pluralistic debate about the reform issues identified in the Progress Report; welcomes the invitation to the OSCE Representative on Freedom of the Media to take part in the newly established Round Table on freedom of the media and endorses her statement that, while all the media outlets must comply with the legal and finan ...[+++]

36. is zeer verontrust over de recente ontwikkelingen in de media en over het feit dat media-eigendom nog steeds ondoorzichtig en sterk geconcentreerd is; vraagt het land zich zonder voorbehoud te committeren aan mediavrijheid en pluralisme en te zorgen voor een deskundig en pluralistisch debat over de in het voortgangsverslag genoemde hervormingskwesties; is ingenomen met de uitnodiging van de OVSE-vertegenwoordiger voor een discussie over mediavrijheid, die plaats zal vinden in het kader van het rondetafelgesprek over mediavrijheid, en sluit zich aan bij haar stelling dat alle mediaorganen weliswaar moeten voldoen aan de juridische e ...[+++]


The AVMS Directive (2010/13/EU) ensures a Single Market and legal certainty for Europe's TV and audiovisual industry by creating a level playing field for both broadcast and on-demand audiovisual media services across frontiers while preserving cultural diversity, protecting children and consumers, safeguarding media pluralism and combating racial and religious hatred.

De AVMS-richtlijn (2010/13/EU) waarborgt een eengemaakte markt en biedt rechtszekerheid voor de Europese tv- en audiovisuele sector door over de grenzen heen een gelijk speelveld tot stand te brengen voor zowel omroepdiensten als audiovisuele mediadiensten. Tegelijk wordt daarmee gezorgd voor het behoud van culturele diversiteit, bescherming van kinderen en consumenten, vrijwaring van het pluralisme van de media en bestrijding van religieuze en rassenhaat.


Information Society and Media Commissioner Viviane Reding said: "The adoption of this Communication will give additional legal certainty to the media sector in Europe and ensure a fair competition between public broadcasting and private media.

Eurocommissaris voor Informatiemaatschappij en media Viviane Reding: "Nu deze mededeling is goedgekeurd krijgt de mediasector extra rechtszekerheid en zorgen we voor eerlijke concurrentie tussen publieke omroepen en particuliere media.


I. whereas one of the main weaknesses of community media in the European Union is their lack of legal recognition by many national legal systems, and whereas, moreover, none of the relevant Community legal acts have yet addressed the issue of community media,

I. overwegende dat een van de belangrijkste zwakke punten van de publieke (burger- en gemeenschaps-) media in de Europese Unie is gelegen in het feit dat zij door vele nationale rechtsstelsels niet worden erkend, en dat ze tot nu toe in geen enkele relevante communautaire rechtshandeling aan bod komen,


I. whereas one of the main weaknesses of community media in the European Union is their lack of legal recognition by many national legal systems, and whereas, moreover, none of the relevant Community legal acts have yet addressed the issue of community media,

I. overwegende dat een van de belangrijkste zwakke punten van de publieke (burger- en gemeenschaps-) media in de Europese Unie is gelegen in het feit dat zij door vele nationale rechtsstelsels niet worden erkend, en dat ze tot nu toe in geen enkele relevante communautaire rechtshandeling aan bod komen,


The free movement of television broadcasts between Member States could, under certain conditions, be hampered in the event of national laws being circumvented, the establishment of media companies in another Member State could be restricted, competition could be impaired and distorted (e.g. the British television channel ITV could be the subject of a take-over bid, whereas in other Member States an operator may hold no more than 25% or 50% of the shares in a television channel), and a lack of legal certainty could damage the competiti ...[+++]

Het vrij verrichten van uitzendingen tussen de Lid-Staten door televisiemaatschappijen zou namelijk, onder bepaalde voorwaarden, kunnen worden beperkt in geval van ontduiking van de wetgevingen, de instelling van media in andere Lid-Staten zou kunnen worden beperkt, er zouden concurrentiebeperkingen en -distorsies kunnen ontstaan (de Britse televisiemaatschappij ITV zou bij voorbeeld voor 100% kunnen worden overgenomen, terwijl de deelneming van een subject in een televisiemaatschappij uit andere Lid-Staten beperkt is tot maximaal 25 of 50% van het kapitaal) en enige rechtsonzekerheid zou nadelig kunnen zijn voor de concurrentiekracht va ...[+++]


w