Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Mobile communication
Mobile communications network
Mobile communications system
Mobile network
Mobile network operator
Mobile phone operator
Mobile telecommunication services
Mobile telephone network
Mobile telephony
Mobile telephony network
Telephone
Telephone equipment
Telephone exchange
Telephone network
Telephonic equipment
Telephonic network
Telephony
UMTS
Universal Mobile Telecommunications System
Universal Mobile Telecoms System
Universal Mobile Telephony Services

Vertaling van "Mobile telephony network " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
mobile communication [ mobile communications network | mobile communications system | mobile network | mobile network operator | mobile phone operator | mobile telephone network | mobile telephony | [http ...]

mobiele communicatie [ exploitant van een mobiel netwerk | mobiel communicatiesysteem | mobiele telefonie | mobieletelefoniebedrijf | mobilofoonnet ]


mobile network | mobile telephony network

mobilofoonnet


Universal Mobile Telecommunications System | Universal Mobile Telecoms System | Universal Mobile Telephony Services | UMTS [Abbr.]

Universeel Mobiel Telecommunicatiesysteem




telephone [ telephone equipment | telephone exchange | telephone network | telephonic equipment | telephonic network | telephony ]

telefoon [ telefonie | telefooncentrale | telefoonmateriaal | telefoonnet | telefoonvoorziening ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This would probably lead to worse conditions for mobile virtual network operators needing access to mobile networks and therefore to less competition in the retail mobile telephony market.

Daardoor dreigen de voorwaarden te verslechteren voor MVNO's die toegang tot netwerken nodig hebben, en zou de concurrentie op de retailmarkt voor mobiele telefonie verminderen.


(66) Where Union providers of mobile telephony services find the benefits of interoperability and end-to-end connectivity for their customers jeopardised by the termination, or threat of termination, of their roaming arrangements with mobile network operators in other Member States, or are unable to provide their customers with service in another Member State as a result of a lack of agreement with at least one wholesale network provider, national regulatory authorities should make use, where necessary, of the pow ...[+++]

(66) Wanneer leveranciers van mobiele-telefoniediensten in de Unie de voordelen van interoperabiliteit en eind-tot-eindverbindingen voor hun klanten in gevaar zien komen als gevolg van de beëindiging of dreigende beëindiging van hun roamingovereenkomsten met exploitanten van mobiele netwerken in andere lidstaten, of wanneer zij niet in staat zijn hun klanten een dienst in een andere lidstaat aan te bieden wegens het ontbreken van een overeenkomst met ten minste één wholesale-netwerkaanbieder, moeten de nationale regelgevende instantie ...[+++]


concerning fixed network telephony and mobile telephony, the date and time of the start and end of the communication;

in het geval van telefonie over een vast netwerk en mobiele telefonie: datum en tijdstip van aanvang en einde van de verbinding,


concerning fixed network telephony and mobile telephony: the telephone service used;

in het geval van telefonie over een vast netwerk en van mobiele telefonie: de gebruikte telefoondienst,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15. Calls on the Member States to ensure that the positioning of the equipment intended to support mobile telephony networks is planned with the most scrupulous regard for health and the environment, and is determined in accordance with transparent planning procedures;

15. verzoekt de lidstaten erop toe te zien dat de plaatsing van installaties die het mobiele telefoonnetwerk moeten ondersteunen, zodanig wordt gepland dat zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met de volksgezondheid en het milieu, en wordt bepaald volgens transparante planologische procedures;


In addition to this, the Commission was concerned by the strong vertical links between, on the one hand, the parties' strong position in certain retail markets such as mobile communications services and corporate communications services in Sweden and Finland and, on the other hand, the parties' monopoly positions for wholesale call termination on their fixed and mobile telephony networks and leading positions for the provision of wholesale international roaming in Sweden and Finland.

Daarnaast maakte de Commissie zich ook zorgen over de sterke verticale banden tussen, enerzijds, de sterke positie van beide partijen op bepaalde retail markten zoals mobiele en zakelijke telecommunicatiediensten in Zweden en Finland en, anderzijds, de monopoliepositie van de partijen op het gebied van wholesale gespreksafgifte op hun vaste en mobiele telefoonnetwerken en hun leiderspositie voor de levering van wholesale internationale roaming in Zweden en Finland.


D. whereas, while the sector of fixed networks is in a transitional phase in the period 2002-2008, elements of full competition already exist in the mobile telephony sector; whereas, in many Member States, the cable sector is developing new and more sophisticated broadband infrastructures, including digital TV, and whereas there is a need for convergence of regulatory policy, just as there is convergence of networks and services, now that barriers between networks, and devices attached to those networks, are dis ...[+++]

D. overwegende dat de vaste netwerken zich in de periode 2002-2008 in een overgangsfase bevinden, maar dat er voor de mobiele telefonie een bepaalde mate van volledig vrije concurrentie bestaat; dat de kabelsector in vele lidstaten nieuwe en meer geperfectioneerde breedbandinfrastructuren ontwikkelt met inbegrip van digitale televisie en er bestaat behoefte aan convergentie in het regelgevend optreden, juist zoals de netwerken en diensten naar elkaar toe groeien, aangezien de hinderlijke verschillen tussen de ne ...[+++]


In practice, mobile services are increasingly provided on a competitive basis with, for example, users having a choice between at least two digital mobile telephony systems in almost every Member State, with firm plans underway for a second network in the few Member States where this is not yet the case".

In de praktijk worden mobiele diensten steeds meer op basis van concurrentie verleend nu gebruikers in bijna iedere Lid-Staat bijvoorbeeld kunnen kiezen uit ten minste twee digitale mobiele telefoonsystemen en er vaste plannen zijn om in Lid-Staten waar dit nog niet zo is, tot een tweede netwerk te komen".


While the public mobile telephony market is still served mainly by analogue cellular systems, digital technology is now being introduced, in particular GSM 900 (the European Global System for Mobile communications) and DCS-1800 (so called Personal Communications Networks - PCN services).

Hoewel de openbare mobiele telefoniemarkt nog hoofdzakelijk op analoge cellulaire technologieën is gebaseerd, wordt thans digitale technologie geïntroduceerd, zoals GSM 900 (het Europese Global System for Mobile communications) en DCS-1800 (de Personal Communications Networks - PCN-diensten).


These liberalization measures seek to promote the dynamic development of supply, while at the same time respecting the rules of competition and taking account, on the one hand, of recent trends in the regulations applicable to telecommunications services, notably the complete liberalization of fixed voice telephony services with effect from 1 January 1998 and, on the other hand, of the anticipated development of the trans-European networks and mobile telephony services in the years to come.

Daardoor wordt een dynamische ontwikkeling van het aanbod met inachtneming van de mededingingsregels mogelijk en wordt enerzijds rekening gehouden met de recente ontwikkeling van het op de telecommunicatiediensten van toepassing zijnde regelgevingskader, met name met de volledige liberalisering van de spraaktelefoniediensten vanaf 1.1.1998 en anderzijds met de verwachte ontwikkeling van de transeuropese netwerken en de mobiele telefoondiensten in de komende jaren.


w