Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Abide by the statutory obligations
Analyse marketplace competition in rental industry
Analysis of marketplace competition in rental industry
Competition policy
Comply with the statutory obligations
Covenant in restraint of competition
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
EU competition law
EU competition policy
European Union competition policy
Follow the statutory obligation
Follow the statutory obligations
Illegal trade practice
Investigate marketplace competition in rental industry
Law of obligation
Laws of obligations
Non-competition clause
Non-competition covenant
Non-competition obligation
Obligation restrictive of competition
Restraint on competition
Restriction on competition
Rule of obligation
Search marketplace competition in rental industry
Statute of obligation
Unfair competition
Unfair trade practice

Vertaling van "Non-competition obligation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


covenant in restraint of competition | non-competition clause | non-competition covenant | non-competition obligation | restraint on competition

concurrentiebeding | concurrentieverbod | niet-concurrentiebeding


obligation restrictive of competition

mededingingsbeperkende verplichting


restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

concurrentiebeperking [ concurrentievervalsing | discriminerende handelspraktijk | oneerlijke concurrentie | oneerlijke handelspraktijk | ongeoorloofde concurrentie | onvolkomen concurrentie | onzuivere concurrentie | restrictieve handelspraktijk | wederrechtelijke handelspraktijk ]


laws of obligations | statute of obligation | law of obligation | rule of obligation

verbintenissenrecht


abide by the statutory obligations | comply with the statutory obligations | follow the statutory obligation | follow the statutory obligations

voldoen aan statutaire verplichtingen | voldoen aan wettelijke verplichtingen




EU competition policy [ European Union competition policy | EU competition law(STW) ]

EU-mededingingsbeleid [ EU-concurrentiebeleid ]


investigate marketplace competition in rental industry | search marketplace competition in rental industry | analyse marketplace competition in rental industry | analysis of marketplace competition in rental industry

concurrentie op de markt in de verhuurindustrie analyseren | concurrentie op de markt in de verhuursector analyseren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Member States shall ensure that, where national courts rule, in actions for damages under Article 101 or 102 of the Treaty or under national competition law, on agreements, decisions or practices which are already the subject of a final infringement decision by a national competition authority or by a national court, those courts cannot take decisions running counter to such finding of an infringement of competition law. This obligation is without prejudice to the rights and obligations under Article 267 TFEU, to the right to an effec ...[+++]

De lidstaten zorgen ervoor dat wanneer de nationale rechter in schadevorderingen artikel 101 of 102 VWEU of het nationaal mededingingsrecht toepast op overeenkomsten, besluiten of feitelijke gedragingen waarover al een in kracht van gewijsde gegaan inbreukbesluit van een nationale mededingingsautoriteit of een nationale rechter is vastgesteld, hij geen beslissingen kan nemen die met een dergelijk inbreukbesluit in strijd zijn. Deze verplichting doet geen afbreuk aan de rechten en verplichtingen uit hoofde van artikel 267 VWEU, het recht op een doeltreffende voorziening in rechte, op een onpartijdig gerecht en op verdediging uit hoofde va ...[+++]


Member States shall ensure that, where national courts rule, in actions for damages under Article 101 or 102 of the Treaty or under national competition law, on agreements, decisions or practices which are already the subject of a final infringement decision by a national competition authority or by a review court, those courts cannot take decisions running counter to such finding of an infringement. This obligation is without prejudice to the rights and obligations under Article 267 of the Treaty, to the right to an effective remedy ...[+++]

De lidstaten zorgen ervoor dat wanneer de nationale rechter in schadevorderingen artikel 101 of 102 van het Verdrag of het nationaal mededingingsrecht toepast op overeenkomsten, besluiten of feitelijke gedragingen waarover al een in kracht van gewijsde gegaan inbreukbesluit van een nationale mededingingsautoriteit of beroepsinstantie is vastgesteld, hij geen beslissingen kan nemen die met dergelijke inbreukbesluiten in strijd zijn. Deze verplichting doet geen afbreuk aan de rechten en verplichtingen uit hoofde van artikel 267 van het Verdrag, het recht op een doeltreffende voorziening in rechte, op een onpartijdig gerecht en op verdedigi ...[+++]


Member States shall ensure that, where national courts rule, in actions for damages under Article 101 or 102 of the Treaty or under national competition law, on agreements, decisions or practices which are already the subject of a final infringement decision by a national competition authority or by a review court, those courts cannot take decisions running counter to such finding of an infringement. This obligation is without prejudice to the rights and obligations under Article 267 of the Treaty.

De lidstaten zorgen ervoor dat wanneer de nationale rechter in schadevorderingen artikel 101 of 102 van het Verdrag of het nationaal mededingingsrecht toepast op overeenkomsten, besluiten of feitelijke gedragingen waarover al een in kracht van gewijsde gegaan inbreukbesluit van een nationale mededingingsautoriteit of beroepsinstantie is vastgesteld, hij geen beslissingen kan nemen die met dergelijke inbreukbesluiten in strijd zijn. Deze verplichting laat de rechten en verplichtingen uit hoofde van artikel 267 van het Verdrag onverlet.


Finally competition authorities have identified a number of instances of anti-competitive behaviour which distorted markets essentially in the form of cartels fixing prices or allocating markets between competitors (about half of all cases) and to a lesser extent in the form of vertical restraints, i.e. arrangements between players at different levels of the production and distribution chain - usually restrictions on the freedom to set prices - and on abuses of dominant positions, such as exclusivity obligations.

De mededingingsautoriteiten hebben ten slotte een aantal voorbeelden van mededingingsverstorende gedragingen vastgesteld die markten in wezen in de vorm van kartels verstoren die prijsafspraken maken of markten onder concurrenten verdelen (zowat de helft van alle zaken) en in mindere mate in de vorm van verticale beperkingen, d.w.z. overeenkomsten tussen spelers op verschillende niveaus van de productie- en distributieketen - gewoonlijk beperkingen van de vrijheid om prijzen te bepalen - en misbruik van machtsposities, zoals exclusiviteitsverplichtingen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The link with competition obligation should also be underlined.

Ook de samenhang met verplichtingen op het gebied van mededinging moet worden benadrukt.


1. Where the national regulatory authority concludes that the appropriate obligations imposed under Articles 9 to 13 have failed to achieve effective competition and that there are important and persisting competition problems and/or market failures identified in relation to the wholesale provision of certain access product markets , it may, as an exceptional measure, in accordance with the provisions of the second subparagraph of Article 8(3), impose an obligation on vertically integrated undertakings to place activities related to t ...[+++]

1. Wanneer de nationale regelgevende instantie besluit dat de passende verplichtingen die zijn opgelegd krachtens de artikelen 9 tot en met 13 er niet in geslaagd zijn daadwerkelijke concurrentie tot stand te brengen en dat er belangrijke en blijvende concurrentieproblemen en/of markttekortkomingen zijn vastgesteld met betrekking tot bepaalde markten voor toegangsproducten , kan zij in overeenstemming met de bepalingen van de tweede alinea van artikel 8, lid 3, een verplichting opleggen aan verticaal geïntegreerde ondernemingen om activiteiten die verband houden met het aanbieden van de desbetreffende toegangsproducten op groothandelsniv ...[+++]


"The current EU Telecom Rules are based on competition law principles and regulatory obligations can only be imposed by the national regulators following a market analysis on undertakings with significant market power. This approach has opened up telecoms markets to competition, lead to more choice for consumers and allowed them to benefit from decreasing prices in many areas," added Competition Commissioner Neelie Kroes.

Het voor het concurrentiebeleid bevoegde Commissielid mevr. Nellie Kroes voegde daaraan toe: "De huidige telecomregels van de EU zijn gebaseerd op de beginselen van de mededingingswetgeving waardoor verplichtingen overeenkomstig de regelgeving uitsluitend kunnen worden opgelegd door de nationale regelgevende instanties op grond van de analyse van markten waarop ondernemingen met aanmerkelijke marktmacht actief zijn. Deze aanpak heeft de telecommarkten open gesteld voor concurrentie, heeft meer keuzevrijheid gebracht voor de consument en heeft hem baat gebracht door dalende prijzen op talrijke gebieden".


At the same time, the new system leads to more level playing field for businesses as all enforcers will be under an obligation to apply the EU competition rules to cases that have an effect on intra-EU trade. A central feature of the new system is the creation of the European Competition Network (ECN) as a new framework for close cooperation between the Commission and national competition authorities.

Terzelfder tijd zorgt het nieuwe systeem ervoor dat voor bedrijven de lat gelijk wordt gelegd: alle handhavingsinstanties zullen de EU-concurrentieregels moeten toepassen op zaken die een impact hebben op de handel binnen de EU. Een centraal element in dit nieuwe systeem is de oprichting van het European Competition Network (ECN) als een nieuw kader voor nauwe samenwerking tussen de Commissie en de nationale mededingingsautoriteiten.


A Community regulation on public service obligations aims to eliminate disparities resulting from obligations inherent in the concept of a public service imposed on land transport undertakings by Member States which are liable to cause substantial distortion to conditions of competition.

Een communautaire verordening betreffende de openbaredienstverplichtingen strekt tot opheffing van de dispariteiten die erin bestaan dat de lidstaten aan vervoersondernemingen openbaredienstverplichtingen opleggen en die de mededingingsvoorwaarden wezenlijk vervalsen.


The package, in the form of a Communication to the European Parliament, the Council of Ministers, the European Monetary Institute and the Economic and Social Committee, includes: - a proposal for a Directive, which would impose an obligation on banks to respect contractual obligations as regards timing of transfers, outlaw double-charging, require lost payments to be reimbursed and sets the transparency rules applicable to transfers; - a call on the banking sector to enter, in agreement with consumer representatives, into voluntary commitments which anticipate the implementation of the provisions laid down in its proposed Directive; - ...[+++]

Het pakket, dat de vorm draagt van een Mededeling aan het Europese Parlement, de Raad van Ministers, het Europees Monetair Instituut en het Economische en Sociaal Comité, omvat: - een voorstel voor een Richtlijn, waarbij de banken zouden worden verplicht contractuele verplichtingen met betrekking tot het tijdsbestek voor overschrijvingen in acht te nemen, af te zien van dubbele kostenaanrekening en de terugbetaling van verloren gegane betalingen te verlangen; - een oproep aan het bankwezen per 1 juli 1995 door middel van een sterkere vrijwillige inspanning de doorzichtigheidsbeginselen na te komen die in de Richtlijnen bij het werkdocument van de Commissie van maart 1992 waren aangegeven. De Commissie zal nauwlettend houden op de toepassin ...[+++]


w