Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Asylum policy officer
Develop employment policies
Develop immigration policies
Establish employment policies
Establish migration policies
Government policy manager
Immigration policy
Immigration policy analyst
Immigration policy officer
Liquidity control
Migration policy
Open market operations
Open-market operations
Open-market policy
Operate employment policies
Operate immigration policies
Operate recruitment policies
Produce migration policies
Restrictive immigration policies

Vertaling van "Operate immigration policies " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
establish migration policies | operate immigration policies | develop immigration policies | produce migration policies

immigratiebeleid ontwikkelen


government policy manager | immigration policy analyst | asylum policy officer | immigration policy officer

beleidsambtenaar immigratie | beleidsmedewerker immigratie


migration policy [ Immigration policy(STW) ]

migratiebeleid


establish employment policies | operate employment policies | develop employment policies | operate recruitment policies

werkgelegenheidsbeleid ontwikkelen






restrictive immigration policies

restrictief immigratiebeleid


liquidity control [ open-market operations | open-market policy | Open market operations(STW) | open market operations(UNBIS) ]

liquiditeitscontrole [ openmarktbeleid | openmarktoperatie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This more open and transparent immigration policy would be accompanied by a strengthening of efforts to combat illegal immigration and especially smuggling and trafficking, not only through increased co-operation and strengthening of border controls but also by ensuring the application of labour legislation with respect to third country nationals.

Dit opener en transparanter immigratiebeleid zou gepaard moeten gaan met een intensivering van de inspanningen ter bestrijding van illegale immigratie, en met name mensenhandel en mensensmokkel, niet alleen door middel van nauwere samenwerking en verscherping van de grenscontroles, maar ook door toe te zien op de toepassing van de arbeidswetgeving ten aanzien van de onderdanen van derde landen.


Accordingly, in October 1999, the elements of a common EU asylum and immigration policy were agreed by the European Council in the Tampere Conclusions [1] which, together with the Action Plan which had been approved by the Council in Vienna in 1998 [2], now form the basis of a work programme for the Commission and the Member States that is being made operational in a «scoreboard» [3].

In oktober 1999 legde de Europese Raad van Tampere in de conclusies van het voorzitterschap [1] de elementen van een gemeenschappelijk asiel- en immigratiebeleid van de EU vast, die nu met het door de Raad van Wenen in 1998 [2] goedgekeurde actieplan de basis vormen van een werkprogramma voor de Commissie en de lidstaten, waarvan de vorderingen worden bijgehouden in een «scorebord» [3].


The Member States at the Tampere Council acknowledged the principle that an EU asylum and immigration policy must necessarily involve co-operation with the countries of origin and transit of migrants.

De lidstaten hebben tijdens de Raad van Tampere het beginsel erkend dat in het kader van het asiel- en migratiebeleid van de EU moet worden samengewerkt met de landen van herkomst en doorreis van migranten.


1. Strongly supports the establishment of a common European immigration policy founded on a high level of political and operational solidarity, mutual trust, transparency, partnership, shared responsibility and joint efforts through common principles and concrete actions, as well as on the values –enshrined in the Charter of Fundamental Rights of the European Union;

1. is een groot voorstander van de formulering van een gemeenschappelijk Europees immigratiebeleid dat is gebaseerd op een hoge mate van politieke en operationele solidariteit, wederzijds vertrouwen, transparantie, partnerschap, gedeelde verantwoordelijkheid en gezamenlijke inspanningen op basis van gemeenschappelijke waarden en concrete acties, alsook op de waarden die worden erkend in het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In 2009 the Commission will devote itself particularly to the quest for progress in the European area of freedom, security and justice, for example, by establishing the common immigration policy and integrating it into the broadest policies of the European Union, such as its growth, competitiveness and social-inclusion policies, by making the European immigration network operational and finalising the common European asylum system ...[+++]

De Commissie gaat zich in 2009 vooral toeleggen op de verwezenlijking van de Europese ruimte van vrijheid, veiligheid en justitie, bijvoorbeeld met de invoering van het gemeenschappelijk immigratiebeleid en door groei, concurrentievermogen en sociale integratie in het meest algemene beleid van de Europese Unie op te nemen; door het Europees immigratienetwerk operationeel te maken en de laatste hand te leggen aan het gemeenschappelijk Europees asielstelsel voor 2010, door de inachtneming van consumentenbescherming in Europa te versterken, door de wederzijdse erkenning van bepaalde burger- en strafrechtelijke wetteksten te verbeteren, met ...[+++]


59. Is aware that changes to immigration policy in a Member State can influence migratory movements and trends in others; believes that, pursuant to the principles of loyal cooperation and mutual solidarity, Member States should operate a mutual information system (for national measures on migration and asylum that are liable to affect other Member States or the Community), and notes that such a system has begun to come into operation in 2007, as evidenced at the most recent JHA Councils, for the exchange of info ...[+++]

59. is zich ervan bewust dat een wijziging van de immigratiepolitiek in één lidstaat de migratiestromen en de evolutie in andere lidstaten kan beïnvloeden; meent dat de lidstaten, in overeenstemming met de beginselen van loyale samenwerking en wederzijdse solidariteit, een wederzijds informatiesysteem (van de nationale maatregelen op het vlak van migratie en asiel die mogelijk een invloed hebben op andere lidstaten of op de Gemeenschap) moeten hanteren, en merkt op dat er in 2007 ook een dergelijk systeem is begonnen te functioneren voor uitwisseling van informatie en ervari ...[+++]


59. Is aware that changes to immigration policy in a Member State can influence migratory movements and trends in others; believes that, pursuant to the principles of loyal cooperation and mutual solidarity, Member States should operate a mutual information system (for national measures on migration and asylum that are liable to affect other Member States or the Community), and notes that such a system has begun to come into operation in 2007, as evidenced at the most recent JHA Councils, for the exchange of info ...[+++]

59. is zich ervan bewust dat een wijziging van de immigratiepolitiek in één lidstaat de migratiestromen en de evolutie in andere lidstaten kan beïnvloeden; meent dat de lidstaten, in overeenstemming met de beginselen van loyale samenwerking en wederzijdse solidariteit, een wederzijds informatiesysteem (van de nationale maatregelen op het vlak van migratie en asiel die mogelijk een invloed hebben op andere lidstaten of op de Gemeenschap) moeten hanteren, en merkt op dat er in 2007 ook een dergelijk systeem is begonnen te functioneren voor uitwisseling van informatie en ervari ...[+++]


14. Considers that the policy of 'zero immigration', which to all effects and purposes has prevailed in most of the EU Member States over the last few decades, has been unable to provide an appropriate response to the complex, shifting pattern of migration flows within Europe and has indirectly stimulated clandestine immigration at the expense of orderly legal immigration; this is one of the causes of precarious working conditions (not only for immigrants but also for the host countries, working population) and it has unleashed racist and xenophobic sentiment; points out in this connection that, if the internal mar ...[+++]

14. is van mening dat het "nul-groei-immigratiebeleid" dat in de praktijk door de meeste landen van de Unie tientallen jaren is gevoerd, geen adequaat antwoord heeft kunnen geven op de ingewikkelde en wisselvallige realiteit van de migratiestromen naar Europa en dat het indirect de clandestiene emigratie heeft gestimuleerd ten koste van goed geordende legale emigratie; daardoor zijn de arbeidsomstandigheden verslechterd, niet slechts van de emigranten maar ook van de nationale bevolking in loondienst; daarmee is weer een racistische en xenofobe dynamiek ontwikkeld die voor de interne markt dreigt uit te lopen op een ruimte van onveilig ...[+++]


The Tampere conclusions, the negotiations for Community legislation, and the Commission proposals in the communications of November 2000 on the long-term objectives of asylum policy and on the European immigration policy all operated as input for the Agenda.

De conclusies van Tampere, de communautaire wetgevingsonderhandelingen en de voorstellen van de Commissie in haar mededelingen van november 2000 over de langetermijndoelstellingen van het asielbeleid en het Europese immigratiebeleid hebben mede de Agenda bepaald.


In its Communication of July 2001 on an open method of co-ordination for the Community immigration policy [76], the Commission had also suggested a number of areas where it considered that there would be a particular value in reinforcing co-operation and exchange of information between Member States.

In haar mededeling van juli 2001 over een open coördinatiemethode voor het communautaire immigratiebeleid [76] heeft de Commissie ook een aantal gebieden voorgesteld waar zij van mening was dat het bijzonder nuttig was dat de samenwerking en uitwisseling van informatie tussen de lidstaten werd versterkt.


w