Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Head teacher of secondary school
Headmaster of primary school
Headteacher of primary school
Nursery School head teacher's certificate
Primary education headteacher
Primary school SEN teacher
Primary school head teacher
Primary school pupil-teacher ratio
Primary school special needs teacher
Secondary school director
Secondary school head teacher
Secondary school principal
Special educational needs teacher primary school

Vertaling van "Primary school head teacher " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
headteacher of primary school | primary education headteacher | headmaster of primary school | primary school head teacher

directrice basisonderwijs | schooldirectrice | directeur basisonderwijs | hoofdonderwijzeres


primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs


head teacher of secondary school | secondary school director | secondary school head teacher | secondary school principal

algemeen directrice secundair onderwijs | directrice voortgezet onderwijs | directeur voortgezet onderwijs | rector


primary school pupil-teacher ratio

leerling/leerkrachtverhouding in het primair onderwijs


Nursery School head teacher's certificate

akte hoofdleidster


..head teacher, nursery school | head, nursery school

hoofdleidster
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It suggests teaching sign language in primary schools, hiring teachers qualified to use Braille and other appropriate modes to support pupils with disabilities.

Het stelt voor gebarentaal aan te leren op lagere scholen, leraren aan te werven die gekwalificeerd zijn om braille te gebruiken en andere geschikte manieren te vinden om leerlingen met een handicap te ondersteunen.


Comenius partnerships have a comparatively greater impact on teachers and on schools and their environments in pre-primary and primary schools because it is easier to mobilise and involve an entire school and to integrate new ideas and activities into curricula at this level.

Het effect van Comenius-partnerschappen voor leraren en voor scholen en hun omgeving is in vergelijking groter in het basisonderwijs omdat het daar eenvoudiger is om de hele school mee te krijgen en nieuwe ideeën en activiteiten in de lessen te integreren.


It covers full-time, fully qualified teachers and school heads at pre-primary, primary, lower secondary and upper secondary education levels.

Het bestrijkt voltijds werkende en volledig gekwalificeerde leerkrachten en schoolhoofden van het kleuteronderwijs tot en met het hoger secundair onderwijs.


The report provides an overview of five main topics: 1) Curriculum aims and organisation; 2) Student and parent participation in schools; 3) School culture and student participation in society; 4) Assessment and evaluation; 5) Support for teachers and school heads.

Het verslag bevat een overzicht van vijf hoofdonderwerpen: 1) doelstellingen en opzet van de leerplannen, 2) participatie van leerlingen en ouders op scholen, 3) schoolcultuur en maatschappelijke participatie van leerlingen, 4) beoordeling en evaluatie, en 5) steun voor leraren en schooldirecteuren.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
School head teachers and education authorities are increasingly recognising just how valuable it is to make it easier for schools to interact and learn from each other throughout Europe.

Schoolhoofden en onderwijsinstanties worden zich er steeds meer van bewust hoe belangrijk het is dat scholen in heel Europa contacten leggen en van elkaar leren.


Revision of teaching content (8), capacity building of teachers (9), extension of compulsory schooling to parts of the pre-primary level (10), quality assessments (11) and increasing investment, for example through increased numbers of staff in pre-primary schools (12), each find their place.

Herziening van de onderwijsinhoud (8), verbetering van de kwalificaties van onderwijsgevenden (9), uitbreiding van de leerplicht tot een deel van het voorschools onderwijs (10), kwaliteitsbeoordelingen (11) en meer investeringen, bijvoorbeeld door de aanstelling van meer personeel in het voorschools onderwijs (12), zijn hiervan evenzovele voorbeelden.


On average, 27% of primary school teachers and 34% of secondary school teachers in the Union are over 50.

In de Europese Unie bedraagt de gemiddelde leeftijd van 27% van de onderwijsgevenden in het lager onderwijs en van 34% in het middelbaar onderwijs meer dan 50 jaar.


We now need to build upon that success by mainstreaming that experience, so that it moves beyond the pilot stage into all schools; improving the way in which we deal with transition phases from one school to another - so that success in primary education is effectively built upon in secondary; and ensuring the availability of mother-tongue foreign language speakers in schools who can help children develop their skills beyond the capacity of normal primary or ...[+++]

Nu moet er worden voortgebouwd op dit succes door deze ervaring algemeen ingang te doen vinden, d.w.z. na de experimentele fase in alle scholen invoeren. De overgang van de ene school naar de andere moet worden verbeterd, zodat in het middelbaar onderwijs op in de basisschool behaalde successen voortgebouwd wordt. Voorts dienen er voor het vreemdetalenonderwijs moedertaalsprekers op scholen aanwezig te zijn die de kinderen kunnen helpen hun vaardigheden op een hoger peil te brengen dan normale onderwijsgevenden in het basis- en middelbaar onderwijs zouden kunnen.


20% of teachers in Finland have basic skills and in England 68% of primary school teachers and 66% of secondary school teachers were confident about their capabilities.

In Finland beschikt 20% van de leerkrachten over basisvaardigheden. In Engeland hebben 68% van de leerkrachten uit het lager en 66 % van de leerkrachten uit het middelbaar onderwijs vertrouwen in hun capaciteiten.


This year the winners were: - Mrs Decorbez-Vernier, a French primary school teacher, for a "History of Europe" planned and compiled by her pupils alone. Primary school pupils will find it particularly accessible (Prize 1994); - Mr Romain Kirt, Luxembourg, for setting up the "Werner Foundation" to support Eastern European students (highly commended); - Mr Oege Weijs, Netherlands, for setting up the "Europhil" Society, whose aim is to organize international exhibitions showing the development of Europe through pos ...[+++]

De winnaars dit jaar zijn: - mevrouw Decorbez-Vernier, een Franse onderwijzeres, voor het samenstellen van een "Geschiedenis van Europa", die uitsluitend met medewerking van leerlingen van haar klas is bedacht en tot stand gebracht en die dus uitstekend toegankelijk is voor leerlingen van de basisschool (prijswinnares van 1994); - de heer Romain Kirt, Luxemburger, voor zijn initiatief dat uitmondde in de oprichting van de "Wernerstichting", die ten doel heeft studenten uit Oost-Europa te ondersteunen (eervolle vermelding); - de heer ...[+++]


w