Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compensatory education
Education for highly gifted children
School for children with multiple handicaps
School for handicapped children
School for physically handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education

Vertaling van "School for physically handicapped children " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
school for physically handicapped children

school voor lichamelijk gehandicapte kinderen


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]


integration of handicapped children into ordinary schools

integratie van gehandicapte kinderen in het reguliere onderwijs


school for children with multiple handicaps

school voor meervoudig gehandicapte kinderen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Raise parents’ awareness of the benefits of participation in ECEC programmes for their children and themselves; Use ECEC as an early-warning system to identify family or school-related physical or psychological problems, special needs or abuse.

Ouders beter voorlichten over de voordelen die deelneming aan OOJK-programma’s oplevert voor hun kinderen en voor henzelf. Gebruikmaken van OOJK als systeem voor vroegtijdige waarschuwing om te attenderen op gezins- of schoolgerelateerde fysieke of psychologische problemen, speciale behoeften of misbruik.


Raise parents’ awareness of the benefits of participation in ECEC programmes for their children and themselves; Use ECEC as an early-warning system to identify family or school-related physical or psychological problems, special needs or abuse.

Ouders beter voorlichten over de voordelen die deelneming aan OOJK-programma’s oplevert voor hun kinderen en voor henzelf. Gebruikmaken van OOJK als systeem voor vroegtijdige waarschuwing om te attenderen op gezins- of schoolgerelateerde fysieke of psychologische problemen, speciale behoeften of misbruik.


Promote healthy environments, especially in schools, pre-schools and sport facilities, by encouraging the supply of healthy dietary options based on nutritional standards, addressing excessive access to and intake of salt, saturated fats, trans fatty acids and sugar, as well as frequent consumption or consumption in high amounts of sugar sweetened and/or caffeinated soft drinks and encouraging children and adolescents to be physically active on a regular basis;

Gezonde omgevingen te bevorderen, in het bijzonder op scholen, kleuterscholen en sportscholen, door erop aan te dringen dat er gezonde voedingsopties worden geboden op basis van voedingsnormen, met als doel iets te doen aan de buitensporige toegang tot en inname van zout, verzadigde vetten, transvetzuren en suiker, alsmede aan de frequente consumptie of aan de consumptie in grote hoeveelheden van gezoete en/of caffeïnehoudende frisdranken, en kinderen en jongeren aan te moedigen om regelmatig lichamelijk actief te zijn;


That actions focusing on children and adolescents could also be beneficial for the entire family including family-based interventions, healthy nutrition options in childcare facilities and schools and activities to combat sedentary lifestyle and increase physical activity;

Maatregelen gericht op kinderen en jongeren kunnen tevens gunstig zijn voor het hele gezin met inbegrip van gezinsgerichte interventies, gezonde voedingsopties in kinderopvang en scholen en activiteiten om een zittende levensstijl te bestrijden en meer lichamelijke activiteit te stimuleren;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Raising awareness of the period before attending pre-school and school as a potential opportunity for promoting physical activity for children, namely through the development of basic motor skills and physical literacy.

Bewustmaking van het feit dat de voorschoolse periode een kans inhoudt om lichaamsbeweging bij kinderen te bevorderen, met name door de ontwikkeling van motorische basisvaardigheden en fysieke geletterdheid.


WHO reports have demonstrated that involvement in regular, moderate to intense sporting or physical activity (at least 60 minutes per day for children of school age and 3 hours for children in ECEC) creates a long-term predisposition towards physical activity that increases during adolescence and adulthood .

Uit WHO-verslagen blijkt dat regelmatig, gematigd tot intensief sporten of aan lichaamsbeweging doen (ten minste 60 minuten per dag voor schoolgaande kinderen en 3 uur voor kinderen in ECEC) zorgt voor een langdurige neiging tot lichaamsbeweging die toeneemt tijdens de adolescentie en volwassenheid .


The ‘Declaration of Berlin’ (MINEPS V) adopted by the Sport Ministers Conference on 28-30 May 2013‘Highlighting that physical education is a an essential entry point for children to learn life skills, develop patterns for lifelong physical activity participation and health life style behaviours’ and fostering ‘the important role of inclusive extracurricular school sport in early development and educating children and youth’.

De door de conferentie van ministers van sport (28 tot en 30 mei 2013) aangenomen „Verklaring van Berlijn” (MINEPS V), waarin werd benadrukt dat lichamelijke opvoeding een essentieel toegangskanaal is voor kinderen om levensvaardigheden aan te leren, patronen voor een leven lang lichaamsbeweging en een gezonde levensstijl te ontwikkelen, en waarin werd geattendeerd op de belangrijke rol van inclusieve buitenschoolse sport in de vroege ontwikkeling van en het onderwijs voor kinderen en jongeren.


In Austria, the programme ‘Move Children Healthily/Kinder gesund bewegen’ aims to build cooperation between sport clubs and kindergartens/primary schools and to promote an active lifestyle by offering physical activity for children between 2 and 10 years old.

In Oostenrijk is het programma „Kinder gesund bewegen” gericht op samenwerking tussen sportclubs en kleuter-/basisonderwijs en op het bevorderen van een actieve levensstijl door voor kinderen van 2 tot 10 jaar te voorzien in een aanbod van lichaamsbeweging.


Networking with actors outside school enables schools to support pupils better and tackle a range of problems that put children in difficulty, which can include drug or alcohol use, sleep deficits, physical abuse and trauma.

Netwerken met actoren buiten de school stellen scholen in staat om kinderen beter te ondersteunen en een reeks problemen aan te pakken waardoor kinderen in moeilijkheden kunnen raken, zoals onder meer drugs- en alcoholgebruik, slaapgebrek, mishandeling en trauma's.


Welcomes the Commission proposal to promote sport and physical exercise as major factors regarding education standards, so as to make schools more attractive and improve academic standards; supports the Commission's recommendations to the Member States to develop strategies at national level which, under their educational programmes, would seek to increase and enhance children's and schoolchildren's physical a ...[+++]

is verheugd over het voorstel van de Commissie om sport en lichamelijke opvoeding als een essentieel onderdeel van kwaliteitsonderwijs te bevorderen, teneinde scholen aantrekkelijker te maken en het academisch niveau te verhogen; steunt de aanbeveling van de Commissie aan de lidstaten om strategieën op nationaal niveau te ontwikkelen die er in het kader van onderwijsprogramma's op zijn gericht de lichaamsbeweging van kinderen en schoolkinderen vanaf zeer jonge leeftijd te verhogen en te versterken; benadrukt het ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'School for physically handicapped children' ->

Date index: 2021-12-05
w