Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Continuing education
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Learn roles from scripts
Learning organisation
Learning organization
Lifelong education
Lifelong learning
Manage work deadlines
Moderate mental subnormality
Organisational learning
Paranoia
Plan self-organisation
Planning self-organisation
Prioritise tasks methodically
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
SRO
Self teach roles from scripts
Self-organised learning
Self-regulating organisation
Self-regulatory organisation
Study roles from script
Study roles from scripts

Vertaling van "Self-organised learning " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


continuing education [ learning organisation | learning organization | lifelong education | lifelong learning ]

permanente educatie [ permanente vorming | voortgezette vorming ]


planning self-organisation | prioritise tasks methodically | manage work deadlines | plan self-organisation

zelforganisatie plannen




Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include self-report data, analysis of blood and other body fluids, characteristic physical and psychological symptom ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.


self-regulating organisation | self-regulatory organisation | SRO [Abbr.]

autonome organisatie | zelfregulerende organisatie


learn roles from scripts | self teach roles from scripts | study roles from script | study roles from scripts

rollen van scripts instuderen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The advantage of non-formal learning lies mainly in its voluntary and often self-organised nature, its flexibility, the possibilities of participation, the "right to make mistakes", the closer link to young people's interests and aspirations.

Het voordeel van niet-reguliere leeractiviteiten is voornamelijk dat ze op vrijwillige basis gebeuren en vaak door de deelnemers zelf worden georganiseerd, dat ze flexibel zijn, ruimere mogelijkheden tot inspraak bieden, de deelnemers het "recht hebben om vergissingen te maken", en dat ze nauwer aansluiten bij de interesses en aspiraties van jongeren.


19. Is convinced that the successful deployment of entrepreneurship competence is more and more dependent on accompanying media and digital competence, and that this interrelationship should receive a greater focus in education and training; emphasises the importance of equipping all young people with ICT competences and with transversal and entrepreneurial skills enabling them to fully exploit the potential of the digital world in order to help them create new forms of developing, imparting and promoting entrepreneurship, thus becoming more able to compete for jobs, become self-employed ...[+++]

19. is ervan overtuigd dat een succesvolle inzet van ondernemingsvaardigheden steeds meer afhangt van de media- en digitale vaardigheden die hiermee gepaard gaan, en dat het onderwijs en de opleidingen meer aandacht moeten schenken aan dit onderlinge verband; benadrukt hoe belangrijk het is om alle jongeren toe te rusten met ICT-vaardigheden en met horizontale en ondernemingsvaardigheden, waarmee zij de mogelijkheden van de digitale wereld ten volle kunnen benutten, zodat zij geholpen worden bij het vinden van nieuwe manieren om ondernemerschap te ontwikkelen, over te brengen en te bevorderen, zodat zij beter in staat zijn te concurreren om banen en een zelfstandige onderneming te starten, en leren ...[+++]


19. Is convinced that the successful deployment of entrepreneurship competence is more and more dependent on accompanying media and digital competence, and that this interrelationship should receive a greater focus in education and training; emphasises the importance of equipping all young people with ICT competences and with transversal and entrepreneurial skills enabling them to fully exploit the potential of the digital world in order to help them create new forms of developing, imparting and promoting entrepreneurship, thus becoming more able to compete for jobs, become self-employed ...[+++]

19. is ervan overtuigd dat een succesvolle inzet van ondernemingsvaardigheden steeds meer afhangt van de media- en digitale vaardigheden die hiermee gepaard gaan, en dat het onderwijs en de opleidingen meer aandacht moeten schenken aan dit onderlinge verband; benadrukt hoe belangrijk het is om alle jongeren toe te rusten met ICT-vaardigheden en met horizontale en ondernemingsvaardigheden, waarmee zij de mogelijkheden van de digitale wereld ten volle kunnen benutten, zodat zij geholpen worden bij het vinden van nieuwe manieren om ondernemerschap te ontwikkelen, over te brengen en te bevorderen, zodat zij beter in staat zijn te concurreren om banen en een zelfstandige onderneming te starten, en leren ...[+++]


19. Is convinced that the successful deployment of entrepreneurship competence is more and more dependent on accompanying media and digital competence, and that this interrelationship should receive a greater focus in education and training; emphasises the importance of equipping all young people with ICT competences and with transversal and entrepreneurial skills enabling them to fully exploit the potential of the digital world in order to help them create new forms of developing, imparting and promoting entrepreneurship, thus becoming more able to compete for jobs, become self-employed ...[+++]

19. is ervan overtuigd dat een succesvolle inzet van ondernemingsvaardigheden steeds meer afhangt van de media- en digitale vaardigheden die hiermee gepaard gaan, en dat het onderwijs en de opleidingen meer aandacht moeten schenken aan dit onderlinge verband; benadrukt hoe belangrijk het is om alle jongeren toe te rusten met ICT-vaardigheden en met horizontale en ondernemingsvaardigheden, waarmee zij de mogelijkheden van de digitale wereld ten volle kunnen benutten, zodat zij geholpen worden bij het vinden van nieuwe manieren om ondernemerschap te ontwikkelen, over te brengen en te bevorderen, zodat zij beter in staat zijn te concurreren om banen en een zelfstandige onderneming te starten, en leren ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Commission will: 1. Set up multi-stakeholder partnerships in order to - Improve the identification of labour-market mismatches between demand and supply of ICT-related job profiles - mobilise organisations and networks offering design, provision and certification of ICT skills training initiatives, with special focus on employability and certification of informal competences; - support awareness raising campaigns (European e-Skills Week[56], Get Online week), and promote ICT careers in order to attract and involve young people and underrepresented profiles such as women, mid-career workers and vulnerable groups; 2. Strengthen the European e-skills framework - by creating by 2013 a specialised section focusing on ICT careers on the Eur ...[+++]

De Commissie zal: 1. uit meerdere belanghebbenden bestaande partnerschappen oprichten om - de identificatie van de slechte afstemming tussen de vraag naar en het aanbod van ICT-gerelateerde baanprofielen op de arbeidsmarkt te verbeteren; - gebruik te maken van organisaties en netwerken die het opzetten, uitvoeren en certificeren van opleidingsinitiatieven in verband met ICT-vaardigheden aanbieden, waarbij speciale aandacht wordt besteed aan de inzetbaarheid en de certificatie van informele competenties; - bewustmakingscampagnes (Europese week van e-vaardigheden[56], Get Online-week) te ondersteunen en ICT-loopbanen te bevorderen om jongeren en ondervertegenwoordigde profielen zoals vrouwen, werknemers in het midden van hun loopbaan en kwe ...[+++]


· Analyse insights from the study on "Self-employment and entrepreneurship: the contribution of Public Employment Services to job creation”, and organise a dissemination event to share the lessons learned with Public Employment Services.

· De inzichten van de studie over "Zelfstandigen en ondernemers: de bijdrage van de openbare arbeidsdiensten aan de creatie van banen" analyseren en een voorlichtingsevenement organiseren om de lessen die daaruit kunnen worden getrokken met openbare arbeidsdiensten te delen.


19. Calls for the recognition and involvement of youth and civil society organisations in the design and implementation of lifelong-learning strategies; highlights the role of youth and civil society organisations as complementary educational providers for non-formal and informal learning and volunteering opportunities, benefiting learners and young people in the development both of transversal skills and individual personal competences, such as creative and critical thinking, sense of initiative, information processing and problem solving, team work and communication, as well as self-confidence, leadership and entrepreneurship;

19. pleit voor de erkenning en betrokkenheid van jongeren- en maatschappelijke organisaties bij de ontwikkeling en tenuitvoerlegging van strategieën voor een leven lang leren; benadrukt de rol van jongeren- en maatschappelijke organisaties als aanvullende onderwijsverschaffers voor niet-formeel en informeel leren en mogelijkheden voor vrijwilligerswerk, wat bevorderlijk is voor leerlingen en jongeren met betrekking tot de ontwikkeling van zowel transversale vaardigheden als individuele persoonlijke vaardigheden, zoals creatief en kritisch denken, ontwikkelen van initiatief, het verwerken van informatie en het oplossen van problemen, wer ...[+++]


19. Calls for the recognition and involvement of youth and civil society organisations in the design and implementation of lifelong-learning strategies; highlights the role of youth and civil society organisations as complementary educational providers for non-formal and informal learning and volunteering opportunities, benefiting learners and young people in the development both of transversal skills and individual personal competences, such as creative and critical thinking, sense of initiative, information processing and problem solving, team work and communication, as well as self-confidence, leadership and entrepreneurship;

19. pleit voor de erkenning en betrokkenheid van jongeren- en maatschappelijke organisaties bij de ontwikkeling en tenuitvoerlegging van strategieën voor een leven lang leren; benadrukt de rol van jongeren- en maatschappelijke organisaties als aanvullende onderwijsverschaffers voor niet-formeel en informeel leren en mogelijkheden voor vrijwilligerswerk, wat bevorderlijk is voor leerlingen en jongeren met betrekking tot de ontwikkeling van zowel transversale vaardigheden als individuele persoonlijke vaardigheden, zoals creatief en kritisch denken, ontwikkelen van initiatief, het verwerken van informatie en het oplossen van problemen, wer ...[+++]


The self-assessments followed by international peer reviews are neither an inspection nor an audit, but a mutual learning mechanism that accepts different approaches to the organisation and practices of a competent regulatory authority, while considering regulatory, technical and policy issues of a Member State that contribute to ensuring a strong nuclear safety regime.

De zelfevaluaties, gevolgd door internationale toetsing door vakgenoten, zijn geen inspecties of audits, maar vormen een mechanisme voor wederzijds leren, waarin er voor de bevoegde regelgevende autoriteit ruimte is voor verschillende benaderingen inzake organisatie en praktijk en waarin tegelijk aandacht is voor vraagstukken op het gebied van regelingen, techniek en beleid, die meehelpen een sterk nucleaireveiligheidssysteem te waarborgen.


There is also a need to increase intercultural comprehension, self-esteem and self-confidence in the learning process, particularly in conjunction with the work of organisations involved in specialised education and the fight against exclusion.

Het gaat er eveneens om het intercultureel begrip, het respect en het zelfvertrouwen in het kader van de leerprocessen te versterken, met name in samenhang met de organisaties die zich met gespecialiseerd onderwijs en bestrijding van uitsluiting bezighouden.


w