Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply social work theory to practice
Higher Social work education
Higher education social work teacher
Practice educator
Practice placement facilitator
Practice-based educator
Senior secondary social work education
Social work lector
Social work lecturer
Social work practice educator
Social work theoretical framework
Social work theories
Social work theory
University social work and social policy lecturer

Vertaling van "Social work practice educator " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
practice educator | practice-based educator | practice placement facilitator | social work practice educator

trajectbegeleider sociaal werk | trajectbegeleidster maatschappelijk werk | praktijkbegeleider maatschappelijk werk | praktijklector sociaal werk


apply social work theory to practice | social work theories | social work theoretical framework | social work theory

sociale werktheorie


higher education social work teacher | social work lector | social work lecturer | university social work and social policy lecturer

docent maatschappelijk werk hoger onderwijs | lector sociaal werk | docent sociaal werk hoger onderwijs | lector maatschappelijk werk


Steering Committee on the Restructuring of Senior Home Economics Education and Senior Social Work Training

Stuurgroep Herstructurering mhno/mspo


Higher Social work education

Hoger sociaal-pedagogisch onderwijs


senior secondary social work education

middelbaar sociaal-pedagogisch onderwijs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
employability: combating long-term unemployment and youth unemployment, modernising education and training systems, active monitoring of the unemployed by offering them a new start in the field of training or employment (before reaching six months of unemployment for every unemployed young person and 12 months for every unemployed adult), reducing the numbers dropping out of the education system early by 50% and deciding on a framework agreement between employers and the social partners on how to ...[+++]

inzetbaarheid: de bestrijding van langdurige werkloosheid en jeugdwerkloosheid, de modernisering van de onderwijs- en opleidingsstelsels, een actieve begeleiding van werklozen door hun een alternatief op het gebied van opleiding of werkgelegenheid voor te stellen (na 6 maanden voor jonge werklozen en 12 maanden voor langdurig werklozen), de vermindering van het aantal jongeren dat het onderwijssysteem voortijdig verlaat met 50%, alsook het sluiten van een kaderovereenkomst tussen de sociale partners om werklozen in staat te stellen ee ...[+++]


The dissemination of good practices and lessons learned, using international evidence when relevant, will be enhanced through thematic events, policy learning exchanges and any arrangement for knowledge transfer and exchanges on what works in education.

de verspreiding van goede praktijken en van nuttige ervaringen, met gebruikmaking van internationale gegevens, indien relevant, zal via thematische evenementen, leren van elkaars beleid en andere regelingen voor kennisoverdracht en uitwisseling over goede werkwijzen op het gebied van onderwijs worden versterkt.


- The investment priority on "adaptation of workers, enterprises and entrepreneurs to change" by designing and implementing innovative and more productive ways of work organisation, including health and safety at work, training, education programmes, mainstreaming of good practices, etc.

- de investeringsprioriteit voor "aanpassing van werknemers, ondernemingen en ondernemers aan verandering" door het ontwerpen en invoeren van innovatieve en productievere vormen van arbeidsorganisatie, met inbegrip van gezondheid en veiligheid op het werk, opleiding, opleidingsprogramma's, mainstreaming van goede werkwijzen, enz..


The Social Investment Package is based on an analysis of data (e.g. the 2012 Employment and Social Developments in Europe Review – see IP/5/13) and existing good practices which demonstrate that Member States with a firm commitment to social investment – that is, benefits and services that strengthen people's skills and capabilities – have lower rates of people at risk of poverty or social exclusion, higher educational attainment, higher employment, lo ...[+++]

Het pakket sociale investeringen is gebaseerd op een analyse van gegevens en bestaande goede werkwijzen (bijvoorbeeld de Employment and Social Developments in Europe Review 2012 - zie IP/5/13). Daaruit blijkt duidelijk dat in de lidstaten die zich krachtig engageren tot sociale investeringen — d.w.z. voordelen en diensten die de vaardigheden en capaciteiten van mensen versterken —, minder mensen met armoede of sociale uitsluiting worden bedreigd. Ook besch ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The report, "Education and Disability/Special Needs - policies and practices in education, training and employment for students with disabilities and special educational needs in the EU", was compiled for the European Commission by the independent network of experts in social sciences of education and training (NESSE).

Het rapport, met de Engelstalige titel "Education and Disability/Special Needs - policies and practices in education, training and employment for students with disabilities and special educational needs in the EU" is op verzoek van de Europese Commissie opgesteld door het onafhankelijke netwerk van sociale wetenschappers inzake onderwijs en opleiding (NESSE).


Apprenticeships are defined as "dual" initial vocational education and training (IVET) that combine and alternate company-based training (periods of practical work experience at a workplace) with school-based education (periods of theoretical/practical education followed in a school or training centre), and whose successful completion leads to a nationally-recognised IVET certification.

Het leerlingstelsel wordt omschreven als "duaal" initieel beroepsonderwijs (en beroepsopleiding), dat een opleiding in een bedrijf (perioden van praktische werkervaring op een werkplek) combineert en afwisselt met schoolonderwijs (perioden van theoretisch/praktisch onderwijs in een school of opleidingscentrum) en waarvan de succesvolle afloop leidt naar een nationaal erkende certificatie (beroepsonderwijs en -opleiding).


raising the performance of education and training systems, and overall skill and competence levels, for instance by linking the worlds of work and education more closely, and by ensuring effective communication and strong partnerships between the relevant policy areas, education and training sub-sectors, the social partners, and different levels of governance.

de prestaties van de onderwijs- en opleidingsstelsels verbeteren en de algemene vaardigheden- en competentieniveaus verhogen, bijvoorbeeld door werk en onderwijs nauwer met elkaar te verbinden en door sterke partnerschappen te scheppen tussen de betrokken beleidsgebieden, de subsectoren onderwijs en opleiding, de sociale partners en verschillende bestuursniveaus.


Whereas the European social model is based on a smoothly operating economy, on a high level of social protection and education and on social dialogue, which involve improving quality of employment with particular reference to health and safety at work;

Overwegende dat het Europese sociale model is gebaseerd op goede economische prestaties, op een hoog niveau van sociale bescherming en onderwijs, alsmede op de sociale dialoog; dat dit onder andere de verbetering van de kwalitatieve aspecten van het werk inhoudt, met name wat de gezondheid en de veiligheid op het werk betreft;


Its task will be to gather and disseminate information on aspects of economic and social change resulting from shifts in technologies, work organisation, production and business models, and working practices.

Dit heeft tot taak informatie te verzamelen en te verspreiden over aspecten van de economische en sociale veranderingen tengevolge van verschuivingen in technologieën, werkorganisatie, productie- en ondernemingsmodellen, en werkmethoden.


Collection, registration, monitoring and reporting at national level of comprehensive diabetes epidemiological and economic data as well as data on the underlying factors; Development and implementation of framework plans, as appropriate, addressing diabetes and/or its determinants, of evidence-based disease prevention, screening and management founded on best practices and comprising an evaluation system with measurable targets to track health outcomes and cost-effectiveness, taking into account Member States’ organisation and delivery of their respective health services, ethical, legal, cultural and other relevant issues and available ...[+++]

het op nationaal niveau verzamelen, registreren, volgen en rapporteren van volledige epidemiologische en economische gegevens over diabetes en gegevens over onderliggende factoren; het, waar nodig, ontwikkelen en uitvoeren van kaderplannen voor de aanpak van diabetes en/of de bepalende factoren, van op wetenschappelijk bewijs gebaseerde ziektepreventie, screening en beheer op basis van beste praktijken, met een op meetbare doelstellingen gebaseerd evaluatiesysteem voor het in kaart brengen van resultaten op het gebied van gezondheid en kostenefficiëntie, waarbij rekening wordt ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Social work practice educator' ->

Date index: 2022-02-18
w