Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EC basic post
EC staff
EU official
Educate staff about product features
Educate staff on call quality assurance
Educational personnel
European official
Human resources
Instruct staff on call quality assurance
Instruct staff on recycling programs
Management of human resources
Official of the EU
Official of the European Union
Personnel administration
Personnel management
Professor
Staff administration
Staff management
Staff of the EC
Staff turnover
Teach staff about product features
Teach staff on call quality assurance
Teach staff on recycling programs
Teacher
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching staff
Train staff about product features
Train staff on a recycling program
Train staff on call quality assurance
Train staff on recycling programs
Training staff about a product feature
Weighting for members of the teaching staff
Welfare officer

Vertaling van "Teaching staff " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


educate staff on call quality assurance | instruct staff on call quality assurance | teach staff on call quality assurance | train staff on call quality assurance

medewerkers opleiden over kwaliteitsborging van oproepen | personeel opleiden over kwaliteitsborging van oproepen


educate staff about product features | teach staff about product features | train staff about product features | training staff about a product feature

medewerkers onderrichten over productkenmerken | personeel onderrichten over productkenmerken | medewerkers opleiden over productkenmerken | personeel opleiden over productkenmerken


teach staff on recycling programs | train staff on a recycling program | instruct staff on recycling programs | train staff on recycling programs

personeel opleiden over recyclageprogramma’s | personeel opleiden over recyclingprogramma's | medewerkers opleiden over recyclageprogramma's | medewerkers opleiden over recyclingprogramma’s


teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

leerkracht [ docent | leraar | onderwijzend personeel | professor ]


educational personnel | teaching staff

onderwijsgevenden | onderwijzend personeel


weighting for members of the teaching staff

aanpassingscoëfficiënt van het onderwijzend personeel


Welfare officer (for staff)

welzijnsfunctionaris voor personeel


European official [ EC basic post | EC staff | EU official | official of the EU | official of the European Union | staff of the EC ]

Europees ambtenaar [ ambtenaar van de Europese Unie | beambte | EG-personeel | EG-standaardfunctie | EU-ambtenaar ]


personnel administration [ management of human resources | personnel management | staff administration | staff management | staff turnover | human resources(UNBIS) | personnel management(UNBIS) ]

personeelsbeheer [ beheer van personele middelen | personeelsadministratie | personeelsverloop ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
adequate open and transparent quality assurance mechanisms and school planning and improvement processes, established and implemented with the active involvement of the entire school community (school leaders, teaching and non-teaching staff, learners, parents and families).

adequate open en transparante kwaliteitsborgingmechanismen en plannings- en voortgangsprocedures op school, opgesteld en uitgevoerd met de actieve betrokkenheid van de gehele schoolgemeenschap (leidinggevenden op school, onderwijzend en niet-onderwijzend personeel, leerlingen, ouders en familieleden).


15. Recommends that education and science be included as priority areas in the Member States’ strategy papers for the 2014-2020 programming period, with a view to the provision of resources for developing those areas, the introduction of new educational technologies, including the training of teaching staff and the raising of teaching standards;

15. adviseert om onderwijs en wetenschap als prioriteitsgebieden op te nemen in de strategiedocumenten van de lidstaten voor de programmeringsperiode 2014-2020, teneinde middelen te verstrekken voor de ontwikkeling van die gebieden en nieuwe onderwijstechnologieën te introduceren, zoals het opleiden van onderwijzend personeel en het verhogen van de onderwijsnormen;


17. Calls for more vocational education and training for teaching staff, especially as regards modern teaching methods and the use of new technologies; points out that lifelong learning starts with early childhood education, and stresses that language skills above all must be promoted in an enjoyable way;

17. dringt aan op meer beroepsonderwijs en -opleidingen voor onderwijzend personeel, met name op het gebied van moderne didactiek, en op het gebruik van nieuwe technologieën; wijst erop dat een leven lang leren al begint met onderwijs voor jonge kinderen en onderstreept dat daarbij met name taalvaardigheden op een prettige manier bevorderd moeten worden;


21. Suggests that secondary and vocational schools provide counselling staff, separate from teaching staff, so that students with problems can talk them through in confidence; stresses that staff providing counselling must have appropriate training and, with that aim in view, have facilities for ongoing training in specific skills;

21. stelt voor dat elke middelbare school en instelling voor beroepsonderwijs los van het onderwijzend personeel voorzien in een begeleidingssysteem waar leerlingen met problemen deze in een vertrouwelijke sfeer kunnen bespreken; onderstreept dat het begeleidend personeel voldoende moet zijn opgeleid om begeleiding te bieden en, met het oog daarop, permanent gebruik moet kunnen maken van bijscholing in specifieke vaardigheden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
21. Suggests that secondary and vocational schools provide counselling staff, separate from teaching staff, so that students with problems can talk them through in confidence; stresses that staff providing counselling must have appropriate training and, with that aim in view, have facilities for ongoing training in specific skills;

21. stelt voor dat elke middelbare school en instelling voor beroepsonderwijs los van het onderwijzend personeel voorzien in een begeleidingssysteem waar leerlingen met problemen deze in een vertrouwelijke sfeer kunnen bespreken; onderstreept dat het begeleidend personeel voldoende moet zijn opgeleid om begeleiding te bieden en, met het oog daarop, permanent gebruik moet kunnen maken van bijscholing in specifieke vaardigheden;


mobility of students (studies, training, placements), teaching staff, other staff in higher education institutions and staff of enterprises for the purposes of training or teaching, Erasmus intensive programmes organised on a multilateral basis, as well as support to the home and host institutions to ensure the quality of the mobility arrangements.

mobiliteit van studenten (studies, opleidingen, stages), leerkrachten en andere personeelsleden van instellingen voor hoger onderwijs en ondernemingen met het oog op scholing of onderwijs; intensieve op multilaterale basis georganiseerde programma's in het kader van Erasmus; en steun voor instellingen in het eigen land of het gastland met het oog op de kwaliteitsborging van de mobiliteit.


Suggestions for the benchmarks to be used under the Open Method of Coordination include: the socio-economic status of the pupils concerned, whether or not they are from a migrant background; the completion of studies (compulsory education) by pupils, whether or not they are from a migrant background; the proportion of teaching staff from a migrant background; the intercultural skills of the teaching staff; the education system’s capacity to allow social mobility; the promotion of multilingualism in the public education system; and how open education systems are for all children and young people, etc.

In het kader van de open coördinatiemethode zou o.m. gebruik kunnen worden gemaakt van de volgende benchmarks: de sociaaleconomische situatie van immigranten en anderen; de vraag of immigranten en anderen hun studies hebben afgerond (leerplicht); het percentage docenten met een immigrantenachtergrond; de interculturele vaardigheden van het docentenkorps; de mate waarin de school openstaat voor alle maatschappelijke geledingen; het stimuleren van meertaligheid in het openbaar onderwijs; en de mate waarin het onderwijs openstaat voor alle kinderen en jongeren.


The conclusions of the Council and the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council, of 14 November 2006 on efficiency and equity in education and training, which stated that ‘the motivation, skills and competences of teachers, trainers, other teaching staff and guidance and welfare services, as well as the quality of school leadership, are key factors in achieving high quality learning outcomes’ and that ‘the efforts of teaching staff should be supported by continuous professional development’.

de conclusies van de Raad en de vertegenwoordigers van de regeringen der lidstaten, in het kader van de Raad bijeen, van 14 november 2006 over doelmatigheid en rechtvaardigheid in onderwijs en opleiding, waarin wordt gesteld dat „de motivatie, vaardigheden en competenties van leerkrachten, opleiders, ander onderwijzend personeel, begeleidingsdiensten en welzijnsdiensten, alsmede de kwaliteit van de schoolleiding sleutelfactoren zijn die bijdragen tot hoogwaardige leerresultaten” en dat „de inspanningen van het onderwijzend personeel moeten worden ondersteund door permanente bijscholing”.


mobility of students (studies, training, placements), teaching staff, other staff in higher education institutions and staff of enterprises for the purposes of training or teaching, Erasmus intensive programmes organised on a multilateral basis, as well as support to the home and host institutions to ensure the quality of the mobility arrangements.

mobiliteit van studenten (studies, opleidingen, stages), leerkrachten en andere personeelsleden van instellingen voor hoger onderwijs en ondernemingen met het oog op scholing of onderwijs; intensieve op multilaterale basis georganiseerde programma's in het kader van Erasmus; en steun voor instellingen in het eigen land of het gastland met het oog op de kwaliteitsborging van de mobiliteit.


Large numbers of teaching staff complain - through petitions presented to Parliament - about the fact that it is impossible for them to obtain recognition of professional qualifications and university degrees or specialist diplomas necessary in order to be appropriately placed on lists of suitable candidates.

Een menigte onderwijzers beklaagt zich via verzoekschriften die worden ingediend bij het Europees Parlement over het feit dat zij hun beroepsdiploma's, universitaire diploma's en specialisaties niet kunnen laten erkennen om een goede plaats op de lijst met geschikte kandidaten te krijgen.


w