Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commercial school
Educate religious professionals
Instruct religious professionals
Professional Training and Careers Advice Division
Professional education
Religious professional training
Religious professionals
Social and religious professionals
Technical school
Train religious professionals
Vocational education
Vocational school
Vocational training

Vertaling van "Train religious professionals " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
educate religious professionals | religious professional training | instruct religious professionals | train religious professionals

bedienaars van de eredienst opleiden | religieuze functionarissen opleiden


vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

beroepsonderwijs [ beroepsschool ]


Religious professionals

Theologen en bedienaars van de eredienst


Social and religious professionals

Sociaal-wetenschappers, theologen en bedienaars van de eredienst


the training and advanced training of professional staff and technicians

de opleiding en de voortgezette opleiding van kaderpersoneel en technici


Division for professional training and career counselling | Professional Training and Careers Advice Division

Afdeling beroepsopleiding en loopbaanadviezen | Afdeling beroepsopleiding en loopbaanbegeleiding


Minister for Education and Vocational Training, Minister for Culture, with responsibility for Religious Affairs

Minister van Onderwijs en Beroepsopleiding, Minister van Cultuur, tevens verantwoordelijk voor Godsdienstzaken
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The new categories covered by the amended agreement include representatives of civil society organisations travelling regularly to Member States for the purposes of educational training or conferences, participants in cross-border cooperation programmes funded by the EU, students and post-graduate students, representatives of religious communities, people participating for professional reasons in conferences or seminars organised o ...[+++]

Onder de nieuwe categorieën van de gewijzigde overeenkomst vallen vertegenwoordigers van maatschappelijke organisaties die regelmatig naar de lidstaten reizen voor opleidingen of conferenties, deelnemers aan grensoverschrijdende door de EU gefinancierde samenwerkingsprogramma's, studenten en postdoctoraal studenten, vertegenwoordigers van religieuze gemeenschappen en mensen die in het kader van hun beroep deelnemen aan conferenties of studiebijeenkomsten in de lidstaten, evenals personen die regelmatig om medische redenen naar de EU reizen en hun begeleiders.


5. Believes that emphasis should be placed on ensuring freedom of conscience, expression, and belief for all of Egypt’s citizens; the Egyptian government must be seen to guarantee the religious freedom of Egypt’s Christian community; efforts should be made to reverse the tide of Christian emigration from Egypt, which threatens the continued existence of one of Egypt’s oldest communities, and also damages the Egyptian economy, with trained professionals leaving the country;

5. stelt dat de nadruk moet worden gelegd op de vrijheid van geweten, meningsuiting en godsdienst voor alle Egyptenaren; de Egyptische regering moet de vrijheid van godsdienst voor de christelijke gemeenschap in Egypte waarborgen; er zijn inspanningen nodig om de uittocht van christenen uit Egypte tot staan te brengen, omdat die het voortbestaan van een van de oudste Egyptische gemeenschappen in gevaar brengt en bovendien schadelijk is voor de Egyptische economie doordat geschoolde krachten het land verlaten;


8. Emphasises that awareness-raising, community mobilisation, education and training are needed to ensure that all key actors, government officials, including law enforcement and juridical personnel, health-care providers, religious and community leaders, teachers, employers, media professionals and those directly working with girls, as well as parents, families and communities, work to eliminate attitudes and harmful practices tha ...[+++]

8. benadrukt dat bewustmaking, mobilisering van gemeenschappen, onderwijs en opleiding noodzakelijk zijn om ervoor te zorgen dat alle voornaamste actoren, overheidsambtenaren, met inbegrip van rechtshandhavings- en gerechtelijk personeel, gezondheidswerkers, religieuze en gemeenschapsleiders, leraren, werkgevers, mensen die in de media werken en mensen die direct met meisjes werken, alsook ouders, families en gemeenschappen, zich inzetten voor het uitbannen van attitudes en schadelijke praktijken die nadelige gevolgen hebben voor meisjes;


6. Emphasises that awareness-raising, community mobilisation, education and training are needed in order to ensure that all key actors, government officials (including law enforcement and judicial officers), healthcare providers, religious and community leaders, teachers, employers, media professionals and those directly working with girls, as well as parents, families and communities, work to eliminate attitudes and harmful practi ...[+++]

6. benadrukt dat bewustmaking, het mobiliseren van gemeenschappen, onderwijs en opleiding noodzakelijk zijn om ervoor te zorgen dat alle belangrijke actoren, overheidsambtenaren (met inbegrip van rechtshandhavings- en rechterlijke ambtenaren), gezondheidswerkers, religieuze en gemeenschapsleiders, leraren, werkgevers, mensen die voor de media werken en mensen die direct met meisjes werken, alsook ouders, families en gemeenschappen, zich inzetten voor het uitbannen van opvattingen en schadelijke praktijken met nadelige gevolgen voor meisjes;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. Takes note of the significant differences as regards the source of organs (deceased or living donors) within the EU, the substantial differences between Member States' success in increasing their donor pool, the discrepancies between Member States concerning quality and safety requirements, the different organisational approaches to organ donation and transplantation and the differences in the education and training of medical and paramedical professionals; considers that discrepancies can be partly explained by a combination of economic, structural, administrative, cultural, ...[+++]

8. merkt de belangrijke verschillen op met betrekking tot de herkomst van organen (overleden of levende donoren) binnen de EU, de grote verschillen in het succes waarmee de lidstaten hun donorbestand weten te vergroten, het onderscheid tussen lidstaten op het vlak van kwaliteits- en veiligheidseisen, de uiteenlopende organisatorische benaderingen van orgaandonatie en -transplantatie en de verschillen in opleiding en scholing van medisch en paramedisch personeel; meent dat het onderscheid deels kan worden verklaard door een combinatie van economische, structurele, administratieve, culturele, ethische, godsdienstige, historische, sociale ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Train religious professionals' ->

Date index: 2022-04-24
w