Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Calculate tunnel boring machine speed
Chart speed
Configure operation speed of manufacturing machinery
Configure operation speed of manufacturing machines
Determine tunnel boring machine speed
Determining tunnel boring machine speed
Driving speed
HSGT
Halt speeding vehicles
High speed
High speed ground transport
High-speed ground transportation
High-speed train
High-speed transport
Low-speed assistive automobile
Maximum speed
Minimum speed
Paper transport speed
Rapid-transit railway
Set the operation speed of manufacturing machinery
Set the operation speed of manufacturing machines
Speed control
Speed limit
Speed limitation
Speed reading
Stop speeding vehicle
Stop speeding vehicles
Stop vehicles which are speeding
T.b.m speed determination
Tachograph
Transportation speed
Travel speed

Vertaling van "Transportation speed " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
transportation speed | travel speed

rijsnelheid | verplaatsingssnelheid




high-speed transport [ high speed | high-speed train | rapid-transit railway | high-speed train(GEMET) ]

snelvervoer [ hoge snelheid | supersnelle trein ]


high speed ground transport | high-speed ground transportation | HSGT [Abbr.]

snelvervoer over land | snelvervoer te land | vervoer over land met hoge snelheid


speed control [ maximum speed | minimum speed | speed limit | tachograph | Driving speed(STW) | speed limitation(UNBIS) ]

snelheidsvoorschriften [ maximumsnelheid | minimumsnelheid | snelheidsbeperking | tachograaf ]


determining tunnel boring machine speed | t.b.m speed determination | calculate tunnel boring machine speed | determine tunnel boring machine speed

toerental tunnelboormachine bepalen | toerental tunnelboormachine instellen | snelheid tunnelboormachine bepalen | snelheid tunnelboormachine instellen


configure operation speed of manufacturing machinery | configure operation speed of manufacturing machines | set the operation speed of manufacturing machinery | set the operation speed of manufacturing machines

werksnelheid van productiemachines instellen


halt speeding vehicles | stop vehicles which are speeding | stop speeding vehicle | stop speeding vehicles

voertuigen tegenhouden die te snel rijden


Low-speed assistive automobile

aangepaste auto voor lage snelheid


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The new specific projects are: (1) the Galileo global navigation and positioning satellite system, (2) the high-capacity rail link across the Pyrenees, (3) the Stuttgart-Munich-Salzburg/Linz-Vienna high-speed train/combined transport project for Eastern Europe, (4) the Danube river improvement between Vilshofen and Straubing, (5) high-speed rail interoperability on the Iberian peninsula and (6) the Fehmarn Belt fixed link between Germany and Denmark.

De nieuwe projecten zijn: (1) Galileo, het satellietgestuurde wereldwijde navigatie- en plaatsbepalingssysteem, (2) de hogecapaciteitsspoorverbinding over de Pyreneeën, (3) het hogesnelheidstrein-/gecombineerd-vervoersproject voor Oost-Europa langs de lijn Stuttgart-München-Salzburg/Linz-Wenen, (4) de verbetering van de Donau tussen Vilshofen en Straubing, (5) interoperabiliteit van de hogesnelheidsspoorweg op het Iberisch schiereiland en (6) de vaste verbinding over de Fehmarn Belt tussen Duitsland en Denemarken.


In the case of high-speed rail transport, the Community implemented this objective in 1996 by adopting a Directive on the interoperability of the high-speed system.

In het geval van hogesnelheidsvervoer per spoor heeft de Gemeenschap deze doelstelling in 1996 verwezenlijkt door het goedkeuren van een richtlijn betreffende de interoperabiliteit van het hogesnelheidssysteem.


‘vehicle’ shall mean any motor vehicle intended for use on the road, having at least four wheels and a maximum design speed exceeding 25 km/h, and any trailer, with the exception of vehicles which run on rails, mobile machinery and agricultural and forestry tractors that do not travel at a speed exceeding 40 km/h when transporting dangerous goods.

„voertuig”: ieder voor deelname aan het wegverkeer bestemd motorvoertuig op ten minste vier wielen met een maximumsnelheid van meer dan 25 km/h, alsmede iedere aanhangwagen, met uitzondering van voertuigen die zich op rails voortbewegen, mobiele machines en landbouw- en bosbouwtrekkers, die bij het vervoer van gevaarlijke goederen met een snelheid van niet meer dan 40 km/h rijden.


10. Proposes that support be given to the integration of regional planning, production processes and market structures – including the avoidance of unnecessary transport – and to shortening distances and adjusting speeds in freight transport; takes the view that time-consuming and energy-intensive "stop-go" freight transport should be avoided by means of computerised speed adjustment;

10. stelt voor om de integratie van regionale planning, productieprocessen en marktstructuren en - met inbegrip van het vermijden van overbodig vervoer - te steunen en de afstanden te verkorten en snelheden aan te passen in het goederenvervoer; is van mening dat het tijdverspillende en energie-intensieve 'stop-and-go' in het goederenvervoer door geautomatiseerde snelheidsaanpassing moet worden voorkomen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I think that computerised speed adjustment in towns and cities is an excellent instrument, therefore, and I hope that the European Commission will support measures and make proposals to ensure that freight transport in towns and cities is not constantly having to brake and accelerate. This is the way to make freight transport faster and cleaner.

Ik vind daarom geautomatiseerde snelheidsaanpassing in steden een uitstekend middel en ik hoop dat de Europese Commissie maatregelen zal ondersteunen en voorstellen zal doen die ervoor zorgen dat het vrachtvervoer in de steden niet constant hoeft af te remmen en op te trekken. Zo maken we het vrachtvervoer sneller en schoner.


The network of the trans-European high-speed rail system shall be that of the high-speed lines of the trans-European transport network identified in Decision No 1692/96/EC.

Het net van het trans-Europese hogesnelheidsspoorwegsysteem valt samen met de hogesnelheidslijnen van het trans-Europese vervoersnetwerk die zijn genoemd in Beschikking nr. 1692/96/EG.


As in air transport, many railway undertakings tend to interpret restrictively the notion of "comparable transport conditions" in Article 16(b) and re-route only on their own services but not on other services (notably high-speed trains) or transport modes.

Evenals bij het luchtvervoer interpreteren veel spoorwegondernemingen het begrip “vergelijkbare vervoersomstandigheden” van artikel 16, onder b), restrictief en bieden zij alleen vervoer met hun eigen diensten aan maar niet met andere diensten (in het bijzonder hogesnelheidstreinen) of andere vervoerswijzen.


Speeding-up turnover of goods and services requires faster and secure transport of dangerous goods. Coverage rail, road and inland waterways transport of dangerous goods in one directive may facilitate multimodalism.

Door het vervoer van gevaarlijke goederen per spoor, over de weg en via binnenwateren in één richtlijn samen te vatten, kan het multimodaal vervoer worden vereenvoudigd.


Amendments 5, 7 and 10 were incorporated in principle into the common position. In amendment 5, the dates were brought into line with those in amendment 6, which was accepted, and it was explained that the ‘retrofitting’ of the devices will be restricted to vehicles which meet the EURO 3 emission norms. In amendments 7 and 10 the deadlines were brought into line with those in amendment 6, which was accepted, so as to achieve a phased-in implementation of the directive over 2, 3, 4 and 5 years, i.e. implementation by the Member States and installation of speed limitation devices in new vehicles within two years of the entry into force of ...[+++]

De amendementen 5, 7 en 10 zijn in beginsel in het gemeenschappelijk standpunt overgenomen: in amendement 5 worden de datums afgestemd op de datums van het overgenomen amendement 6 en wordt verduidelijkt dat de montage achteraf beperkt is tot de voertuigen die voldoen aan de Euro 3-emissienormen; in de amendementen 7 en 10 worden de datums afgestemd op de datums van het overgenomen amendement 6 om te komen tot een 2-3-4-5-tenuitvoerleggingsschema, d.w.z. tenuitvoerlegging door de lidstaten en installatie op nieuwe voertuigen twee jaar na de inwerkingtreding van de richtlijn, montage achteraf op voertuigen die in het internationaal vervo ...[+++]


A cost-effectiveness study carried out in the Netherlands on the installation of speed limitation devices in lighter vehicles shows that in the transport sector this translates into savings of €40 million (for the Netherlands).

Uit een in Nederland verrichte studie betreffende de kosteneffectiviteit van de installatie van snelheidsbegrenzers op lichtere voertuigen blijkt dat het voordeel hiervan voor de vervoerssector, nog steeds voor Nederland, € 40 miljoen zou bedragen.


w