Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess the ergonomic qualities of urban transportation
Consider ergonomic aspects of urban transportation
Consider urban transportation ergonomics
Inner city urban regeneration area
Metropolitan area
Nature of impacts of urban pollution
Nature of urban pollution implications
Science of urban pollution implications
Town
Town traffic
Traffic in cities
Traffic in towns
Traffic-responsive Urban Traffic Control system
Urban area
Urban environment
Urban habitat
Urban housing
Urban planning law
Urban planning laws
Urban planning legality
Urban planning regulation
Urban pollution implications
Urban region
Urban settlement
Urban traffic
Urbanised region

Vertaling van "Urban traffic " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


town traffic [ traffic in cities | traffic in towns | urban traffic ]

stadsverkeer


traffic-responsive Urban Traffic Control system

automatische verkeersregelaar voor stadsverkeer


Minister of State at the Department of Education with special responsibility for Youth and Sport and at the Department of the Environment with special responsibility for Local Government Reform and urban traffic management

Onderminister van Onderwijs, speciaal belast met Jeugdzaken en Sport; Onderminister van Milieubeheer, speciaal belast met de Hervorming van de Plaatselijke Regering en het Beheer van het Stadsverkeer


urban habitat [ urban environment | urban settlement | Urban housing(ECLAS) | Town(STW) ]

stedelijk woonmilieu [ stadsvestiging | stedelijk milieu ]


urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]

stedelijk gebied [ stadsgebied | verstedelijkt gebied ]


urban planning legality | urban planning regulation | urban planning law | urban planning laws

ruimtelijke-ordeningsrecht | wettelijke voorschriften voor stadsplanning | wettelijke voorschriften voor stedelijke planning


assess the ergonomic qualities of urban transportation | evaluate ergonomic aspects of urban transport infrastructure | consider ergonomic aspects of urban transportation | consider urban transportation ergonomics

ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen | rekening houden met ergonomische aspecten van stedelijk vervoer


nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications

gevolgen van stedelijke verontreiniging | gevolgen van stedelijke vervuiling


Inner city urban regeneration area

stadsvernieuwingsgebied in binnenstad
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For this reason, the right standards, interfaces and/or protocols shall be developed to support cooperating traffic control and management solutions at the different geographical scales or across different administrative boundaries of the city (e.g. from small neighbourhood traffic calming solutions and peri-urban traffic spill-over management to efficient integration of urban nodes within interurban corridors).

Daarom moeten de juiste normen, interfaces en/of protocollen worden ontwikkeld ter ondersteuning van de oplossingen voor samenwerking tussen verkeerscontrole en -beheer op de verschillende geografische schalen of tussen verschillende administratieve grenzen van een stad (bijv. van snelheidsbeperkende oplossingen in kleinere buurten en verkeersoverloopbeheer in voorsteden tot efficiënte integratie van stedelijke knooppunten binnen interstedelijke corridors).


Therefore the requested European standards and European standardisation deliverables should reuse, harmonise or interface as far as possible with the following existing standards, specifications and projects: the CIVITAS projects (5), CAPITAL CIVITAS ITS Advisory Group (6), Promoting Open Specifications and Standards in Europe (POSSE) project (7), OPTICITIES project (8), FREILOT project, Smart Cities and Communities Coordination Group, standardisation request M/453 on Cooperative Systems (9), the C-ITS platform, DATEX II Strategic and Technical Groups (10), the Urban Traffic Management Control programme (UTMC) (11), the Open Traffic Syst ...[+++]

De gevraagde Europese normen en Europese normalisatieproducten moeten derhalve de volgende bestaande normen, specificaties en projecten zo veel mogelijk hergebruiken, harmoniseren en interfacen: de Civitas-projecten (5), de Capital Civitas ITS-adviesgroep (6), het Posse-project voor het bevorderen van open specificaties en normen in Europa (7), het Opticities-project (8), het Freilot-project, de coördinatiegroep voor slimme steden en gemeenschappen, normalisatieverzoek M/453 betreffende coöperatieve systemen (9), het C-ITS-platform, strategische en technische groepen voor Datex II (10), het programma voor stedelijk verkeersbeheer en -controle (UTMC) (11), de Open Traffic Systems C ...[+++]


3. Calls on the Member States to promote public transport with a view to doubling its use by 2030, inter alia by applying IT solutions such as the remote purchasing of electronic tickets, and to support car sharing, carpooling, transport-on-demand services and the promotion of electric propulsion systems for local public transport; invites the Member States to develop, whenever appropriate, funicular railway and cable car systems in mountainous and hilly towns in order to mitigate urban traffic;

3. vraagt de lidstaten om het openbaar vervoer te bevorderen en te zorgen dat het gebruik ervan tegen 2030 zal zijn verdubbeld, onder meer door middel van IT-oplossingen zoals elektronische ov-kaarten, en zich te beijveren voor carpooling, vervoersdiensten op bestelling en bevordering van elektrische aandrijving voor plaatselijk openbaar vervoer; geeft de lidstaten in overweging om in berg- of heuvelachtige stadsgebieden eventueel tandradbanen en kabelcabines in te zetten om het stadsverkeer te ontlasten;


12. Urges that the policies concerned take into account the impact of deliveries of e-commerce parcels on urban traffic and atmospheric pollution stemming from the sharp increase in the number of individual deliveries, which should not lead to developments that contradict the EU’s social or environmental goals; calls on the Commission to hold discussions with the interested parties on the need to implement green logistics, and in particular on the issue of the ‘last mile’ in urban areas, taking into account factors relating to the environment, methods of transport, town planning, quality and choice of services and competition rules;

12. verlangt dat er bij het desbetreffende beleid rekening wordt gehouden met de gevolgen van bezorgdiensten in verband met internethandel voor het verkeer en de luchtverontreiniging in de steden, gezien de toename van individuele bezorgingen, waardoor de sociale en milieudoelstellingen van de EU niet in het gedrang mogen komen; verzoekt de Commissie zich met de betrokken partijen te bezinnen op de noodzaak van groene logistieke ketens en met name het vraagstuk van de "laatste kilometer" binnen de bebouwde kom en daarbij alle aspecten in aanmerking te nemen: milieu, vervoerswijzen, ruimtelijke ordening, kwaliteit en keuze van de dienstv ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- (ET) The report concerning urban traffic and the action plan in that area earned my vote, because urban transport plays a very important role in EU freight and passenger transport. As a result, the preparation of a separate urban transport strategy is altogether justified.

- (ET) Ik heb voor het verslag over de stedelijke mobiliteit en het actieplan daarvoor gestemd, omdat het stedelijk vervoer een uiterst belangrijke rol speelt in het vracht- en personenvervoer in de EU. Het opstellen van een afzonderlijke strategie voor het stedelijk vervoer is dan ook gerechtvaardigd.


The costs resulting from urban traffic congestion are rising to approximately 1% of European GDP. In order to reduce the pollution level in urban environments and traffic congestion, we need to invest in public transport and in intelligent transport systems.

De kosten van verkeersopstoppingen in het stedelijke verkeer benaderen inmiddels 1 procent van het bruto binnenlands product in de EU. Om de vervuiling en verkeerscongestie in stedelijke gebieden te verminderen, dienen we in openbaar vervoer en slimme verkeerssystemen te investeren.


- The SMART NETS project demonstrated that improved software and real-time traffic data in urban traffic control centres could lead to better traffic management and achieve a reduction of up to 40% in traffic standstill and congestion, thus resulting in considerable energy savings.

- Bij het project SMART NETS is aangetoond dat door het gebruik van betere software en realtime-verkeersinformatie bij stedelijke verkeerscentrales een betere verkeersregeling mogelijk is waardoor de tijd die door stilstand en filevorming verloren gaat met maximaal 40% kan worden teruggebracht, wat resulteert in een aanzienlijke energiebesparing.


In addition to the provisions of this directive Member States or the relevant competent authorities may apply additional urban traffic charges and regulatory charges on any road notably in urban areas including TEN roads crossing an urban area, according to article 9 of Directive 1999/62/EC.

Naast de bepalingen van deze richtlijn kunnen de lidstaten of de bevoegde instanties overeenkomstig artikel 9 van richtlijn 1999/62/EG aanvullende heffingen voor verkeer in stadsgebieden en regulerende heffingen innen op wegen, met name in stedelijke gebieden met inbegrip van TEN-wegen door stedelijke gebieden.


Whereas, in particular, this type of high-performance vehicle has the important characteristic of being built by the most-advanced techniques, which usually precede the methods subsequently used in series production, and with optimization of parts and characteristics as regards active and passive safety, air pollution, noise emissions and fuel consumption; whereas, as far as the operation of the vehicles is concerned, the present method of determining the permissible sound level, designed to reveal the amount of noise emitted by the vehicles when operated under urban traffic conditions, is not, according to the latest experiments, repre ...[+++]

Overwegende dat in het bijzonder voertuigen met groot vermogen de belangrijke eigenschap vertonen dat bij de constructie hiervan gebruik wordt gemaakt van de meest geavanceerde technische vindingen die in het algemeen later pas bij de serieproduktie ingang vinden, met optimalisatie van de elementen en eigenschappen die betrekking hebben op de actieve en passieve veiligheid, de luchtverontreiniging, de geluidsoverlast en het brandstofverbruik; dat, wat betreft de werking van de voertuigen, de huidige meetmethode voor de vaststelling van het toegestane geluidsniveau die werd ontwikkeld ter vaststelling van het geluid dat door de voertuigen bij hun gebruik in het ...[+++]


Motorised traffic is one of the main sources of atmospheric pollutants such as ozone and NO2, and urban traffic accounts for almost 40% of transport-related CO2 emissions.

Het autoverkeer is bijvoorbeeld een van de voornaamste bronnen van luchtverontreiniging met onder meer ozon en NO2 en het stadsverkeer is verantwoordelijk voor 40% van alle door het vervoer voortgebrachte CO2-emissies.


w