Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess system parameters against reference values
Assessing system parameters against reference values
Carbon monoxide lacrimogenic gas
Check system parameters against reference values
Dummy argument
Dummy parameter
Formal parameter
Measure water quality parameters
Monitor parameters of water quality
Monitor water quality parameters
Parameter
Public utilities
Public utility company
Public utility manager
Statutory undertaker
System parameter checking against reference values
Tear gas
Utilities
Utility parameter
Water quality parameters monitoring

Vertaling van "Utility parameter " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


monitor parameters of water quality | monitor water quality parameters | measure water quality parameters | water quality parameters monitoring

waterkwaliteitsparameters meten


appraise environmental parameters at the workplace for food products | assess environmental parameters of the workplace for food products | assess environmental parameters at the workplace for food products | check environmental parameters at the workplace for food products

milieuparameters op de werkplek voor voedingsmiddelen beoordelen


assessing system parameters against reference values | system parameter checking against reference values | assess system parameters against reference values | check system parameters against reference values

systeemparameters vergelijken met referentiewaarden


dummy argument | dummy parameter | formal parameter | parameter

formele parameter


public utilities | public utility company | statutory undertaker | utilities

instelling van openbaar nut | openbare dienst | openbare nutsbedrijf




Congenital lactic acidosis is defined by the presence of a metabolic acidosis due to the accumulation of lactic acid in blood. Congenital defects of any one of the multiple enzymatic steps of pyruvate utilization induce accumulation of pyruvate and l

fatale infantiele lactaatacidose gelijktijdig met methylmalonacidurie


General utility supply system, wall-mounted

aan wand bevestigd systeem voor algemene nutsvoorzieningen


carbon monoxide lacrimogenic gas [tear gas] motor (vehicle) exhaust gas nitrogen oxides sulfur dioxide utility gas

gas voor huishoudelijk gebruik | helium (niet-medicinaal) NEC | koolmonoxide | stikstofoxiden | traangas | uitlaatgas van motorvoertuig | zwaveldioxide
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
By 31 December 2015, the Commission shall review the specific emissions targets and the modalities set out herein, as well as the other aspects of this Regulation, including whether a utility parameter is still needed and whether mass or footprint is the more sustainable utility parameter, in order to establish the CO emissions targets for new passenger cars for the period beyond 2020.

Uiterlijk op 31 december 2015 evalueert de Commissie de specifieke emissiedoelstellingen, en de daarin vervatte modaliteiten, alsook de andere elementen van deze verordening, met inbegrip van de vraag of een nutsparameter nog nodig is en of de massa dan wel de voetafdruk de meest duurzame nutsparameter is, teneinde de CO-emissiedoelstellingen voor nieuwe personenauto’s vast te stellen voor de periode na 2020.


On the basis of that assessment it is concluded that the utility parameter used in the formula for 2020 should be mass, since a change of utility parameter would not meet the objective of planning certainty as manufacturers have already started their compliance pathways to 2020 on the basis of continuation of the current parameter.

Op basis van die beoordeling is geconcludeerd dat massa de nutsparameter moet zijn in de formules voor de 2020-doelstelling, aangezien een overstap naar een andere nutsparameter niet tegemoet zou komen aan de doelstelling van planningszekerheid, omdat fabrikanten hun nalevingstraject tot 2020 reeds hebben aangevat op basis van de voortzetting van de huidige nutsparameter.


5. By 31 December 2015, the Commission shall review the specific emissions targets and the modalities set out herein, as well as the other aspects of this Regulation, including whether a utility parameter is still needed and whether mass or footprint is the more sustainable utility parameter, in order to establish the CO2 emissions targets for new passenger cars for the period beyond 2020.

lid 5 wordt vervangen door:" '5. Uiterlijk op 31 december 2015 evalueert de Commissie de specifieke emissiedoelstellingen, en de daarin vervatte modaliteiten, alsook de andere elementen van deze verordening, met inbegrip van de vraag of een nutsparameter nog nodig is en of de massa dan wel de voetafdruk de meest duurzame nutsparameter is, teneinde de CO2 -emissiedoelstellingen voor nieuwe personenauto's vast te stellen voor de periode na 2020.


(9) The Commission has assessed the availability of footprint data and its use as the utility parameter in the formulae in Annex I. This data is available and its potential use has been assessed in the impact assessment, on the basis of that assessment it is concluded that the utility parameter used in the formula for 2020 should be mass.

(9) De Commissie heeft de beschikbaarheid van voetafdrukgegevens en de toepassing ervan als nutsparameter in de formules in bijlage I beoordeeld. Deze gegevens zijn beschikbaar en de potentiële toepassing ervan is in de effectbeoordeling beoordeeld, op basis waarvan is geconcludeerd dat massa de nutsparameter moet zijn in de formules voor de 2020-doelstelling.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(9) The Commission should assess further the availability of data on utility parameters other than mass and its use as the utility parameter in the formulae in Annex I.

(9) De Commissie dient de beschikbaarheid van gegevens over andere nutsparameters dan massa en de toepassing ervan als nutsparameter in de formules in bijlage I verder te beoordelen.


5. By 31 December 2015, the Commission shall review the specific emissions targets and the modalities set out herein, as well as the other aspects of this Regulation, including whether a utility parameter is still needed and whether mass or footprint is the more sustainable utility parameter, in order to establish the CO emissions targets for new passenger cars for the period beyond 2020.

5. Uiterlijk op 31 december 2015 evalueert de Commissie de specifieke emissiedoelstellingen, en de daarin vervatte modaliteiten, alsook de andere elementen van deze verordening, met inbegrip van de vraag of een nutsparameter nog nodig is en of de massa dan wel de voetafdruk de meest duurzame nutsparameter is, teneinde de CO-emissiedoelstellingen voor nieuwe personenauto’s vast te stellen voor de periode na 2020.


Data on alternative utility parameters such as footprint (track width times wheelbase) should be collected in order to facilitate longer-term evaluations of the utility-based approach.

Gegevens over alternatieve nutsparameters zoals de „voetafdruk” van auto's (spoorbreedte maal wielbasis), moeten echter ook worden verzameld om de nutsgerichte benadering op langere termijn gemakkelijker te kunnen beoordelen.


The Commission should, by 2014, review the availability of data and, if appropriate, submit a proposal to the European Parliament and to the Council to adapt the utility parameter.

De Commissie moet uiterlijk in 2014 de beschikbaarheid van de gegevens herzien, en indien nodig bij het Europees Parlement en de Raad een voorstel indienen om de nutsparameter aan te passen.


The Commission should consider new modalities for reaching the long-term target, in particular the slope of the curve, the utility parameter and the excess emissions premium scheme.

Om de doelstellingen op de lange termijn te halen, moet de Commissie nieuwe verwezenlijkingsvormen overwegen, met name de hellingshoek van de curve, de nutsparameter en de regeling voor overtollige emissies.


Data on alternative utility parameters such as footprint (track width times wheelbase) should be collected in order to facilitate longer-term evaluations of the utility-based approach. The Commission should by 2014 review the availability of data and, if appropriate, adapt the utility parameter.

Over de "voetafdruk" van auto's (spoorbreedte maal wielbasis), een van de alternatieve parameters om het nut van een auto te beschrijven, moeten echter ook gegevens worden verzameld om de nutsgerichte benadering op langere termijn gemakkelijker te kunnen beoordelen. De Commissie dient tegen 2014 de beschikbaarheid van gegevens te onderzoeken en indien nodig de parameter om het nut van een auto te beschrijven aan te passen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Utility parameter' ->

Date index: 2023-12-30
w