Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural conversion rate
Agricultural unit of account
Audience share
Blow-up view
CRA
Credit agency
Credit assessment
Credit rating
Credit rating agency
Densitometry view box
Dual exchange rate
Exchange rate
Exploded display
Exploded view
Exploded view drawing
Film illuminator
Green exchange rate
Green rate
Green unit of account
Illuminator
International rating agency
Mercantile agency
Observe confidentiality
Observe documents
Organise estate viewing
Organise house viewing
Organise property inspection
Organise property viewing
Oversee covert actions
Rating agency
Representative rate
See documents
Split drawing
View box
View confidentiality
View covert actions
View documentation
View documents
Viewing box
Viewing figure
Viewing rate
Viewing screen
Viewing share
X-ray film viewer
X-ray viewing screen

Vertaling van "Viewing rate " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
audience share | viewing figure | viewing rate | viewing share

aantal kijkers | kijkcijfer | kijkdichtheid


film illuminator | illuminator | view box | viewing box | viewing screen | X-ray film viewer | X-ray viewing screen

lichtkast | negatoscoop | roentgenscreening


organise estate viewing | organise house viewing | organise property inspection | organise property viewing

bezichtiging van vastgoed organiseren | bezichtiging van vastgoed regelen


blow-up view | exploded display | exploded view | exploded view drawing | split drawing

opengewerkte tekening | uitgetrokken tekening


view confidentiality | view covert actions | observe confidentiality | oversee covert actions

geheimhouding in acht nemen | vertrouwelijkheid in acht nemen


view documentation | view documents | observe documents | see documents

documenten bestuderen


representative rate [ agricultural conversion rate | agricultural unit of account | green exchange rate | green rate | green unit of account ]

representatieve koers [ groene deviezen | groene koers | groene rekeneenheid | groene valuta | groene wisselkoers | landbouwrekeneenheid | omrekeningskoers voor de landbouw | representatieve omrekeningskoers ]


exchange rate [ dual exchange rate ]

wisselkoers [ dubbele wisselkoers ]


credit rating [ CRA | credit agency | credit assessment | credit rating agency | international rating agency | mercantile agency | Rating agency(STW) ]

kredietrating [ kredietbeoordelaar | kredietbeoordeling | kredietbeoordelingsbureau | kredietwaardigheidsbeoordelaar | kredietwaardigheidsbeoordeling | ratingbureau ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In view of the recent case-law of the Court of Justice , it is appropriate to provide for the rate of default interest to be paid in case of reimbursement of definitive duties, because the relevant provisions in force concerning customs duties do not provide for such an interest rate, and the application of national rules would lead to undue distortions between economic operators depending on which Member State is chosen for customs clearance.

Gezien de recente jurisprudentie van het Hof van Justitie is het aangewezen om te bepalen welk percentage moratoire interest er betaald moet worden bij terugbetaling van definitieve rechten, omdat dat interestpercentage niet is vastgelegd in de geldende bepalingen ten aanzien van douanerechten, en omdat toepassing van nationale voorschriften zou leiden tot verstoring van de concurrentie tussen marktdeelnemers afhankelijk van de lidstaat waar de inklaring plaatsvindt.


There are several challenges to be met on the programming level: (a) in view of the monitoring problems encountered for the 2001-3 NAPincl, substantial efforts need to be made in order to build and consolidate an efficient information system; (b) from the point of view of the content of the operations, it is essential to target the priority areas more precisely, bearing in mind that exclusion from the labour market is only one of the many dimensions of poverty and social exclusion (moreover, the situation of the "working poor" in Portugal shows that the poverty risk extends beyond access to employment); (c) concerning the methodology t ...[+++]

Wat programmering betreft moeten er verschillende uitdagingen worden aangepakt: (a) gezien de problemen met betrekking tot de monitoring van het NAP/integratie 2001-2003 moeten er grote inspanningen worden verricht om een efficiënt informatiesysteem op te zetten en te consolideren; (b) wat de inhoud van de acties betreft is het van groot belang de prioritaire interventiegebieden duidelijker af te bakenen, waarbij moet worden opgemerkt dat uitsluiting van de arbeidsmarkt slechts een van de vele dimensies van armoede en sociale uitsluiting is (de situatie van de "arme werknemers" in Portugal laat bovendien goed zien dat het risico op armoede groter is dan de toegang tot de arbeidsmarkt); (c) wat betreft de aan te wenden methode lijken de lo ...[+++]


Regrets the unambitious nature of the target (a minimum 27 % improvement in energy efficiency by 2030) adopted by the European Council in 2014, which is mainly justified by an extremely unrealistic high discount rate contained in a previous impact assessment; recalls that this discount rate (17,5 %) is excessively high; calls on the Commission to move to comprehensive cost-benefit analysis taking into account the multiple benefits of energy efficiency, and to a social discount rate, in line with its own Better Regulation guidelines; asks the Commission and the Member States to review ...[+++]

betreurt het van weinig ambitie getuigende streefcijfer dat de Europese Raad in 2014 heeft goedgekeurd (een verbetering van de energie-efficiëntie met minstens 27 % in 2030), waarvoor een uiterst onrealistisch hoog discontopercentage in een eerdere effectbeoordeling als voornaamste rechtvaardiging dient; herinnert eraan dat dit discontopercentage (17,5 %) buitensporig hoog is; verzoekt de Commissie om, in overeenstemming met haar eigen richtsnoeren voor betere regelgeving, over te gaan op alomvattende kosten-batenanalyses waarin de vele voordelen van energie-efficiëntie worden meegenomen, en op een sociaal discontopercentage; verzoekt de Commissie en de lidstaten om het streefcijfer van 27 % v ...[+++]


2. Member States shall use the European Structural and Investment Funds, in line with relevant national or regional strategies to facilitate inclusion of all age groups, including through improved access to education and social support structures with a view to enhancing job opportunities for the elderly and young people with a focus on regions with high rates of youth unemployment in comparison to the Union average rate . Investments in health infrastructures shall serve the goal of a long and healthy working life for all of the Unio ...[+++]

2. De lidstaten maken gebruik van de ESI-fondsen om, conform de betrokken nationale of regionale strategieën, de integratie van alle leeftijdsgroepen te vergemakkelijken, onder meer via betere toegang tot onderwijs en sociale ondersteuning, teneinde de werkgelegenheidskansen voor jongeren en ouderen te vergroten, waarbij met name aandacht wordt besteed aan regio's met een zeer hoog jeugdwerkloosheidspercentage in vergelijking met het EU-gemiddelde . Investeringen in gezondheidsinfrastructuur dragen bij tot de doelstelling van een lang en gezond beroepsleven voor alle burgers van de Unie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
‘1a. Taking into account the nature, scale and complexity of the activities of the institutions supervised, Member States shall ensure that the competent authorities monitor the adequacy of the institutions’ credit assessment processes, assess the use of references to credit ratings issued by credit rating agencies as defined in Article 3(1)(b) of Regulation (EC) No 1060/2009 of the European Parliament and of the Council of 16 September 2009 on credit rating agencies , in their investment policies and, where appropriate, encourage mitigation of the impact of such references, with a view ...[+++]

„1 bis. Met inachtneming van de aard, de omvang en de complexiteit van de activiteiten van de onder toezicht vallende instellingen, zien de lidstaten erop toe dat de bevoegde autoriteiten toezicht houden op de toereikendheid van de kredietbeoordelingsprocessen van deze instellingen, dat zij het gebruik van verwijzingen naar ratings, uitgegeven door ratingbureaus als gedefinieerd in artikel 3, lid 1, punt b), van Verordening (EG) nr. 1060/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 16 september 2009 inzake ratingbureaus , in het beleggingsbeleid van die instellingen beoordelen en dat zij, indien passend, de beperking van de impact van dergelijke referenties aanmoedigen, met als doel het vermin ...[+++]


The prime aim is thus to open a discussion that will allow for the different approaches and points of view but nonetheless serve to restore CRAs to their rightful place, implying that their ratings should be treated as information to take into account, but not that the agencies themselves should enjoy special status or automatically influence the activities of economic and financial operators and public institutions through harmful procyclical effects. It must no longer happen that the timing and form of disclosure result – as is too often the case – from unilateral decisions of the rating agencies, even when the information imparted is ...[+++]

Het belangrijkste is een debat op gang te brengen waarin verschillende benaderingen en standpunten in aanmerking worden genomen, maar dat bijdraagt aan de doelstelling om de werkzaamheden van kredietratingbureaus opnieuw in het juiste perspectief te plaatsen. Ratings moeten worden beschouwd als informatie waarmee rekening dient te worden gehouden, zonder dat zij echter nog langer een bijzondere "status" genieten of een automatische impact hebben op de activiteiten van de financieel-economische marktdeelnemers of de overheidsinstellingen, met vaak negatieve procyclische gevolgen. Het gaat er dus om een einde te maken aan een situatie waarbij de ratingbureaus vaak al te eenzijdig beslissen over timing ...[+++]


However, the EU needs a more sensible view of how reduced VAT rates can be used to promote jobs and growth, particularly on the local market and for labour-intensive services. This is what the Commission’s proposal is all about.

De EU heeft hoe dan ook behoefte aan een weloverwogen standpunt over hoe lagere btw-tarieven gebruikt kunnen worden voor het stimuleren van werkgelegenheid en groei, met name op de lokale markt en voor arbeidsintensieve diensten. Dat is waar het voorstel van de Commissie over gaat, over meer banen en over de bestrijding van zwartwerk.


To secure sustainable fishing in Europe, low-impact methods and gear need to be developed and introduced, with a view, inter alia, to reducing discards and thus reducing the fishing mortality rate for fish such as plaice. Funding may be obtained from the European Fisheries Fund, since the objectives of the Fund are in line with the aims of such research.

Om in Europa een duurzame visserij te kunnen bedrijven moeten dergelijke methoden en gereedschappen worden ontwikkeld en ingevoerd, zodat bij voorbeeld het overboord zetten van vis niet meer nodig is en zo de vissterfte onder bij voorbeeld schol kan worden beperkt. De middelen voor de financiering kunnen worden verstrekt door het Europese Visserijfonds, aangezien dit fonds dezelfde doelen nastreeft die in het visserijonderzoek worden gepropageerd.


1a. Taking into account the nature, scale and complexity of the activities of the institutions supervised, Member States shall ensure that the competent authorities monitor the adequacy of the institutions’ credit assessment processes, assess the use of references to credit ratings issued by credit rating agencies as defined in Article 3(1)(b) of Regulation (EC) No 1060/2009 of the European Parliament and of the Council of 16 September 2009 on credit rating agencies , in their investment policies and, where appropriate, encourage mitigation of the impact of such references, with a view ...[+++]

1 bis. Met inachtneming van de aard, de omvang en de complexiteit van de activiteiten van de onder toezicht vallende instellingen, zien de lidstaten erop toe dat de bevoegde autoriteiten toezicht houden op de toereikendheid van de kredietbeoordelingsprocessen van deze instellingen, dat zij het gebruik van verwijzingen naar ratings, uitgegeven door ratingbureaus als gedefinieerd in artikel 3, lid 1, punt b), van Verordening (EG) nr. 1060/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 16 september 2009 inzake ratingbureaus , in het beleggingsbeleid van die instellingen beoordelen en dat zij, indien passend, de beperking van de impact van dergelijke referenties aanmoedigen, met als doel het vermin ...[+++]


4. Regrets the fact that the Commission has failed to supply satisfactory explanations for the late adoption of programmes, in particular those which were ready for adoption in late 2000; takes the view that this delay is the root cause of the modest rate of implementation of commitment appropriations; calls on the Commission to make every effort to determine the causes with a view to rectifying the problems and simplifying the adoption and management arrangements;

4. vindt het jammer dat de Commissie geen bevredigende toelichting heeft gegeven op de laattijdige goedkeuring van de programma's, met name betreffende die programma's die reeds eind 2000 klaar waren; is van mening dat deze vertraging bij de goedkeuring de oorzaak is van de lage uitvoering van de vastleggingen; verzoekt de Commissie haar uiterste best te doen om de oorzaken hiervan vast te stellen teneinde deze te corrigeren, en de goedkeurings- en beheersmechanismen te vereenvoudigen;


w