Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Commercial school
Educational exchange
Further education teacher
Professional education
Pupil exchange visits
Secondary vocational education female teachers
Secondary vocational education teachers
Senior secondary vocational education
Senior vocational education
Student exchange visits
Teacher exchange visits
Teacher in VET
Technical institute teacher
Technical school
Vocational college lecturer
Vocational education
Vocational education teachers
Vocational school
Vocational teacher
Vocational training
Vocational university teacher

Vertaling van "Vocational education teachers " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Vocational education teachers

Onderwijsgevenden in het beroepsonderwijs


secondary vocational education teachers | teacher in VET

leerkrachten van secundair beroepsonderwijs


agriculture, forestry, and fishery vocational instructor | vocational educator in agriculture, fishery and forestry | agriculture, forestry and fishery vocational teacher | vocational teacher in agriculture, fishery, and forestry

docente landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs | onderwijsgevende landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs | vakdocent landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs | vakdocente landbouw, bosbouw en visserij beroepsonderwijs


technical institute teacher | vocational university teacher | vocational college lecturer | vocational teacher

docente beroepsonderwijs | onderwijsgevende beroepsonderwijs | lerares beroepsonderwijs | vakdocent beroepsonderwijs


secondary vocational education female teachers

vrouwelijke leerkrachten in het algemeen beroepsonderwijs


vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

beroepsonderwijs [ beroepsschool ]


senior secondary vocational education | senior vocational education

middelbaar beroepsonderwijs




University/higher education teacher

docent hoger onderwijs


educational exchange [ pupil exchange visits | student exchange visits | teacher exchange visits ]

schooluitwisseling [ uitwisseling van docenten | uitwisseling van leerkrachten | uitwisseling van leerlingen | uitwisseling van studenten ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Between 2004 and 2006, more than 15 000 language teachers received training abroad through Comenius, 765 adult education language teachers through Grundtvig and 1820 vocational education teachers through Leonardo.

Tussen 2004 en 2006 hebben meer dan 15 000 taalleraren een opleiding in het buitenland gevolgd via Comenius, 765 taalleraren in het volwassenenonderwijs via Grundtvig en 1 820 leraren in het beroepsonderwijs via Leonardo.


Work together, in line with the Bruges Communiqué on enhanced European Cooperation in Vocational Education and Training for the period 2011-2020, in particular on making initial VET more attractive, promoting excellence and the labour market relevance of VET, implementing quality assurance mechanisms and improving the quality of teachers, trainers and other VET professionals.

Samenwerken overeenkomstig het Communiqué van Brugge over intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding voor de periode 2011-2020, met name door het initiële beroeponderwijs en de initiële beroepsopleidingen aantrekkelijker te maken, de topkwaliteit en relevantie voor de arbeidsmarkt te bevorderen, mechanismen voor de kwaliteitsborging ten uitvoer te leggen en de kwaliteit van docenten, opleiders en andere professionals in het beroepsonderwijs en de beroepsopleidingen te verbeteren.


21. Stresses the key role of teachers and educators for the future development of their students; supports various initiatives addressing the shortage of well-qualified teachers and trainers in the Member States, and recommends further efforts for attracting, recruiting and training teachers and educators, including modernising curricula and in-service training; calls on the Member States to refine the competences of teachers and trainers and to provide them with continuous professional development, support and conditions to maximise their teaching skills, in particular in the field of vocational ...[+++]

21. onderstreept de centrale rol van docenten en opleiders met het oog op de toekomstige ontwikkeling van hun leerlingen; steunt de diverse initiatieven om het tekort aan gekwalificeerde leerkrachten en opleiders in de lidstaten te verhelpen, en beveelt aan om verdere pogingen te ondernemen, o.a. door modernisering van de curricula en bijscholing, om leraren en opleiders aan te trekken, aan te werven en op te leiden; verzoekt de lidstaten de vakbekwaamheid van de leraren en opleiders verder te ontwikkelen en hun permanente bijscholingsmogelijkheden en steun te geven en voorwaarden te scheppen waaronder zij optimaal les kunnen geven, me ...[+++]


1. Welcomes the Commission communication, in particular its strong focus on combating youth unemployment through investing in skills, calling for the modernisation of higher education systems, as well as promoting world-class vocational education and training (VET), flexible learning pathways, including through the promotion of OER, work-based learning and the involvement of social partners in their design; welcomes, furthermore, actions to address the shortages of well-qualified teachers ...[+++]

1. is ingenomen met de mededeling van de Commissie, in het bijzonder met de grote nadruk die wordt gelegd op de bestrijding van de jeugdwerkloosheid middels investeringen in vaardigheden, waarin zij oproept tot het moderniseren van de hogeronderwijsstelsels alsook de nadruk legt op het bevorderen van beroepsonderwijs en -opleidingen van wereldklasse, flexibele leerpaden, met inbegrip van het bevorderen van open leermiddelen, werkend leren en de betrokkenheid van de sociale partners bij het ontwerpen daarvan; is tevens ingenomen met de maatregelen om het gebrek aan hooggekwalificeerde docenten en trainers aan te pakken, zoals doeltreffen ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
90. Suggests that setting up a new language-learning strategy to improve general knowledge in specific skill areas will facilitate the mobility of teachers and students; points out that, in addition, the guarantee of a smooth transition from vocational education to higher education will help to make vocational training courses more attractive;

90. meent dat door het vaststellen van een nieuwe taalonderrichtstrategie ter verbetering van de algemene kennis op specifieke vakbekwaamheidsgebieden de mobiliteit van docenten en studenten in de hand zal werken; wijst erop dat bovendien de garantie dat vanuit de beroepsopleiding kan worden doorgestroomd naar een hogere opleiding ertoe bijdraagt dat het aantrekkelijk wordt een beroepsopleiding te gaan volgen;


12. Suggests that setting up a new language-learning strategy to improve general knowledge in specific skill areas will facilitate the mobility of teachers and students; points out that, in addition, the guarantee of a smooth transition from vocational education to higher education will help to make vocational training courses more attractive;

12. meent dat door het vaststellen van een nieuwe taalonderrichtstrategie ter verbetering van de algemene kennis op specifieke vakbekwaamheidsgebieden de mobiliteit van docenten en studenten in de hand zal werken; wijst erop dat bovendien de garantie dat vanuit de beroepsopleiding kan worden doorgestroomd naar een hogere opleiding ertoe bijdraagt dat het aantrekkelijk wordt een beroepsopleiding te gaan volgen;


90. Suggests that setting up a new language-learning strategy to improve general knowledge in specific skill areas will facilitate the mobility of teachers and students; points out that, in addition, the guarantee of a smooth transition from vocational education to higher education will help to make vocational training courses more attractive;

90. meent dat door het vaststellen van een nieuwe taalonderrichtstrategie ter verbetering van de algemene kennis op specifieke vakbekwaamheidsgebieden de mobiliteit van docenten en studenten in de hand zal werken; wijst erop dat bovendien de garantie dat vanuit de beroepsopleiding kan worden doorgestroomd naar een hogere opleiding ertoe bijdraagt dat het aantrekkelijk wordt een beroepsopleiding te gaan volgen;


At the same time, the Commission is invited to study the possibility of extending such a benchmark to include vocational education and training and teacher mobility.

De Commissie wordt tevens verzocht na te gaan of die benchmark kan worden uitgebreid tot beroepsonderwijs en -opleiding en lerarenmobiliteit.


The purpose of the Bologna process in the case of higher education and the Copenhagen process in the case of vocational education and training is to establish a European area offering greater student and teacher mobility, greater transparency in the recognition of qualifications and of periods of study and training, and improved cooperation between institutions.

het Bolognaproces voor het hoger onderwijs en het Kopenhagenproces voor beroepsonderwijs en -opleiding beogen een Europese ruimte tot stand te brengen waar de mobiliteit van studenten en leerkrachten wordt vergemakkelijkt, de transparantie bij de erkenning van kwalificaties en tijdvakken van studie en opleiding wordt vergroot en de samenwerking tussen instellingen wordt verbeterd.


These conclusions relate to teachers in general education and in initial vocational education; for these purposes a teacher is a person who is acknowledged as having the status of a teacher (or equivalent) according to the legislation and practice of a Member State.

Deze conclusies hebben betrekking op leerkrachten in het algemeen onderwijs en het initiële beroepsonderwijs. Onder een leerkracht wordt een persoon verstaan met de door de wetgeving en de gebruiken van een lidstaat erkende status van leerkracht (of een gelijkwaardige status).


w