Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Charitable organisation
Competence in relation to the subject matter
Competence of tribunals
Court having jurisdiction
Court of competent jurisdiction
Court with jurisdiction
Exclusive jurisdiction
Financial control
Financial jurisdiction
Financial jurisdictions
Financial oversight
Forum of jurisdiction
International voluntary services
International voluntary worker
International volunteer
Jurisdiction
Jurisdiction in ex parte
Jurisdiction in relation to the subject matter
Jurisdiction of the courts
Jurisdiction of the ordinary courts
Jurisdiction ratione materiae
Jurisdiction related to subject matter
Legal jurisdiction
Material competence
Maximal voluntary ventilation measurement
Maximum voluntary ventilation
Non-adversarial proceedings
Non-contentious jurisdiction
Non-contentious proceedings
Non-litigious proceedings
Peace Corps
Subject-matter competence
Subject-matter jurisdiction
Suicide under legal jurisdiction
VSO
Voluntary Service Overseas
Voluntary jurisdiction
Voluntary organisation
Voluntary organization
Voluntary services

Vertaling van "Voluntary jurisdiction " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
jurisdiction in ex parte | non-adversarial proceedings | non-contentious jurisdiction | non-contentious proceedings | non-litigious proceedings | voluntary jurisdiction

oneigenlijke jurisdictie | oneigenlijke rechtspraak | voluntaire jurisdictie | voluntaire rechtspraak | vrijwillige rechtspraak


jurisdiction [ exclusive jurisdiction | jurisdiction of the courts | jurisdiction of the ordinary courts | legal jurisdiction | Competence of tribunals(ECLAS) ]

jurisdictiebevoegdheid [ exclusieve bevoegdheid | rechterlijke bevoegdheid | tribunale bevoegdheid ]


international voluntary worker [ international volunteer | Peace Corps | Voluntary Service Overseas | VSO | international voluntary services(UNBIS) ]

internationaal vrijwilliger [ artsen zonder grenzen | vredeskorps ]


voluntary organisation [ charitable organisation | voluntary organization | Voluntary services(ECLAS) ]

vrijwilligersorganisatie [ liefdadigheidsorganisatie | organisatie van vrijwilligers ]


court having jurisdiction | court of competent jurisdiction | court with jurisdiction | forum of jurisdiction

bevoegde rechter | bevoegde rechterlijke instantie


competence in relation to the subject matter | jurisdiction in relation to the subject matter | jurisdiction ratione materiae | jurisdiction related to subject matter | material competence | subject-matter competence | subject-matter jurisdiction

absolute bevoegdheid | materiële bevoegdheid | volstrekte bevoegdheid


Suicide under legal jurisdiction

suïcide tijdens verblijf in gevangenis


financial jurisdictions | financial oversight | financial control | financial jurisdiction

financiële bevoegdheden | financiële wettelijke bepalingen


Maximum voluntary ventilation

maximale vrijwillige ventilatie


Maximal voluntary ventilation measurement

bepalen van maximale spontane ventilatie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
37. Notes that most initiatives for improving corporate practice in third countries, especially in conflict zones, such as the UN Global Compact and UN Guidelines on Business and Human Rights, do not establish common ground and proper enforcement of the guidelines, relying on companies’ voluntary initiative to comply with them; calls on the EU to take the lead in international efforts to establish such normative standards, at least within EU jurisdiction, focusing on accountability for directors of transnational corporations and redr ...[+++]

37. merkt op dat de meeste initiatieven voor het verbeteren van ondernemingspraktijken in derde landen, met name in conflictgebieden, zoals het Global Compact-initiatief van de VN en de VN-richtsnoeren inzake bedrijfsvoering en mensenrechten, niet gezorgd hebben voor een gemeenschappelijke basis en een adequate uitvoering van de richtlijnen, maar dit overlaten aan het vrijwillige initiatief van bedrijven om deze na te leven; vraagt ​​de EU om het voortouw te nemen in de internationale inspanningen om dergelijke normatieve standaarden vast te stellen, in ieder geval binnen de jurisdictie van de EU, met de nadruk op de verantwoordingsplic ...[+++]


In contrast to countries with Anglo-Saxon and Scandinavian laws, the State is not just involved ex post as regards judicial decisions ("the administration of contentious justice"), but submits legal acts with major consequences in terms of personal or property rights to mandatory preventive scrutiny of their legality through authentication of the legal act by a public official or public authority ("administration of preventive justice"; "voluntary jurisdiction").

In tegenstelling tot de landen die het Angelsaksische en het Scandinavische model kennen, treedt de Staat niet alleen ex post op bij rechterlijke beslissingen (contentieuze of eigenlijke rechtspraak). De Staat onderwerpt rechtshandelingen met ingrijpende persoonlijke of vermogensrechtelijke gevolgen aan een verplichte preventieve legaliteitscontrole in het kader van de legalisatie van de juridische akte door een notaris of een overheidsorgaan (preventieve rechtspleging; oneigenlijke rechtsmacht).


The same legal regime should be applied where winding-up is voluntary, and not only where it is compulsory (particularly since many jurisdictions make no distinction between compulsory winding-up and bankruptcy).

In het geval van vrijwillige liquidatie moet hetzelfde juridische regime worden toegepast als in het geval van liquidatie op basis van een rechterlijke uitspraak (eens te meer omdat er in veel rechtsgebieden geen verschil bestaat tussen gedwongen liquidatie en faillissement).


60. Welcomes the cooperation among national supervisory authorities aimed at putting supervisory resources to better use, developing supervisory practice, and lightening the burden that supervision imposes on the market; is positive about colleges of supervisors dealing with multi-jurisdictional financial conglomerates, and about the operational networking project that CEBS has recently initiated; calls on the colleges of supervisors to foster a common European supervisory culture and to determine exactly where the limits of such voluntary cooperation lie whe ...[+++]

60. is ingenomen met de samenwerking tussen de nationale toezichthouders met het oog op betere benutting van middelen, voor toezicht ontwikkeling van supervisiepraktijken en lastenverlichting voor de markt; is positief over colleges van toezichthouders die zich bezighouden met financiële conglomeraten die onder meerdere rechtsgebieden vallen en over het recente operationele netwerkproject van het CEBT; dringt er bij de colleges van toezichthouders op aan een uniforme Europese toezichtcultuur te ontwikkelen en exact de grenzen te bepalen van deze vrijwillige samenwerking wanneer zich een echte crisis voordoet; stelt evenwel vast dat de ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
59. Welcomes the cooperation among national supervisory authorities aimed at putting supervisory resources to better use, developing supervisory practice, and lightening the burden that supervision imposes on the market; is positive about colleges of supervisors dealing with multi-jurisdictional financial conglomerates and about the operational networking project that CEBS has recently initiated; calls on the colleges of supervisors to foster a common European supervisory culture and determine exactly where the limits of such voluntary cooperation lie whe ...[+++]

59. is ingenomen met de samenwerking tussen de nationale toezichthouders met het oog op betere benutting van middelen, verdere ontwikkeling van supervisiepraktijken en lastenverlichting voor de markt; is positief over colleges van toezichthouders die zich bezighouden met financiële conglomeraten die onder meerdere rechtsgebieden vallen en over het recente operationele netwerkproject van het CEBT; dringt er bij dergelijke colleges van toezichthouders op aan een uniforme Europese toezichtcultuur te ontwikkelen en de grenzen van deze vrijwillige samenwerking nauwkeurig te analyseren zodra zich een echte crisis voordoet; stelt evenwel vas ...[+++]


a petition is presented for the administration or winding up of the data importer, whether in its personal or business capacity, which petition is not dismissed within the applicable period for such dismissal under applicable law; a winding up order is made; a receiver is appointed over any of its assets; a trustee in bankruptcy is appointed, if the data importer is an individual; a company voluntary arrangement is commenced by it; or any equivalent event in any jurisdiction occurs

een aanvraag is gedaan voor een akkoord of liquidatie met betrekking tot de gegevensimporteur, hetzij als individu of instelling, en deze aanvraag niet binnen de daartoe in de toepasselijke wetgeving vastgestelde termijn wordt afgewezen; een besluit tot liquidatie wordt genomen; een curator wordt aangesteld over de bezittingen; een faillissementsbeheerder wordt aangewezen, indien de gegevensimporteur een individuele persoon is; een vrijwillige schikking door het bedrijf wordt opgestart; of enige andere equivalente gerechtelijke maatregel wordt getroffen.


Section (I), paragraph 2 of the Recommendation calls on the Member States to encourage broadcasters within their jurisdiction to carry out research and to experiment, on a voluntary basis, with new means of protecting minors and informing viewers, as a supplement to the national and Community regulatory frameworks covering broadcasting.

Deel I, punt 2, van de aanbeveling verzoekt de lidstaten om de omroeporganisaties in hun rechtsgebied ertoe aan te zetten om, bij wijze van aanvulling op de nationale en communautaire regelgevingen op omroepgebied, op vrijwillige basis onderzoek te verrichten naar en te experimenteren met nieuwe middelen voor de bescherming van minderjarigen en de voorlichting van de televisiekijkers.


Section (I), paragraph 2 of the Recommendation invites the Member States to encourage broadcasters in their jurisdiction to carry out research and to experience, on a voluntary basis, with new means of protecting minors and informing viewers, as a supplement to the national and Community regulatory frameworks covering broadcasts.

Deel I, punt 2, van de aanbeveling verzoekt de lidstaten de omroeporganisaties in hun rechtsgebied ertoe aan te zetten om, bij wijze van aanvulling op de nationale en communautaire regelgeving op omroepgebied, op vrijwillige basis onderzoek te verrichten naar en te experimenteren met nieuwe middelen voor de bescherming van minderjarigen en de voorlichting van de televisiekijkers.


Section (I), paragraph 2 of the Recommendation invites the Member States to encourage broadcasters in their jurisdiction to carry out research and to experience, on a voluntary basis, with new means of protecting minors and informing viewers, as a supplement to the national and Community regulatory frameworks covering broadcasts.

Deel I, punt 2, van de aanbeveling verzoekt de lidstaten de omroeporganisaties in hun rechtsgebied ertoe aan te zetten om, bij wijze van aanvulling op de nationale en communautaire regelgeving op omroepgebied, op vrijwillige basis onderzoek te verrichten naar en te experimenteren met nieuwe middelen voor de bescherming van minderjarigen en de voorlichting van de televisiekijkers.


Section (I), paragraph 2 of the Recommendation calls on the Member States to encourage broadcasters within their jurisdiction to carry out research and to experiment, on a voluntary basis, with new means of protecting minors and informing viewers, as a supplement to the national and Community regulatory frameworks covering broadcasting.

Deel I, punt 2, van de aanbeveling verzoekt de lidstaten om de omroeporganisaties in hun rechtsgebied ertoe aan te zetten om, bij wijze van aanvulling op de nationale en communautaire regelgevingen op omroepgebied, op vrijwillige basis onderzoek te verrichten naar en te experimenteren met nieuwe middelen voor de bescherming van minderjarigen en de voorlichting van de televisiekijkers.


w