Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Educate members of the armed forces
Guide kitchen staff
Instruct kitchen personnel
Instruct members of the air force
Instruct military troops
Instruct personnel in the kitchen
Member of the teaching staff
Regulations for members of the teaching staff
Teach air force crew
Teach kitchen employees
Teach members of the air force
Teach military troops
Teacher
Train air force crew
Train military troops
Weighting for members of the teaching staff

Vertaling van "Weighting for members the teaching staff " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
weighting for members of the teaching staff

aanpassingscoëfficiënt van het onderwijzend personeel


regulations for members of the teaching staff

statuut v.h.onderwijzend personeel




instruct members of the air force | teach air force crew | teach members of the air force | train air force crew

luchtmachtbemanning trainen | luchtmachtpersoneel trainen | luchtmachtbemanning opleiden | luchtmachtpersoneel opleiden


guide kitchen staff | instruct personnel in the kitchen | instruct kitchen personnel | teach kitchen employees

instructies geven aan keukenpersoneel | keukenpersoneel instrueren


educate members of the armed forces | instruct military troops | teach military troops | train military troops

militaire troepen trainen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Deeply regrets the lack of respect for international humanitarian law, and expresses its shock and grave concern at the deadly attacks against hospitals, schools and other civilian targets that are occurring at an increasingly alarming rate in armed conflicts around the world, with patients, students, medical and teaching staff, humanitarian aid workers, children and family members becoming targets and victims; expresses its opinion that international condemnations must b ...[+++]

betreurt ten zeerste het gebrek aan eerbiediging van het internationale humanitair recht en geeft uiting aan zijn geschoktheid en diepe bezorgdheid over de dodelijke aanvallen op ziekenhuizen, scholen en andere burgerdoelwitten, die in steeds alarmerendere mate voorkomen als onderdeel van gewapende conflicten overal ter wereld, waarbij patiënten, studenten, medisch en onderwijzend personeel, humanitaire hulpverleners, kinderen en gezinnen doelwit en slachtoffer worden; is van mening dat na internationale veroordelingen onafhankelijke onderzoeken moeten volgen en er daadwerkelijk verantwoording moet worden afgelegd; dringt er bij de lid ...[+++]


15. Recommends that education and science be included as priority areas in the Member States’ strategy papers for the 2014-2020 programming period, with a view to the provision of resources for developing those areas, the introduction of new educational technologies, including the training of teaching staff and the raising of teaching standards;

15. adviseert om onderwijs en wetenschap als prioriteitsgebieden op te nemen in de strategiedocumenten van de lidstaten voor de programmeringsperiode 2014-2020, teneinde middelen te verstrekken voor de ontwikkeling van die gebieden en nieuwe onderwijstechnologieën te introduceren, zoals het opleiden van onderwijzend personeel en het verhogen van de onderwijsnormen;


15. Recommends that education and science be included as priority areas in the Member States’ strategy papers for the 2014-2020 programming period, with a view to the provision of resources for developing those areas, the introduction of new educational technologies, including the training of teaching staff and the raising of teaching standards;

15. adviseert om onderwijs en wetenschap als prioriteitsgebieden op te nemen in de strategiedocumenten van de lidstaten voor de programmeringsperiode 2014-2020, teneinde middelen te verstrekken voor de ontwikkeling van die gebieden en nieuwe onderwijstechnologieën te introduceren, zoals het opleiden van onderwijzend personeel en het verhogen van de onderwijsnormen;


21. Suggests to the Member States that they examine the possibility of exchanges of teaching staff at different educational levels, with the aim of teaching different school subjects in different languages, and believes that this possibility could be exploited, in particular, in border regions and thus improve worker mobility and citizens' knowledge of languages;

21. stelt de lidstaten voor te onderzoeken of het mogelijk is om onderwijspersoneel van verschillende onderwijsniveaus uit te wisselen, met de bedoeling verschillende schoolvakken in verschillende talen te onderwijzen, en is van opvatting dat deze mogelijkheid met name kan worden benut in grensregio's, waardoor de mobiliteit van de beroepsbevolking en de talenkennis van burgers zouden worden verbeterd;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
mobility of students (studies, training, placements), teaching staff, other staff in higher education institutions and staff of enterprises for the purposes of training or teaching, Erasmus intensive programmes organised on a multilateral basis, as well as support to the home and host institutions to ensure the quality of the mobility arrangements.

mobiliteit van studenten (studies, opleidingen, stages), leerkrachten en andere personeelsleden van instellingen voor hoger onderwijs en ondernemingen met het oog op scholing of onderwijs; intensieve op multilaterale basis georganiseerde programma's in het kader van Erasmus; en steun voor instellingen in het eigen land of het gastland met het oog op de kwaliteitsborging van de mobiliteit.


Suggestions for the benchmarks to be used under the Open Method of Coordination include: the socio-economic status of the pupils concerned, whether or not they are from a migrant background; the completion of studies (compulsory education) by pupils, whether or not they are from a migrant background; the proportion of teaching staff from a migrant background; the int ...[+++]

In het kader van de open coördinatiemethode zou o.m. gebruik kunnen worden gemaakt van de volgende benchmarks: de sociaaleconomische situatie van immigranten en anderen; de vraag of immigranten en anderen hun studies hebben afgerond (leerplicht); het percentage docenten met een immigrantenachtergrond; de interculturele vaardigheden van het docentenkorps; de mate waarin de school openstaat voor alle maatschappelijke geledingen; het stimuleren van meertaligheid in het openbaar onderwijs; en de mate waarin het onderwijs openstaat voor alle kinderen en jongeren.


The conclusions of the Council and the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council, of 14 November 2006 on efficiency and equity in education and training, which stated that ‘the motivation, skills and competences of teachers, trainers, other teaching staff and guidance and welfare services, as well as the quality of school leadership, are key factors in achieving high quality learning outcomes’ and that ‘the efforts of teaching staff should be supported ...[+++]

de conclusies van de Raad en de vertegenwoordigers van de regeringen der lidstaten, in het kader van de Raad bijeen, van 14 november 2006 over doelmatigheid en rechtvaardigheid in onderwijs en opleiding, waarin wordt gesteld dat „de motivatie, vaardigheden en competenties van leerkrachten, opleiders, ander onderwijzend personeel, begeleidingsdiensten en welzijnsdiensten, alsmede de kwaliteit van de schoolleiding sleutelfactoren zijn die bijdragen tot hoogwaardige leerresultaten” en dat „de inspanningen van het onderwijzend personeel moeten worden ondersteund door permanent ...[+++]


mobility of students (studies, training, placements), teaching staff, other staff in higher education institutions and staff of enterprises for the purposes of training or teaching, Erasmus intensive programmes organised on a multilateral basis, as well as support to the home and host institutions to ensure the quality of the mobility arrangements.

mobiliteit van studenten (studies, opleidingen, stages), leerkrachten en andere personeelsleden van instellingen voor hoger onderwijs en ondernemingen met het oog op scholing of onderwijs; intensieve op multilaterale basis georganiseerde programma's in het kader van Erasmus; en steun voor instellingen in het eigen land of het gastland met het oog op de kwaliteitsborging van de mobiliteit.


Large numbers of teaching staff complain - through petitions presented to Parliament - about the fact that it is impossible for them to obtain recognition of professional qualifications and university degrees or specialist diplomas necessary in order to be appropriately placed on lists of suitable candidates.

Een menigte onderwijzers beklaagt zich via verzoekschriften die worden ingediend bij het Europees Parlement over het feit dat zij hun beroepsdiploma's, universitaire diploma's en specialisaties niet kunnen laten erkennen om een goede plaats op de lijst met geschikte kandidaten te krijgen.


A special weighting per pupil should be introduced (as in most Member States) to reflect the increased demands on the time of teaching staff that such pupils make.

Een speciale weging per leerling zou moeten worden ingevoerd (evenals in de meeste lidstaten het geval is) om het grotere beslag op de tijd van het onderwijzend personeel voor dergelijke leerlingen te weerspiegelen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Weighting for members the teaching staff' ->

Date index: 2020-12-24
w