Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Farm to fork approach
Primary procedures
Primary school approaches
Primary school procedures
Primary school processes
Secondary procedures
Secondary school approaches
Secondary school methods
Secondary school procedures
Total water cycle approach
Whole chain approach
Whole language approach
Whole-school approach

Vertaling van "Whole-school approach " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


farm to fork approach | total water cycle approach | whole chain approach

ketenbenadering


secondary procedures | secondary school approaches | secondary school methods | secondary school procedures

procedures in het middelbaar onderwijs | procedures in het secundair onderwijs


primary school approaches | primary school processes | primary procedures | primary school procedures

procedures in het lager onderwijs


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Encourage and promote collaborative (‘whole-school’) approaches to reducing early school leaving at local level, for instance through:

Lokale samenwerking tussen scholen (benadering „voor de gehele school”) om voortijdig schoolverlaten tegen te gaan, te bevorderen en te stimuleren, bijvoorbeeld door:


Applying a whole school approach improves learning outcomes, inclusiveness and equity With this approach, the whole school together with external stakeholders and the local community engage to improve school quality.

Door de toepassing van een schoolbrede aanpak verbeteren de leerresultaten, inclusiviteit en kansengelijkheid Bij deze aanpak zet de hele school zich samen met externe belanghebbenden en de plaatselijke gemeenschap in om de kwaliteit van de school te verbeteren.


Comprehensive ‘whole school’ approaches involving the entire school community as well as other relevant stakeholders can be of great importance, since learning to use the internet and social media responsibly often takes place outside the classroom in non-formal and informal settings.

Alomvattende „heleschool”-benaderingen, waarbij de hele schoolgemeenschap en andere relevante belanghebbenden worden betrokken, kunnen erg belangrijk zijn, aangezien jongeren vaak buiten het klaslokaal in niet-formele en informele omstandigheden het internet en de sociale media verantwoord leren gebruiken.


5. Calls on the Commission to undertake a pilot project to test a new approach to the training and education of the Roma communities, beginning with pre-school children, continuing with the further education of young mothers and including the training and education of adults, thus enabling the Roma to be self-sufficient in development; recommends that this pilot project be based on the current understanding of the Roma communities' problems in the European Union and have an emphasis on the whole complex and synergic spectrum of best ...[+++]

5. verzoekt de Commissie een proefproject op te starten voor het testen van een nieuwe benadering bij de opleiding en het onderwijs van Romagemeenschappen, te beginnen met kinderen in de voorschoolse leeftijd en vervolgens verdere scholing van jonge moeders en opleidingen en onderwijs aan volwassenen, zodat de Roma in staat worden gesteld om zelfvoorzienend te zijn op het gebied van hun ontwikkeling; verder zou dit proefproject gebaseerd moeten zijn op begrip van de problemen van de Romagemeenschappen in de Europese Unie waarbij de nadruk moet komen te liggen op het volledige complexe en synergetische spectrum van de beste procedures di ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
III. A FRAMEWORK OF AREAS FOR FURTHER DEVELOPMENT Having regard to the foregoing principles, and while fully respecting the diversity of education systems and the responsibility of the Member States for their content and organization, further development in some, or all, of the following areas, could make a significant contribution to promoting success at school: A. Pre-schooling/Early schooling B. In-school responses which would include: - A "Whole School" approach - "Whole School" Self-appraisal and Inspection/Evaluation/Guidance - ...[+++]

III. EEN KADER VAN GEBIEDEN VOOR VERDERE ONTWIKKELING In het licht van de voorgaande beginselen en met volledige eerbiediging van de verscheidenheid van de onderwijssystemen en de verantwoordelijkheid van de Lid-Staten voor de inhoud en de organisatie van die systemen, zou verdere ontwikkeling op alle onderstaande gebieden, of op enkele daarvan, een belangrijke bijdrage kunnen leveren ter bevordering van slagen op school : A. Peuter- en kleuteronderwijs B. Binnenschoolse initiatieven, waaronder - een "totaalschool"-aanpak - "totaalschool"-zelfbeoordeling en inspectie/evaluatie/sturing - verdere ontwikkeling van curricula en onderwijslee ...[+++]


A "Whole School" approach The following factors appear to have a crucial influence on school effectiveness: the quality of instructional leadership of the Principal or Head Teacher, complemented by the efforts of all school staff; and the setting of ambitious learner centred targets for all pupils complemented by suitable programmes and learning approaches which cater for and challenge the full spectrum of the interests and abilities of pupils.

Een "totaalschool"-aanpak De volgende factoren lijken van cruciale invloed op schoolefficiëntie : de kwaliteit van het educatieve leiderschap van schoolhoofd, directeur of rector, aangevuld met de inspanningen van al het schoolpersoneel ; en, het vaststellen van ambitieuze, van de leerling vertrekkende, onderwijsdoelstellingen voor alle leerlingen, aangevuld met passende programma's en leermethodes die het volledige spectrum van de interesses en vaardigheden van de leerlingen bestrijken en stimuleren.


Central to the success of the "Whole School" approach is the school plan, objectives or mission statement which is devised collaboratively by the Principal or Head Teacher, with his colleagues, parents, pupils and school management.

Centraal voor het welslagen van de "totaalschool"-aanpak zijn het leerplan, de doelstellingen of het beginselplan die het schoolhoofd, de directeur of de rector opstelt in samenwerking met zijn collega's, de ouders, de leerlingen en de schoolleiding.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'Whole-school approach' ->

Date index: 2021-11-15
w