Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Elementary education
Elementary school
Extended primary school
Extended primary studies
Grade school
Junior school
Nursery school
Pre-primary school
Primary education
Primary foot process
Primary procedures
Primary school
Primary school SEN teacher
Primary school approaches
Primary school assistant
Primary school paraprofessional
Primary school procedures
Primary school processes
Primary school special needs teacher
Primary school teaching assistant
Primary section
Special educational needs teacher primary school
Teaching assistant in primary schools

Vertaling van "primary school processes " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
primary school approaches | primary school processes | primary procedures | primary school procedures

procedures in het lager onderwijs


primary school assistant | primary school paraprofessional | primary school teaching assistant | teaching assistant in primary schools

klassenassistente basisonderwijs | onderwijsassistente lager onderwijs | onderwijsassistent basisonderwijs | onderwijsassistente basisonderwijs


primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs


elementary school | grade school | junior school | primary school | primary section

basisschool | lagere school


primary education [ elementary education | primary school ]

basisonderwijs [ basisschool | lagere school ]


nursery school | pre-primary school

kleuterbouw | kleuterschool


extended primary school | extended primary studies

voortgezet lager onderwijs


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
77. Highlights the importance of educational schemes in the promotion of creativity from early childhood on and for fostering artistic and cultural education by promoting an interest in the work and products of the creative industry during primary and secondary education; stresses that since local and regional authorities are often responsible for pre‑school and primary education, they should play an important educational and cultural role in this process of addres ...[+++]

77. benadrukt het belang van onderwijsprogramma's die creativiteit van jongs af aan bevorderen en die een impuls geven aan het kunst- en cultuuronderwijs door bij leerlingen in het basis- en middelbaar onderwijs belangstelling te wekken voor het werk en de producten van de creatieve sector; beklemtoont dat lokale en regionale instanties, die immers doorgaans verantwoordelijk zijn voor het kleuter- en lager onderwijs, een belangrijke educatieve en culturele rol moeten spelen bij het onder de aandacht brengen van cultuur en creativiteit als een volwaardig onderdeel van de regionale en stedelijke ontwikkeling; onderstreept dat niet-formel ...[+++]


77. Highlights the importance of educational schemes in the promotion of creativity from early childhood on and for fostering artistic and cultural education by promoting an interest in the work and products of the creative industry during primary and secondary education; stresses that since local and regional authorities are often responsible for pre-school and primary education, they should play an important educational and cultural role in this process of addres ...[+++]

77. benadrukt het belang van onderwijsprogramma's die creativiteit van jongs af aan bevorderen en die een impuls geven aan het kunst- en cultuuronderwijs door bij leerlingen in het basis- en middelbaar onderwijs belangstelling te wekken voor het werk en de producten van de creatieve sector; beklemtoont dat lokale en regionale instanties, die immers doorgaans verantwoordelijk zijn voor het kleuter- en lager onderwijs, een belangrijke educatieve en culturele rol moeten spelen bij het onder de aandacht brengen van cultuur en creativiteit als een volwaardig onderdeel van de regionale en stedelijke ontwikkeling; onderstreept dat niet-formel ...[+++]


We must speak openly about the topic of domestic violence and human trafficking, which is still taboo, and, of course, about taking gender equality into the education process of pupils in primary school.

We moeten openlijk over het onderwerp van huiselijk geweld en mensenhandel praten, dat nog altijd taboe is, en natuurlijk over het opnemen van gendergelijkheid in het onderwijsproces van leerlingen op basisscholen.


We must speak openly about the topic of domestic violence and human trafficking, which is still taboo, and, of course, about taking gender equality into the education process of pupils in primary school.

We moeten openlijk over het onderwerp van huiselijk geweld en mensenhandel praten, dat nog altijd taboe is, en natuurlijk over het opnemen van gendergelijkheid in het onderwijsproces van leerlingen op basisscholen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
85. Expresses its concern at the high rate of illiteracy among the Roma people and deems it essential that programmes are designed and developed which ensure quality primary, secondary and tertiary education for Roma girls and women, including strategies to facilitate their transition from primary to secondary school and promote, throughout the whole process, greater understanding of Roma cultural heritage, history and values among ...[+++]

85. is verontrust over het hoge percentage analfabeten onder Roma en acht het van essentieel belang om programma's op te stellen en uit te werken die zorgen voor hoogwaardig lager, middelbaar en hoger onderwijs voor Roma-meisjes en -vrouwen , zoals strategieën om de overgang van lager naar middelbaar onderwijs te vereenvoudigen, en die in alle stadia van dit proces de kennis en het begrip van het culturele erfgoed, de geschiedenis en de waarden van de Roma bevorderen, zowel onder de Roma zelf als bij de rest van de bevolking;


the supply to children in educational establishments, including nurseries, other pre-school establishments, primary and secondary schools, of products of the fruit and vegetables, processed fruit and vegetables, and bananas sectors; and

de verstrekking aan kinderen in onderwijsinstellingen, daaronder begrepen kleuterscholen, andere voorschoolse instellingen, basisscholen en middelbare scholen, van producten van de sector groenten en fruit, de sector verwerkte groenten en fruit en de sector bananen; en


the supply to children in educational establishments, including nurseries, other pre-school establishments, primary and secondary schools, of products of the fruit and vegetables, processed fruit and vegetables, and bananas sectors; and

de verstrekking aan kinderen in onderwijsinstellingen, daaronder begrepen kleuterscholen, andere voorschoolse instellingen, basisscholen en middelbare scholen, van producten van de sector groenten en fruit, de sector verwerkte groenten en fruit en de sector bananen; en


CONSUMER EDUCATION AND INFORMATION - COUNCIL RESOLUTION [1] "THE COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION Having regard to the Treaty establishing the European Community; Having regard to the Council Resolution of 9 June 1986 on "Consumer Education in primary and secondary schools"; Having regard to the Council Resolution of 23 June 1986 on "Future orientations of the policy of the European Economic Community for the protection and the promotion of the consumers' interests"; Whereas Article 3(s) of the Treaty stipulates that the activities of the Community shall include a contribution to the strengthening of consumer protection; Whereas, pursua ...[+++]

CONSUMENTENVORMING EN -VOORLICHTING - RESOLUTIE VAN DE RAAD [1] "DE RAAD VAN DE EUROPESE UNIE, gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap, gezien de resolutie van de Raad van 9 juni 1986, betreffende de consumentenvorming in het basisonderwijs en het secundaire onderwijs, gezien de resolutie van de Raad van 23 juni 1986 betreffende de toekomstige koers van het beleid van de Europese Economische Gemeenschap inzake de bescherming en de bevordering van de belangen van de consument ; overwegende dat in artikel 3, sub s), van het Verdrag bepaald is dat het optreden van de Gemeenschap een bijdrage tot de versterking van de consumentenbescherming omvat ; overwegende dat de Gemeenschap uit hoofde van artikel 129 A, lid 1, sub ...[+++]


w