Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Elementary education
Elementary school
Extended primary school
Extended primary studies
Grade school
Junior school
Nursery school
Pre-primary school
Primary education
Primary procedures
Primary school
Primary school SEN teacher
Primary school approaches
Primary school assistant
Primary school paraprofessional
Primary school procedures
Primary school processes
Primary school special needs teacher
Primary school teaching assistant
Primary section
Special educational needs teacher primary school
Teaching assistant in primary schools

Vertaling van "primary school assistant " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
primary school assistant | primary school paraprofessional | primary school teaching assistant | teaching assistant in primary schools

klassenassistente basisonderwijs | onderwijsassistente lager onderwijs | onderwijsassistent basisonderwijs | onderwijsassistente basisonderwijs


primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs


primary school approaches | primary school processes | primary procedures | primary school procedures

procedures in het lager onderwijs


elementary school | grade school | junior school | primary school | primary section

basisschool | lagere school


extended primary school | extended primary studies

voortgezet lager onderwijs


primary education [ elementary education | primary school ]

basisonderwijs [ basisschool | lagere school ]


nursery school | pre-primary school

kleuterbouw | kleuterschool
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
67. Deplores the fact that education, which is a means of child protection in emergencies and crisis situations, including natural disasters, remains the most underfunded sector, in spite of the estimated 101 million children of primary school age who do not attend primary school, nearly 60 million of whom live in the 33 countries currently affected by armed conflict; demands, therefore, that the need for better coherence of EU policies be addressed, together with the need to bridge the gaps between humanitarian and development assistance ...[+++]

67. betreurt dat het onderwijs, dat kinderen kan beschermen in nood- en crisissituaties, met inbegrip van natuurrampen, de meest ondergefinancierde sector blijft, ondanks het feit dat volgens schattingen 101 miljoen kinderen in de lagereschoolleeftijd niet naar de lagere school gaan, waarvan bijna 60 miljoen in de 33 landen waar momenteel een gewapend conflict gaande is, leven; wenst dan ook dat de behoefte aan betere samenhang tussen EU-beleidsterreinen wordt aangepakt, evenals de noodzaak om de kloof tussen humanitaire en ontwikkelingshulp te dichten, door noodhulp, herstel en ontwikkeling aan elkaar te koppelen;


In order to increase the enrolment of Roma children in the education system and promote completion of the primary school cycle, a network of over 170 pedagogical assistants has been in place since 2008.

Om de inschrijving van Roma-kinderen in het onderwijs te bevorderen en de afronding van de volledige cyclus basisonderwijs te stimuleren, is sinds 2008 een netwerk tot stand gekomen van meer dan 170 onderwijsassistenten.


65. Asks the Commission to present a communication with concrete proposals on building an efficient link between humanitarian assistance and development, which should take into account the flexibility to allow linking relief, rehabilitation and development (LRRD) to take place in transition situations; supports the expansion of school meals programmes to cover all children in hunger hotspots, using locally produced foods and ending user fees for primary schools a ...[+++]

65. verzoekt de Commissie met een mededeling te komen met daarin concrete voorstellen voor de totstandbrenging van doeltreffende samenhang tussen humanitaire bijstand en ontwikkeling, waarbij rekening wordt gehouden met de flexibiliteit die nodig is om het initiatief „Samenhang van noodhulp, rehabilitatie en ontwikkeling” te laten plaatsvinden in overgangssituaties; steunt de uitbreiding van schoolmaaltijdenprogramma's tot alle kinderen in gebieden waar hongersnood heerst, waarbij plaatselijk geproduceerde levensmiddelen worden gebruikt, en pleit ervoor het inschrijfgeld voor basisscholen en basisgezondheidszorg af te schaffen en het do ...[+++]


57. Asks the Commission to present a communication with concrete proposals on building an efficient link between humanitarian assistance and development, which should take into account the flexibility to allow linking relief, rehabilitation and development (LRRD) to take place in transition situations; supports the expansion of school meals programmes to cover all children in hunger hotspots, using locally produced foods and ending user fees for primary schools a ...[+++]

57. verzoekt de Commissie met een mededeling te komen met daarin concrete voorstellen voor de totstandbrenging van doeltreffende samenhang tussen humanitaire bijstand en ontwikkeling, waarbij rekening wordt gehouden met de flexibiliteit die nodig is om het initiatief "Samenhang van noodhulp, rehabilitatie en ontwikkeling" te laten plaatsvinden in overgangssituaties; steunt de uitbreiding van schoolmaaltijdenprogramma's tot alle kinderen in gebieden waar hongersnood heerst, waarbij plaatselijk geproduceerde levensmiddelen worden gebruikt, en pleit ervoor het inschrijfgeld voor basisscholen en basisgezondheidszorg af te schaffen en het do ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
65. Asks the Commission to present a communication with concrete proposals on building an efficient link between humanitarian assistance and development, which should take into account the flexibility to allow linking relief, rehabilitation and development (LRRD) to take place in transition situations; supports the expansion of school meals programmes to cover all children in hunger hotspots, using locally produced foods and ending user fees for primary schools a ...[+++]

65. verzoekt de Commissie met een mededeling te komen met daarin concrete voorstellen voor de totstandbrenging van doeltreffende samenhang tussen humanitaire bijstand en ontwikkeling, waarbij rekening wordt gehouden met de flexibiliteit die nodig is om het initiatief „Samenhang van noodhulp, rehabilitatie en ontwikkeling” te laten plaatsvinden in overgangssituaties; steunt de uitbreiding van schoolmaaltijdenprogramma's tot alle kinderen in gebieden waar hongersnood heerst, waarbij plaatselijk geproduceerde levensmiddelen worden gebruikt, en pleit ervoor het inschrijfgeld voor basisscholen en basisgezondheidszorg af te schaffen en het do ...[+++]


Others include the introduction, in Slovakia, of a 'zero' class to prepare children for entry to primary school, the creation of the post of 'teacher's assistant' to help Roma children more effectively (also in Slovakia), the payment by the Slovenian State of 50-80% rent subsidies and exemption of employees who are aged over 55 from paying social security contributions.

Verder in Slowakije de invoering van een nulklas (ter voorbereiding op de lagere school) en de vorming van de post van assistent-onderwijzer om Roma-kinderen beter te kunnen helpen. In Slovenië de invoering van een huursubsidie van 50-80% alsook vrijstelling van de werkgeversbijdragen bij indienstneming van werknemers van ouder dan 55 jaar.


To promote a substantial increase in EU and Member States’ support for education and vocational training, with the objective of increasing by at least 50% the proportion of financial assistance devoted to education. To seek a commitment from partners to a new target of 2015, for the eradication of illiteracy in the region; full enrolment of girls and boys at primary school, and elimination of gender disparity at all levels of education. To launch a scheme offering scholarships for university study in Europe, with ...[+++]

te streven naar een aanzienlijke stijging van de steun van de EU en de lidstaten voor onderwijs en beroepsopleiding, met als doel verhoging van het aandeel van de financiële bijstand voor onderwijs met ten minste 50%; de partners ertoe te brengen dat zij zich voor 2015 op een nieuwe doelstelling vastleggen, met het oog op uitroeiing van analfabetisme in de regio, lager onderwijs voor alle meisjes en jongens en gendergelijkheid op alle niveaus van onderwijs; een plan op te zetten dat beurzen aanbiedt voor universitaire studies in Europa, waarbij een vast percentage van de beschikbare plaatsen voor vrouwen wordt gereserveerd.


In this framework, it welcomed the recent approval of the Government Policy towards Members of the Roma Community Supporting their Integration into Society, and the fact that special funds have been allocated to finance Roma assistants in primary schools and to other educational programmes.

In dat verband toonde hij zich ingenomen met de recente goedkeuring van het regeringsbeleid ter bevordering van de integratie van de leden van de Roma-gemeenschap, alsook met het feit dat er speciaal middelen zijn uitgetrokken voor de financiering van Roma-hulppersoneel in de lagere scholen en voor andere onderwijsprogramma's.


In 1991, it also provided following special post cyclone rehabilitation assistance : funds for the construction of approximately 200 Primary Schools-cum-Cyclone Shelters (10 MECU), 16 MECU to import cement in order to support post-cyclone reconstruction activities, 60 000 T of wheat for reconstruction of infrastructure (8.4 MECU), technical assistance in support of repair and construction of coastal embankments (2.5 MECU), rehabilitation of port facilities (2.9 MECU) and livestock grants to affected families (1.7 MECU).

In 1991 heeft zij ook de volgende speciale hulp voor herstel na de wervelstorm verstrekt : middelen voor de bouw van ongeveer 200 lagere scholen met schuilplaatsen tegen wervelstormen (10 miljoen ecu), 16 miljoen ecu voor de invoer van cement voor de wederopbouw na de wervelstorm, 60.000 ton tarwe, herstel van infrastructuur (8,4 miljoen ecu), technische bijstand bij het herstel en de aanleg van kustwallen (2,5 miljoen ecu), herstel van havenvoorzieningen (2,9 miljoen ecu) en veeteelttoelagen aan getroffen gezinnen (1,7 miljoen ecu).


To assist efforts under the 1993 budget in the priority areas of national education (primary and secondary schools) and public health (basic health care), the counterpart funds will be used to boost non-wage expenditure in both sectors.

Om de begrotingsinspanningen van 1993 in de prioritaire sectoren nationale opvoeding (lager en hoger onderwijs) en volksgezondheid (basisgezondheidszorg) te ondersteunen zullen de tegenwaardefondsen in hogere mate worden gebruikt voor niet-salariële uitgaven in deze beide sectoren.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'primary school assistant' ->

Date index: 2021-09-26
w