Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accommodation allowance
Allow concessionary policies
Allow concessions
Allowance rate
Allowing composite workpiece to cure
Allowing curing of composite workpiece
Authorised catch
Authorised catch rate
Authorized catch
Casting process shrinkage tolerances calculation
Child benefit
Children not allowed in house
Composite workpiece curing
Cure composite workpiece
Customs franchise
Duty-free admission
Duty-free entry
Enable concessions
Exchange rate
Exemption from customs duties
Exemption from duty
Exemption from import duty
Family allowance
Family allowances
Family benefit
Family income support
Fixed allowance
Flat-rate allowance
Flat-rate meeting allowance
Flat-rate subsistence allowance
Grant concessions
Head-of-household allowance
Household allowance
Meeting allowance
Rent allowance
Shrinkage allowance calculation for casting process
Single parent allowance
Subsistence allowance
TAC
Total allowable catch
Total authorised catches
Travellers' allowance
Travellers' tax-free allowance

Vertaling van "allowance rate " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
allowance rate | exchange rate

exchange rate | halveringsconstante | verdubbelingswaarde


flat-rate meeting allowance | flat-rate subsistence allowance | meeting allowance | subsistence allowance

forfaitaire verblijfsvergoeding | forfaitaire vergadervergoeding | verblijfsvergoeding | vergadervergoeding




family benefit [ accommodation allowance | child benefit | family allowance | family income support | head-of-household allowance | household allowance | rent allowance | single parent allowance | family allowances(UNBIS) ]

gezinsuitkering [ gezinstoelage | huisvestingstoelage | kinderbijslag | kostwinnerstoelage | toelage bij een enkel loon | toelage voor eenoudergezin ]


authorised catch [ authorised catch rate | authorized catch | TAC | total allowable catch | total authorised catches ]

toegestane vangst [ TAC | totale toegestane vangst ]


exemption from customs duties [ customs franchise | duty-free admission | duty-free entry | exemption from duty | exemption from import duty | travellers' allowance | travellers' tax-free allowance ]

douanevrijstelling [ invoer met douanevrijstelling | reizigersfranchise | tariefvrijstelling | tax-free | toelating tot douanevrijstelling | uitsluiting van douanevrijstelling ]


calculating allowances for shrinkage in casting processes | casting process shrinkage tolerances calculation | calculate allowances for shrinkage in casting processes | shrinkage allowance calculation for casting process

krimp tijdens gietprocessen berekenen


Children not allowed in house

kinderen niet toegestaan in huis


allow concessionary policies | enable concessions | allow concessions | grant concessions

concessies toekennen


allowing curing of composite workpiece | composite workpiece curing | allowing composite workpiece to cure | cure composite workpiece

samengesteld werkstuk laten uitharden | samengesteld werkstuk uitharden
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Therefore, the Union should improve its Common Fisheries Policy to ensure that, as a matter of priority exploitation levels of marine biological resources stocks are restored and maintained at levels capable , by 2015, fishing mortality rates are set at levels that should allow fish stocks to recover, by 2020 at the latest, above levels that are capable of producing maximum sustainable yields from the populations of harvested stocks by 2015 yield and that should allow all recovered stocks to be maintained at these levels . Where less scientific information is available, this ...[+++]

De Unie moet er dan ook via een verbetering van haar gemeenschappelijk visserijbeleid prioritair voor zorgen dat de niveaus waarop de mariene biologische hulpbronnen worden geëxploiteerd, uiterlijk in 2015 op een niveau worden gehouden of gebracht dat de maximale duurzame opbrengst van de populaties van de beviste bestanden kan opleveren. visserijsterftecoëfficiënten uiterlijk in 2015 op een niveau worden gebracht waarbij de visbestanden zich uiterlijk in 2020 kunnen herstellen boven een niveau dat de maximale duurzame opbrengst kan opleveren en waarbij alle herstelde bestanden op dit niveau kunnen worden gehouden . Wanneer minder wetens ...[+++]


The prime aim is thus to open a discussion that will allow for the different approaches and points of view but nonetheless serve to restore CRAs to their rightful place, implying that their ratings should be treated as information to take into account, but not that the agencies themselves should enjoy special status or automatically influence the activities of economic and financial operators and public institutions through harmful procyclical effects. It must no longer happen that the timing and form of disclosure result – as is too often the case – from unilateral decisions of the rating agencies, even when the information imparted is ...[+++]

Het belangrijkste is een debat op gang te brengen waarin verschillende benaderingen en standpunten in aanmerking worden genomen, maar dat bijdraagt aan de doelstelling om de werkzaamheden van kredietratingbureaus opnieuw in het juiste perspectief te plaatsen. Ratings moeten worden beschouwd als informatie waarmee rekening dient te worden gehouden, zonder dat zij echter nog langer een bijzondere "status" genieten of een automatische impact hebben op de activiteiten van de financieel-economische marktdeelnemers of de overheidsinstellingen, met vaak negatieve procyclische gevolgen. Het gaat er dus om een einde te maken aan een situatie waarbij de ratingbureaus vaak al te eenzijdig beslissen over timing en modaliteiten van de informatieverstrek ...[+++]


We have to guarantee the independence of rating agencies and this means that we must not allow rating agencies to be financed by those whose credit worthiness is being checked.

We moeten garanderen dat ratingbureaus onafhankelijk zijn, wat betekent dat ze niet mogen worden gefinancierd door de bedrijven die aan een kredietbeoordeling worden onderworpen.


11. Recalls that credit rating agencies bear their share of responsibility for the financial crisis; welcomes the European Council's call for the Commission's legislative proposal to tighten up the rules on rating agencies to be speeded up; considers it of the utmost importance, in this connection, to ensure registration of rating agencies and not to allow rating business and other services for a given company to be carried out by the same agency; takes the view that the Commission should propose to establish an EU public and indep ...[+++]

11. wijst erop dat ook de ratingbureaus gedeeltelijk voor de crisis verantwoordelijk zijn; is er verheugd over dat de Europese Raad erop heeft aangedrongen spoed te zetten achter het wetgevingsvoorstel van de Commissie om de voorschriften voor ratingbureaus aan te scherpen; acht het in dit verband uiterst belangrijk te zorgen voor registratie van de ratingbureaus, en niet toe te staan dat één bureau zowel de rating van een bepaalde onderneming afgeeft als er andere diensten aan verleent; is de mening toegedaan dat de Commissie voor de EU een publiek en onafhankelijk ratingbureau moet opzetten om de doorzichtigheid in deze sector te ve ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For example, a unit that is rated to provide up to 3 A at 12 V has a PSOR of 36 W and would receive an allowance of 0.05 x (36-10) = 0.05 × 26 = 1.3 W of power supply allowance. For supplies that provide more than one voltage, the sum of power from all voltages is used unless the specifications note that there is a rated limit lower than this.

Bijvoorbeeld, een product dat bij een spanning van 12 V een nominale stroom van 3 A levert, heeft een PSOR van 36 W en zou een marge krijgen van 0,05 x (36–10) = 0,05 x 26 = 1,3 W. Voor voedingssystemen die meer dan één spanning afgeven, wordt de som van alle spanningswaarden gebruikt, tenzij de specificaties een lagere nominale limiet vermelden.


– Mr President, Mr Becsey’s report on the minimum standard rate states that the European Parliament’s ultimate goal is to contribute to boosting economic productivity and growth rates in the EU. Whilst these are noble sentiments, I hope you will allow me to offer a few words of general advice.

– (EN) Mijnheer de Voorzitter, in het verslag van de heer Becsey over de minimumhoogte van het normale tarief wordt gesteld dat het uiteindelijke doel van het Europees Parlement is om een bijdrage te leveren aan de opleving van de economische productiviteit en groei in de EU. Hoewel dit nobele motieven zijn, hoop ik dat u mij zult toestaan een paar woorden te spreken die ter algemeen advies mogen dienen.


9. In accordance with the first subparagraph of Article 13(1) of the Rules Governing the Payment of Expenses and Allowances, as applicable at the material time, ‘Members shall be entitled to a monthly lump sum allowance at the rate currently fixed by the Bureau to meet expenditure resulting from their activities in their capacity as Members not covered by other allowances under these Rules (hereinafter referred to as the “general expenditure allowance”)’.

9 Ingevolge artikel 13, lid 1, eerste alinea, van de Regeling kosten en vergoedingen, zoals die ten tijde van de feiten van het geding van kracht was, ontvangen „leden [...] een forfaitaire vergoeding ter hoogte van het laatste door het bureau vastgestelde bedrag ter dekking van de uitgaven voor hun werkzaamheden als lid die niet worden gedekt door andere in deze regeling genoemde vergoedingen (hierna genoemd vergoeding voor algemene uitgaven)”.


Council Directive 2004/15/EC of 10 February 2004 amending Directive 77/388/EEC to extend the facility allowing Member States to apply reduced rates of VAT to certain labour-intensive services

Richtlijn 2004/15/EG van de Raad van 10 februari 2004 tot wijziging van Richtlijn 77/388/EEG ter verlenging van de termijn tijdens welke de lidstaten kunnen worden gemachtigd een verlaagd BTW-tarief toe te passen op bepaalde arbeidsintensieve diensten


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004L0015 - EN - Council Directive 2004/15/EC of 10 February 2004 amending Directive 77/388/EEC to extend the facility allowing Member States to apply reduced rates of VAT to certain labour-intensive services

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004L0015 - EN - Richtlijn 2004/15/EG van de Raad van 10 februari 2004 tot wijziging van Richtlijn 77/388/EEG ter verlenging van de termijn tijdens welke de lidstaten kunnen worden gemachtigd een verlaagd BTW-tarief toe te passen op bepaalde arbeidsintensieve diensten


Flexibility is required on the one hand to allow Member States to take measures where necessary to ensure that connections are capable of supporting such a data rate, and on the other hand to allow Member States where relevant to permit data rates below this upper limit of 56 kbits/s in order, for example, to exploit the capabilities of wireless technologies (including cellular wireless networks) to deliver universal service to a higher proportion of the population.

Flexibiliteit is vereist, enerzijds opdat de lidstaten waar nodig maatregelen kunnen treffen om te waarborgen dat de aansluitingen deze datasnelheid kunnen ondersteunen, en anderzijds om de lidstaten eventueel in de gelegenheid te stellen datasnelheden toe te staan die lager liggen dan deze bovengrens van 56 kbit/s teneinde, bijvoorbeeld, gebruik te kunnen maken van de mogelijkheid van draadloze technologieën (met inbegrip van cellulaire draadloze netwerken) voor de universeledienstverlening aan een groter gedeelte van de bevolking.


w