Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Budget for financial needs
Budget rebate
Budget year
Budgetary compensation
Budgetary year
Budgeting financial needs
Calculate financial needs
Capital requirements
Controlling business budget
Estimate financial needs
FR
Financial Regulation
Financial contribution
Financial needs
Financial performance optimisation
Financial requirements
Financial year
Fiscal year
Manage charity organisation's budget
Member States' contribution
Monitor charity organisation's financial situation
Monitor charity's budget
Observe charity's budget
Optimise financial performance
Optimising of financial performance
Special needs budget
To identify the additional financial needs

Vertaling van "budgeting financial needs " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
budgeting financial needs | estimate financial needs | budget for financial needs | calculate financial needs

begroting maken voor financiële behoeften | begroting opmaken voor financiële behoeften


financial requirements [ capital requirements | Financial needs(ECLAS) ]

financiële behoefte [ behoefte aan kapitaal ]


to identify the additional financial needs

financieringsbehoefte bepalen


controlling business budget | financial performance optimisation | optimise financial performance | optimising of financial performance

financiële prestaties optimaliseren




Council Regulation (EC, Euratom) No 1605/2002 on the Financial Regulation applicable to the general budget of the European Communities | Financial Regulation | Financial Regulation applicable to the general budget of the European Communities | FR [Abbr.]

Financieel Reglement | Financieel Reglement van toepassing op de algemene begroting van de Europese Gemeenschappen | FR [Abbr.]


financial year [ budgetary year | budget year | fiscal year ]

begrotingsjaar [ boekjaar | financieel jaar ]


monitor charity organisation's financial situation | observe charity's budget | manage charity organisation's budget | monitor charity's budget

begroting van liefdadigheidsinstellingen controleren | budget van liefdadigheidsinstellingen controleren


Member States' contribution [ budgetary compensation | budget rebate | financial contribution ]

bijdrage van de lidstaten [ begrotingscompensatie | bijdrage van de Lid-Staten | budgettaire compensatie | financiële bijdrage | verlaging van de begrotingsbijdrage ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While helping to build up an overall picture of the funding needs, they should not be taken as a proposal for the future allocation of EU funds. Future priorities for the EU budget will need to be defined as part of the budget review and in the context of the preparation of the next multiannual financial framework.

Ze helpen zo een algemeen beeld van de financieringsbehoeften te vormen, maar mogen niet worden opgevat als een voorstel voor de toekomstige toewijzing van EU-middelen De toekomstige prioriteiten voor de EU-begroting moeten worden vastgesteld als onderdeel van de begrotingsherziening en ter voorbereiding van het volgende meerjarig financieel kader.


Incidentally the reference in the Conclusions of the Seville European Council to "financial resources available at Community level" does not provide a basis for departing from the rules applicable to all expenditure based on the Community budget (the need for a legal basis, compliance with the subsidiarity and proportionality principles, compliance with the financial perspective, multiannual programming and ex post and ex ante appraisals).

De formulering in de conclusies van Sevilla, waarin sprake is van de ,financiële middelen die op communautair niveau beschikbaar zijn", laat niet toe af te wijken van de regels die voor alle uitgaven uit de communautaire begroting gelden (rechtsgrond noodzakelijk, overeenstemming met het subsidiariteits- en het evenredigheidsbeginsel, inachtneming van de financiële vooruitzichten, meerjarenprogrammering en controle voor- en achtera ...[+++]


2. Understands, in this regard, the Commission’s proposal to scale down programmes that are not implemented in a satisfactory way, but is concerned about the lack of explanation for the significant scaling down of certain programmes and about the proposal to increase, as compared to the financial programming, the margin under heading 4 in order to facilitate the upcoming budgetary conciliation, which could lead to amending budgets during the budgetary year and which cannot be considered as sound budgetary practise; takes the view tha ...[+++]

2. heeft in dit verband begrip voor het voorstel van de Commissie om programma's die niet op een bevredigende manier zijn uitgevoerd terug te schroeven, maar is bezorgd over het gebrek aan uitleg over de aanzienlijke inperking van bepaalde programma's en over het voorstel om de marge onder rubriek 4, in verhouding tot de financiële programmering, te verhogen om het komende begrotingsoverleg te vergemakkelijken, hetgeen kan leiden tot gewijzigde begrotingen gedurende het begrotingsjaar en niet als een goede begrotingspraktijk kan worden beschouwd; is van mening dat alle betrokken partijen, met het oog op de begrotingsdiscipline en ...[+++]


The article foresees that the balance from each financial year, whether surplus or deficit, is entered as revenue or expenditure in the budget of the subsequent financial year. Therefore an amending budget is needed, that has to be submitted by the Commission to the budgetary authority within 15 days following the submission of the provisional accounts.

Overeenkomstig dit artikel wordt het saldo van elk begrotingsjaar, naargelang het een overschot of tekort betreft, in de begroting van het volgende begrotingsjaar als ontvangst of als betaling opgenomen. Om die reden moet de Commissie binnen 15 dagen na indiening van de voorlopige rekeningen een gewijzigde begroting indienen bij de begrotingsautoriteit.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
137. Points out that an implementation rate of 55% for budget line 14 04 02 (customs 2007) is not sufficient and therefore calls for better budget planning; notes that, according to the Commission, the major part of this budget line relates to long-term IT contracts with products and services delivered 'on demand', which makes the estimation and planning of precise financial needs difficult; acknowledges, however, the positive results for the 2008 budget, with an implementation rate higher t ...[+++]

137. wijst erop dat een uitvoeringsgraad van 55% voor begrotingslijn 14 04 02 (Programma Douane 2007) niet voldoende is en dat hiervoor daarom betere begrotingsplanning nodig is; merkt op dat het grootste deel van deze begrotingslijn volgens de Commissie betrekking heeft op langetermijncontracten op het gebied van IT, met producten en diensten die worden geleverd op verzoek, hetgeen de raming en planning van de precieze financiële noden moeilijk maakt; erkent evenwel dat positieve resultaten zijn behaald met betrekking tot de begrot ...[+++]


5. Points out that an execution rate of 55% for budget line 14 04 02 (customs 2007) is not sufficient and therefore requires better budget planning; notes that, according to the Commission, the major part of this budget line relates to long-term IT contracts with products and services delivered 'on demand', which makes the estimation and planning of precise financial needs difficult; acknowledges, however, the positive results for the 2008 budget, with an execution rate higher than 97% for p ...[+++]

5. wijst erop dat een uitvoeringsgraad van 55% voor begrotingslijn 14 04 02 (Programma Douane 2007) niet voldoende is en dat hiervoor daarom betere begrotingsplanning nodig is; merkt op dat het grootste deel van deze begrotingslijn volgens de Commissie betrekking heeft op langetermijncontracten op het gebied van IT, met producten en diensten die worden geleverd op verzoek, hetgeen de raming en planning van de precieze financiële noden moeilijk maakt; erkent evenwel dat positieve resultaten zijn behaald met betrekking tot de begrotin ...[+++]


135. Points out that an implementation rate of 55% for budget line 14 04 02 (customs 2007) is not sufficient and therefore calls for better budget planning; notes that, according to the Commission, the major part of this budget line relates to long-term IT contracts with products and services delivered 'on demand', which makes the estimation and planning of precise financial needs difficult; acknowledges, however, the positive results for the 2008 budget, with an implementation rate higher t ...[+++]

135. wijst erop dat een uitvoeringsgraad van 55% voor begrotingslijn 14 04 02 (Programma Douane 2007) niet voldoende is en dat hiervoor daarom betere begrotingsplanning nodig is; merkt op dat het grootste deel van deze begrotingslijn volgens de Commissie betrekking heeft op langetermijncontracten op het gebied van IT, met producten en diensten die worden geleverd op verzoek, hetgeen de raming en planning van de precieze financiële noden moeilijk maakt; erkent evenwel dat positieve resultaten zijn behaald met betrekking tot de begrot ...[+++]


According to the steering group, delays in the priority transport projects are largely due to difficulties in reconciling the rules for granting Community subsidies from the TEN budget with the actual financial needs of the projects. The new TEN regulation should make it easier to part-finance the major cross-border projects, which are technically and financially complex.

Naar het oordeel van de stuurgroep zijn de vertragingen bij de uitvoering van de prioritaire projecten op het gebied van vervoer voornamelijk het gevolg van de moeilijkheid om de communautaire subsidieregels voor het TEN-budget in overeenstemming te brengen met de reële behoeften van die projecten. Met de nieuwe TEN-verordening zal de medefinanciering van de grote, technisch en financieel gecompliceerde grensoverschrijdende projecten beter rond te krijgen zijn.


According to the steering group, delays in the priority transport projects are largely due to difficulties in reconciling the rules for granting Community subsidies from the TEN budget with the actual financial needs of the projects. The new TEN regulation should make it easier to part-finance the major cross-border projects, which are technically and financially complex.

Naar het oordeel van de stuurgroep zijn de vertragingen bij de uitvoering van de prioritaire projecten op het gebied van vervoer voornamelijk het gevolg van de moeilijkheid om de communautaire subsidieregels voor het TEN-budget in overeenstemming te brengen met de reële behoeften van die projecten. Met de nieuwe TEN-verordening zal de medefinanciering van de grote, technisch en financieel gecompliceerde grensoverschrijdende projecten beter rond te krijgen zijn.


Delays in implementing priority transport projects are due in particular to the difficulty of reconciling the rules for the award of Community grants under the TEN budget with the real financial needs of large-scale priority projects.

De vertragingen bij de uitvoering van de prioritaire projecten op het gebied van vervoer zijn voornamelijk het gevolg van de moeilijkheid om de communautaire subsidieregels voor het TEN-budget in overeenstemming te brengen met de reële behoeften van grote prioritaire projecten.


w