Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
.sponsored television
ACT
Association of Commercial Television in Europe
Commercial broadcaster
Commercial channel
Commercial media
Commercial radio
Commercial television
Commercial television channel

Vertaling van "commercial television channel " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
commercial broadcaster | commercial channel | commercial television channel

commerciële omroep | kommerciële omroepinstelling


commercial media [ commercial radio | commercial television ]

commerciële media [ commerciële radio | commerciële televisie ]


.sponsored television | commercial television

reklametelevisie


Association of Commercial Television in Europe | ACT [Abbr.]

ACT [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Encourage and support initiatives by professionals, in particular cinema owners, public or commercial television channels, festivals and cultural institutions which aim, in close cooperation with the Member States and the Commission, to organise promotional activities for the general public for European cinematographic and audiovisual creation.

Aanmoedigen tot en ondersteuning bieden voor initiatieven van professionele actoren, met name bioscoopeigenaren, publieke of commerciële televisiezenders, festivals en culturele instanties, die in nauwe samenwerking met de lidstaten en de Commissie activiteiten organiseren om Europese films en audiovisuele werken bij het grote publiek te promoten.


– Encourage and support initiatives by professionals, in particular cinema owners, public or commercial television channels, festivals and cultural institutions which aim, in close cooperation with the Member States and the Commission , to organise promotional activities for the general public for European cinematographic and audiovisual creation.

– Bevordering en ondersteuning van initiatieven van professionals, met name bioscoopexploitanten, publieke of commerciële televisiezenders, festivals en culturele instanties, die in nauwe samenwerking met de lidstaten en de Commissie activiteiten organiseren om Europese films en audiovisuele werken bij het grote publiek te promoten;


The common position essentially follows the philosophy of the Commission proposal, whereby a core of 'qualitative' rules on audiovisual commercial communication (advertisement) are applied to all audiovisual media services, whilst the 'quantitative' rules, which apply only to television broadcasting, have been simplified and streamlined compared to the rules of the existing Directive, with a view to creating a regulatory environment in which the 'free-to-air' broadcasting model can continue to compete with subscription-based t ...[+++]

Het gemeenschappelijk standpunt komt in wezen overeen met de filosofie van het Commissievoorstel: een kern van "kwalitatieve" voorschriften voor audiovisuele commerciële communicatie (reclame) wordt toegepast op alle audiovisuele mediadiensten, terwijl de "kwantitatieve" voorschriften, die enkel voor televisie-uitzendingen gelden, ten opzichte van de bestaande richtlijn vereenvoudigd en gestroomlijnd zijn, teneinde een regelgeving tot stand te brengen waarin het model van vrij te ontvangen televisie-uitzendingen kan blijven wedijveren met abonneegerichte televisiekanalen.


Métropole television (M6) and Télévision française 1 (TF1), French commercial channels which are competitors of France Télévisions, brought an action before the Court seeking annulment of the Commission’s decision.

Métropole Télévision (M6) en Télévision française 1 (TF1), Franse commerciële zenders die met France Télévisions concurreren, hebben bij het Gerecht beroep tot nietigverklaring van die beschikking van de Commissie ingesteld.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
For the purposes of this Directive, ‘free television’ means broadcasting on a channel, either public or commercial, of programmes which are accessible to the public without payment in addition to the modes of funding of broadcasting that are widely prevailing in each Member State (such as licence fee and/or the basic tier subscription fee to a cable network).

Onder „kosteloze televisie” in de zin van deze richtlijn wordt verstaan de uitzending op een hetzij openbaar hetzij commercieel kanaal van programma’s die voor het publiek toegankelijk zijn zonder extra betaling naast de omroepfinancieringsmethoden die in iedere lidstaat op ruime schaal worden toegepast (zoals kijk- en luistergeld en/of abonnementsgeld op een kabelnet).


For the purposes of this Directive, ‘free television’ means broadcasting on a channel, either public or commercial, of programmes which are accessible to the public without payment in addition to the modes of funding of broadcasting that are widely prevailing in each Member State (such as licence fee and/or the basic tier subscription fee to a cable network).

Onder „kosteloze televisie” in de zin van deze richtlijn wordt verstaan de uitzending op een hetzij openbaar hetzij commercieel kanaal van programma’s die voor het publiek toegankelijk zijn zonder extra betaling naast de omroepfinancieringsmethoden die in iedere lidstaat op ruime schaal worden toegepast (zoals kijk- en luistergeld en/of abonnementsgeld op een kabelnet).


The transition to digital broadcasting will greatly increase the number of niche or general-purpose television channels available to the public, and favour the development of 'on-demand' television. Might this not tip the balance in favour of commercial channels?

Zal de overgang naar een digitale radio-omroep dit evenwicht niet verstoren ten voordele van de commerciële zenders? Door die overgang daalt immers het aantal algemene en thematische televisiezenders dat aan de burger wordt aangeboden en wordt ook tv on demand gestimuleerd.


6. Calls on the European Commission to propose limits on the appropriate use of publicity resources in order to guarantee free competition and to promote the start-up of cultural television channels and the production of quality programmes on the public and commercial networks;

6. verzoekt de Commissie limieten voor te stellen voor een juist gebruik van publiciteitsmiddelen teneinde een vrije mededinging te waarborgen en de opzet van culturele televisiekanalen en productie van kwaliteitsprogramma's voor de publieke en commerciële netwerken te bevorderen;


Not to mention EDF: France agreed to work towards opening up its energy sector within the country, in the sure knowledge that EDF, which was 100% state-owned and not quoted on the Stock Exchange and which could give loans guaranteed by the state, would acquire companies abroad, in Italy and elsewhere, in other words that it would go shopping, consolidating a dominant position in the European market. Then, in Italy, there is the case of a major television company such as the RAI, financed with huge sums of taxpayers’ money, which competes in every way with other television companies as a commercial ...[+++]

Ik wil het al helemaal niet hebben over de EDF: Frankrijk heeft ingestemd met de openstelling van de energiesector in zijn land omdat het er zeker van kon zijn dat de EDF - een niet op de beurs genoteerd, volledig aan de staat toebehorend bedrijf dat door de overheid gegarandeerde leningen kan krijgen - in het buitenland, in Italië en elders bedrijven zou opkopen en dus via de zogenaamde shopping haar overheersende positie op de Europese markt zou kunnen bevestigen. Ik denk ook aan het Italiaanse geval waarin een belangrijke omroeponderneming, de RAI, die met gigantische hoeveelheden belastinggeld wordt gespekt, andere omroeporganisaties kapot concurreert alsof ze een commerciële ...[+++]


Not to mention EDF : France agreed to work towards opening up its energy sector within the country, in the sure knowledge that EDF , which was 100% state-owned and not quoted on the Stock Exchange and which could give loans guaranteed by the state, would acquire companies abroad, in Italy and elsewhere, in other words that it would go shopping, consolidating a dominant position in the European market. Then, in Italy, there is the case of a major television company such as the RAI , financed with huge sums of taxpayers’ money, which competes in every way with other television companies as a commercial ...[+++]

Ik wil het al helemaal niet hebben over de EDF: Frankrijk heeft ingestemd met de openstelling van de energiesector in zijn land omdat het er zeker van kon zijn dat de EDF - een niet op de beurs genoteerd, volledig aan de staat toebehorend bedrijf dat door de overheid gegarandeerde leningen kan krijgen - in het buitenland, in Italië en elders bedrijven zou opkopen en dus via de zogenaamde shopping haar overheersende positie op de Europese markt zou kunnen bevestigen. Ik denk ook aan het Italiaanse geval waarin een belangrijke omroeponderneming, de RAI , die met gigantische hoeveelheden belastinggeld wordt gespekt, andere omroeporganisaties kapot concurreert alsof ze een commerciële ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'commercial television channel' ->

Date index: 2021-11-16
w