Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Communicate with educational support staff
Coordinate with educational staff
Coordinate with educational support staff
Direct educational staff
Educational personnel
Liaise with educational staff
Liaise with educational support staff
Liaises with educational support staff
Liaising with educational staff
Manage educational staff
Mediate with educational staff
Oversee educational staff
Staff involved in education
Supervise educational staff
Teaching staff

Vertaling van "coordinate with educational staff " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
coordinate with educational staff | mediate with educational staff | liaise with educational staff | liaising with educational staff

contacten onderhouden met educatieve medewerkers | contacten onderhouden met onderwijzend personeel


communicate with educational support staff | liaises with educational support staff | coordinate with educational support staff | liaise with educational support staff

contacten onderhouden met pedagogische medewerkers


direct educational staff | oversee educational staff | manage educational staff | supervise educational staff

toezien op educatieve medewerkers | toezien op onderwijzend personeel


Policy Document on Educational Staff Salary Structure Review

Herziening Onderwijs Salarisstructuur-NOTA | HOS-NOTA


educational personnel | teaching staff

onderwijsgevenden | onderwijzend personeel


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Education and training must address this need, which requires investment in infrastructure, organisational change, digital devices and digital competences of teachers, trainers, school leaders and other members of educational staff, as well as the creation of digital (and open) educational resources and high-quality educational software.

Onderwijs en opleiding moeten in deze behoefte voorzien en hiervoor zijn investeringen in infrastructuur, organisatorische veranderingen, digitale apparaten en digitale competenties van leerkrachten, opleiders, schoolleiders en andere leden van het onderwijzend personeel nodig, en moeten digitale (en open) onderwijsmiddelen en educatieve software van hoge kwaliteit worden ontworpen.


Strong support for teachers, trainers, school leaders and other members of educational staff, who play a key role in ensuring the success of learners and in implementing education policy: Many Member States report measures for enhancing teacher training and emphasise the initial education and continuing professional development of teachers and trainers should be fit for purpose, combining subject matter, pedagogy and practice.

Goede ondersteuning van leerkrachten, opleiders, schoolleiders en andere leden van het onderwijzend personeel, die een cruciale rol spelen in het welslagen van lerenden en in de uitvoering van het onderwijsbeleid: vele lidstaten doen melding van maatregelen voor een betere lerarenopleiding en benadrukken dat de initiële opleiding en de permanente professionele ontwikkeling van leerkrachten en opleiders geschikt moeten zijn voor het beoogde doel, waarbij onderwerp, didactische methode en praktijk worden gecombineerd.


'staff' means persons who, on either a professional or a voluntary basis, are involved in education, training or youth non-formal learning, and may include professors, teachers, trainers, school leaders, youth workers and non-educational staff.

11) "personeel".: personen die beroepsmatig of op vrijwillige basis betrokken zijn bij onderwijs, opleiding of niet-formeel leren voor jongeren; hieronder kan worden verstaan professoren, leerkrachten, opleiders, schoolleiders, jeugdwerkers en niet-onderwijzend personeel.


At the same time, the quality and relevance of Europe's education, training and youth systems will be increased through support for the professional development of education staff and youth workers and through cooperation between the worlds of education and work.

Tegelijkertijd zullen de kwaliteit en de relevantie van de Europese onderwijs-, opleidings- en jeugdwerkstelsels verbeterd worden door ondersteuning voor de professionele ontwikkeling van onderwijspersoneel en jeugdwerkers en door samenwerking tussen de wereld van het onderwijs en de wereld van het werk.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Comenius Regio Partnerships can contain a wide range of actions like exchanges of school education staff, joint teacher training activities, peer learning or study visits. They can also launch a variety of other activities in the regions involved, for instance surveys, trials of new educational approaches or awareness-raising campaigns.

"Comenius Regio"-partnerschappen kunnen een breed scala van acties omvatten, zoals uitwisseling van leerkrachten, gezamenlijke opleidingsactiviteiten voor leerkrachten, "peer learning", of studiebezoeken. Zij kunnen ook uiteenlopende activiteiten ontvouwen in de betrokken regio's, zoals bijvoorbeeld enquêtes, het testen van nieuwe onderwijskundige benaderingen of bewustmakingscampagnes.


2. The main target groups of the programme shall be, inter alia, families, teachers and educational staff, social workers, police and border guards, local, national and military authorities, medical and paramedical staff, judicial staff, NGOs, trade unions and religious communities.

2. De belangrijkste doelgroepen van het programma zijn onder meer gezinnen, leraren en onderwijzend personeel, maatschappelijk werkers, politie en grenswacht, lokale, nationale en militaire autoriteiten, medisch en paramedisch personeel, gerechtelijk personeel, ngo’s, vakorganisaties en religieuze gemeenschappen.


12". teacher/educational staff" means persons who, through their duties, are involved directly in the educational process in the Member States, in accordance with the organisation of their respective education system.

12". docent/onderwijzend personeel": diegenen die uit hoofde van hun functie rechtstreeks bij het onderwijsproces in de lidstaten betrokken zijn, naar gelang van de inrichting van hun eigen onderwijsstelsel.


The quality and relevance of Europe's education, training and youth organisations and systems will be increased through support for improvements in teaching and learning methods, new curricula, and the professional development of education staff and youth workers, including through greater cooperation between the worlds of education and work.

De kwaliteit en relevantie van onderwijs-, opleidings- en jongerenorganisaties en -systemen in Europa worden verhoogd door steun voor verbeteringen van de methodes voor leren en doceren, nieuwe curricula en de professionele ontwikkeling van onderwijzend personeel en jongerenwerkers, onder meer door intensievere samenwerking tussen de academische wereld en het bedrijfsleven.


The aims are: . to encourage partnership links between schools in different Member States enabling them to develop joint initiatives in areas such as language learning, pupil exchanges and exchanges of experience and teaching materials; . to promote the use of information technology; . to help education staff keep their skills up to date through training placements/courses and acquisition of new teaching methods to cater better for the education needs of migrant workers and children of itinerant families (gypsies, fairground entertainers, seafarers). - SOCRATES ...[+++]

Hier gaat het erom: * partnerschappen te bevorderen tussen onderwijsinstellingen in de verschillende Lid-Staten, waardoor zij gemeenschappelijke initiatieven kunnen ontplooien, zoals het leren van de talen van de Unie en uitwisselingen van leerlingen, van ervaringen en van lesmateriaal, * aanmoediging van het gebruik van informatietechnologieën, * ondersteuning van het onderwijzend personeel bij zijn streven, zijn vakbekwaamheid op peil te houden: bij voorbeeld door stages, scholing in nieuwe onderwijsmethoden,enz., * stimulering van het op school opnemen van (kinderen van) migrerende werknemers en kinderen van ouders zonder vaste verbli ...[+++]


the 2003 Commission communication "Investing efficiently in education and training: an imperative for Europe", analysing the relevance and contribution of education to core elements of the Lisbon strategy, points out that the EU suffers from under-investment in human resources and that the efficiency of both public and private investments needs to be maximised through the coordination of education and training policies with employment policies, taking account of the proces ...[+++]

- in de Commissiemededeling van 2003, "Efficiënt investeren in onderwijs en opleiding: een dwingende noodzaak voor Europa", wordt nagegaan in hoeverre onderwijs van belang is voor en bijdraagt tot andere kernelementen van de strategie van Lissabon en dat in die mededeling voorts wordt benadrukt dat in de EU te weinig in menselijke hulpbronnen geïnvesteerd wordt en dat zowel de publieke als de private middelen doelmatiger moeten worden besteed door het opleiding- en onderwijsbeleid te coördineren met het werkgelegenheidsbeleid, rekening houdend met het werkprogramma voor de follow-up inzake de gemeenschappelijke doelstellingen en de strat ...[+++]


w