Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Consultation between management and staff
Coordinate with educational staff
Direct educational staff
Educate staff on waste management
Educating staff about waste management
Education about managing fever
Executive secretary
Franchise executive staff
Franchise management staff
Human resources
Liaise with educational staff
Liaising with educational staff
Manage educational staff
Management of human resources
Mediate with educational staff
Office management
Office services
Oversee educational staff
Personnel administration
Personnel management
Secretarial staff
Secretary
Staff administration
Staff and management meeting
Staff management
Staff turnover
Supervise educational staff
Train staff on waste management
Training staff on waste management

Vertaling van "manage educational staff " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
educate staff on waste management | training staff on waste management | educating staff about waste management | train staff on waste management

opleidingen over afvalbeheer geven aan personeel | medewerkers opleiden in afvalbeheer | personeel opleiden in afvalbeheer


direct educational staff | oversee educational staff | manage educational staff | supervise educational staff

toezien op educatieve medewerkers | toezien op onderwijzend personeel


coordinate with educational staff | mediate with educational staff | liaise with educational staff | liaising with educational staff

contacten onderhouden met educatieve medewerkers | contacten onderhouden met onderwijzend personeel


Policy Document on Educational Staff Salary Structure Review

Herziening Onderwijs Salarisstructuur-NOTA | HOS-NOTA


personnel administration [ management of human resources | personnel management | staff administration | staff management | staff turnover | human resources(UNBIS) | personnel management(UNBIS) ]

personeelsbeheer [ beheer van personele middelen | personeelsadministratie | personeelsverloop ]


consultation between management and staff | staff and management meeting

werkoverleg


franchise executive staff | franchise management staff

franchise management | franchise management-team


Education about managing fever

educatie over koortsbeleid


secretarial staff [ executive secretary | secretary | Office management(ECLAS) | Office services(STW) ]

secretariaatspersoneel [ directiesecretaresse | directiesecretaris | secretaresse | secretaris ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This concerns mainly: a) young and in-career teachers and trainers in initial and adult education, in particular concerning open and flexible teaching methods and e-learning, the use of ICT, the renovation of curricula in initial education and continuing education courses and the availability multimedia; b) heads and administrative staff at all level to underpin the decentralisation of curricular and management issues; and c) sta ...[+++]

Dit heeft voornamelijk betrekking op: a) jonge onderwijsgevenden en opleiders en docenten en praktijkopleiders die reeds werkzaam zijn in het initieel en volwassenenonderwijs, met name in verband met open en flexibele onderwijsmethoden en e-leren, het gebruik van ICT, de vernieuwing van de curricula in het initieel onderwijs en cursussen voor bij- en nascholing en de toegang tot multimedia; b) administratief personeel op alle niveaus ter ondersteuning van de decentralisering van kwesties in verband met curricula en management; en c) personeel dat op maat gesneden begeleiding en advisering biedt.


The Union funding will support the training of staff managing and operating research infrastructures of pan-European interest, the exchange of staff and best practices between facilities, and the adequate supply of human resources in key disciplines, including the emergence of specific education curricula.

Daarom worden EU-middelen uitgetrokken om steun te verlenen voor de opleiding van personeel dat onderzoeksinfrastructuren van Europees belang beheert en bedient, voor de uitwisseling van personeel en goede praktijken tussen verschillende faciliteiten en voor het waarborgen van de beschikbaarheid van voldoende personeel in de belangrijkste disciplines, met inbegrip van de ontwikkeling van specifieke studierichtingen.


· Support the development of strategic and professional higher education leaders, and ensure that higher education institutions have the autonomy to set strategic direction, manage income streams, reward performance to attract the best teaching and research staff, set admissions policies and introduce new curricula

· De ontwikkeling ondersteunen van strategische en professionele leiders in het hoger onderwijs en ervoor zorgen dat hogeronderwijsinstellingen beschikken over de nodige autonomie om de strategische richting te bepalen, inkomensstromen te beheren, prestaties te belonen om het beste onderwijs- en onderzoekspersoneel aan te trekken, toelatingsbeleid te bepalen en nieuwe leerplannen in te voeren.


(a) In the field of Comenius (school education), the Programme shall aim to improve the quality of school education, in particular motivate pupils to learn and to acquire learning-to-learn skills, promote equity, social cohesion and active citizenship among pupils and improve pedagogical approaches and school management through increased learning mobility of educational staff, enhanced partnerships between schools and pupil mobility in the context of school partnerships and support to networki ...[+++]

(a) op het gebied van Comenius (schoolonderwijs) beoogt het programma de kwaliteit van het schoolonderwijs te verbeteren, en met name leerlingen te motiveren om te leren en leercompetentie te verwerven, kansengelijkheid, sociale cohesie en actief burgerschap onder leerlingen te bevorderen, en pedagogische benaderingen en het beheer van scholen te verbeteren door meer leermobiliteit van het onderwijzend personeel, sterkere partnerschappen tussen scholen en leerlingenmobiliteit in het kader van partnerschappen tussen scholen, en ondersteuning van netwerken en het uitwisselen van best practices;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
20. Stresses that the shortage of skilled labour should also be tackled by targeted education and vocational and lifelong training in the Member States, also within businesses; proposes, to that end, expanding the international dimension of the EU’s lifelong learning mobility programme; stresses, furthermore, that underachievement and high school drop-out rates affecting children of migrant workers should be tackled by guaranteeing minors’ rights to education, by measures including funding, study grants, further learning pathways and the provision of information on Member States’ education systems and the associated rights and obligations in as many languages as possible; recalls the success of the dual education system / dual training s ...[+++]

20. onderstreept dat het gebrek aan geschoolde werknemers tegelijkertijd door middel van gericht onderwijs, gerichte beroepsopleidingen en levenslange leerprocessen in de lidstaten, ook in bedrijven, moet worden aangepakt; stelt daartoe voor de internationale dimensie van het EU-mobiliteitsprogramma voor „levenslang leren” te verbreden; benadrukt verder dat onderpresteren en hoge percentages vroegtijdige schoolverlaters onder kinderen van migrerende werknemers terug moeten worden gedrongen door de rechten van minderjarigen op scholing te garanderen met behulp van maatregelen als financiering, studiebeurzen, vervolgopleidingen en het ve ...[+++]


20. Stresses that the shortage of skilled labour should also be tackled by targeted education and vocational and lifelong training in the Member States, also within businesses; proposes, to that end, expanding the international dimension of the EU’s lifelong learning mobility programme; stresses, furthermore, that underachievement and high school drop-out rates affecting children of migrant workers should be tackled by guaranteeing minors’ rights to education, by measures including funding, study grants, further learning pathways and the provision of information on Member States’ education systems and the associated rights and obligations in as many languages as possible; recalls the success of the dual education system / dual training s ...[+++]

20. onderstreept dat het gebrek aan geschoolde werknemers tegelijkertijd door middel van gericht onderwijs, gerichte beroepsopleidingen en levenslange leerprocessen in de lidstaten, ook in bedrijven, moet worden aangepakt; stelt daartoe voor de internationale dimensie van het EU-mobiliteitsprogramma voor "levenslang leren" te verbreden; benadrukt verder dat onderpresteren en hoge percentages vroegtijdige schoolverlaters onder kinderen van migrerende werknemers terug moeten worden gedrongen door de rechten van minderjarigen op scholing te garanderen met behulp van maatregelen als financiering, studiebeurzen, vervolgopleidingen en het ve ...[+++]


The Union funding will support the training of staff managing and operating research infrastructures of pan-European interest, the exchange of staff and best practices between facilities, and the adequate supply of human resources in key disciplines, including the emergence of specific education curricula.

Daarom worden EU-middelen uitgetrokken om steun te verlenen voor de opleiding van personeel dat onderzoeksinfrastructuren van Europees belang beheert en bedient, voor de uitwisseling van personeel en goede praktijken tussen verschillende faciliteiten en voor het waarborgen van de beschikbaarheid van voldoende personeel in de belangrijkste disciplines, met inbegrip van de ontwikkeling van specifieke studierichtingen.


26. Calls for a code of conduct, as a part of a self-regulatory initiative containing a general ban on all staff (in particular players, coaches, referees, medical and technical staff, owners and managers of clubs) involved in sporting events who may have a direct influence on the result from placing bets on their own matches or events; in this context, emphasises also the need for strict and reliable age and identity verifications systems at Member State level; calls on sports organisations to use ...[+++]

26. roept op tot een gedragscode, als onderdeel van een initiatief tot zelfregulering, met een algemeen verbod voor alle medewerkers (in het bijzonder spelers, trainers, scheidsrechters, medisch en technisch personeel, clubeigenaars en -bestuurders) van sportevenementen die een rechtstreekse invloed kunnen uitoefenen op het resultaat, om op hun eigen wedstrijden of evenementen te gokken; benadrukt in dit verband ook de nood aan strikte en betrouwbare systemen voor leeftijdsverificatie en identiteitscontrole op niveau van de lidstaten; roept sportorganisaties op om sporters, scheidsrechters en functionarissen vanaf jonge leeftijd met be ...[+++]


50. Calls for a code of conduct, as a part of a self-regulatory initiative containing a general ban on all staff (in particular players, coaches, referees, medical and technical staff, owners and managers of clubs) involved in sporting events who may have a direct influence on the result from placing bets on their own matches or events; also emphasises, in this context, the need for strict and reliable age and identity verifications systems at Member State level; calls on sports organisations to use ...[+++]

50. vraagt om een gedragscode, als onderdeel van een initiatief tot zelfregulering, met een algemeen verbod voor alle medewerkers (in het bijzonder spelers, trainers, scheidsrechters, medisch en technisch personeel, clubeigenaars en -bestuurders) bij sportevenementen die een rechtstreekse invloed kunnen uitoefenen op het resultaat, om op hun eigen wedstrijden of evenementen te gokken; benadrukt in dit verband ook de nood aan strikte en betrouwbare systemen voor leeftijdsverificatie en identiteitscontrole op het niveau van de lidstaten; roept sportorganisaties ertoe op om sporters, scheidsrechters en functionarissen vanaf jonge leeftijd met ...[+++]


the project consists mainly of tasks which require the active and continuous input by staff such as the organisation of meetings and management processes for exchange of information or best practices, consultation and coordination mechanisms, training or education of staff and programmes for the secondment and exchange of staff.

het project voornamelijk bestaat uit taken waarvoor de actieve en continue inzet van personeel nodig is, zoals de organisatie van vergaderingen en beheersprocessen voor de uitwisseling van informatie of beproefde methoden, overleg- en coördinatieprocedures, personeelsopleidingen en detacherings- en uitwisselingsprogramma's voor het personeel.


w