Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ABC method
Activity-based costing
Call rates
Communications tariff
Communications tariff system
Cost of calls
Cost of phone calls
Cost of telephone calls
Cost orientation
Cost plus method
Cost plus pricing
Cost plus pricing method
Cost price
Cost-based pricing
Cost-plus pricing strategy
Cost-plus pricing system
Develop cost-plus pricing models
Estimate costs of required supplies
Estimate required supplies' costs
Estimate required supply costs
Low-cost strategy
Market costs
Market estimates
Market pricing
Marketing pricing
Phone call rates
Plan cost-plus pricing models
Prepare a cost-plus pricing model
Prepare cost-plus pricing models
Price of calls
Price of phone calls
Price of telephone calls
Provide costs and proposed sale prices
Rebate
Reduced charge
Reduced price
Special offer price
Special offer rate
Special price
Special rate
Tax which raises the base price of goods
Tax which raises the cost price of goods
Telecommunications tariffs
Telephone call rates
Telephone charges
Transmissions tariff

Vertaling van "cost-based pricing " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
cost orientation | cost-based pricing

kostenoriëntatie | kostprijsoriëntatie


cost plus method | cost plus pricing | cost plus pricing method | cost-plus pricing strategy | cost-plus pricing system

cost plus-methode | cost-plus berekening | cost-plus pricing | cost-plus-methode


develop cost-plus pricing models | plan cost-plus pricing models | prepare a cost-plus pricing model | prepare cost-plus pricing models

cost-plusprijsstellingsmodellen maken | modellen van kostprijs plus winstopslag maken


tax which raises the base price of goods | tax which raises the cost price of goods

kostprijsverhogende belasting


market estimates | marketing pricing | market costs | market pricing

marktprijs | marktprijsbepaling


telephone charges [ call rates | communications tariff | communications tariff system | cost of calls | cost of phone calls | cost of telephone calls | phone call rates | price of calls | price of phone calls | price of telephone calls | telephone call rates | transmissions tariff | Telecommunications tariffs(ECLAS) ]

communicatietarief [ gesprekstarief | tariefbepaling van communicaties | telefoontarief | transmissietarief ]




reduced price [ rebate | reduced charge | special offer price | special offer rate | special price | special rate | Low-cost strategy(STW) | Rebate(STW) ]

gereduceerde prijs [ gereduceerd tarief | korting | prijsafslag | promotieprijs | promotietarief | ristorno | speciaal tarief | speciale prijs ]


estimate required supplies' costs | estimate required supply costs | estimate costs of required supplies | provide costs and proposed sale prices

de kosten voor ingrediënten ramen | raming maken van de kosten voor voorraden | de kosten van benodigde voorraden inschatten | inkoopprijzen analyseren


ABC method | Activity-based costing

ABC | Activity Based Costing
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* Feed-in tariffs: tariffs under which those who generate electricity are paid a cost-based price for the renewable electricity they supply to the energy grid - the energy distribution system (comprising cables, substations, etc.) - which is independent of the market price.

* Terugleveringstarieven: tarieven waaronder opwekkers van elektriciteit een op kosten gebaseerde prijs krijgen betaald die los staat van de marktprijs voor de hernieuwbare energie die ze aan het energienetwerk leveren, het energiedistributiesysteem (met inbegrip van kabels en hoogspanningsstations, enz.).


* Feed-in tariffs: tariffs under which those who generate electricity are paid a cost-based price for the renewable electricity they supply to the energy grid - the energy distribution system (comprising cables, substations, etc.) - which is independent of the market price.

* Terugleveringstarieven: tarieven waaronder opwekkers van elektriciteit een op kosten gebaseerde prijs krijgen betaald die los staat van de marktprijs voor de hernieuwbare energie die ze aan het energienetwerk leveren, het energiedistributiesysteem (met inbegrip van kabels en hoogspanningsstations, enz.).


Furthermore, systems of fair value accounting provide information that can be of more relevance to the users of financial statements than purchase price or production cost-based information.

Bovendien bieden op de reële waarde gebaseerde verslagleggingsmethoden informatie die voor gebruikers van financiële overzichten relevanter kan zijn dan op de aanschaffingsprijs of vervaardigingskosten gebaseerde informatie.


However, owing to its obligations stemming from the PPAs, MVM cannot make such decisions because, as shown above, MVM cannot reduce the quantities purchased from generators operating under PPAs below a minimum level (the guaranteed off-take quantity) and cannot negotiate prices on the basis of alternative offers provided by competing generators, but only within the cost-based price formation mechanism enshrined in the PPAs.

Vanwege de verplichtingen die voortkomen uit de PPA’s kan MVM dergelijke beslissingen echter niet nemen, omdat, zoals hierboven wordt aangetoond, MVM de hoeveelheden die worden afgenomen bij producenten die onder een PPA’s werken niet tot onder een minimaal niveau (de gegarandeerde afnamehoeveelheid) kan verlagen en geen prijsonderhandelingen kan voeren op basis van alternatieve aanbiedingen van concurrerende producenten, maar beperkt is tot het op kosten gebaseerde prijsbepalingsmechanisme dat in de PPA’s vervat is.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A consistent regulatory approach may therefore imply that NRAs use different cost bases for the calculation of cost-oriented prices for replicable and non-replicable assets, or at least adjust the parameters underpinning their cost methodologies in the latter case.

Een consistente aanpak in de regelgeving kan daarom betekenen dat de NRI’s verschillende kostenbasissen hanteren voor het berekenen van kostengeoriënteerde prijzen voor reproduceerbare en niet-reproduceerbare activa, of dat ze, in dit laatste geval, ten minste de parameters aanpassen die hun kostenmethodologieën ondersteunen.


It recognises that the PPA prices have always been cost based, covering justified costs, and that from the beginning they largely took into account the price calculation method applied by the price decrees.

[.] erkent dat de PPA-prijzen altijd op kosten gebaseerd zijn geweest en de gerechtvaardigde kosten dekten en dat van meet af aan rekening werd gehouden met de prijsberekeningsmethode die werd toegepast door de regeringsbesluiten waarin de prijzen werden vastgesteld.


If, however, a service or product is offered at a regulated, cost-based price, then such price is presumed, in the absence of indications to the contrary, to be set at what would otherwise be a competitive level and should therefore be taken as the starting point for applying the "hypothetical monopolist test"(30).

Wordt een dienst of product evenwel tegen een gereguleerde, aan de kosten gerelateerde prijs aangeboden, dan wordt, zonder blijk van het tegendeel, ervan uitgegaan dat die prijs is vastgesteld op wat anders een concurrerend niveau zou zijn, en moet deze prijs dienen als uitgangspunt voor de toepassing van de test van de "hypothetische monopolist"(30).


If, however, a service or product is offered at a regulated, cost-based price, then such price is presumed, in the absence of indications to the contrary, to be set at what would otherwise be a competitive level and should therefore be taken as the starting point for applying the "hypothetical monopolist test"(30).

Wordt een dienst of product evenwel tegen een gereguleerde, aan de kosten gerelateerde prijs aangeboden, dan wordt, zonder blijk van het tegendeel, ervan uitgegaan dat die prijs is vastgesteld op wat anders een concurrerend niveau zou zijn, en moet deze prijs dienen als uitgangspunt voor de toepassing van de test van de "hypothetische monopolist"(30).


(30) It is worth noting that prices which result from price regulation which does not aim at ensuring that prices are cost-based, but rather at ensuring an affordable offer within the context of the provision of universal services, may not be presumed to be set at a competitive level, nor should they serve as a starting point for applying the SSNIP test.

(30) Er zij op gewezen dat men er niet van mag uitgaan dat de prijzen welke het gevolg zijn van prijsregulering die niet op kostengeoriënteerde prijzen, maar wel op een betaalbaar pakket in de context van de levering van de universele diensten is gericht, op een concurrerend niveau zijn vastgesteld, en dat deze daarom ook niet als vertrekpunt voor de toepassing van de SSNIP-test mogen worden gebruikt.


* Feed-in tariffs: tariffs under which those who generate electricity are paid a cost-based price for the renewable electricity they supply to the energy grid - the energy distribution system (comprising cables, substations, etc.) - which is independent of the market price.

* Terugleveringstarieven: tarieven waaronder opwekkers van elektriciteit een op kosten gebaseerde prijs krijgen betaald die los staat van de marktprijs voor de hernieuwbare energie die ze aan het energienetwerk leveren, het energiedistributiesysteem (met inbegrip van kabels en hoogspanningsstations, enz.).


w