Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural education
Agricultural training
Commercial education
Commercial training
Community Action Programme on Health Promotion
Continuing education
Continuing education and training
Corporate training manager
Economic education
Education and training manager
Education counsellor
Educational counsellor
Film analysis
Film education
Film studies
Film training
Further education
Further education and training
IVET
IVT
Industrial training
Initial training
Initial vocational education and training
Initial vocational training
Manager of corporate training
School counsellor
Staff development director
Technical education
Technical training
Training adviser

Vertaling van "education and training " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
agricultural education [ agricultural training | agricultural training(UNBIS) ]

landbouwonderwijs [ agrarisch onderwijs | bosbouwopleiding | landbouwopleiding ]


technical education [ industrial training | technical training | technical training(UNBIS) ]

technisch onderwijs [ industriële opleiding | technische opleiding ]


continuing education | continuing education and training | further education | further education and training

vervolgonderwijs of -opleiding | vervolgopleiding


initial training | initial vocational education and training | initial vocational training | IVT | IVET [Abbr.]

initiële beroepsopleiding | initiele opleiding | primair beroepsopleidende educatie


Community Action Programme on Health Promotion | Community action programme on health promotion, information, education and training | programme of Community action on health promotion, information, education and training

communautair actieprogramma inzake gezondheidsbevordering, -voorlichting, -opvoeding en -opleiding


manager of corporate training | staff development director | corporate training manager | education and training manager

opleidingsadviseur voor bedrijven | opleidingsfunctionaris (p&o) | opleidingsadviseur in ondernemingen | opleidingsfunctionaris


commercial education [ commercial training | Economic education(STW) ]

handelsonderwijs


education counsellor | training adviser | educational counsellor | school counsellor

interne leerlingbegeleidster | leerlingenbegeleider | leerlingbegeleider | leerlingbegeleidster


film education | film training | film analysis | film studies

filmstudies | filmwetenschap


Occupant of railway train or railway vehicle injured by fall in railway train or railway vehicle

inzittende van trein of spoorwegvoertuig gewond door val in trein of spoorwegvoertuig
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
AB. whereas education and training are mainly national competencies and some Member States have yet to develop a cross-cutting policy or a strategic approach to entrepreneurship education or entrepreneurial curricula and teaching methods; whereas not all teachers and education leaders in Europe are sufficiently trained in entrepreneurship education, either through continuous professional development or through their initial training, which might have an impact on the potential for entrepreneurship becoming sufficiently embedded in education systems ;

AB. overwegende dat onderwijs en opleiding hoofdzakelijk nationale bevoegdheden zijn en dat bepaalde lidstaten nog horizontaal beleid of een strategische benadering moeten ontwikkelen voor onderwijs in ondernemerschap of ondernemingsgerichte curricula en onderwijsmethoden; overwegende dat niet alle docenten en leidinggevenden in het onderwijs in Europa voldoende zijn opgeleid op het gebied van onderwijs in ondernemerschap, noch via bij- of nascholing noch via hun oorspronkelijke opleiding, hetgeen van invloed kan zijn op de mogelijkheid om ondernemerschap voldoende in te bedden in de opleidingssystemen ;


(iiia) Improving the matchingto the needs of the labour market of education and training systems, youth services, vocational training, the networking of higher education establishments, training and research centres and companies, better transition between education, vocational training and employment, including through the development of tools for anticipating required skills, the reaction capacity of education and training systems and education and career guidance;

iii bis) betere afstemming op de behoeften van de markt van de onderwijs- en opleidingsstelsels, de jeugddiensten, de beroepsopleiding, de netwerken tussen hogeronderwijsinstellingen, opleidings- en onderzoekscentra en bedrijven, betere aansluiting van onderwijs en beroepsopleiding op de arbeidsmarkt, onder meer door de ontwikkeling van instrumenten waarmee vooruit kan worden gelopen op de behoefte aan bepaalde vaardigheden en waarmee de onderwijs- en opleidingsstelsels en de school- en beroepskeuzebegeleiding in staat worden gesteld om daarop in te spelen;


1a. In addition, the "Vocational Education and Training" sub-programme shall pursue the following specific objectives in the area of vocational education and training:

1 bis. Met het subprogramma "Beroepsonderwijs en -opleiding" worden bovendien de volgende specifieke doelstellingen op het gebied van beroepsonderwijs en -opleiding nagestreefd:


The Council conclusions of 26 November 2012 on Education and training in Europe 2020 — the contribution of education and training to economic recovery, growth and jobs (7), which agreed that the education and training sector, including ministerial level, should play a more prominent role both in defining common approaches and objectives relating to education and training, as well as in implementing the education and training aspects of the European Semester of Europe 2020.

de conclusies van de Raad van 26 november 2012 over onderwijs en opleiding in Europa 2020 — de bijdrage van onderwijs en opleiding aan economisch herstel, groei en banen (7), waarin de Raad stelt dat de onderwijs- en opleidingssector, ook op ministerieel niveau, een prominentere rol moet vervullen bij het bepalen van de gemeenschappelijke benaderingen en doelstellingen inzake onderwijs en opleiding, en bij het uitvoeren van de onderwijs- en opleidingsaspecten van het Europees semester van Europa 2020;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(3) Council Resolution of 19 December 2002 on the promotion of enhanced European cooperation in vocational education and training ("the Copenhagen process"), and the Joint Report of the Council and the Commission on the implementation of the Education and Training 2010 work programme adopted in 2004, stress the importance of a credit transfer system for vocational education and training, while the 2008 joint report of the Council and the Commission (document 5723/08) stresses the need to step up efforts to improve the quality and attractiveness of vocational education and training.

(3) De resolutie van de Raad van 19 december 2002 over de bevordering van intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding ("het proces van Kopenhagen") en het gezamenlijk verslag van de Raad en de Commissie over de uitvoering van het in 2004 goedgekeurde werkprogramma Onderwijs en Opleiding 2010 benadrukken het belang van een systeem van studiepuntenoverdracht voor beroepsonderwijs en –opleiding, terwijl in het gezamenlijk verslag van Raad en Commissie over 2008 (document 5723/08) de noodzaak wordt benadrukt van intensivering van de maatregelen ter verbetering van kwaliteit en aantrekkingskracht van beroepsonderw ...[+++]


The Education and Training 2010 work programme seeks to achieve the education and the training side of the Lisbon goals. Lifelong learning is at the heart of this programme and applies to all levels and types of education and training, including the agricultural, forestry and agrifood sectors.

Met het oog op de onderwijs- en opleidingsdoelstellingen van Lissabon is het werkprogramma "Onderwijs en opleiding 2010" geconcipieerd rond het motto "levenslang leren", dat ongeacht het niveau of het type onderwijs of opleiding, in alle sectoren (de landbouw-, bosbouw- en voedingssector incluis) zijn beslag moet krijgen.


Subsequent to the adoption of Leonardo da Vinci II in April 1999, a number of policy initiatives have been launched with a major impact on vocational training policy and consequently on Leonardo da Vinci II : the Lisbon strategy of March 2000, which accords an important role to education and training for the achievement of its goals [4]; the communication of the Commission on 'Making a European Area of Lifelong Learning a Reality' [5], setting a new paradigm for education and training; the report of the Education Council and the European Commission on the common objectives of education and training systems [6], and the subsequent detai ...[+++]

Nadat Leonardo da Vinci II in april 1999 was aangenomen, werden enkele beleidsinitiatieven gelanceerd die van grote invloed waren op het beleid inzake beroepsopleidingen en bijgevolg op Leonardo da Vinci II: de strategie van Lissabon (maart 2000), waarin onderwijs en opleiding een belangrijke rol toebedeeld hebben gekregen in de verwezenlijking van de doelstellingen van de strategie [4]; de mededeling van de Commissie getiteld 'Een Europese ruimte voor levenslang leren realiseren [5], waarin een nieuw model voor onderwijs en opleiding wordt gepresenteerd; het verslag van de Raad Onderwijs en de Europese Commissie over de gemeenschappel ...[+++]


In addition, the new overall cooperation scheme for education and training (" the Education and Training 2010 programme on the future objectives of education and training systems in Europe"), launched in Stockholm in March 2001 to follow-up the Lisbon Strategy, and made operational by the Work Programme on the Objectives of Education and Training Systems, adopted by the Council and the Commission on 14 February 2002 ("Education Training 2010"), gives high priority to the issues of competencies and mobility in the European knowledge society and economy.

Vaardigheden en mobiliteit in de Europese kennismaatschappij en kenniseconomie hebben een hoge prioriteit gekregen in de nieuwe algemene regeling voor samenwerking op het gebied van onderwijs en opleiding ("het programma Onderwijs en Opleiding 2010 over de toekomstige doelstellingen van de onderwijs- en opleidingsstelsels in Europa"). Dit programma werd in maart 2001 in Stockolm gelanceerd in het verlengde van de strategie van Lissabon en is in de praktijk gebracht door het Werkprogramma voor de follow-up inzake de doelstellingen voor de onderwijs- en opleidingsstelsels dat op 14 februari door de Raad en de Commissie is goedgekeurd ("Ond ...[+++]


(15) Whereas, for the pursuit of certain professions, certain Member States require the possession of a diploma within the meaning of Directive 89/48/EEC, while for the same profession other Member States require the completion of professional education or training with a different structure; whereas certain kinds of education and training, while not of a post-secondary nature of minimum duration within the meaning of this Directive, nevertheless result in a comparable professional level and prepare the person for similar responsibilities and activities; whereas such education and training should therefore be classed in the same catego ...[+++]

(15) Overwegende dat in sommige Lid-Staten voor de uitoefening van bepaalde beroepen een diploma in de zin van Richtlijn 89/48/EEG vereist is, terwijl in andere Lid-Staten voor dezelfde beroepen beroepsopleidingen met een verschillende structuur moeten worden gevolgd; dat bepaalde opleidingen met een structuur die weliswaar geen postsecundair karakter met een duur van ten minste twee jaar als omschreven in deze richtlijn heeft, nochtans, op een vergelijkbaar professioneel niveau staan en voorbereiden op soortgelijke verantwoordelijkheden en taken; dat die opleidingen derhalve moeten worden gelijkgesteld met de opleidingen welke met een ...[+++]


The Member States were asked to pay more attention to optimising the resources of the education and training systems by incorporating the principles of efficiency and equity and setting effective reform and investment targets by concentrating on pre-primary education, targeted early intervention programmes and education and training systems which can be sources of equity, guaranteeing access for all to education. The Council also focused on the need for qualified staff with access to in-service training. Furthermore, sufficient financing is needed for education and training, whether public or private, and for adult education and continui ...[+++]

De lidstaten wordt verzocht meer aandacht te besteden aan een optimaal gebruik van de middelen van de onderwijs- en opleidingsstelsels, waarbij zowel doelmatigheid als rechtvaardigheid worden gegarandeerd. Ook wordt hun verzocht te zorgen voor een doelmatige afstemming van hervormingen en investeringen, met name door meer aandacht te besteden aan preprimair onderwijs, gerichte programma's voor vroegtijdige ondersteuning en rechtvaardige onderwijs- en opleidingsstelsels die erop gericht zijn kansen, toegangsmogelijkheden, benaderingen en resultaten te bieden die tot meer gelijkheid kunnen leiden, zodat iedereen de mogelijkheid krijgt onderwijs te volgen. De Raad legt ook ...[+++]


w