Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Communicate with educational support staff
Continuing education
Coordinate with educational support staff
Education support organisation
Education support services
Learning organisation
Learning organization
Liaise with educational support staff
Liaises with educational support staff
Lifelong education
Lifelong learning
National Education Support Activities
Organisation of vehicle breakdown support
Organise vehicle breakdown support
Set up vehicle breakdown support
Social and educational support
Support organisation
Support services
Supportive service
Unesco
Vehicle breakdown support organisation

Vertaling van "education support organisation " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
education support organisation | education support services | support organisation | support services | supportive service

onderwijsverzorgingsinstelling | verzorgingsinstelling


communicate with educational support staff | liaises with educational support staff | coordinate with educational support staff | liaise with educational support staff

contacten onderhouden met pedagogische medewerkers


support the development of sport and physical activity in education | support the sport activities in the education development | support the development of educational sport activities | support the development of sport activities in education

ontwikkeling van sportactiviteiten in het onderwijs ondersteunen


organisation of vehicle breakdown support | set up vehicle breakdown support | organise vehicle breakdown support | vehicle breakdown support organisation

ondersteuning bij autopech organiseren | ondersteuning bij motorpech organiseren


National Education Support Activities(Subsidies)Act

Wet subsidiëring landelijke onderwijsondersteunende activiteiten


social and educational support

sociaal-educatieve begeleiding


continuing education [ learning organisation | learning organization | lifelong education | lifelong learning ]

permanente educatie [ permanente vorming | voortgezette vorming ]


Unesco [ United Nations Educational, Scientific and Cultural Organisation ]

Unesco [ Organisatie van de Verenigde Naties voor onderwijs, wetenschap en cultuur ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
37. Calls on the Member States and the Commission to prevent extremism, such as xenophobia, racism and all forms of discrimination and marginalisation through community cohesion measures that are able to successfully challenge economic and social inequalities, involving a broad range of actors such as urban planners, social workers, community, churches and religious associations, educators, family support organisations and health professionals, with the objectives of countering extremism, ensuring social inclusion as well as formal and substantial equality, promoting diversity and fostering community cohesion;

37. verzoekt de lidstaten en de Commissie extremisme, zoals vreemdelingenhaat, racisme en alle vormen van discriminatie en marginalisering, te voorkomen aan de hand van maatregelen ter bevordering van samenhang in de gemeenschap waarmee economische en sociale ongelijkheden succesvol kunnen worden aangepakt, en daar een veelheid aan actoren bij te betrekken, zoals stadsplanners, maatschappelijk werkers, gemeenschappen, kerken en religieuze verenigingen, vormingswerkers, gezinsondersteunende organisaties en gezondheidswerkers, met als doelstelling extremisme te bestrijden, voor sociale integratie en formele en materiële gelijkheid te zorge ...[+++]


– continuous support for the education and training of the staff of regulatory bodies, technical support organisations and nuclear operators (without distortion of competition);

- permanente steun voor de opleiding en training van het personeel van regelgevende instanties, organisaties voor technische ondersteuning en exploitanten van kerninstallaties (zonder verstoring van de concurrentie);


– continuous support for the education and training of the staff of regulatory bodies, technical support organisations and nuclear operators (without distortion of competition);

- permanente steun voor de opleiding en training van het personeel van regelgevende instanties, organisaties voor technische ondersteuning en exploitanten van kerninstallaties (zonder verstoring van de concurrentie);


The funding supports the exchange of good practices between the sport sector, educational institutions, supporters' organisations, non-governmental organisations and national and local authorities with the aim of promoting respect for fundamental European values in sport.

De financiering ondersteunt de uitwisseling van positieve ervaringen tussen de sportsector, onderwijsinstellingen, supporterorganisaties, niet-gouvernementele organisaties en nationale en lokale autoriteiten met als doel het respect voor de fundamentele Europese waarden in de sport te bevorderen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The new programme will focus on EU added value and systemic impact, with support for three types of action: learning opportunities for individuals, both within the EU and beyond; institutional cooperation between educational institutions, youth organisations, businesses, local and regional authorities and NGOs; and support for reforms in Member States to modernise education and training systems and promote innovation, entrepreneurship and employabili ...[+++]

Het nieuwe programma zal gericht zijn op de toegevoegde waarde en het systemisch effect voor de EU, met ondersteuning voor drie soorten actie: leermogelijkheden voor individuen, zowel binnen de EU als daarbuiten; institutionele samenwerking tussen onderwijsinstellingen, jeugdorganisaties, ondernemingen, plaatselijke en regionale autoriteiten en ngo’s; ondersteuning voor hervormingen in lidstaten om de onderwijs- en opleidingsstelsels te moderniseren en innovatie, ondernemerschap en inzetbaarheid te bevorderen.


61. Believes that relevant civil society organisations can be used as facilitators for dialogue among conflicting groups when twinned with training in nonviolent conflict resolution and peace education; supports the creation of opportunities for dialogues by arranging national conferences, round table discussions between contending parties, small group contact meetings at grass roots level, mediation training for local NGOs and community elders, and leaders of traditional institutions;

61. is van mening dat betrokken organisaties uit de samenleving kunnen dienen als bevorderaars voor een dialoog tussen conflictpartijen, mits dit gepaard gaat met training voor geweldloze conflictoplossing en vredeseducatie; steunt het scheppen van mogelijkheden tot dialoog door de organisatie van nationale conferenties, rondetafelgesprekken tussen conflictpartijen, ontmoetingen van kleine groepen aan de basis, bemiddelingstraining voor lokale NGO's en oudsten van de gemeenschappen en leiders van traditionele instellingen;


61. Believes that relevant civil society organisations can be used as facilitators for dialogue among conflicting groups when twinned with training in nonviolent conflict resolution and peace education; supports the creation of opportunities for dialogues by arranging national conferences, round table discussions between contending parties, small group contact meetings at grass roots level, mediation training for local NGOs and community elders, and leaders of traditional institutions;

61. is van mening dat organisaties uit de samenleving kunnen dienen als bevorderaars voor een dialoog tussen conflictpartijen, mits dit gepaard gaat met training voor geweldloze conflictoplossing en vredeseducatie; steunt het scheppen van mogelijkheden tot dialoog door de organisatie van nationale conferenties, rondetafelgesprekken tussen de conflictpartijen, ontmoetingen van kleine groepen aan de basis, bemiddelingstraining voor lokale NGO’s, oudsten van de gemeenschappen en leiders van traditionele instellingen;


improved guidance throughout life to take better account of the opportunities and requirements of VET and of working life, including increased career guidance, information and advice in schools; open VET systems which offer access to flexible, individualised pathways and create better conditions for transition to working life, progression to further education and training, including higher education, and which support the skills developm ...[+++]

betere levenslange begeleiding om beter in te spelen op de kansen en de eisen van beroepsonderwijs en -opleiding en van het beroepsleven, inclusief intensievere beroepskeuzebegeleiding, -voorlichting en -advisering in scholen; open systemen voor beroepsonderwijs en -opleiding die toegang bieden tot soepele, op het individu afgestemde trajecten en betere omstandigheden scheppen voor de overgang naar het beroepsleven, de doorstroming naar voortgezet onderwijs en voortgezette opleiding, met inbegrip van hogere studies, en die bijdragen tot het ontwikkelen van de vaardigheden van volwassenen op de arbeidsmarkt; nauwe contacten met het beroepsleven, zowel in de eerste fase van het beroepsonderwijs en de beroepsopleiding als daarna, en betere l ...[+++]


Such a knowledge-based approach is particularly relevant when dealing with issues related to young people with fewer opportunities; the transition and mobility between training and education systems and the labour market is of great importance for the prevention of unemployment and social exclusion of young people; in the context of the Community cooperation framework in the field of education, tackling the problem of early school leavers and educational disadvantage is a major challenge; evidence shows that educational achievement in most Member States still depends on socio-economic background, and additional efforts and strategies ...[+++]

Zo'n kennisgebaseerde aanpak is des te relevanter bij de behandeling van aangelegenheden in verband met kansarme jongeren. De overstap en de mobiliteit tussen onderwijs en opleiding enerzijds en de arbeidsmarkt anderzijds is een zeer belangrijke factor bij het voorkomen van werkloosheid onder en sociale uitsluiting van jongeren. Binnen het communautaire kader voor samenwerking op onderwijsgebied vormt het vraagstuk van schooluitval en onderwijsachterstand een grote uitdaging; uit gegevens blijkt dat de leerresultaten in de meeste lidstaten nog steeds bepaald worden door de sociaal-economische achtergrond - een structurele ongelijkheid, die dus met supplementaire inspanningen en strategieën zal moeten worden bestreden. Bij het ondersteunen ...[+++]


Non-formal learning concerns learning that takes place through planned activities where some form of learning support is present (e.g. student-teacher relationships).Very common cases of non-formal learning include in-company training, structured on-line learning (e.g. by making use of open educational resources), and courses organised by civil society organisations.

Niet-formeel leren vindt plaats door middel van geplande activiteiten waarbij sprake is van een bepaalde vorm van ondersteuning bij het leren (bv. student-leraarverhoudingen). Veel voorkomende voorbeelden van niet-formeel leren zijn opleidingen binnen ondernemingen, gestructureerd onlineleren (bv. met gebruikmaking van open onderwijsmiddelen) en cursussen die door maatschappelijke organisaties worden georganiseerd.


w