Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident to powered aircraft in flight
Fall from aircraft in flight
Flight Engineer's licence
Flight engineer
Flight engineer's panel
Flight test engineer
Flight test performance engineer
Flight test technician
Flight testing engineer
Inflight engineer
Manned space flight
Pre-flight actions for IFR flights
Pre-flight checks for IFR flights
Pre-flight procedures for IFR flights
Preparation activities for IFR flights
Second officer
Space flight
Space navigation
Space travel

Vertaling van "flight engineer " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
flight engineer | inflight engineer | second officer

boordwerktuigkundige | tweede officier | second officer | tweede copiloot


flight engineer's panel

paneel van de boordmecanicien | paneel van de boordwerktuigkundige




Flight Engineer's licence

bewijs van bevoegdheid als boordwerktuigkundige


Aircraft pilot, navigator/flight engineer

vliegtuigpiloot, navigatieofficier en/of boordwerktuigkundige


flight test performance engineer | flight testing engineer | flight test engineer | flight test technician

ingenieur testvluchten | testvluchtingenieur


pre-flight actions for IFR flights | pre-flight checks for IFR flights | pre-flight procedures for IFR flights | preparation activities for IFR flights

procedures vóór de vlucht ten behoeve van IFR-vluchten | procedures vóór de vlucht voor IFR-vluchten


space navigation [ manned space flight | space flight | space travel(GEMET) | Space flight(STW) | space flight(UNBIS) ]

ruimtevaart [ bemande ruimtevlucht | ruimtevlucht ]


Accident to powered aircraft in flight

ongeval met ruimtevaartuig in vlucht


Fall from aircraft in flight

val van luchtvaartuig in vlucht
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
"(d) the conditions for the conversion of existing national pilots' licences and of national flight engineers' licences into pilots' licences as well as the conditions for the conversion of national medical certificates; ".

"d) de voorwaarden voor de omzetten van bestaande nationale bewijzen van bevoegdheid voor piloot of voor boordwerktuigkundige in bewijzen van bevoegdheid voor piloot, alsmede de voorwaarden voor de omzetting van nationale medische verklaringen; ".


‘sailplane’ means a heavier-than-air aircraft which is supported in flight by the dynamic reaction of the air against its fixed lifting surfaces, the free flight of which does not depend on an engine, including also hang gliders, paragliders and other comparable craft.

117. „zweeftoestel”: een luchtvaartuig dat zwaarder is dan lucht en dat vliegt door de dynamische reactie van de lucht tegen de vaste liftoppervlakken, en waarvan de vrije vlucht niet afhankelijk is van een motor, zoals zeilvliegtuigen, schermvliegtuig en vergelijkbare toestellen.


Holders of a flight engineer licence issued in accordance with applicable national rules shall be credited with 50 % of the flight engineer time up to a maximum credit of 250 hours.

Houders van een bewijs van bevoegdheid als boordwerktuigkundige, afgegeven volgens toepasselijke nationale regels, krijgen 50 % van de vliegtijd als boordwerktuigkundige toegekend tot een maximum van 250 uur.


"(d) the conditions for the conversion of existing national pilots' licences and of national flight engineers' licences into pilots' licences as well as the conditions for the conversion of national medical certificates; "

"d) de voorwaarden voor de omzetten van bestaande nationale bewijzen van bevoegdheid voor piloot of voor boordwerktuigkundige in bewijzen van bevoegdheid voor piloot, alsmede de voorwaarden voor de omzetting van nationale medische verklaringen; "


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Commission Regulation (EU) No 1178/2011 (2) lays down detailed rules for certain pilots’ licences and for the conversion of national pilots’ licences and of national flight engineers’ licences into pilots’ licences, as well as the conditions for the acceptance of licences from third countries.

In Verordening (EU) nr. 1178/2011 van de Commissie (2) zijn gedetailleerde regels vastgelegd voor bepaalde bewijzen van bevoegdheid van piloten en voor de omzetting van nationale bewijzen van bevoegdheid van piloten en nationale bewijzen van bevoegdheid van boordwerktuigkundigen, alsook de voorwaarden voor de aanvaarding van bewijzen van bevoegdheid van derde landen.


By way of derogation from points (c) and (d), the holder of a single-engine EIR who also holds a multi-engine class or type rating wishing to obtain a multi-engine EIR for the first time, shall complete a course at an ATO comprising at least 2 hours instrument flight time under instruction in the en route phase of flight in multi-engine aeroplanes and shall pass the skill test referred to in point (e).

In afwijking van het bepaalde onder punt c) en d) moet de houder van een éénmotorige EIR die tevens houder is van een meermotorige klasse- of typebevoegdverklaring en die voor het eerst een meermotorige EIR wenst te verkrijgen, een opleiding aan een ATO afronden die ten minste 2 uur instrumentvliegtijd in opleiding tijdens de „en route”-fase van de vlucht in meermotorige vleugelvliegtuigen omvat, en slagen voor de onder punt e) bedoelde vaardigheidstest.


the conditions for the conversion of existing national pilots' licences and of national flight engineers' licences into pilots' licences as well as the conditions for the conversion of national medical certificates into commonly recognised medical certificates.

de voorwaarden voor de omzetting van een bestaand nationaal bewijs van bevoegdheid voor piloot of voor boordwerktuigkundige in een bewijs van bevoegdheid als piloot, alsmede de voorwaarden voor de omzetting van nationale medische verklaringen in algemeen erkende medische verklaringen.


the conditions for the conversion of existing national pilots' licences and of national flight engineers' licences into pilots' licences as well as the conditions for the conversion of national medical certificates into commonly recognised medical certificates;

de voorwaarden voor de omzetting van een bestaand nationaal bewijs van bevoegdheid voor piloot of voor boordwerktuigkundige in een bewijs van bevoegdheid als piloot, alsmede de voorwaarden voor de omzetting van nationale medische verklaringen in algemeen erkende medische verklaringen;


Research on noise will focus on: engine and power-plant technologies, aeroacoustics for airframe noise reduction, advanced noise-control systems as well as novel flight operational procedures in the vicinity of airports.

Het onderzoek op het gebied van lawaai is gericht op: motor- en krachtbrontechnologieën, op beperking van vliegtuiglawaai gerichte akoestiektoepassingen, geavanceerde lawaaibeheersingssystemen, alsook nieuwe operationele vliegprocedures die moeten worden gevolgd in de nabijheid van luchthavens.


Concerning emissions, research will focus on: low-emission combustion and propulsion concepts, engine technologies and related control systems, low-drag aerodynamic concepts, low-weight airframe structures and high temperature materials, as well as improved flight operational procedures.

Wat de emissies betreft zal in het onderzoek het accent komen te liggen op: ontwerpen voor verbrandings- en aandrijvingssystemen met lage emissies, motortechnologie en daarmee samenhangende regelsystemen, aërodynamische ontwerpen met een lage luchtweerstand, lichtgewicht vliegtuigstructuren en hittebestendige materialen, alsook verbeterde operationele vliegprocedures.


w