Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ATS route
Air Traffic Service route
Air corridor
Air lane
Air navigation
Air route
Air traffic
Air traffic control
Air traffic control officer
Air traffic controller
Air-traffic control center
Air-traffic control centre
Air-traffic route
Airway
Airways
Comply with air traffic control operations
GAT
General air traffic
Provide education in air traffic
Route
Teach air traffic approaches
Teach air traffic content
Teach air traffic control
Use of air traffic services document
Using of air traffic services document

Vertaling van "general air traffic " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
general air traffic | GAT [Abbr.]

algemeen luchtverkeer


provide education in air traffic | teach air traffic content | teach air traffic approaches | teach air traffic control

lesgeven over luchtverkeersleiding | luchtverkeersleiding onderrichten


prevent collisions through use of air traffic services document | using of air traffic services document | ensure aviation safety through use of air traffic services document | use of air traffic services document

documenten inzake luchtverkeersdiensten gebruiken


comply with instructions provided by air traffic control | ensure compliance with air traffic control instructions | act according to the instructions provided by air traffic controllers | comply with air traffic control operations

gehoor geven aan instructies van de luchtverkeersleiding | instructies van de luchtverkeersleiding naleven


air traffic control [ air corridor | air lane | airway ]

luchtverkeersleiding [ luchtcorridor | luchtvaartcontrole | luchtverkeersbeveiliging ]


air traffic [ air navigation | airways(UNBIS) ]

luchtverkeer [ luchtnavigatie | vliegverkeer ]


air route | Air Traffic Service route | air-traffic route | route | ATS route [Abbr.]

ATS-route | luchtroute | luchtweg


air-traffic control center | air-traffic control centre

luchtverkeersleidingscentrum




Air traffic control officer

officier luchtverkeersleiding
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
"Without prejudice to paragraph 2, Member States shall ensure that military facilities open to general air traffic and services provided by military personnel to general air traffic, which do not fall within the scope of paragraph 1, offer a level of safety that is at least as effective as that required by the essential requirements as defined in Annexes Va and Vb".

"Onverminderd van lid 2, zorgen de lidstaten ervoor dat militaire faciliteiten die openstaan voor algemeen luchtverkeer en diensten die door militair personeel aan het publiek worden verleend, voor zover deze niet onder het toepassingsgebied van lid 1 vallen, een veiligheidsniveau bieden dat ten minste even doeltreffend is als het veiligheidsniveau zoals voorgeschreven door de essentiële eisen van de bijlagen Va en Vb".


"(q) ‘ATM/ANS’ shall mean the air traffic management services as defined in Article 2(10) of Regulation (EC) No [Pb please insert No of the recast SES Regulation], air navigation services defined in Article 2(4) of that Regulation, including the network management services referred to in Article 17 of that Regulation, and services consisting in the origination and processing of data and the formatting and delivering of data to general air traffic for the purpose of safety-critical air navigation.

"q) "ATM/ANS": de diensten voor luchtverkeersbeheer als gedefinieerd in artikel 2, lid 10, van Verordening (EG) nr. [Pb gelieve het nummer van de herschikte SES-verordening in te vullen], luchtvaartnavigatiediensten als gedefinieerd in artikel 2, lid 4, van de verordening, met inbegrip van netwerkbeheersdiensten zoals genoemd in artikel 17 van die verordening, en diensten die bestaan uit het voortbrengen, verwerken, formatteren en leveren van gegevens met het oog op algemeen luchtverkeer ten behoeve van veiligheidskritieke luchtvaartnavigatie.


1. ð This Regulation lays down rules for the creation and proper functioning of ï The objective of the sSingle European sSky initiative is to enhance Ö in order to ensure Õ current air traffic safety standards, to contribute to the sustainable development of the air transport system and to improve the overall performance of air traffic management (ATM) and air navigation services (ANS) for general air traffic in Europe, with a view to meeting the requirements of all airspace users.

1. Het initiatief inzake de totstandbrenging van het gemeenschappelijke Europese luchtruim heeft tot doel ð In deze verordening zijn regels vastgesteld voor de totstandbrenging en goede werking van het gemeenschappelijk Europees luchtruim, ï om de huidige veiligheidsnormen voor luchtvervoer aan te scherpen, bij te dragen tot de duurzame ontwikkeling van het luchtvervoerssysteem en de algemene prestaties van het systeem voor luchtverkeersbeveiligings- en luchtvaartnavigatiediensten voor het algemene luchtverkeer in Europa te verbeteren, teneinde tegemoet te komen aan de behoeften van alle luchtruimgebruikers.


1. This Regulation establishes requirements to be applied to the exercise of the safety oversight function by competent authorities concerning air navigation services, air traffic flow management (ATFM), airspace management (ASM) for general air traffic and other network functions.

1. In deze verordening worden de eisen vastgesteld voor de uitoefening door de bevoegde autoriteiten van de veiligheidstoezichtsfuncties op het gebied van luchtvaartnavigatiediensten, de luchtverkeersstroomregeling, het luchtruimbeheer voor het algemene luchtverkeer en andere netwerkfuncties.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
data used and calculated by the central unit of ATFM as defined in Regulation (EU) No 255/2010 on ATFM such as flight plans for general air traffic under IFR rules, actual routing, surveillance data, en-route and airport air traffic management delays, exemptions from air traffic flow management measures, respect of air traffic management slots, frequency of conditional route usage.

gegevens gebruikt en berekend door de centrale ATFM-eenheid zoals gedefinieerd in Verordening (EU) nr. 255/2010 inzake ATFM zoals vliegplannen voor het algemene luchtverkeer onder IFR-regels, werkelijke routing, bewakingsgegevens, luchtverkeersbeveiligingsvertragingen en route en in luchthavens, vrijstellingen van maatregelen voor het beheer van luchtverkeersstromen, naleven van luchtverkeersbeheerslots, frequentie van conditional routegebruik.


data used and calculated by the central unit of ATFM as defined in Regulation (EU) No 255/2010 on ATFM such as flight plans for general air traffic under IFR rules, actual routing, surveillance data, en-route and airport air traffic management delays, exemptions from air traffic flow management measures, respect of air traffic management slots, frequency of conditional route usage;

gegevens gebruikt en berekend door de centrale ATFM-eenheid zoals gedefinieerd in Verordening (EU) nr. 255/2010 inzake ATFM zoals vliegplannen voor het algemene luchtverkeer onder IFR-regels, werkelijke routing, bewakingsgegevens, luchtverkeersbeveiligingsvertragingen en route en in luchthavens, vrijstellingen van maatregelen voor het beheer van luchtverkeersstromen, naleven van luchtverkeersbeheerslots, frequentie van conditional routegebruik;


1. The objective of the single European sky initiative is to enhance current air traffic safety tandards, to contribute to the sustainable development of the air transport system and to improve the overall performance of air traffic management (ATM) and air navigation services (ANS) for general air traffic in Europe, with a view to meeting the requirements of all airspace users.

1. Het initiatief inzake de totstandbrenging van het gemeenschappelijke Europese luchtruim heeft tot doel de huidige veiligheidsnormen voor luchtvervoer aan te scherpen, bij te dragen tot de duurzame ontwikkeling van het luchtvervoerssysteem en de algemene prestaties van het systeem voor luchtverkeersbeveiligings- en luchtvaartnavigatiediensten voor het algemene luchtverkeer in Europa te verbeteren, teneinde tegemoet te komen aan de behoeften van alle luchtruimgebruikers.


1. The objective of the single European sky initiative is to enhance current air traffic safety tandards, to contribute to the sustainable development of the air transport system and to improve the overall performance of air traffic management (ATM) and air navigation services (ANS) for general air traffic in Europe, with a view to meeting the requirements of all airspace users.

1. Het initiatief inzake de totstandbrenging van het gemeenschappelijke Europese luchtruim heeft tot doel de huidige veiligheidsnormen voor luchtvervoer aan te scherpen, bij te dragen tot de duurzame ontwikkeling van het luchtvervoerssysteem en de algemene prestaties van het systeem voor luchtverkeersbeveiligings- en luchtvaartnavigatiediensten voor het algemene luchtverkeer in Europa te verbeteren, teneinde tegemoet te komen aan de behoeften van alle luchtruimgebruikers.


1. This Regulation establishes a safety oversight function concerning air navigation services, air traffic flow management (ATFM) and air space management (ASM) for general air traffic by identifying and adopting the relevant mandatory provisions of the Eurocontrol Safety Regulatory Requirement on safety oversight in air traffic management (ATM) (ESARR 1) issued on 5 November 2004.

1. Bij deze verordening wordt een veiligheidstoezichtsfunctie met betrekking tot luchtvaartnavigatiediensten, luchtverkeersstroomregeling en luchtruimbeheer voor algemeen luchtverkeer vastgesteld, door de relevante verplichte bepalingen van het „Eurocontrol Safety Regulatory Requirement on safety oversight on air traffic management” (ESARR 1) van 5 november 2004 aan te wijzen en goed te keuren.


1. This Regulation establishes a safety oversight function concerning air navigation services, air traffic flow management (ATFM) and air space management (ASM) for general air traffic by identifying and adopting the relevant mandatory provisions of the Eurocontrol Safety Regulatory Requirement on safety oversight in air traffic management (ATM) (ESARR 1) issued on 5 November 2004.

1. Bij deze verordening wordt een veiligheidstoezichtsfunctie met betrekking tot luchtvaartnavigatiediensten, luchtverkeersstroomregeling en luchtruimbeheer voor algemeen luchtverkeer vastgesteld, door de relevante verplichte bepalingen van het „Eurocontrol Safety Regulatory Requirement on safety oversight on air traffic management” (ESARR 1) van 5 november 2004 aan te wijzen en goed te keuren.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'general air traffic' ->

Date index: 2024-02-01
w