Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Community law - national law
Community national
Community policy-national policy
ESA 2010
EU law - national law
EU national
EU policy - national policy
EU-SOFA
European System of Accounts
European System of Accounts 2010
European Union law - national law
European Union national
European Union policy - national policy
European system of national and regional accounts
National law - Community law
National law - European Union law
National of the EU
National of the European Union
National policy - EU policy
National policy - European Union policy
National policy-Community policy

Vertaling van "national the european union " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
EU policy - national policy [ Community policy-national policy | European Union policy - national policy | national policy-Community policy | national policy - EU policy | national policy - European Union policy ]

EU-beleid - nationaal beleid [ beleid van de Europese Unie - nationaal beleid | communautair beleid-nationaal beleid | nationaal beleid - beleid van de Europese Unie | nationaal beleid - EU-beleid ]


EU law - national law [ Community law - national law | European Union law - national law | national law - Community law | national law - European Union law ]

EU-recht - nationaal recht [ communautair recht-intern recht | communautair recht-nationaal recht | nationaal recht - recht van de Europese Unie | recht van de Europese Unie - nationaal recht ]


EU national [ Community national | European Union national | national of the EU | national of the European Union ]

EU-onderdaan [ ingezetene van de Gemeenschap | onderdaan van de Europese Unie ]


Protocol integrating the Schengen Acquis into the framework of the European Union

Protocol tot opneming van het Schengenacquis in het kader van de Europese Unie


Convention on rules for the admission of third-country nationals to the Member States of the European Union

overeenkomst betreffende de regels voor de toelating van onderdanen van derde landen tot de lidstaten van de Europese Unie


European System of Accounts | European System of Accounts 2010 | European system of national and regional accounts | European system of national and regional accounts in the European Union | ESA 2010 [Abbr.]

Europees rekeningenstelsel 2010 | Europees systeem van nationale en regionale rekeningen | Europees systeem van rekeningen | ESR [Abbr.] | ESR 2010 [Abbr.]


Agreement between the Member States of the European Union concerning the status of military and civilian staff seconded to the institutions of the European Union, of the headquarters and forces which may be made available to the European Union in the context of the preparation and execution of the tasks referred to in Article 17(2) of the Treaty on European Union, including exercises, and of the military and civilian staff of the Member States put at the disposal of the European Union to act in this context | EU-SOFA [Abbr.]

Akkoord tussen de lidstaten van de Europese Unie betreffende de status van de militairen en leden van het burgerpersoneel die bij de instellingen van de Europese Unie gedetacheerd zijn, van de hoofdkwartieren en de strijdkrachten die ter beschikking van de Europese Unie kunnen worden gesteld in het kader van de voorbereiding en de uitvoering van de opdrachten bedoeld in artikel 17, lid 2, van het Verdrag betreffende de Europese Unie, en van de militairen en leden van het burgerpersoneel van de lidstaten die aan de Europese Unie beschi ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Given the disparities between Member States’ legal data at regional, national and European Union (EU) level, it is necessary to ensure that citizens have easy and efficient access to information on national and European legislation.

Door de grote verscheidenheid aan juridische gegevens in de lidstaten, zowel op regionaal en nationaal niveau als op het niveau van de Europese Unie (EU), moet ervoor gezorgd worden dat burgers op een vlotte en doeltreffende wijze toegang hebben tot informatie over de nationale en Europese wetgeving.


– (NL) Mr President, let us be quite clear: Copenhagen was a failure. Indeed, there were three real losers from the summit: the United Nations, the European Union and the climate.

- Voorzitter, laten we heel duidelijk zijn: Kopenhagen is mislukt en eigenlijk zijn er drie grote verliezers in Kopenhagen: de Verenigde Naties, de Europese Unie en het klimaat.


the sale, supply, transfer or export of equipment which might be used for internal repression as listed in Annex II, intended solely for humanitarian or protective use, or for institution-building programmes of the United Nations, the European Union and the Community, or for European Union and United Nations crisis-management operations;

de verkoop, levering, overdracht of uitvoer van in bijlage II bedoelde uitrusting die voor binnenlandse repressie zou kunnen worden gebruikt, die uitsluitend bedoeld is voor humanitair of beschermend gebruik, of voor programma’s voor institutionele opbouw van de Verenigde Naties, de Europese Unie en de Gemeenschap, of voor crisisbeheersingsoperaties van de Europese Unie en de Verenigde Naties;


47. Reiterates that without suitable data protection measures consideration cannot be given to introducing automated checks on persons entering and leaving Union territory; takes the view that such a system would facilitate verification of the status of third-country nationals entering European Union territory and would improve the Member States' ability to check whether a third-country national has outstayed his or her authorised period of residence;

47. stelt nogmaals dat zonder passende bescherming van persoonsgegevens aan invoering van een geautomatiseerde controle van personen die de Unie in- of uitreizen niet te denken valt; is van mening dat een dergelijk systeem het makkelijker zou maken de status van onderdanen van derde landen die de Europese Unie inreizen te verifiëren en de lidstaten beter in staat zou stellen na te gaan of een onderdaan van een derde land zijn toegestane verblijfsduur heeft overschreden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
– having regard to the conclusions of the Presidency of the European Council held in Tampere on 15 and 16 October 1999, the European Council held in Laeken on 14 and 15 December 2001, the European Council held in Seville on 21 and 22 June 2002 and the European Council held in Thessaloniki on 19 and 20 June 2003, which stressed the importance of developing cooperation and the exchange of information in the context of the recently established group of national integration contact points, in particular with a view to stepping up coordina ...[+++]

– gezien de conclusies van het voorzitterschap van de Europese Raad van Tampere van 15 en 16 oktober 1999, de Europese Raad van Laken van 14 en 15 december 2001, de Europese Raad van Sevilla van 21 en 22 juni 2002 en de Europese Raad van Thessaloniki van 19 en 20 juni 2003, waarin het belang van nauwere samenwerking en meer informatie-uitwisseling in het kader van de recentelijk opgerichte groep van nationale contactpunten voor integratie is beklemtoond, vooral met het oog op een betere coördinatie van het desbetreffende beleid op nat ...[+++]


– having regard to the conclusions of the Presidency of the European Council held in Tampere on 15 and 16 October 1999, the European Council held in Laeken on 14 and 15 December 2001, the European Council held in Seville on 21 and 22 June 2002 and the European Council held in Thessaloniki on 19 and 20 June 2003, which stressed the importance of developing cooperation and the exchange of information in the context of the recently established group of national integration contact points, in particular with a view to stepping up coordina ...[+++]

– gezien de conclusies van het voorzitterschap van de Europese Raad van Tampere van 15 en 16 oktober 1999, de Europese Raad van Laken van 14 en 15 december 2001, de Europese Raad van Sevilla van 21 en 22 juni 2002 en de Europese Raad van Thessaloniki van 19 en 20 juni 2003, waarin het belang van nauwere samenwerking en meer informatie-uitwisseling in het kader van de recentelijk opgerichte groep van nationale contactpunten voor integratie is beklemtoond, vooral met het oog op een betere coördinatie van het desbetreffende beleid op nat ...[+++]


– having regard to the Presidency conclusions of the Tampere European Council of 15 and 16 October 1999, of the Laeken European Council of 14 and 15 December 2001, of the Seville European Council of 21 and 22 June 2002 and of the Thessaloniki European Council of 19 and 20 June 2003, which stress the importance of developing cooperation and exchange of information within the framework of the newly established group of national contact points on integration with a view in particular to strengthening coordination of relevant policies at national and ...[+++]

– gezien de conclusies van het voorzitterschap van de Europese Raad van Tampere van 15 en 16 oktober 1999, van de Europese Raad van Laken van 14 en 15 december 2001, van de Europese Raad van Sevilla van 21 en 22 juni 2002 en van de Europese Raad van Thessaloniki van 19 en 20 juni 2003, die het belang benadrukken om samenwerking en uitwisseling van informatie te ontwikkelen binnen het kader van het recent opgerichte netwerk van nationale contactpunten voor integratie met het oog op in het bijzonder de versterking van de coördinatie van ...[+++]


- having regard to the conclusions of the Presidency of the European Council held in Tampere on 15 and 16 October 1999, the European Council held in Laeken on 14 and 15 December 2001, the European Council held in Seville on 21 and 22 June 2002 and the European Council held in Thessaloniki on 19 and 20 June 2003, which stressed the importance of developing cooperation and the exchange of information in the context of the recently established group of national integration contact points, in particular with a view to stepping up coordina ...[+++]

- gezien de conclusies van het voorzitterschap van de Europese Raad van Tampere van 15 en 16 oktober 1999, de Europese Raad van Laken van 14 en 15 december 2001, de Europese Raad van Sevilla van 21 en 22 juni 2002 en de Europese Raad van Thessaloniki van 19 en 20 juni 2003, waarin het belang van nauwere samenwerking en meer informatie-uitwisseling in het kader van de recentelijk opgerichte groep van nationale contactpunten voor integratie is beklemtoond, vooral met het oog op een betere coördinatie van het desbetreffende beleid op nat ...[+++]


2. Sub c: The following codes are to be used to characterise the administrative level at which the measure could be taken: A: local; B: regional; C: national; D: European Union; E: international beyond European Union.

2. Onder c): De volgende codes moeten worden gebruikt om aan te geven op welk bestuurlijk niveau de maatregel kan worden genomen: A: plaatselijk; B: regionaal; C: nationaal; D: Europese Unie; E: internationaal buiten de Europese Unie.


Given the disparities between Member States’ legal data at regional, national and European Union (EU) level, it is necessary to ensure that citizens have easy and efficient access to information on national and European legislation.

Door de grote verscheidenheid aan juridische gegevens in de lidstaten, zowel op regionaal en nationaal niveau als op het niveau van de Europese Unie (EU), moet ervoor gezorgd worden dat burgers op een vlotte en doeltreffende wijze toegang hebben tot informatie over de nationale en Europese wetgeving.


w