Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess social network analysis
Broadcasting network
CPM
Communication networks
Critical path scheduling
Critical-path method
Data-transmission network
Develop network of education
Dynamic programming
Establish a network of education
Establish an educational network
Establish educational network
Euronet
Linear programming
Link road
Management techniques
Network analysis
Network planning
Network techniques
Operational research
Optimization
Rationalization
Social network analysis
TEAM
Teach social network analysis
Techno-Economic Analysis network in the Mediterranean
Telecommunication lines
Telecommunications network
Transmission network
Transpac
Transport network

Vertaling van "network analysis " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


Assess social network analysis

evaluatie van analyse van sociaal netwerk


Teach social network analysis

voorlichten over analyse van sociaal netwerk


critical-path method | network analysis | network planning | CPM [Abbr.]

kritieke-padmethode | netwerkplanning


critical path scheduling | network analysis | network techniques

kritiek-padmethode


transmission network [ broadcasting network | data-transmission network | Euronet | telecommunications network | Transpac | Communication networks(ECLAS) | telecommunication lines(UNBIS) ]

transmissienet [ Euronet | net voor datatransmissie | telecommunicatienet | Transpac ]


Techno-Economic Analysis network in the Mediterranean | TEAM [Abbr.]

Netwerk voor technisch-economische analyse in het Middellandse-Zeegebied


management techniques [ dynamic programming | linear programming | network analysis | operational research | optimization | rationalization ]

beheerstechniek [ besliskunde | lineaire programmering | netwerkplanning | optimalisering | rationalisatie ]


transport network [ link road ]

transportnetwerk [ verbindingsweg ]


develop network of education | establish an educational network | establish a network of education | establish educational network

educatief netwerk oprichten | onderwijsnetwerk oprichten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This includes information monitoring, comparison, analysis and research, through collating existing information from Member States and undertaking some own research for European-level analysis, and developing a comprehensive database for such information. Networks at national level contribute to the EMN’s analysis and research activity.

Dit houdt controle, vergelijking, en analyse van informatie en onderzoek in, waarbij bestaande informatie van de lidstaten wordt samengebracht, op basis van eigen onderzoek analyses op Europees niveau worden verricht en een algemene gegevensbank voor deze informatie wordt ontwikkeld. De nationale netwerken dragen bij aan de analyse- en onderzoeksactiviteiten van het EMN.


The basis for the discussion on the appropriate allocation of costs should be the analysis of the costs and benefits of an infrastructure project on the basis of a harmonised methodology for energy-system-wide analysis, in the framework of the 10-year network development plans prepared by the European Networks of Transmission System Operators under Regulation (EC) No 714/2009 and Regulation (EC) No 715/2009 of the European Parliament and of the Council of 13 July 2009 on conditions for access to the natural gas transmission networks , ...[+++]

Het vertrekpunt voor de discussie betreffende een passende kostentoewijzing moet de analyse zijn van de kosten en baten van een infrastructuurproject op basis van een geharmoniseerde methodologie voor de analyse van het gehele energiesysteem, in het kader van de tienjarige netwerkontwikkelingsplannen, opgesteld door de Europese Netwerken van transmissiesysteembeheerders overeenkomstig het bepaalde in Verordening (EG) nr. 714/2009 en Verordening (EG) nr. 715/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 13 juli 2009 betreffende de voo ...[+++]


The initial focus on the core network should not rule out that in the longer perspective LNG is also made available at ports outside the core network, in particular those ports that are important for vessels not engaged in transport operations. The decision on the location of the LNG refuelling points at ports should be based on cost-benefit analysis, including environmental benefits.

Dat het accent aanvankelijk op het kernnetwerk ligt, sluit niet uit dat op langere termijn ook in havens buiten het kernnetwerk LNG-faciliteiten worden geïnstalleerd, met name in havens die belangrijk zijn voor vaartuigen die niet voor vervoersdoeleinden worden ingezet. De beslissing over de locatie van de tankpunten moet worden gebaseerd op een kosten-batenanalyse, onder meer wat de milieuvoordelen betreft.


(26) The basis for the discussion on the appropriate allocation of costs should be the analysis of the costs and benefits of an infrastructure project on the basis of a harmonised methodology for energy-system-wide analysis, in the framework of the ten-year network development plans prepared by the European Networks of Transmission System Operators under Regulation (EC) No 714/2009 and Regulation (EC) No 715/2009 of the European Parliament and of the Council of 13 July 2009 on conditions for access to the natural gas transmission netw ...[+++]

(26) Het vertrekpunt voor de discussie betreffende een passende kostentoewijzing moet de analyse zijn van de kosten en baten van een infrastructuurproject op basis van geharmoniseerde methoden voor de analyse van het gehele energiesysteem, in het kader van de tienjarige netwerkontwikkelingsplannen, opgesteld door de Europese Netwerken van transmissiesysteembeheerders overeenkomstig het bepaalde in Verordening (EG) nr. 714/2009 en Verordening (EG) nr. 715/2009 van het Europees Parlement en de Raad van 13 juli 2009 betreffende de voorwa ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The elements constituting this process include the definition of relevant markets in accordance with the Commission’s Recommendation on relevant product and service markets within the electronic communications sector susceptible to ex ante regulation in accordance with Directive 2002/21/EC (hereinafter referred to as ‘the Recommendation’), the analysis of the defined markets in accordance with the Commission’s guidelines on market analysis and the assessment of significant market power under the Union regulatory framework for electronic communications networks and servi ...[+++]

De elementen van dit proces zijn onder meer de afbakening van de relevante markten in overeenstemming met de aanbeveling van de Commissie betreffende relevante producten- en dienstenmarkten in de elektronischecommunicatiesector die overeenkomstig Richtlijn 2002/21/EG aan regelgeving ex ante kunnen worden onderworpen (hierna „de aanbeveling” genoemd), de analyse van de afgebakende markten overeenkomstig de richtsnoeren van de Commissie voor de marktanalyse en de beoordeling van aanmerkelijke marktmacht in het bestek van het uniale regelgevingskader voor elektronischecommunicatienetwerken en -diensten , de aanwijzing van de exploitanten me ...[+++]


It will be able to draw on jointly organised risk analysis. In reality, what the Commission is proposing is formalising the Eurocanet network (European Carousel Network), set up a few years ago at the initiative of Belgium, supported by the Commission, in order for it to cover all types of cross-border fraud.

Wat de Commissie in feite voorstelt is een formalisatie van Eurocanet ("European Carrousel Network"), dat enkele jaren geleden op initiatief van België is opgezet en door de Commissie is ondersteund om tevens te worden ingezet tegen allerlei vormen van grensoverschrijdende fraude.


24. Points out that Council Regulation (EC) No 58/2003 of 19 December 2002 laying down the statute for executive agencies to be entrusted with certain tasks in the management of Community programmes requires, in its Article 3(1) a cost-benefit analysis, taking into account a number of factors, before the establishment of an executive agency can be requested; regrets that the Commission was not in a position to present the European Court of Auditors with a satisfactory cost-benefit analysis of the establishment of an executive agency at the outset; remains, together with the European Court of Auditors, doubtful with regard to the qualit ...[+++]

24. wijst erop dat in artikel 3, lid 1 van Verordening (EG) nr. 58/2003 van de Raad van 19 december 2002 tot vaststelling van het statuut van de uitvoerende agentschappen waaraan bepaalde taken voor het beheer van communautaire programma's worden gedelegeerd wordt bepaald dat voorafgaand aan de oprichting van een uitvoerend agentschap een kosten-batenanalyse moet worden gemaakt, waarin rekening moet worden gehouden met verschillende factoren; betreurt dat de Commissie niet in de gelegenheid was de Rekenkamer vooraf een bevredigende kosten-batenanalyse van de oprichting van een uitvoerend agentschap voor te leggen; twijfelt evenals de Rekenkamer aan de kwaliteit van de herziene versie van de kosten-batenanalyse van de uitbesteding van het ...[+++]


3) reinforcement of the effectiveness of regional policy by promoting networking and exchange of experience among regional and local authorities focusing on the topics referred to under Article 5(1) and (2) and Article 8, including cooperation network programmes covering the whole Community and actions involving studies, data collection, and the observation and analysis of development trends in the Community.

3) vergroting van de doeltreffendheid van het regionaal beleid door stimulering van netwerkvorming en van de uitwisseling van ervaringen tussen regionale en plaatselijke instanties, waarbij de in artikel 5, leden 1 en 2, en artikel 8 bedoelde thema's centraal staan, met inbegrip van programma's voor samenwerkingsnetwerken die de hele Gemeenschap betreffen en acties in verband met onderzoek, gegevensvergaring alsmede observatie en analyse van de ontwikkelingstendensen in de Gemeenschap.


In this respect, the question whether the access market to mobile infrastructure relates to access to an individual mobile network or to all mobile networks, in general, should be decided on the basis of an analysis of the structure and functioning of the market(69).

In dit verband dient de vraag of de markt voor toegang tot mobiele infrastructuur de toegang tot een individueel mobiel netwerk betreft dan wel die tot alle mobiele netwerken in het algemeen, te worden beantwoord op basis van een analyse van de structuur en de werking van de markt(69).


Article 3 of the proposal is more specific and envisages different types of assistance depending on the type of beneficiaries: (i) collection and analysis information security data (in the case of Member States and the European institutions and bodies), (ii) analysis of the state of network and information security in Europe (in the case of Member States and the European institutions), (iii) promotion of the use of risk management and security good practices (across the Union and the Member States), (iv) develop network and informatio ...[+++]

Artikel 3 van het voorstel is iets duidelijker en noemt verschillende soorten bijstand afhankelijk van het soort ontvangende partij: i) vergaring en analyse van informatiebeveiligingsgegevens (met betrekking tot de lidstaten en de Europese instellingen en organen), ii) analyse van de stand van zaken ten aanzien van de netwerk- en informatiebeveiliging in Europa (met betrekking tot de lidstaten en de Europese instellingen), iii) bevordering van het gebruik van risicomanagement en goede praktijken ten aanzien van beveiliging (in de gehe ...[+++]


w