Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
ANC
Acid neutralization capacity
Acid neutralizing ability
Acid neutralizing capacity
Budget neutrality
Budgetary neutrality
Demonstrate impartiality
Demonstrate neutrality
Exercise mediation case neutrality
Exercise neutrality in mediation cases
Exercising neutrality in mediation cases
Fanatic
Fiscal neutrality
Internet neutrality
Net neutrality
Network neutrality
Neutral countries
Neutral country
Neutrality
Neutralization
Non-aligned country
Non-alignment
Paranoid
Personality
Preserve neutrality
Querulant
Sensitive paranoid
Show impartiality
Take impression for neutral zone

Vertaling van "neutrality " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
budget neutrality | budgetary neutrality | fiscal neutrality

begrotingsneutraliteit | budgettaire neutraliteit


neutrality [ neutral country | Neutral countries(STW) ]

neutraliteit [ neutraal land | neutralisme ]


internet neutrality | net neutrality | network neutrality

netneutraliteit


acid neutralization capacity | acid neutralizing ability | acid neutralizing capacity | ANC [Abbr.]

zuurbindend vermogen


exercise mediation case neutrality | exercising neutrality in mediation cases | exercise impartiality, exercise objectivity in mediation cases | exercise neutrality in mediation cases

onpartijdig blijven bij bemiddelingen


demonstrate impartiality | preserve neutrality | demonstrate neutrality | show impartiality

onpartijdigheid tonen


Take impression for neutral zone

afdruk maken voor neutrale zone


Definition: Personality disorder characterized by excessive sensitivity to setbacks, unforgiveness of insults; suspiciousness and a tendency to distort experience by misconstruing the neutral or friendly actions of others as hostile or contemptuous; recurrent suspicions, without justification, regarding the sexual fidelity of the spouse or sexual partner; and a combative and tenacious sense of personal rights. There may be excessive self-importance, and there is often excessive self-reference. | Personality (disorder):expansive paranoid | fanatic | querulant | paranoid | sensitive paranoid

Omschrijving: Een persoonlijkheidsstoornis die wordt gekenmerkt door buitensporige gevoeligheid voor tegenslagen, afwezigheid van vergevensgezindheid bij beledigingen; achterdocht en een neiging om ervaringen te vertekenen door neutrale of vriendelijke bejegening van anderen uit te leggen als vijandig of laatdunkend; herhaaldelijke, ongerechtvaardigde verdenkingen aangaande de seksuele trouw van de echtgeno(o)t(e) of de seksuele partner; en een strijdlustig en hardnekkig gevoel voor eigen rechten. Er kan een neiging bestaan tot ziekelijke jalouzie of een buitensporig gevoel van belangrijkheid en er is dikwijls een overmatig 'ik-mij-mi ...[+++]




non-alignment [ non-aligned country | Neutral countries(STW) ]

niet-gebondenheid [ niet-gebonden land ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5. Where the information model variant 2 is applied and thus the neutrality charge for balancing may be based on forecasted costs and revenues, the transmission system operator’s methodology for the calculation of neutrality charge for balancing shall provide rules for a separate neutrality charge for balancing in respect of non daily metered off-takes.

5. Wanneer het informatiemodel variant 2 wordt toegepast, zodat de neutraliteitsheffing voor balancering kan zijn gebaseerd op verwachte kosten en inkomsten, bevat de methode van de transmissiesysteembeheerder voor de berekening van de neutraliteitsheffing voor balancering regels voor een afzonderlijke neutraliteitsheffing voor balancering met betrekking tot niet dagelijks gemeten onttrekking.


9. Emphasises that any solution proposed on the issue of net neutrality can be effective only through a consistent European approach; therefore asks the Commission to follow closely the adoption of any national regulations related to net neutrality, in terms of their effects on the respective national markets as well as the internal market; considers it would benefit all stakeholders if the Commission were to provide EU-wide guidelines, including with regard to the mobile market, to ensure that the provisions of the ‘Telecoms’ package on net neutrality are properly and consistently applied and enforced;

9. onderstreept dat oplossingen voor de kwestie netneutraliteit alleen effectief kunnen zijn wanneer sprake is van een consistente Europese benadering; verzoekt de Commissie in dit verband de goedkeuring van nationale regels inzake netneutraliteit nauwlettend in de gaten te houden, en daarbij met name te bekijken wat de gevolgen daarvan zijn voor de respectieve nationale markten en de interne markt; is van oordeel dat door de Commissie geformuleerde, voor de hele EU geldende richtsnoeren, waaronder met betrekking tot de mobiele markt, die tot doel hebben ervoor te zorgen dat de bepalingen van het telecompakket inzake netneutraliteit co ...[+++]


– having regard to the Commission Communication to the European Parliament, the Council, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions of 19 April 2011 on the open internet and net neutrality in Europe (COM(2011)0222),

– gezien de Mededeling van de Commissie aan het Europees Parlement, de Raad, het Economisch en Sociaal Comité en het Comité van de Regio's van 19 april 2011 over het open internet en netneutraliteit in Europa (COM(2011)0222),


– having regard to the questions of 12 October and of 14 October 2011 to the Council on the open internet and net neutrality in Europe (O-000243/2011 – B7-0641/2011 and O-000261/2011 – B7-0653/2011),

– gezien de vragen van 12 oktober en 14 oktober 2011 aan de Raad over het open internet en netneutraliteit in Europa (O-000243/2011 – B7-0641/2011 en O-000261/2011 – B7-0653/2011),


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We support the concept of macro-regional strategies, including the Danube one, on condition that the Council will continue to observe the approved principles (the ‘3 neutralities’): budgetary and financial neutrality, legislative neutrality and institutional neutrality.

Het concept van de macroregionale strategieën, dus ook die voor de Donau, heeft onze steun, echter onder de voorwaarde dat ook in de toekomst de door de Raad goedgekeurde principes (de drie “nee’s”), voor deze strategieën gelden zullen, oftewel ‘nee’ tegen overbodige democratie, ‘nee’ tegen nieuwe instellingen en ‘nee’ tegen nieuwe of aanvullende bronnen van financiering.


We support the concept of macro-regional strategies, including the Danube one, on condition that the Council will continue to observe the approved principles (the ‘3 neutralities’): budgetary and financial neutrality, legislative neutrality and institutional neutrality.

Het concept van de macroregionale strategieën, dus ook die voor de Donau, heeft onze steun, echter onder de voorwaarde dat ook in de toekomst de door de Raad goedgekeurde principes (de drie “nee’s”), voor deze strategieën gelden zullen, oftewel ‘nee’ tegen overbodige democratie, ‘nee’ tegen nieuwe instellingen en ‘nee’ tegen nieuwe of aanvullende bronnen van financiering.


The Commission attaches high importance to preserving the open and neutral character of the Internet, taking full account of the will of the co-legislators now to enshrine net neutrality as a policy objective and regulatory principle to be promoted by national regulatory authorities (1), alongside the strengthening of related transparency requirements (2) and the creation of safeguard powers for national regulatory authorities to prevent the degradation of services and the hindering or slowing down of traffic over public networks (3).

De Commissie hecht groot belang aan het handhaven van het open en neutrale karakter van het internet, met volledige inachtneming van de wil van de medewetgevers om netneutraliteit nu te verankeren als beleidsdoelstelling en regelgevingsprincipe dat door nationale regelgevingsinstanties moet worden bevorderd (1), naast het versterken van aanverwante transparantievereisten (2) en de totstandbrenging van vrijwaringsbevoegdheden voor nationale regelgevingsinstanties om verlaging van het kwaliteitsniveau van de diensten en belemmering of vertraging van het verkeer op openbare netwerken te voorkomen (3).


Flexibility in spectrum management and access to spectrum should be increased through technology and service-neutral authorisations to allow spectrum users to choose the best technologies and services to apply in frequency bands declared available for electronic communications services in the relevant national frequency allocation plans in accordance with Community law (the ‘principles of technology and service neutrality’).

Flexibiliteit bij het beheer van spectrum en toegang tot spectrum zouden moeten worden uitgebreid door middel van technologie- en dienstenneutrale machtigingen om spectrumgebruikers zelf de beste technologieën en diensten te laten kiezen die zij willen toepassen in frequentiebanden die beschikbaar zijn verklaard voor elektronische communicatiediensten in de betreffende nationale frequentieallocatieplannen in overeenstemming met het Gemeenschapsrecht („beginselen van technologie en dienstenneutraliteit”).


Neutral lead acetate solution (approximately saturated)Neutral lead acetate [Pb (CH3 COO)2 · 3 H2O], 250 g;

Neutraal-loodacetaatoplossing (ongeveer verzadigd)Neutraal loodacetaat, Pb(CH3COO)2, 3H2O: 250 g


2.1.1. Reference method:after neutralization and removal of alcohol, the wine is passed through an ion exchange column in which its anions are exchanged for acetate ions, followed by clarification with neutral lead acetate.

2.1.1. Referentiemethode: de geneutraliseerde en alcoholvrij gemaakte wijn wordt over een anionenwisselaarskolom (acetaatvorm) geleid waarbij de anionen worden uitgewisseld voor acetaationen, vervolgens vindt klaring plaats met neutraal loodacetaat.


w