Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Collaborate with education professionals
Collaborate with professionals
Collaborate with training professionals
Commercial school
Contribute to education in medicine
Contribute to education process in medicine
Contribute to medicine-related education
Cooperate with education professionals
Cooperate with professionals
Higher professional education
Higher vocational education
Participate in educational activities in medicine
Participate with education professionals
Participate with professionals
Professional education
Technical school
Vocational education
Vocational school
Vocational training
Work with professionals

Vertaling van "participate with education professionals " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
collaborate with education professionals | collaborate with training professionals | cooperate with education professionals | participate with education professionals

samenwerken met onderwijsdeskundigen


contribute to education process in medicine | contribute to medicine-related education | contribute to education in medicine | participate in educational activities in medicine

bijdragen aan onderwijs in geneeskunde


participate with professionals | work with professionals | collaborate with professionals | cooperate with professionals

samenwerken met deskundigen


vocational education [ commercial school | technical school | vocational school | Vocational training(STW) | professional education(UNBIS) ]

beroepsonderwijs [ beroepsschool ]


higher professional education | higher vocational education

hoger beroepsonderwijs | HBO [Abbr.]


general system for the recognition of higher-education diplomas awarded on completion of professional education and training of at least three years' duration

algemeen stelsel van erkenning van hoger-onderwijsdiploma's waarmee beroepsopleidingen van ten minste drie jaar worden afgesloten


general system for the recognition of professional education and training

algemeen stelsel van erkenning van beroepsopleidingen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It is an important opportunity for 18 EU Education Ministers, education professionals and representatives from all over Europe to come together and discuss the future of education in Europe.

De top biedt een uitstekende gelegenheid voor 18 ministers van Onderwijs uit de EU, onderwijsdeskundigen en vertegenwoordigers uit heel Europa om samen de toekomst van het onderwijs in Europa te bespreken.


Despite enjoying high participation rates in higher education, professional qualifications of the Lithuanian workforce are often specialised in areas that do not match properly the current demand for skills.

Hoewel een groot deel van de Litouwse beroepsbevolking hooggeschoold is, beschikt deze vaak over gespecialiseerde beroepskwalificaties die onvoldoende aansluiten bij de huidige vraag naar vaardigheden.


It measures the EU's progress on the six Education and Training 2020 targets: (1) The share of early leavers (aged 18-24) from education and training should be less than 10%, (2) the share of 30 to 34 year-olds with tertiary educational attainment should be at least 40%, (3) at least 95% of children between the age of four and the age for starting primary education should participate in education, (4) the share of 15 year-olds with ...[+++]

De monitor meet de vooruitgang in de EU ten aanzien van de zes streefcijfers voor onderwijs en opleiding voor het jaar 2020: (1) Het percentage voortijdige schoolverlaters (in de leeftijdsgroep van 18 tot 24 jaar) moet minder dan 10 % bedragen, (2) het percentage 30- tot 34-jarigen met een diploma tertiair onderwijs moet ten minste 40 % bedragen, (3) ten minste 95 % van de kinderen tussen vier jaar en de leerplichtige leeftijd voor het lager onderwijs moet deelnemen aan onderwijs, (4) het percentage 15-jarigen met ondermaatse prestaties voor lezen, wiskunde en wetenschappen moet minder dan 15 % bedragen, (5) 82 % van de pas afgestudeerde ...[+++]


In this context and in line with the Council conclusions on the modernisation of higher education , the term ‘higher education’ encompasses all tertiary institutions which may include, inter alia, universities, universities of applied science, institutes of technology, grandes écoles, business schools, engineering schools, IUTs, colleges of higher education, professional schools, polytechnics and academies.

In dit verband en in overeenstemming met de conclusies van de Raad over de modernisering van het hoger onderwijs , behelst de term „hoger onderwijs” alle tertiaire instellingen, waaronder ook universiteiten, universiteiten voor toegepaste wetenschappen, technologische instituten, grandes écoles, business schools, ingenieursopleidingen, technische universiteiten, hogescholen, instellingen voor hoger beroepsonderwijs, polytechnische instituten en academies kunnen vallen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
whereas new information and communication technologies are used to create channels and platforms which facilitate certain forms of sexual exploitation of women, including minors; whereas digital platforms are also used for the commercialisation of women’s bodies; whereas there is a need for relevant law enforcement professionals to recognise the transformative effect that digitalisation has on these crimes; whereas there is also a need to raise awareness among relevant education ...[+++]

overwegende dat er nieuwe informatie- en communicatietechnologieën worden toegepast om kanalen en platforms op te zetten die bepaalde vormen van seksuele uitbuiting van vrouwen, met inbegrip van minderjarigen, vergemakkelijken; overwegende dat digitale platforms ook worden gebruikt om het lichaam van de vrouw te commercialiseren; overwegende dat de relevante rechtshandhavers het vernieuwende effect van de digitalisering op deze misdaden moeten erkennen; overwegende dat ook de bewustwording van deze nieuwe vormen van digitale bedreigingen onder de relevante onderwijsprofessionals moet worden vergroot, dat de EU en de lidstaten financie ...[+++]


11. Points out that education in nutrition and gastronomy, including respect for nature and the environment, should include the participation of families, teachers, the educational community, information channels and all education professionals;

11. wijst erop dat educatie op het gebied van voeding en gastronomie, inclusief het aanleren van respect voor de natuur en het milieu, moet kunnen rekenen op medewerking van het gezin, de leraren, de onderwijsomgeving, informatiekanalen en alle beroepsbeoefenaars in het onderwijs;


11. Points out that education in nutrition and gastronomy, including respect for nature and the environment, should include the participation of families, teachers, the educational community, information channels and all education professionals;

11. wijst erop dat educatie op het gebied van voeding en gastronomie, inclusief het aanleren van respect voor de natuur en het milieu, moet kunnen rekenen op medewerking van het gezin, de leraren, de onderwijsomgeving, informatiekanalen en alle beroepsbeoefenaars in het onderwijs;


2. The Union shall ensure that natural persons from the OCTs, as defined in Article 49, participate in education and professional training initiatives of the Union, in particular the Erasmus for All programme .

2. De Unie ziet erop toe dat natuurlijke personen uit de LGO, zoals gedefinieerd in artikel 49, deelnemen aan onderwijs- en beroepsopleidingsinitiatieven van de Unie en met name aan het programma „Erasmus voor iedereen” .


2. The Union shall ensure that natural persons from the OCTs, as defined in Article 49, participate in education and professional training initiatives of the Union, in particular the Erasmus for All programme.

2. De Unie ziet erop toe dat natuurlijke personen uit de LGO, zoals gedefinieerd in artikel 49, deelnemen aan onderwijs- en beroepsopleidingsinitiatieven van de Unie en met name aan het programma "Erasmus voor iedereen".


3. Recalls that higher levels of skills and knowledge are necessary to reduce unemployment, to fight against poverty and social exclusion, to improve the integration of learners into social, civic and professional life, to facilitate voluntary geographical mobility, to promote educational and professional mobility and to provide European companies, in particular SMEs, with an adequately educated and trained workforce; believes tha ...[+++]

3. wijst erop dat meer vaardigheden en meer kennis nodig zijn om de werkloosheid terug te dringen, armoede en sociale uitsluiting te bestrijden, de integratie van lerenden in de maatschappij, het burgerleven en de beroepswereld te verbeteren, de vrijwillige geografische mobiliteit te vergemakkelijken, de onderwijs- en beroepsmobiliteit te bevorderen en het Europese bedrijfsleven – kmo's in het bijzonder - te voorzien van adequaat geschoolde en opgeleide werknemers; is van mening dat het hiertoe nodig is de opleidingen op de behoeften van de arbeidsmarkt af te stemmen en de overgang tussen onderwijs, beroepsopleiding en werk te ondersteu ...[+++]


w