Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on music education
Advise on music pedagogy
Advise on musical pedagogy
Advise on pedagogy of music
Develop a pedagogical concept
Educational guidance
Implement a instructional concept
Operate a pedagogical concept
Pedagogical guidance
Pedagogical journal
Pedagogical magazine
Pedagogical training
Pedagogics
Pedagogy
Produce a instructional concept
Teacher training
Teaching method
Training methods
Use pedagogic tools to encourage the creative process

Vertaling van "pedagogy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


facilitate creative engagement by employing pedagogic strategies | use pedagogic tools to encourage the creative process | employ pedagogic strategies to facilitate creative engagement | use pedagogic strategies to facilitate creative processes

pedagogische strategieën gebruiken om creatief engagement aan te moedigen | pedagogische strategieën gebruiken om creatief engagement te bevorderen


advise on musical pedagogy | advise on pedagogy of music | advise on music education | advise on music pedagogy

advies geven over muziekpedagogiek | adviseren over muziekpedagogie | adviseren over muziekpedagogiek | raad geven over muziekpedagogie


pedagogical journal | pedagogical magazine

Pedagogisch tijdschrift




operate a pedagogical concept | produce a instructional concept | develop a pedagogical concept | implement a instructional concept

pedagogische concepten ontwikkelen


educational guidance [ pedagogical guidance ]

voorlichting inzake schoolkeuze [ pedagogische oriëntatie ]


teacher training [ pedagogical training ]

opleiding van leerkrachten [ opleiding van opleiders | pedagogische opleiding ]


teaching method [ pedagogy | Training methods(ECLAS) ]

pedagogische methode [ pedagogie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A more active use of innovative pedagogies and tools for developing digital competences: Education and training — at all levels — can benefit from the introduction of well-tested innovative pedagogical practices and didactic materials that have demonstrated their capacity to contribute in a concrete manner to inclusive, engaged learning for diverse learners.

Een actiever gebruik van innovatieve leermethoden en instrumenten voor de ontwikkeling van digitale competenties: Onderwijs en opleiding — op alle niveaus — kunnen profijt trekken van de invoering van beproefde innovatieve pedagogische praktijken en didactische materialen waarvan is gebleken dat zij op concrete wijze bijdragen tot inclusief, geëngageerd leren voor diverse soorten lerenden.


This is why we attribute pedagogical value to amateur sport. Member States should therefore aim to finance university sports institutes in order to develop specialised programmes in the field of sports research and to make progress in sports science.

Daarom zijn wij ook van mening dat amateursport een pedagogische waarde heeft, en waarom de lidstaten zich erop moeten toeleggen om de in sport gespecialiseerde universitaire instellingen financieel te steunen, zodat deze gespecialiseerde onderzoeksprogramma’s op dit gebied kunnen ontwerpen, voor de vooruitgang van de sportgerelateerde wetenschap.


Developing digital competence effectively and age-appropriately in ECEC and primary education has important implications in terms of pedagogical approaches, assessment, pedagogical resources and learning environments, as well as in terms of helping to reduce the digital gap.

Het doeltreffend en leeftijdsgericht ontwikkelen van digitale competentie in OOJK en in het primair onderwijs heeft belangrijke gevolgen voor de pedagogische methoden, de beoordeling, de pedagogische middelen en de leeromgevingen, alsmede voor het dichten van de digitale kloof.


master in vocational education ("majster odbornej výchovy"), which represents education of a total duration of at least 12 years, comprising 8 years of basic education, 4 years of vocational education (complete vocational secondary education and/or apprenticeship in the relevant (similar) vocational training or apprenticeship course), professional experience of a total duration of at least 3 years in the field of the person's completed education or apprenticeship and supplementary pedagogical study at the faculty of pedagogy or at the technical universities, or complete secondary education and apprenticeship in the relevant (similar) voc ...[+++]

meester in het beroepsgericht onderwijs ("majster odbornej výchovy"), overeenkomende met een studiecyclus met een totale duur van ten minste 12 jaar, waarvan gedurende 8 jaar basisonderwijs en gedurende 4 jaar een beroepsopleiding wordt gevolgd (voltijds secundair beroepsonderwijs en/of leerlingwezen in de betrokken (soortgelijke) beroepsopleiding of een studiecyclus in het kader van het leerlingwezen), gevolgd door ten minste 3 jaar beroepservaring in het gebied waarin hij/zij de opleiding op school of in het leerlingwezen heeft voltooid en een aanvullende pedagogische studie aan de faculteit pedagogie of aan een technische universiteit ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
educator at special educating facilities and at social service facilities ("vychovávatel" v špeciálnych výchovných zariadeniach a v zariadeniach sociálnych služieb"), which represents education of a total duration of at least 14 years, comprising 8/9 years of basic education, 4 years of study at secondary pedagogical school or at another secondary school and 2 years of supplementary part-time pedagogical study.

educatief medewerker in educatieve en sociale centra ("vychovávatel" v špeciálnych výchovných zariadeniach a v zariadeniach sociálnych služieb"), overeenkomende met een studiecyclus met een totale duur van ten minste 14 jaar, waarvan gedurende 8 à 9 jaar basisonderwijs en gedurende 4 jaar een opleiding in een secundaire school voor pedagogie of een andere secundaire school en 2 jaar aanvullend deeltijds pedagogisch onderwijs wordt gevolgd.


actions in this area will support and further develop networking in schools, to make it possible for all schools in Europe to build pedagogical partnerships with schools elsewhere in Europe, to promote innovative cooperation methods and transfer quality educational approaches and reinforce language learning and intercultural dialogue; actions in this area will also address the updating of teachers' and trainers' professional skills in the pedagogical and collaborative use of ICT through an exchange and dissemination of good practices and the setting up of transnational and multidisciplinary cooperation projects.

de acties op dit terrein zullen de vorming van netwerken tussen scholen versterken en verder ontwikkelen om alle scholen in Europa de mogelijkheid te bieden om onderwijspartnerschappen met andere scholen in Europa aan te gaan, innoverende samenwerkingsmethoden te stimuleren en de overdracht van onderwijsmethoden van hoge kwaliteit en zo het leren van talen en de interculturele dialoog versterken. De acties op dit gebied zullen tevens gericht zijn op de bijscholing van onderwijsgevenden en praktijkopleiders in het gebruik van ICT door de uitwisseling en verspreiding van goede praktijken en het opzetten van transnationale en multidisciplin ...[+++]


e-twinning of schools in Europe and promotion of teachers' training: Actions in this area will support and further develop networking in schools, to make it possible for all schools in Europe to build pedagogical partnerships with schools elsewhere in Europe, to promote innovative cooperation methods and transfer quality educational approaches and reinforce language learning and intercultural dialogue; Actions in this area will also address the updating of teachers' and trainers' professional skills in the pedagogical and collaborative use of ICT through an exchange and dissemination of good practices and the setting up of transnational ...[+++]

e-twinning van scholen in Europa en bevordering van de opleiding van onderwijzenden: de acties op dit terrein zullen de vorming van netwerken tussen scholen versterken en verder ontwikkelen om alle scholen in Europa de mogelijkheid te bieden om onderwijspartnerschappen met andere scholen in Europa aan te gaan, innoverende samenwerkingsmethoden te stimuleren en de overdracht van onderwijsmethoden van hoge kwaliteit en zo het leren van talen en de interculturele dialoog versterken. De acties op dit gebied zullen tevens gericht zijn op de bijscholing van onderwijsgevenden en praktijkopleiders in het gebruik van ICT door de uitwisseling en v ...[+++]


support for European networks and partnerships that promote and strengthen the pedagogical and educational use of ICT and the Internet and also for the exchange of good practice.

steun voor Europese netwerken en partnerschappen die het pedagogisch en didactisch gebruik van ICT en het Internet bevorderen en versterken, evenals het uitwisselen van "good practices".


(iv) to continue their efforts in the initial and in-service training of teachers and trainers in the pedagogical use of ICT, given the need to develop the digital culture as one essential element in the teacher's basic skills and to motivate teachers and trainers to make the best pedagogical use of ICT in their own teaching.

iv) te blijven streven naar initiële en vervolgopleiding van onderwijsgevenden en opleiders inzake het pedagogisch gebruik van ICT, aangezien de digitale cultuur als een essentieel element in de basisvaardigheden van de leraar ontwikkeld moet worden, en onderwijsgevenden en opleiders te motiveren om in hun eigen lessen optimaal pedagogisch gebruik te maken van ICT.


(ix) to support the development and adaptation of innovative pedagogy that integrates the use of technology within broader cross-curriculum approaches; to foster new approaches, based on a more extensive use of innovative pedagogical methods and software and the use of new devices and experiences in order to stimulate learners' knowledge and motivation and so foster, as a part of teaching, critical attitudes among learners to content on the Internet and other media.

ix) de ontwikkeling en aanpassing te steunen van vernieuwende pedagogie, waarbij technologie in een ruimer, diverse leerplannen bestrijkend, kader wordt geïntegreerd; nieuwe benaderingen aan te moedigen, op basis van een extensiever gebruik van vernieuwende pedagogische mehtoden en programmatuur en het gebruik van nieuwe middelen en ervaringen, teneinde de kennis en motivering van de lerenden te stimuleren, en als onderdeel van het leerpakket de lerenden een kritische attitude ten aanzien van de inhoud op het internet en in andere media bij te brengen.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'pedagogy' ->

Date index: 2021-04-22
w