Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on learning methods
Advises on learning methods
Ascertain learning disorders
Computer-aided learning
Computer-assisted learning
Computerised teaching
Confer on learning methods
Continuing education
Distance learning
E-learning
Education by correspondence course
Educational broadcast
Educational radio
Educational television
Identify learning disorder
Identify learning disorders
Identifying learning disorders
Learning by correspondence course
Learning organisation
Learning organization
Learning program
Lifelong education
Lifelong learning
Make recommendations on learning methods
Montessori learning equipment
Montessori learning implements
Montessori learning instruments
Montessori learning tools
Programmed instruction
Programmed learning
Schools broadcast
Teaching by computer
Television teaching

Vertaling van "programmed learning " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
programmed learning [ computer-aided learning | computer-assisted learning | computerised teaching | teaching by computer | programmed instruction(UNBIS) ]

computerondersteund onderwijs [ geprogrammeerd leren | geprogrammeerd onderwijs | onderwijs door middel van een computer ]




programmed instruction | programmed learning

geprogammeerde instructie




advises on learning methods | make recommendations on learning methods | advise on learning methods | confer on learning methods

adviseren over leermethoden | advies geven over leermethoden | raad geven over leermethoden


Montessori learning implements | Montessori learning tools | Montessori learning equipment | Montessori learning instruments

montessorileermateriaal | montessorilesmateriaal


identify learning disorder | identifying learning disorders | ascertain learning disorders | identify learning disorders

leerstoornissen identificeren | leerstoornissen vaststellen


Grange syndrome has characteristics of stenosis or occlusion of multiple arteries (including the renal, cerebral and abdominal vessels), hypertension, brachysyndactyly, syndactyly, increased bone fragility, and learning difficulties or borderline int

syndroom van progressieve arteriële occlusieve ziekte, hypertensie, hartdefect, botfragiliteit en brachysyndactylie


distance learning [ educational broadcast | educational radio | educational television | education by correspondence course | e-learning | learning by correspondence course | schools broadcast | television teaching | educational radio(UNBIS) ]

onderwijs op afstand [ afstandsonderwijs | e-studie | schoolradio | schoolradio-uitzending | schooltelevisie | schooltelevisie-uitzending | schriftelijk onderwijs ]


continuing education [ learning organisation | learning organization | lifelong education | lifelong learning ]

permanente educatie [ permanente vorming | voortgezette vorming ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The evaluation will aim to do this based on an assessment of lessons learned from the current method of Phare programming and an examination of programming mechanisms in comparable interventions.

De beoordeling vindt plaats op basis van een evaluatie van de ervaringen opgedaan met de huidige programmeringsmethode van Phare en een bestudering van de programmeringsmechanismen bij vergelijkbare maatregelen.


[43] During the current programming period (2000-2006), the European Social Fund (ESF) will contribute at least EUR 12 billion towards the development of lifelong learning.

[44] In de huidige programmeringsperiode (2000-2006) zal het Europees Sociaal Fonds minstens 12 miljard euro uittrekken voor levenslang leren.


· Contribute to the fight against gender stereotypes and the promotion of gender equality at all levels of education and training, including in particular through the European Social Fund and the EU Lifelong Learning Program and its successor; furthermore, in particular in the context of the Europe 2020 Strategy and the European Social Fund programming, pay specific attention to the transition between education and the labour market, and to the gap between educational attainment and professional development, particularly of women, wi ...[+++]

· Er zal worden bijgedragen aan het bestrijden van genderstereotypen en het bevorderen van gelijke kansen voor mannen en vrouwen op alle niveaus van onderwijs en opleiding, met name via het Europees Sociaal Fonds, het EU-programma voor een leven lang leren en de opvolger daarvan. Daarnaast zal met name in het kader van de Europa 2020-strategie en de programmering van het Europees Sociaal Fonds bijzondere aandacht worden besteed aan de aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt en aan de kloof tussen opleidingsniveau en professio ...[+++]


While the Commission believes that the overall result in the 2000-06 programming exercise was positive in terms of the quality of the new programmes adopted and their management, a process of reflection has already been launched to see what can be learned from it, both for the benefit of the current programmes and especially those after 2006.

De Commissie gelooft dat het algemene resultaat van de programmeringsoefening 2000-2006 positief was wat betreft de kwaliteit van de nieuwe programma's en het beheer ervan, maar toch is al een onderzoek begonnen naar de lessen die eruit kunnen worden getrokken voor de lopende programma's en vooral voor de periode na 2006.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Millions of children, parents, teachers, entrepreneurs and policy makers will come together in mass events and classrooms to learn programming and related skills.

Miljoenen kinderen, ouders, leraren, ondernemers en beleidsmakers doen dan mee aan evenementen op kleine of grote schaal die in het teken staan van programmeren en aanverwante vaardigheden.


support programming work under the Union's Common Strategic Framework Funds (European Social Fund, European Regional Development Fund, Cohesion Fund, European Agricultural Fund for Rural Development, European Maritime and Fisheries Fund), including through peer learning, networking activities and technical assistance.

De programmeringswerkzaamheden in het kader van de onder het gemeenschappelijk strategisch kader van de Unie vallende fondsen (Europees Sociaal Fonds, Europees Fonds voor regionale ontwikkeling, Cohesiefonds, Europees Landbouwfonds voor plattelandsontwikkeling en Europees Fonds voor maritieme zaken en visserij) zal ondersteunen, onder meer door middel van peer learning, netwerkactiviteiten en technische bijstand.


STRESSES that evaluation of successive programming periods is necessary to increase policy learning in order to optimise the policy's impact, and therefore INVITES the Member States to continue their efforts related to evaluation and reporting, in particular to generate more evidence on the impacts of cohesion policy;

WIJST EROP dat een evaluatie van de opeenvolgende programmeringsperiodes noodzakelijk is om meer lering te trekken uit het beleid teneinde de effectiviteit ervan te optimaliseren, en VERZOEKT de lidstaten derhalve hun inspanningen op het gebied van evaluatie en het uitbrengen van verslagen voort te zetten, met name om meer gegevens te verkrijgen omtrent de effectiviteit van het cohesie­beleid;


(vi) Joint support for specific pilot studies or programs in key conflict countries or areas, to be used as an experimentation and learning tool.

vi) Gezamenlijke steun voor specifieke modelstudies of -programma's in belangrijke conflictlanden of gebieden, die zullen worden gebruikt als experimenteer- en leerinstrument.


monitor the implementation of the objectives of i2010 eGovernment Action Plan in close cooperation with the Member States and strengthen coordination processes; accelerate and support the implementation of those objectives, in particular by : promoting interoperability and open standards by ensuring that European standardisation policy addresses, where necessary, the particular needs for effective eGovernment; ensuring coherent and efficient use of the eGovernment-related EU programs, in order to create greater synergies; encouraging investment in ICT Research and Development, supporting, as far as appropriate, the development of synergies between national and Community research and innovation efforts in eGovernment by using existing ins ...[+++]

in nauwe samenwerking met de lidstaten toe te zien op de verwezenlijking van de doelstellingen van het actieplan inzake e-overheid-i2010 en de desbetreffende coördinatieprocedures te versterken; de verwezenlijking van deze doelstellingen te bespoedigen en te ondersteunen, in het bijzonder door: interoperabiliteit en open standaards te bevorderen door ervoor te zorgen dat het Europese normalisatiebeleid zich waar nodig richt op de bijzondere behoeften in verband met een doeltreffende e-overheid; ter bevordering van de synergie te zorgen voor een samenhangend en doeltreffend gebruik van de EU-programma's die met e-overheid verband houden ...[+++]


THE MAIN POINTS OF MR MILLAN'S SPEECH I. The completion of the first programming period and the lessons learned Overall implementation of the CSFs in 1989-93 followed the lines planned and at the end of this period the vast bulk of the available commitment appropriations will have been utilized.

Belangrijkste punten uit de uiteenzetting van commissaris MILLAN I. VOLTOOIING VAN DE EERSTE PROGRAMMERINGSPERIODE EN LESSEN UIT DE OPGEDANE ERVARING De uitvoering van de communautaire maatregelen voor de periode 1989-1993 verloopt globaal genomen zoals gepland en tegen het einde van deze periode zal verreweg het grootste deel van de beschikbaar gestelde vastleggingskredieten zijn gebruikt.


w