Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
API system
APIS
Advanced Passenger Information System
Advanced-Passenger-Information-System
Analyse reports contributed by passengers
Analyse reports given by passengers
Analyse reports provided by passengers
Answer questions about the train transport service
Assess reports provided by passengers
CMISE-service-provider
Give information to passengers
Information provider
Party responsible for providing the information
Provide information on train services
Provide information to passengers
Provide information to passengers on train services
Provide information to travellers
Provide passengers with information

Vertaling van "provide information to passengers " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
give information to passengers | provide information to travellers | provide information to passengers | provide passengers with information

informatie verstrekken aan passagiers | informatie verstrekken aan reizigers


provide information on train services | provide information to passengers on train services | answer questions about the train transport service | provide information on the services available on board a train

vragen over treinvervoerdiensten beantwoorden


analyse reports contributed by passengers | assess reports provided by passengers | analyse reports given by passengers | analyse reports provided by passengers

verslagen ingediend door passagiers analyseren


passenger shelters/bus shelters/queue shelters/ equipped with seats should be provided at bus-stops

het is wenselijk bushalten te voorzien van wachtruimten of abri's


Advanced Passenger Information System (1) | Advanced-Passenger-Information-System (2) | API system (3) [ APIS ]

Advanced-Passenger-Information-System


information provider | party responsible for providing the information

informatieplichtige


CMISE-service-provider | common management information service element service provider

CMISE-dienstleverancier
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Dublin Metropolitan District Court (Ireland), the court before which the case was brought, has asked the Court of Justice whether the closure of airspace as a result of a volcanic eruption comes under the notion of ‘extraordinary circumstances’, obliging the air carrier to provide care to passengers, or whether, on the contrary, that situation comes under circumstances which go beyond ‘extraordinary circumstances’ and exempt the air carrier from its obligation to provide care to passengers ...[+++]

De Dublin Metropolitan District Court (Ierland), bij wie het geding aanhangig is, vraagt het Hof van Justitie of de sluiting van het luchtruim vanwege een vulkaanuitbarsting onder het begrip „buitengewone omstandigheden ” valt, zodat de luchtvervoerder verplicht is om de passagiers te verzorgen, dan wel of een vulkaanuitbarsting daarentegen een omstandigheid vormt die verder gaat dan de „buitengewone omstandigheden” en die de luchtvaartmaatschappij ontheffen van haar verplichting tot verzorging van de passagiers.


Thus, all the obligations to provide care to passengers are imposed on the air carrier for the whole period during which the passengers concerned must await their re-routing.

Bijgevolg blijven alle verplichtingen tot verzorging van de passagiers onverkort gelden voor de luchtvaartmaatschappij en dit zolang de betrokken passagiers moeten wachten op een andere vlucht.


In the event of cancellation of a flight, the air carrier is obliged, under EU law , to provide care to passengers as well as to provide compensation.

Op basis van het Unierecht dient een luchtvervoerder passagiers, in geval van een annulering van hun vlucht, verzorging en een compensatie te verstrekken.


EU law does not provide for a temporal or monetary limitation on that obligation to provide care to passengers (accommodation, meals, refreshments)

Het Unierecht voorziet niet in een tijdelijke of financiële beperking van deze verplichting tot het verstrekken van verzorging aan passagiers (hotelaccommodatie, maaltijden, verfrissingen)


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
whereas, however, some of these passenger rights are still not being applied completely by all carriers, nor are they being monitored in a harmonised fashion or enforced properly by all national authorities; whereas some of the existing regulations have failed to provide clarity on passenger rights or the responsibilities of service providers and therefore require revision; whereas, in addition, passengers are not well informed about their rights and the quality of service they are entitled to expect, and their legal claims are ofte ...[+++]

overwegende dat sommige van deze passagiersrechten evenwel nog steeds niet volledig door alle vervoersondernemingen worden toegepast, en dat er eveneens geen sprake is van geharmoniseerd toezicht en deugdelijke handhaving door de nationale autoriteiten; overwegende dat sommige van de bestaande regels geen helderheid hebben kunnen bieden over passagiersrechten of de verantwoordelijkheden van dienstverleners, en derhalve moeten worden herzien; overwegende dat reizigers bovendien niet goed geïnformeerd zijn over hun rechten en de te verwachten kwaliteit van de dienstverlening en zij dikwijls moeilijkheden ondervinden bij het instellen van ...[+++]


Welcomes the Commission’s new smartphone application, which provides information on passenger rights in several languages and in a format accessible to passengers with disabilities; calls on the Member States and carriers to press ahead with the development and use of similar modern technologies (including SMS and the use of social networks, video-based sign language services, and text-based services to ensure the inclusion of deaf, hard-of-hearing and speech-disabled users); calls on public authorities, consumer protection bodies a ...[+++]

verwelkomt de nieuwe door de Commissie aangeboden smartphone-applicatie die informatie over passagiersrechten verstrekt in meerdere talen en in een voor passagiers met een handicap toegankelijke vorm; verzoekt de lidstaten en vervoersondernemers vaart te zetten achter de ontwikkeling en het gebruik van vergelijkbare moderne technologieën (waaronder sms en het gebruik van sociale netwerken, gebarentaaldiensten met behulp van video en op tekst gebaseerde diensten zodat doven, hardhorenden en spraakgehandicapten niet worden uitgesloten) ...[+++]


Calls on carriers to provide information on passenger rights on travel tickets, especially contacts details for help and assistance;

verzoekt vervoersondernemers informatie over passagiersrechten op het vervoersbewijs te vermelden, in het bijzonder de contactgegevens voor hulp en bijstand;


Appropriate information on rights being conferred on passengers should be provided to those passengers prior to their journey or, where that is not possible, at the latest on departure.

De passagier dient vóór zijn reis op een passende wijze te worden geïnformeerd over zijn rechten, of indien dit niet mogelijk is, ten laatste bij het vertrek.


All essential information provided to air passengers should be provided in alternative formats accessible to disabled persons and persons with reduced mobility, and should be in at least the same languages as the information made available to other passengers.

Alle essentiële informatie voor luchtreizigers moet worden verstrekt in alternatieve formaten die toegankelijk zijn voor gehandicapten en personen met beperkte mobiliteit, en dienen ten minste in dezelfde talen beschikbaar te zijn als de informatie voor de overige passagiers.


The PNR data of a certain passenger usually do not contain all PNR fields, but only those that are actually provided by the passenger at the time of the reservation and information received upon check-in and boarding.

Meestal worden niet alle velden ingevuld. Er staan alleen de PNR-gegevens in die de passagier op het moment van de reservatie of tijdens het inchecken en het aan boord gaan heeft verschaft.


w