Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A
Arterial road
Complete road testing
Coordinate operations in road haulage
Coordinate road haulage operations
Country road
Expressway
Farm road
Farm track
Forest road
Help in road accidents
Help recover in road accidents
Layout of a road
Local road
Location line of a road
Location route of a road
Main road
Major road
Manage operations in road haulage
Mule track
Perform road haulage coordination activities
Perform road testing
Performing a road test
Primary road
Principal traffic road
Provide aid in road collisions
Rapid road
Rescue in road accidents
Road
Road connection
Road haulage
Road network
Road transport
Road with limited access
Roads
Rural road
Rural road system
Transport by road
Trunk road
Undertake road testing

Vertaling van "rapid road " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
expressway | rapid road | road with limited access

autoweg | snelverkeersweg


road network [ road | road connection | Roads(ECLAS) ]

wegennet [ verkeersweg | wegverbinding ]


country road [ farm road | farm track | forest road | local road | mule track | rural road | rural road system ]

landweg [ bosweg | ezelpad | landbouwweg | landwegen | lokale weg ]


road transport [ road haulage | transport by road ]

wegvervoer [ transport over de weg ]


arterial road | main road | major road | primary road | principal traffic road | trunk road | A [Abbr.]

hoofdverkeersweg


layout of a road | line of a road,2)alignment of a road | location line of a road | location route of a road

wegtracée


performing a road test | undertake road testing | complete road testing | perform road testing

rijtesten uitvoeren | testen op de weg uitvoeren


manage operations in road haulage | perform road haulage coordination activities | coordinate operations in road haulage | coordinate road haulage operations

wegvervoeractiviteiten coördineren


help recover in road accidents | provide aid in road collisions | help in road accidents | rescue in road accidents

hulp verlenen bij verkeersongevallen


Progressive cavitating leukoencephalopathy has characteristics of acute episodes of neurological deficit (ataxia, dysarthria, seizures) with irritability and opisthotonus followed by either steady deterioration or alternating periods of rapid progres

progressieve caviterende leuko-encefalopathie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Road projects accounted for the major part of Cohesion Fund assistance in Spain until 1997, from then on the emphasis became somewhat less marked. The importance of such investment reflects the need to complete and upgrade the extensive Spanish main road system in response to the rapid growth of road traffic. All the projects supported by the Cohesion Fund aim to meet the objectives of the TENs and of the general plan for roads in Spain. These include the completion of the most heavily used motorway corridors, the connection of outlying regions with the major centres of econo ...[+++]

Tot het jaar 1997 is de bijstand van het Cohesiefonds in Spanje grotendeels gericht geweest op wegenprojecten. Sindsdien is de nadruk op wegaanleg wat minder uitgesproken. De grote omvang van de investeringen komt voort uit de noodzaak tot voltooiing en modernisering van het uitgebreide Spaanse wegenstelsel met het oog op de snelle groei van het wegverkeer. Alle door het Cohesiefonds ondersteunde projecten dienen ter realisering van de doelstellingen van de trans-Europese vervoersnetwerken en het algemene wegenplan voor Spanje. Daaronder valt ook de voltooiing van de drukste snelwegcorridors, de verbinding van afgelegen gebieden met de b ...[+++]


With a single transport market and road travel rapidly expanding, a systematic approach is needed to reduce the high costs of road accidents and the inequalities between Member States.

In een situatie van een eengemaakte vervoersmarkt en een sterke groei van het weggebruik, is een "systematische benadering" noodzakelijk om de hoge kosten waarmee verkeersongevallen gepaard gaan en de verschillen tussen lidstaten te reduceren.


The investments in roads and motorways have reflected the need to complete and upgrade the extensive Spanish main road system in response to the rapid growth of road traffic.

De investeringen in wegen en autosnelwegen komen tegemoet aan de door de snelle groei van het autoverkeer ontstane behoefte het uitgestrekte Spaanse hoofdwegensysteem uit te breiden en te verbeteren.


While EU domestic road freight is forecast to grow by only 1.1%/pa, international road freight transport will continue to grow rapidly, 2.9% for intra-EU and up to 3.9%/pa for trade between accession countries and EU. The SCENES model is currently being extended to link it to national transport models and forecasts (EXPEDITE and THINK-UP) and to allow assessment of macro-economic impacts - GDP, employment - of the TENs and other transport policies (TIPMAC).

Hoewel voor het vrachtvervoer over de weg in de EU een toename van slechts 1,1 % per jaar wordt verwacht, zal dit vervoer internationaal gezien snel blijven groeien, en wel met 2,9 % binnen de EU en tot 3,9 % per jaar voor handelsverkeer tussen kandidaat-lidstaten en de EU. Het SCENES-model wordt momenteel uitgebreid om het te koppelen aan nationale vervoersmodellen en -prognoses (EXPEDITE en THINK-UP) en om beoordeling van macro-economische effecten - BBP, werkgelegenheid - van de TEN's en ander vervoersbeleid (TIPMAC) mogelijk te maken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Hydraulic road binders — Part 1: Rapid hardening hydraulic road binders — Composition, specifications and conformity criteria

Hydraulische bindmiddelen voor de wegenbouw — Deel 1: Snelle wegverharding met hydraulische bindmiddelen — Samenstelling, specificaties en conformiteitscriteria


3. Calls on the Member States to rapidly implement the common EU definition of serious road traffic injury and, on that basis, to collect and report statistics per transport mode, including vulnerable road users, as well as per type of road infrastructure for 2014;

3. vraagt dat de lidstaten de gemeenschappelijke EU-definitie voor ernstige verwondingen bij verkeersongevallen snel in gebruik nemen en in 2014 op basis hiervan per type weggebruiker (onder meer kwetsbare weggebruikers) en per type weginfrastructuur statistische gegevens verzamelen en doorgeven;


3. Calls on the Member States to rapidly implement the common EU definition of serious road traffic injury and, on that basis, to collect and report statistics per transport mode, including vulnerable road users, as well as per type of road infrastructure for 2014;

3. vraagt dat de lidstaten de gemeenschappelijke EU-definitie voor ernstige verwondingen bij verkeersongevallen snel in gebruik nemen en in 2014 op basis hiervan per type weggebruiker (onder meer kwetsbare weggebruikers) en per type weginfrastructuur statistische gegevens verzamelen en doorgeven;


73. Warmly welcomes the landmark agreement of 2 May 2006 to revive trade and commerce across the LoC between the divided regions of Jammu and Kashmir by launching a truck service on the Srinagar-Muzaffarabad route, as well as a second cross-Kashmir bus service, linking Poonch in Jammu and Kashmir with Rawalakot in AJK; suggests the establishment of a road network between Jammu and Sialkot and Gilgit-Baltistan; also suggests the introduction of a rail link between Jammu and Srinagar and improvement of the road connecting the two cities; welcomes Prime Minister Singh's pledge on 23 May 2006 to create an environment of freer trade and fr ...[+++]

73. is ingenomen met het op 2 mei 2006 bereikte historische akkoord om de handel en het verkeer over de bestandslijn tussen de verdeelde regio's van Jammu en Kasjmir te doen herleven door het instellen van een vrachtwagenverbinding op de route Srinagar-Muzaffarabad, alsmede van een tweede busverbinding dwars door Kasjmir, waarbij Poonch in Jammu en Kasjmir wordt verbonden met Rawalakot; stelt de aanleg voor van een wegennet tussen Jammu en Sialkot en Gilgit-Baltistan; stelt tevens de aanleg voor van een spoorverbinding tussen Jammu en Srinagar, alsmede de verbetering van de wegverbinding tussen de beide steden; is ingenomen met de op 23 mei 2006 door de Indiase premier Singh gedane toezegging om een vrijer klimaat voor handel en verkeer ...[+++]


60. Warmly welcomes the landmark agreement of 2 May 2006 to revive trade and commerce across the LoC between the divided regions of Jammu and Kashmir by launching a truck service on the Srinagar-Muzaffarabad route, as well as a second cross-Kashmir bus service, linking Poonch in Jammu and Kashmir with Rawalakot in AJK; suggests the establishment of a road network between Jammu and Sialkot and Gilgit-Baltistan; also suggests the introduction of a rail link between Jammu and Srinagar and improvement of the road connecting the two cities; welcomes Prime Minister Singh's pledge on 23 May 2006 to create an environment of freer trade and fr ...[+++]

60. is ingenomen met het op 2 mei 2006 bereikte historische akkoord om de handel en het verkeer over de bestandslijn tussen de verdeelde regio's van Jammu en Kasjmir te doen herleven door het instellen van een vrachtwagenverbinding op de route Srinagar-Muzaffarabad, alsmede van een tweede busverbinding dwars door Kasjmir, waarbij Poonch in Jammu en Kasjmir wordt verbonden met Rawalakot; stelt de aanleg voor van een wegennet tussen Jammu en Sialkot en Gilgit-Baltistan; stelt tevens de aanleg voor van een spoorverbinding tussen Jammu en Srinagar, alsmede de verbetering van de wegverbinding tussen de beide steden; is ingenomen met de op 23 mei 2006 door de Indiase premier Singh gedane toezegging om een vrijer klimaat voor handel en verkeer ...[+++]


21. Points out the danger of blind spots; calls for rapid, low-cost measures for the fitting of lorries with mirrors to eliminate blind spots; calls on the Commission to consider the need for and feasibility of revising Community legislation in order to enable manufacturers to introduce central A pillars offering a better field of vision; 22.Recalls that a newer car fleet would also be a safer one; regrets that the Commission Communication on the taxation of passenger cars in the European Union (COM(2002)0431) and the subsequent resolution adopted by the European Parliament have not given rise to the suggested replacement of registration taxes ...[+++]

22. herinnert eraan dat een nieuwer wagenpark ook een veiliger park zou zijn; betreurt dat de mededeling van de Commissie over de belasting van personenauto's in de Europese Unie (COM(2002)0431) en de daaropvolgende resolutie die door het Europees Parlement werd goedgekeurd, niet hebben geleid tot de voorgestelde vervanging van de registratiebelasting door een jaarlijkse wegenbelasting, waardoor een verbeterde werking van de binnenlandse markt en een snellere invoering van nieuwere en veiliger auto's er niet zijn gekomen;


w