Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Animal-drawn vehicle driver
Breathalyser test
Community programme of action on road safety
Country road
Crash barrier
Driver protection
Educate public on road safety
European Road Safety Year
Farm road
Farm track
Field of vision
Forest road
Helmet
Identify hazards of road transportation
Instruct public on road safety
Local road
Mule track
Road
Road connection
Road network
Road occupational health and safety manager
Road safety
Road safety barrier
Road transport health and safety manager
Roads
Rural road
Rural road system
Safety barrier
Safety fence
Train society on road safety
Transport health and safety inspector
Transportation safety manager
Upskill society on road safety

Vertaling van "road safety " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
road safety [ breathalyser test | driver protection | field of vision | helmet ]

verkeersveiligheid [ alcoholtest | bescherming van de bestuurder | blaasproef | bloedproef | gezichtsveld | valhelm | veiligheid op de weg ]


European Road Safety Year

Europees jaar van de verkeersveiligheid


instruct public on road safety | train society on road safety | educate public on road safety | upskill society on road safety

mensen onderrichten over verkeersveiligheid | publiek onderrichten over verkeersveiligheid


crash barrier | road safety barrier | safety barrier | safety fence

geleiderail | vangrail


Community programme of action on road safety

communautair actieprogramma inzake verkeersveiligheid


create mitigation strategies for road transport health and safety risks | identify hazards of road transportation | develop a health and safety prevention plan for road transport | identify the health and safety risks of road transportation

gezondheids- en veiligheidspreventieplannen voor wegvervoer ontwikkelen


road occupational health and safety manager | transportation safety manager | road transport health and safety manager | transport health and safety inspector

adviseur bedrijfsveiligheid, milieu en arbo | inspecteur gezondheid en veiligheid op het werk in de vervoerssector | arbo-inspecteur transportsector | arbo-inspecteur transportsector


road network [ road | road connection | Roads(ECLAS) ]

wegennet [ verkeersweg | wegverbinding ]


country road [ farm road | farm track | forest road | local road | mule track | rural road | rural road system ]

landweg [ bosweg | ezelpad | landbouwweg | landwegen | lokale weg ]


Animal-drawn vehicle driver (road)

bestuurder van door dier getrokken voertuig op openbare weg
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
striving for the highest road safety standards throughout Europe - by encouraging EU citizens to take primary responsibility for their own safety and the safety of others on EU roads, and by focusing on improving the safety of more vulnerable road users.

streven naar de hoogste verkeersveiligheidsnormen in Europa – door EU-burgers aan te moedigen op de Europese wegen als eerste verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen veiligheid en die van anderen, en door toespitsing op de veiligheid van de kwetsbare weggebruikers.


Although progress was made on road safety in the European Union (EU) during the 3rd European road safety action programme (RSAP) which ran between 2003 and 2010), the European Commission highlights that efforts to improve road safety need to be further strengthened.

Hoewel er in de Europese Unie (EU) gedurende het derde Europese actieprogramma voor verkeersveiligheid (EAVV), dat liep van 2003 tot 2010, vooruitgang is geboekt op het gebied van de verkeersveiligheid, benadrukt de Europese Commissie dat de inspanningen om de verkeersveiligheid te verbeteren nog verder dienen te worden opgevoerd.


For this reason, the Road Safety Action Programme (2003-2010) proposes a series of measures such as stepping up checks on road traffic, deploying new road safety technologies, improving road infrastructure and measures to improve users' behaviour.

Om die reden voorziet het actieprogramma voor verkeersveiligheid 2003-2010 in een hele reeks maatregelen zoals de versterking van de controles langs de weg, de invoering van nieuwe technologieën ter verbetering van de verkeersveiligheid, de verbetering van de wegeninfrastructuur en acties om de weggebruikers aan te sporen tot een beter verkeersgedrag.


The Commission will pursue the improvement of the existing tools for data collection and analysis, such as CARE, the EU database on road accidents established in accordance with Council Decision 93/704/EC, as well as the European Road Safety Observatory (ERSO), which makes publicly available through the Internet road safety data and knowledge at European level.

De Commissie zal de verbetering nastreven van de bestaande instrumenten voor gegevensverzameling en -analyse, zoals CARE, de database van de EU voor verkeersongevallen, opgezet overeenkomstig Beschikking 93/704/EG van de Raad, en het Europees Observatorium voor de verkeersveiligheid (ERSO), dat gegevens en kennis over verkeersveiligheid op Europees niveau publiek beschikbaar stelt op het internet.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Commission will submit a proposal for a framework Directive on road infrastructure safety with a view to introducing a system for the harmonised management of accident black spots and road safety audits for roads on the trans-European network (TEN).

De Commissie zal een kaderrichtlijn indienen over de veiligheid van de verkeersinfrastructuur om een geharmoniseerd systeem voor het beheer van zwarte punten en het auditen van de verkeersveiligheid in te voeren voor de wegen in het trans-Europese netwerk (TEN).


Although the EU is once again on target with its aim of cutting road deaths by 50% by 2020. there has been a spike in the number of road accident victims for various reasons: people’s cars are getting older; there have been swingeing cuts in infrastructure maintenance spending thanks to the economic crisis; there is a lack of funding for infrastructure and development geared towards improving road safety, etc. For this reason the rapporteur would like the directive to be adopted before the deadline set by the Court so as to avoid a legal vacuum being created that would worsen this alarming trend.

Hoewel de EU op weg is het aantal verkeersdoden tegen 2020 andermaal te halveren, tekent zich een stijging van het aantal slachtoffers af, en wel om verscheidene redenen: een verouderd wagenpark, drastische besparingen op het onderhoud van de infrastructuur vanwege de economische crisis, een gebrek aan financiële middelen voor infrastructuur- en innovatieprojecten ter verhoging van de verkeersveiligheid, enz. Daarom wil de rapporteur dat deze richtlijn vóór de door het Hof gestelde termijn wordt aangenomen om te voorkomen dat er een juridisch vacuüm ontstaat dat deze alarmerende trend in de hand zou werken.


This seems counterproductive for road safety. Many of these off-road vehicles (e.g. enduro motorcycles, trial bikes and all-terrain vehicles (ATVs)) can be - and frequently are - used on public roads as well. They should therefore also fulfil the necessary functional safety requirements for on-road use.

Veel van deze terreinvoertuigen (bijv. enduro-motorfietsen, trialbikes en zgn. ATV's) kunnen en worden vaak ook op de openbare weg gebruikt. Daarom moeten deze voertuigen ook voldoen aan de nodige functionele veiligheidsvereisten voor gebruik op de weg.


The existing Directives applicable to non-road mobile machinery do not, however, provide for harmonised requirements for road safety. Your Rapporteur considers that, in order to complete the internal market and ensure a high level of road safety, it is necessary to develop an appropriate instrument at Union level in order to harmonise requirements applicable to mobile machinery.

De bestaande richtlijnen die van toepassing zijn op niet voor de weg bestemde mobiele machines voorzien echter niet in geharmoniseerde voorschriften voor de verkeersveiligheid. De rapporteur is van mening dat, ten einde de interne markt voor financiële diensten te vervolmaken en een hoog verkeersveiligheids- en milieubeschermingsniveau te waarborgen, het nodig is op het niveau van de Unie een geschikt instrument te ontwikkelen dat het mogelijk maakt de voorschriften die voor mobiele machines gelden te harmoniseren.


What is more, within the time frame set by the communication under consideration here the EU needs a raft of much more specific measures if it is to achieve the ambitious target of a 50% cut in road deaths, above all because steady progress in the area of road safety will make it ever more difficult to secure further reductions in the number of deaths and accidents.

Binnen de periode die in de onderhavige mededeling is vastgesteld heeft de EU bovendien een aanzienlijk concreter pakket maatregelen nodig om de ambitieuze doelstelling van een halvering van het aantal verkeersdoden daadwerkelijk te kunnen bereiken. Dit komt met name door het feit dat het door toenemende successen alsmaar moeilijker wordt om een verdere daling van het aantal verkeersdoden en ongevallen te behalen.


We have seen innumerable campaigns aimed at increasing road safety awareness among road users in the EU. This is good, but it is important to inculcate road safety awareness well before the age at which the driving test is taken.

We hebben talloze campagnes gezien die gericht waren op het vergroten van het verkeersveiligheidsbewustzijn onder weggebruikers in de EU. Dit is goed, maar het is belangrijk dat het verkeersveiligheidsbewustzijn ver vóór de leeftijd waarop het rijexamen wordt afgenomen wordt ingeprent.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'road safety' ->

Date index: 2023-10-08
w