Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advanced Level
Baccalaureate
Certificate of proficiency
Diploma
EC secondary legislation
European baccalaureate
FIPSE
Fund for the Improvement of Post-secondary Education
Fund for the Improvement of Postsecondary Education
General Certificate of Secondary Education
High school physical education teacher
High school religious studies teacher
Physical education teacher secondary school
RE teacher in secondary school
Religious education teacher secondary school
School and training certificates
Secondary education
Secondary education teachers
Secondary legislation
Secondary school
Secondary school RE teacher
Secondary school physical education tutor
Secondary school teacher of physical education
Technical Secondary Education
University degree
Vocational Secondary Education

Vertaling van "secondary education " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
secondary education [ secondary school ]

voortgezet onderwijs [ middelbare school ]


Secondary education teachers

Onderwijsgevenden in het secundair onderwijs


Fund for the Improvement of Postsecondary Education | Fund for the Improvement of Post-secondary Education | FIPSE [Abbr.]

FIPSE [Abbr.]


Vocational Secondary Education

Beroepssecundair Onderwijs | BSO [Abbr.]


diploma [ Advanced Level | baccalaureate | certificate of proficiency | European baccalaureate | General Certificate of Secondary Education | university degree | School and training certificates(ECLAS) ]

diploma [ eindexamen gymnasium | eindexamen middelbare school | Europees baccalaureaat | humaniora-diploma | universitair diploma | universitaire graad ]


Technical Secondary Education

Technisch Secundair Onderwijs | TSO [Abbr.]


secondary school physical education tutor | secondary school teacher of physical education | high school physical education teacher | physical education teacher secondary school

docent lichamelijke opvoeding voortgezet onderwijs | docente lichamelijke opvoeding voortgezet onderwijs | docent lichamelijke opvoeding secundair onderwijs | leerkracht lichamelijke opvoeding voortgezet onderwijs


RE teacher in secondary school | secondary school RE teacher | high school religious studies teacher | religious education teacher secondary school

docent godsdienst secundair onderwijs | onderwijsgevende godsdienst secundair onderwijs | docente godsdienst secundair onderwijs | leerkracht godsdienst voortgezet onderwijs


secondary legislation [ EC secondary legislation ]

afgeleid recht [ afgeleid gemeenschapsrecht | intern recht ]


Syndrome that has characteristics of severe antenatal microencephaly, simplified gyration, agenesis of the corpus callosum, absence of basal ganglia (very rare), pontocerebellar atrophy and involvement of the white matter with secondary cerebral atro

primordiale dwerggroei met microcefalie door deficiëntie van 'zinc finger protein'-335
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Education || Ensure access to and completion of a full cycle of quality basic education including lower secondary, equally to boys and girls Could include early childhood development, completion of primary and lower secondary education, transition from primary to lower secondary education || Ensure comprehensive basic, transferrable and technical skills for all to fully participate in society Could include learning outcomes, availability and qualification of teachers, education to work transition, education and training opportunities for adults || Reduce the illiteracy rate amongst the adult population Could include adult and youth liter ...[+++]

Onderwijs || De toegang tot en de voltooiing van een volledige cyclus van hoogwaardig basisonderwijs (inclusief lager middelbaar onderwijs) waarborgen voor zowel voor jongens als meisjes Bijvoorbeeld voor- en vroegschoolse educatie, voltooiing van basis- en lager middelbaar onderwijs, overgang van basis- naar lager middelbaar onderwijs || Ruime, overdraagbare, technische basisvaardigheden voor iedereen waarborgen zodat iedereen ten volle een rol in de samenleving kan spelen Bijvoorbeeld leerresultaten, beschikbaarheid en kwalificatie van leerkrachten, overgang van onderwijs naar werk, onderwijs- en opleidingsmogelijkheden voor volwassene ...[+++]


The "total population" of the survey, in statistical terms, should be the total number of pupils enrolled in the final year of lower secondary education (ISCED 2), or the second year of upper secondary education (ISCED 3), if a second foreign language is not taught at lower secondary education.

De "totale populatie" van het onderzoek in statistische termen moet het totale aantal leerlingen zijn die zijn ingeschreven in het laatste jaar van het lager voortgezet onderwijs (ISCED-2), of in het tweede jaar van het hoger voortgezet onderwijs (ISCED-3) indien in het lager voortgezet onderwijs geen tweede vreemde taal wordt onderwezen.


- People completing secondary education,- continuous training of teachers,- literacy and numeracy "learning to learn" attainment levels,- percentage of adults failing to complete upper secondary education who have participated in any form of education or training, by age group.

- Aantal personen dat secundair onderwijs voltooit- Ononderbroken opleiding van onderwijsgevenden- Bereikt niveau van taalvaardigheid, van rekenkundige/wiskundige vaardigheid, en van "leren leren"- Percentage volwassenen met minder dan hoger secundair onderwijs, dat heeft deelgenomen aan enige vorm van volwassenenonderwijs of -opleiding, per leeftijdsgroep


About half of European higher education systems have bridging programmes for entrants not coming directly from secondary education (BE, CZ, DK, DE, IE, FR, AT, PL, PT, SI, SE, SK, UK, IS, HR) and award higher education credits that recognise the value of students' prior learning (also ES, IT, LI, FI, NO).

Ongeveer de helft van de Europese hogeronderwijsstelsels (BE, CZ, DK, DE, IE, FR, AT, PL, PT, SI, SE, UK, IS en HR) heeft brugprogramma’s voor studenten die niet rechtstreeks uit het secundair onderwijs komen; in een aantal andere landen worden studiepunten gegeven op basis van onderwijs dat van tevoren is gevolgd (ES, IT, SK, FI en NO).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The International Standard Classification of Education (I S C E D 1997) covers the following levels: level 0 - pre-primary education; level 1 - primary education or first stage of basic education; level 2 - lower secondary or second stage of basic education; level 3 - (upper) secondary education; level 4 - post-secondary non-tertiary education; level 5 - first stage of tertiary education; level 6 - second stage of tertiary education.

De International Standard Classification of Education (ISCED 1997) maakt gebruik van de volgende niveaus: niveau 0 - het kleuteronderwijs; niveau 1 - lager onderwijs of eerste fase van het basisonderwijs; niveau 2 - lager middelbaar onderwijs of de tweede fase van het basisonderwijs; niveau 3 - (hoger) middelbaar onderwijs; niveau 4 - postsecundair niet-tertiair onderwijs; niveau 5 - eerste fase van het tertiair onderwijs; niveau 6 - tweede fase van het tertiair onderwijs.


While, in general, citizenship education is integrated into initial teacher education courses for secondary education specialists in subjects such as history and geography, only two of the 31 countries assessed (England and Slovakia) train prospective teachers as specialists in citizenship education.

Burgerschapsonderwijs wordt weliswaar meestal geïntegreerd in initiële lerarenopleidingen voor specialisten in het voortgezet onderwijs in vakken als geschiedenis en aardrijkskunde, maar slechts twee van de 31 beoordeelde landen (Engeland en Slowakije) leiden toekomstige docenten op tot specialisten op het gebied van burgerschapsonderwijs.


which represents education and training of at least 14 years, including eight or nine years of primary school education, four years of secondary education followed by two years of post-secondary education at a secondary healthcare school, completed by theoretical-practical General Certificate of Education (GCE) examination (maturitné vysvedčenie)’.

overeenkomende met een studie- en opleidingscyclus van ten minste 14 jaar, waarvan 8 of 9 jaar lager onderwijs en 4 jaar middelbaar onderwijs gevolgd door 2 jaar vervolgonderwijs in een middelbare school voor gezondheidszorg, waarna een theoretisch/praktisch examen wordt afgelegd om het bewijs van algemene ontwikkeling („maturitné vysvedčenie”) te behalen”.


Post-secondary non-tertiary education (ISCED 4) captures programmes that straddle the boundary between upper-secondary and post-secondary education from an international point of view, even though they might clearly be considered as upper-secondary or post-secondary programmes in a national context.

Onder het postsecundaire niet-tertiaire onderwijs (ISCED 4) vallen programma's die internationaal gezien op het raakvlak tussen hoger secundair en postsecundair onderwijs liggen, ook al worden zij in nationaal verband duidelijk als hogere secundaire of postsecundaire opleidingen beschouwd.


The following measures could improve the quality of language visits: - ensuring that pupils receive adequate background preparation for their language visits, that the visits comprise an assessment element and that they last at least two weeks in secondary education; - encouraging schools to incorporate language visits into an educational project involving the wider school community, so that pupils who remain behind can also benefit from the scheme, during the phase of preparation, as well as when pupils return from their visits and when pupils are on a visit to the school; - using every opportunity within individual education systems ...[+++]

Door de volgende maatregelen zou de kwaliteit van de taalstages verbeterd kunnen worden : - ervoor zorgen dat die stages pedagogisch worden voorbereid, dat zij worden geëvalueerd en dat zij in het voortgezet onderwijs ten minste twee weken duren ; - de onderwijsinstellingen aansporen de stages op te nemen in een leerproject waar alle leerlingen bij betrokken zijn, zodat ook de niet- deelnemende leerlingen mee profiteren in de voorbereidende fase, bij de terugkeer van de deelnemers en bij de ontvangst van leerlingen ; - optimaal benutten van alle mogelijkheden die de onderwijsstelsels bieden om leerlingen en docenten uit verschillende L ...[+++]


... pre-school, primary and secondary education establishments in the Community), which are one of the main places for exchanges and contacts between the various people involved in education, and implemented by means of projects and transnational cooperation networks, Community measures in the field of education could be based on the following points: - encouraging cooperation between education establishments by means of, for example, mobility and exchanges of young people, providing them with the opportunity to encounter different environments; - making teachers and other people involved in education more aware of the European dimensio ...[+++]

...t zijn op de scholen (de Gemeenschap telt meer dan 300.000 instellingen voor kleuter-, basis- en voortgezet onderwijs), die zo belangrijk zijn voor de uitwisseling en het contact tussen de verschillende actoren in het onderwijs. De actie op het gebied van het onderwijs zal door middel van projecten en netwerken van projecten voor transnationale samenwerking ten uitvoer worden gebracht en kan worden gebaseerd op de volgende zwaartepunten: - bevordering van de samenwerking tussen onderwijsinstellingen door middel van, onder andere, de mobiliteit en uitwisseling van jongeren, waardoor zij de kans krijgen anderen te ontmoeten en met andere omgevingen worden geconfronteerd; - bewustmaking van leerkrachten en ander onderwijzend personeel tijd ...[+++]


w