Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Community development officer
Development agent
Draw conclusions regarding social development
Help healthcare users to develop social perceptiveness
Local community development officer
Ministry for Home Affairs and Social Development
Ministry for the Family and Social Development
Outreach support worker
Report on a community's social issues
Report on social development
Social change
Social development
Social development agent
Social development officer
Social progress
UN Commission for Social Development
UN Commission on Narcotic Drugs
UN Commission on Population and Development
UN Commission on Sustainable Development
UN Commission on the Status of Women
UN Forum on Forests
UN Research Institute for Social Development
UN Statistical Commission
UN technical commission
UNFF
UNRISD
United Nations Commission for Social Development
United Nations Commission on Narcotic Drugs
United Nations Commission on Sustainable Development
United Nations Commission on the Status of Women
United Nations Forum on Forests
United Nations Statistical Commission
United Nations technical commission

Vertaling van "social development " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
social development [ social progress | social change(UNBIS) ]

sociale ontwikkeling [ sociale vooruitgang ]


UN technical commission [ UN Commission for Social Development | UN Commission on Crime Prevention and Criminal Justice | UN Commission on Narcotic Drugs | UN Commission on Population and Development | UN Commission on Science and Technology for Development | UN Commission on Sustainable Development | UN Commission on the Status of Women | UNFF | UN Forum on Forests | United Nations Commission for Social Development | United Nations Commission on Crime Prevention and Criminal Justice | United Nations Commission on Narcotic Drugs | United Nations Commission on Population and Development | United Nations Commission on Science and Technolog ...[+++]

technische VN-Commissie [ Bossenforum van de Verenigde Naties | Commissie Bevolking en Ontwikkeling | Commissie Duurzame Ontwikkeling | Commissie Misdaadpreventie en Strafrechtspleging | Commissie Statistiek | Commissie Status van de Vrouw | Commissie Verdovende Middelen | Commissie voor bevolking en ontwikkeling | Commissie Wetenschap en Technologie voor Ontwikkeling | technische commissie van de Verenigde Naties | UNFF | VN-bossenforum | VN-Commissie inzake de Positie van de Vrouw ]


report on a community's social issues | report on social development | draw conclusions regarding social development | report on social development

verslag doen van sociale ontwikkelingen


UN Research Institute for Social Development [ United Nations Research Institute for Social Development | UNRISD ]

Researchinstituut van de Verenigde Naties voor sociale ontwikkeling [ Unrisd | Unriso ]


Ministry for Home Affairs and Social Development | Ministry for the Family and Social Development

Ministerie van Gezinsaangelegenheden en Sociale Ontwikkeling


local community development officer | outreach support worker | community development officer | social development officer

opbouwwerker


development agent | social development agent

ontwikkelingswerker


sustainable economic and social development of the developing countries

duurzame economische en sociale ontwikkeling van de ontwikkelingslanden


Definition: A condition, so far found only in girls, in which apparently normal early development is followed by partial or complete loss of speech and of skills in locomotion and use of hands, together with deceleration in head growth, usually with an onset between seven and 24 months of age. Loss of purposive hand movements, hand-wringing stereotypies, and hyperventilation are characteristic. Social and play development are arrested but social interest tends to be maintained. Trunk ataxia and apraxia start to develop by age four yea ...[+++]

Omschrijving: Een toestand, tot dusver alleen bij meisjes aangetroffen, waarin een ogenschijnlijk normale vroege ontwikkeling wordt gevolgd door gedeeltelijk of volledig verlies van spraak en vaardigheid in voortbeweging en gebruik van handen, begeleid door afname van de schedelgroei, die doorgaans aan het licht treedt op de leeftijd van 7 tot 24 maanden. Verlies van doelgerichte handbewegingen, handenwringende stereotypieën en hyperventilatie zijn kenmerkend. Sociale ontwikkeling en ontwikkeling van het spelen komen tot stilstand, maar de sociale belangstelling blijft meestal intact. Rompataxie en -apraxie beginnen zich te ontwikkelen o ...[+++]


help health-care users to develop social perceptiveness | provide strategies for better social perceptiveness to healthcare users | help a healthcare user to develop social perceptiveness | help healthcare users to develop social perceptiveness

gebruikers van gezondheidszorg helpen sociale perceptie te ontwikkelen | gebruikers van gezondheidszorg helpen sociale scherpzinnigheid te ontwikkelen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Financial, human and social capital from the diaspora can also directly contribute to meeting social development goals, including the Millennium Development Goals (MDGs) on health and education.

Hun financieel, menselijk en sociaal kapitaal kan ook rechtstreeks bijdragen tot de verwezenlijking van de socialeontwikkelingsdoelstellingen, waaronder de millenniumdoelstellingen voor gezondheid en onderwijs.


The growing importance of migratory flows within and between developing countries should be recognised, and their positive and negative links with economic and social development should be addressed in national and regional development policies.

Het toenemende belang van migratiestromen binnen en tussen ontwikkelingslanden moet worden onderkend. Daarnaast moeten in het nationaal en regionaal ontwikkelingsbeleid de positieve en negatieve verbanden tussen migratiestromen en economische en sociale ontwikkeling in aanmerking worden genomen.


However, analysis of the progress made in the light of the 4 common objectives reveals that: (a) the measures concerned with promoting access to the labour market have, in tandem with the NAP/empl, achieved considerable success; (b) pursuit of the reform of the social protection system has not affected attainment of the goals inherent in the Minimum Guaranteed Income scheme (scheme combining financial benefits with a socio-occupational integration plan); (c) the aim of having all persons in a situation of exclusion sign a "social integration contract" within one year was too ambitious and was difficult both to implement and to evaluate, since it requires multisectoral involvement and since the universe of individuals to be covered remains ...[+++]

Uit de analyse van de vorderingen in het licht van de vier gemeenschappelijke doelstellingen blijkt echter dat: (a) de maatregelen ter bevordering van de toegang tot de arbeidsmarkt, in samenhang met het NAP/werkgelegenheid, aanzienlijk succes hebben geboekt; (b) de voortzetting van de hervorming van het stelsel voor sociale bescherming heeft gezorgd voor de verwezenlijking van doelen die inherent zijn aan de regeling inzake het gegarandeerd minimuminkomen (regeling die uitkeringen verbindt aan het plan voor sociale beroepsintegratie); (c) de doelstelling waarbij wordt beoogd alle personen die in een situatie van uitsluiting verkeren b ...[+++]


The Committee strongly recommends that each DAG should be able to discuss matters relevant to the civil society or sustainable development (i.e. economic development, social development or environmental protection, or sanitary and phytosanitary requirements, or SME issues), including major impacts arising out of implementation measures.

Het EESC beveelt ten zeerste aan dat elke interne adviesgroep moet kunnen spreken over kwesties die relevant zijn voor het maatschappelijk middenveld of voor duurzame ontwikkeling, mits die kwesties verband houden met duurzame ontwikkeling (zoals economische ontwikkeling, sociale ontwikkeling en milieubescherming, sanitaire of fytosanitaire voorschriften of mkb-aangelegenheden), alsook over de belangrijkste effecten die door de tenuitvoerlegging teweeg worden gebracht.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
To provide balanced and gradual support and reflect the level of economic and social development, resources under that goal should be allocated from the ERDF and the ESF among the less developed regions, the transition regions and the more developed regions according to their gross domestic product (GDP) per capita in relation to the EU average. In order to ensure the long-term sustainability of investment from the ERDF and the ESF, to consolidate the development achieved and to encourage the economic growth and social cohesion of the European regions, regions whose GDP per capita for the 2007-2013 period was less than 75% of the average ...[+++]

Om evenwichtige, geleidelijke steun te verlenen op basis van het niveau van economische ontwikkeling moeten de middelen uit het EFRO en het ESF voor dat doel aan minder ontwikkelde regio's, overgangsregio's en de meer ontwikkelde regio's worden toegewezen op basis van hun bruto binnenlandse product (bbp) per inwoner in verhouding tot het gemiddelde voor de EU. Om de duurzaamheid van investeringen uit het EFRO en het ESF op lange termijn te waarborgen, de verwezenlijkte ontwikkeling te consolideren en de economische groei en sociale samenhang van de Europese regio's te stimuleren, moeten regio's met een bbp per inwoner dat in de periode 2 ...[+++]


Summary code: Development / Sectoral development policies / Human and social development / Equality between men and women Employment and social policy / Equality between men and women / International dimension of equality between men and women Justice, freedom and security / Discrimination / Equal treatment for women and men – work and social dimensions

Code samenvatting: Ontwikkeling / Ontwikkelingsbeleid per sector / Sociale en menselijke ontwikkeling / Gendergelijkheid Werkgelegenheid en sociaal beleid / Gelijke kansen voor vrouwen en mannen / Internationale dimensie van de gelijkheid tussen vrouwen en mannen Justitie, vrijheid en veiligheid / Discriminatie / Gelijke behandeling van mannen en vrouwen: werk en sociale aspecten


The increase in biofuel and bio-energy production can have a positive impact on the agri-foods sector, which is currently feeling the effects of the high prices of raw materials necessary to the processing industry, such as fertilisers and diesel oil, etc. The development of renewable energy sources is therefore a viable economic and social development alternative for rural areas and one that simultaneously offers a sustainable approach to environmental protection, especially if one factors in the European Union's 2020 targets for renewable energy.

De toename van de productie van biobrandstoffen en bio-energie kan een positieve impact hebben op de landbouw- en levensmiddelensector, die momenteel te lijden heeft van de hoge prijzen van voor de verwerkingsindustrie noodzakelijke grondstoffen, zoals mest, diesel, etc. Zodoende vormt de ontwikkeling van hernieuwbare energiebronnen een levensvatbaar economisch en sociaal ontwikkelingsalternatief voor het platteland en, tegelijkertijd, een duurzaam geheel voor de bescherming van het milieu, vooral als de doelstellingen van de Europese Unie wat betreft hernieuwbare energie voor 2020 in ogenschouw worden genomen.


5. Considers that, while it is important that the Euro-Arab relationship include consideration of the need to combat terrorism, it is vital for the effectiveness and substance of that relationship that the fight against terrorism does not overshadow or hold back a host of other topics of common interest, such as economic and social development, employment, sustainable development, proper public administration, the fight against corruption, the development and consolidation of a strong and genuine civil society as the promoter of advances in terms of the democratic system and of tolerance, the fight for gender equality, conservation of th ...[+++]

5. meent dat de Europees-Arabische relatie de noodzakelijke strijd tegen het terrorisme moet omvatten, maar dat het voor de doelmatigheid en inhoud van de relatie van essentieel belang is dat de strijd niet een reeks andere onderwerpen van gemeenschappelijk belang overschaduwt of afremt, meer bepaald en vooral economische en sociale ontwikkeling, werkgelegenheid, degelijke zorg voor de staatszaken, zonder de strijd tegen de corruptie te vergeten, de ontwikkeling en bestendiging van een daadwerkelijk en sterk maatschappelijk middenveld als stuwende kracht voor verbeteringen in het demokratisch bestel en meer verdraagzaamheid, de strijd vo ...[+++]


57. Welcomes the Commission's reporting of annual Official Development Assistance (ODA) commitments on a sectoral basis in line with the classifications for 2001 and 2002 of the Development Assistance Committee (DAC) of the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) and recognises that the 35% benchmark for social infrastructure was achieved in both years with the inclusion of budget support measures with social sector conditionality; regrets that unacceptably low levels were reported for the health and education sectors, closely linked to the objectives of the Millennium Development Goals, and calls on the Commission to improve these figures with a view to achieving the 20% agreed in the Programme of Action of the World S ...[+++]

57. is ingenomen met de rapportage van de Commissie over de naar sector gespecificeerde uitvoering van de jaarlijkse ODA-steun (Official Development Assistance), in overeenstemming met de classificaties van de commissie voor ontwikkelingsbijstand (DAC) van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) voor 2001 en 2002, en constateert dat het referentiecijfer van 35% voor de sociale infrastructuur in beide jaren is gehaald als de begrotingsondersteunende maatregelen met voorwaarden inzake de sociale sector worden ...[+++]


A six-year period is programmed for these negotiations. We will take account of the economic and social constraints of the ACP countries in two ways: firstly, through human and social development policies to accompany economic and trade reforms and, secondly, by helping the ACP states to become active players in the international economic and trade system through capacity-building and cooperation in multilateral forums.

Wij zullen op twee manieren rekening houden met de economische en sociale beperkingen van de ACS-landen: in de eerste plaats door de economische en commerciële hervormingen aan te vullen met een ontwikkelingsbeleid op menselijk en sociaal gebied en, in de tweede plaats, door de ACS-landen te ondersteunen bij het proces dat nodig is om van hen actieve deelnemers in het internationaal economisch en handelsbestel te maken, door middel van capacity building en samenwerking in multilaterale fora.


w