Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acquisition of language
Disorder of expressive language acquisition
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Linguistic acquisition
Linguistic acquisition studies
Linguistics
Scientific aspects of language
Scientific study of language
Study acquisition of language
Study of language learning
Study of languages

Vertaling van "study acquisition language " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
linguistic acquisition | linguistic acquisition studies | study acquisition of language | study of language learning

taalverwerving bestuderen


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

vroeg vreemdetalenonderwijs | vvto [Abbr.]


scientific aspects of language | study of languages | linguistics | scientific study of language

linguïstiek


Definition: Disorders in which normal patterns of language acquisition are disturbed from the early stages of development. The conditions are not directly attributable to neurological or speech mechanism abnormalities, sensory impairments, mental retardation, or environmental factors. Specific developmental disorders of speech and language are often followed by associated problems, such as difficulties in reading and spelling, abnormalities in interpersonal relationships, and emotional and behavioural disorders.

Omschrijving: Dit zijn stoornissen waarin het normale patroon van taalverwerving is verstoord vanaf de vroegste stadia der ontwikkeling. De aandoeningen kunnen niet zonder meer worden toegeschreven aan neurologische afwijkingen of afwijkingen van het spraakorgaan, stoornissen van het sensorium, zwakzinnigheid of omgevingsfactoren. Specifieke ontwikkelingsstoornissen van spraak en taal worden dikwijls gevolgd door daarmee samenhangende problemen, zoals moeilijkheden bij lezen en spellen, afwijkingen in de relaties met anderen en emotionele stoornissen en gedragsstoornissen.


disorder of expressive language acquisition

taalontwikkelingsstoornis van het expressieve type


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
28. Underlines the importance of the acquisition of transversal skills such as ICT skills, leadership skills, critical thinking and language skills, also by studying abroad, to improve the prospects of young people on the job market and their adaptability to future labour market developments;

28. onderstreept het belang van transversale vaardigheden, zoals vaardigheden op het gebied van ICT en leiderschap, kritisch denkvermogen en taalvaardigheden, die onder andere tijdens een studie in het buitenland kunnen worden verworven, ter verbetering van de vooruitzichten van jongeren op de arbeidsmarkt en hun vermogen om zich aan te passen aan toekomstige ontwikkelingen op de arbeidsmarkt;


97. Emphasises that enabling young people to spend a period of education or training abroad is essential for the acquisition of new skills, including language skills, and hence increases their opportunities for integration into the labour market; welcomes, therefore, the Commission's intention to develop a ‘Youth on the move’ card which will help all young people to move to another Member State to study, as well as the creation of European student mobility loans to give m ...[+++]

97. benadrukt dat jongeren in staat stellen een deel van hun opleiding of training in het buitenland te volgen, essentieel is om hen nieuwe vaardigheden, waaronder talenkennis, te laten verwerven en zo hun kansen op integratie op de arbeidsmarkt te vergroten; is bijgevolg verheugd over het voornemen van de Commissie om een „Jeugd in beweging”-kaart te ontwikkelen die alle jongeren zal helpen in een andere lidstaat te gaan studeren, en Europese mobiliteitsleningen voor studenten te creëren om meer jonge Europeanen, en met name kansarme jongeren, in de gelegenheid te stellen gedurende een tijd in een ander land te studeren, een beroepsopl ...[+++]


97. Emphasises that enabling young people to spend a period of education or training abroad is essential for the acquisition of new skills, including language skills, and hence increases their opportunities for integration into the labour market; welcomes, therefore, the Commission's intention to develop a ‘Youth on the move’ card which will help all young people to move to another Member State to study, as well as the creation of European student mobility loans to give m ...[+++]

97. benadrukt dat jongeren in staat stellen een deel van hun opleiding of training in het buitenland te volgen, essentieel is om hen nieuwe vaardigheden, waaronder talenkennis, te laten verwerven en zo hun kansen op integratie op de arbeidsmarkt te vergroten; is bijgevolg verheugd over het voornemen van de Commissie om een „Jeugd in beweging”-kaart te ontwikkelen die alle jongeren zal helpen in een andere lidstaat te gaan studeren, en Europese mobiliteitsleningen voor studenten te creëren om meer jonge Europeanen, en met name kansarme jongeren, in de gelegenheid te stellen gedurende een tijd in een ander land te studeren, een beroepsopl ...[+++]


5. Emphasises that enabling young people to spend a period of education or training abroad is essential for the acquisition of new skills, including language skills, and hence increases their opportunities for integration into the labour market; welcomes, therefore, the Commission’s intention to develop a ‘Youth on the move’ card which will help all young people to move to another Member State to study, as well as the creation of European student mobility loans to give mo ...[+++]

5. benadrukt dat jongeren in staat stellen een deel van hun opleiding of training in het buitenland te volgen, essentieel is om hen nieuwe vaardigheden, waaronder talenkennis, te laten verwerven en zo hun kansen op integratie op de arbeidsmarkt te vergroten; is bijgevolg verheugd over het voornemen van de Commissie om een "Jeugd in beweging"-kaart te ontwikkelen die alle jongeren zal helpen in een andere lidstaat te gaan studeren, en Europese mobiliteitsleningen voor studenten te creëren om meer jonge Europeanen, en met name kansarme jongeren, in de gelegenheid te stellen gedurende een tijd in een ander land te studeren, een beroepsople ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
97. Emphasises that enabling young people to spend a period of education or training abroad is essential for the acquisition of new skills, including language skills, and hence increases their opportunities for integration into the labour market; welcomes, therefore, the Commission’s intention to develop a ‘Youth on the move’ card which will help all young people to move to another Member State to study, as well as the creation of European student mobility loans to give m ...[+++]

97. benadrukt dat jongeren in staat stellen een deel van hun opleiding of training in het buitenland te volgen, essentieel is om hen nieuwe vaardigheden, waaronder talenkennis, te laten verwerven en zo hun kansen op integratie op de arbeidsmarkt te vergroten; is bijgevolg verheugd over het voornemen van de Commissie om een "Jeugd in beweging"-kaart te ontwikkelen die alle jongeren zal helpen in een andere lidstaat te gaan studeren, en Europese mobiliteitsleningen voor studenten te creëren om meer jonge Europeanen, en met name kansarme jongeren, in de gelegenheid te stellen gedurende een tijd in een ander land te studeren, een beroepsopl ...[+++]


At this conference, stakeholders from the education world in the European Union examined ways in which the study of subjects such as history, geography or biology and the acquisition of vocational skills through a foreign language could increasingly be incorporated in the Member States' education and vocational training systems.

Tijdens deze conferentie hebben belanghebbenden van de onderwijswereld uit de gehele Europese Unie bezien hoe de studie van vakken als geschiedenis, aardrijkskunde of biologie, en de verwerving van vakbekwaamheid - in een vreemde taal - sterker kunnen worden ingebed in de onderwijs- en opleidingsstelsels van de lidstaten.


w