Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CALL
Computer-aided language learning
Computer-assisted language learning
Direct spoken language learning
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Linguistic acquisition
Linguistic acquisition studies
Linguistics
Scientific aspects of language
Scientific study of language
Study acquisition of language
Study of language learning
Study of languages
Supervise spoken language learning
Supervises spoken language learning
Supervising spoken language learning

Vertaling van "study language learning " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
linguistic acquisition | linguistic acquisition studies | study acquisition of language | study of language learning

taalverwerving bestuderen


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

vroeg vreemdetalenonderwijs | vvto [Abbr.]


supervises spoken language learning | supervising spoken language learning | direct spoken language learning | supervise spoken language learning

aanleren van gesproken taal begeleiden


computer-aided language learning | computer-assisted language learning | CALL [Abbr.]

computer-ondersteund taalleren | CALL [Abbr.]


learning of a language,to learn a language

leren van een taal,een taal leren


scientific aspects of language | study of languages | linguistics | scientific study of language

linguïstiek
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission financed a study on “Special educational needs in Europe, the teaching and learning of languages” (I.5.1), which concluded that there was no evidence for excluding special needs students from learning languages, and pointed out that learning languages went beyond communicative performance and enhanced personal and educational development, also encompassing European citizenship values.

De Commissie heeft een onderzoek gefinancierd naar ‘Speciale onderwijsbehoeften in Europa, het onderwijzen en leren van talen’ (I.5.1), dat concludeerde dat er geen enkele reden is om leerlingen met bijzondere behoeften uit te sluiten van het leren van talen, en dat erop wees dat het leren van talen zich niet beperkt tot het verwerven van communicatieve vaardigheden, maar ook bijdraagt tot een betere persoonlijke en educatieve ontwikkeling omdat het ook de waarden van het Europees burgerschap omvat.


IV. 1. 2 A detailed study of the requirements for language skills in European Union, and the personal benefits of foreign language learning, recommending ways of motivating more citizens to learn languages, will be funded.

IV. 1. 2 Er zal een gedetailleerde studie worden gefinancierd over de behoeften aan taalkennis in de Europese Unie en de persoonlijke voordelen van het leren van vreemde talen. De studie zal voorts aanbevelingen doen in verband met de vraag hoe meer burgers kunnen worden gestimuleerd om talen te leren.


It has three overarching objectives: to improve the teaching and learning of languages; to introduce a recognition system; and to increase the numbers of people studying languages in further and higher education and work-based learning.

Zij heeft drie overkoepelende doelstellingen: het onderwijs in en het leren van talen verbeteren; een erkenningssysteem invoeren; en het aantal mensen dat talen in het voortgezet en hoger onderwijs en op het werk leert, vergroten.


III. 2. 2 The Commission will launch an open study to analyse the potential for greater use of sub-titles in film and television programmes to promote language learning and to examine ways and means of encouraging greater use of sub-titled audio-visual material for language learning purposes.

III. 2. 2 De Commissie zal de aanzet geven tot een openbare studie over de vraag of het mogelijk is bij films en televisieprogramma's op grotere schaal van ondertitels gebruik te maken om het leren van talen te bevorderen en hoe het gebruik van ondertiteld audiovisueel materiaal kan worden bevorderd met het oog op het leren van talen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Member States are invited to: establish national plans to give structure, coherence and direction to actions to promote multilingualism, including increasing the use and presence of a variety of languages in daily life; [24] review their current arrangements for foreign language teacher training in the light of the findings of the study ‘European Profile for Language Teacher Education’; [25] review their current arrangements for early language learning in the li ...[+++]

De lidstaten worden verzocht: nationale plannen op te stellen om structuur, samenhang en richting te geven aan acties ter bevordering van meertaligheid (inclusief de bevordering van taalverscheidenheid in het dagelijkse leven)[24]; hun maatregelen op het gebied van de opleiding van leraren vreemde talen te herzien in het licht van de resultaten van de studie ‘European Profile for Language Teacher Education’[25]; hun maatregelen op het gebied van talen leren op jonge leeftijd te herzien in het licht van de beste praktijken in heel Europa; en de conclusi ...[+++]


A new benchmark on foreign language learning: by 2020, at least 50% of 15 year olds should have knowledge of a first foreign language (up from 42% today) and at least 75% should study a second foreign language (61% today).

Een nieuw ijkpunt voor vreemde-taalverwerving: tegen 2020 moet minstens 50% van 15-jarigen een eerste vreemde taal kennen (momenteel is dat 42%) en moet minstens 75% een tweede vreemde taal studeren (momenteel 61%).


The European Commission fosters multilingualism and language learning in order to 1) promote intercultural dialogue and a more inclusive society; 2) help the public to develop a sense of EU citizenship; 3) open up opportunities for young people to study and work abroad and 4) open up new markets for EU businesses competing at the global level.

De Europese Commissie bevordert meertaligheid en het leren van talen om 1) de interculturele dialoog en een meer inclusieve samenleving te bevorderen; 2) de bevolking te helpen zich burgers van de EU te voelen; 3) jongeren de mogelijkheid te geven in het buitenland te studeren en te werken; en 4) nieuwe markten te ontsluiten voor EU-bedrijven die wereldwijd actief zijn.


Language learning is one of its six specific objectives and the Commission plans to boost funding for language courses for people wishing to study, train or volunteer abroad.

Het leren van talen is een van de zes specifieke doelstellingen daarvan en de Commissie wil de financiering van taalcursussen voor wie in het buitenland wil studeren, een opleiding volgen of vrijwilligerswerk doen, verhogen.


In addition, there are also special categories for maths and science, language learning in French, Spanish and Italian, and a special prize, sponsored by the Commission, for studying the language of a neighbouring country.

Bovendien zijn er speciale categorieën voor wiskunde en natuurwetenschappen, het leren van Frans, Spaans en Italiaans en een speciale prijs voor het leren van de taal van een buurland, die door de Commissie wordt gesponsord.


Measures aimed at all levels of education The aims here will be to promote language learning in the Community by allowing future language teachers to study or work as assistants in other countries, and to promote open and distance learning, which offers major benefits to persons whose geographical or personal situation means that they cannot attend courses where their physical presence is required.

Op alle onderwijsniveaus gerichte maatregelen Deze betreffen het bevorderen van de talenkennis in de Gemeenschap, met name door toekomstige leraren vreemde talen gelegenheid te bieden een "onderdompelingsstage" of een assistentschap in het buitenland te vervullen, en het bevorderen van het open en afstandsonderwijs, dat vele mogelijkheden biedt aan diegenen die vanwege hun geografische of persoonlijke situatie niet in staat zijn tot het volgen van onderwijs waarbij fysieke aanwezigheid vereist is.


w