Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Coordinator in water traffic
Development engineer - transport planning
Junior transport planner
Marine traffic planner
Town and traffic planners
Town planner
Town traffic
Traffic and highway engineer
Traffic in cities
Traffic in towns
Transport planner
Urban designer
Urban traffic
Water traffic coordinator
Water traffic planner

Vertaling van "town and traffic planners " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Town and traffic planners

Stedenbouwkundigen en verkeersplanologen


coordinator in water traffic | water traffic planner | marine traffic planner | water traffic coordinator

havenverkeersleider | verkeersleidster haven | havenverkeersleider | radarwaarnemer haven


town traffic [ traffic in cities | traffic in towns | urban traffic ]

stadsverkeer


development engineer - transport planning | junior transport planner | traffic and highway engineer | transport planner

adviseuse verkeerskunde | verkeersplanoloog | verkeerskundige | verkeersplanologe


town planner | urban designer

stadsplanner | stadsplanoloog | stedebouwkundige


the organization of competitions for architects and town-planners

het organiseren van wedstrijden voor architecten en stedebouwkundigen


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Town planners inter alia have to be made aware of the substantial benefits of energy efficiency.

Zo zouden o.a. stadsplanners bewust moeten worden gemaakt van de grote voordelen die aan energie-efficiëntie verbonden zijn.


The many town and city by-passes or ring roads financed by the Cohesion Fund have served the function of both improving network links and mitigating the adverse environmental effects of traffic in towns and city centres.

Door de vele, door het Cohesiefonds gefinancierde ringwegen om de grotere en kleinere steden zijn de netwerkverbindingen verbeterd en zijn de negatieve milieueffecten van het verkeer in de stadscentra gereduceerd.


14. Stresses the need to provide the critical mass of data and information in the following five basic areas as a minimum for effective ITS deployment: real-time traffic and travel information; road network data; public data for digital maps; data for minimum universal traffic information services and multimodal door-to-door journey planners;

14. benadrukt de behoefte om de kritische massa gegevens en informatie op de volgende vijf basisgebieden te verschaffen als een minimum voor een doeltreffende ITS-opstelling: verkeers- en reisinformatiesystemen in real-time; gegevens over het wegennet; openbare gegevens voor digitale kaarten; gegevens voor minimale universele verkeersinformatiediensten en multimodale deur-tot-deur-reisplanners;


14. Stresses the need to provide the critical mass of data and information in the following five basic areas as a minimum for effective ITS deployment: real-time traffic and travel information; road network data; public data for digital maps; data for minimum universal traffic information services and multimodal door-to-door journey planners;

14. benadrukt de behoefte om de kritieke massa informatie in de volgende vijf basisdomeinen te verschaffen als een minimum voor een doeltreffende ITS-opstelling; verkeers- en reisinformatiesystemen in real-time; gegevens over het wegennet; publieke gegevens voor digitale kaarten; gegevens voor minimale universele verkeersinformatiediensten en multimodale deur-tot-deur-reisplanners;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Mr Beaupuy rounded off what you said by pointing out that we can only truly succeed with an integrated approach, which effectively means that town planners also have to design towns and cities in a certain way, taking into account future mobility requirements, and specifically the construction of suburban areas: this should not be haphazard.

Jean-Marie Beaupuy a parfaitement complété ce que vous avez dit, en rappelant qu'on ne réussit bien que par une approche intégrée, qui implique, en effet, que les urbanistes aussi sont appelés à concevoir la ville d'une certaine manière, en fonction des besoins de mobilité futurs et notamment la construction des périphéries: elle ne doit pas se faire n'importe comment!


Our town planners – and they are town planners, not rural planners – insist that all new rural housing be herded into estates.

Onze stadsplanners – en dat zijn stadplanners, geen plattelandsplanners – dringen erop aan dat alle nieuwe huizen op het platteland bij elkaar in wijken worden gebouwd.


Our town planners – and they are town planners, not rural planners – insist that all new rural housing be herded into estates.

Onze stadsplanners – en dat zijn stadplanners, geen plattelandsplanners – dringen erop aan dat alle nieuwe huizen op het platteland bij elkaar in wijken worden gebouwd.


Therefore, it does not apply to requirements, such as road traffic rules, rules concerning the development or use of land, town and country planning, building standards as well as administrative penalties imposed for non-compliance with such rules which do not specifically regulate or specifically affect the service activity but have to be respected by providers in the course of carrying out their economic activity in the same way as by individuals acting in their private capacity.

Deze richtlijn is derhalve niet van toepassing op eisen zoals verkeersregels, regels betreffende de ontwikkeling of het gebruik van land, voorschriften inzake ruimtelijke ordening en stedebouw, en evenmin op administratieve sancties wegens het niet naleven van dergelijke voorschriften die de dienstenactiviteit niet specifiek regelen of daarop specifiek van invloed zijn, maar die de dienstverrichters bij de uitvoering van hun economische activiteit in acht dienen te nemen op dezelfde wijze als natuurlijke personen die als particulier handelen.


Urban traffic has a significant impact on the environment and on the health of citizens, as well as on the overall quality of life in towns.

Het vervoer in de steden heeft een weerslag op het milieu en de gezondheid van de stadsbewoners en op de algemene kwaliteit van het stadsleven.


However, if the high density of buildings is the first defining characteristic of towns and cities, then high volumes of traffic is now the second.

Maar al is de hoge dichtheid van gebouwen het eerste kenmerk van steden, het tweede is op dit moment de grote hoeveelheid verkeer.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'town and traffic planners' ->

Date index: 2022-07-27
w