Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS
Container
Container ship
Contract ships
Engine room
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Evaporator room
Ferry-boat Liner
Fire room
Fully cellular container ship
Fully cellular ship
Galley
Hovercraft
Laundry
Loading
Machinery
Maritime trade
Market ships
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Seaborne trade
Shipping trade
Surf-board Windsurfer
Trade shipping vessels
Trade ships
Working proprietor
Yacht

Vertaling van "trade ships " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
contract ships | trade shipping vessels | market ships | trade ships

schepen verhandelen


maritime trade | seaborne trade | shipping trade

handelsverkeer over zee


assistant import manager in machinery, industrial equipment, ships and aircraft | international trade manager in machinery, industrial equipment, ships and aircraft | import export manager in machinery, industrial equipment, ships and aircraft | international trade compliance manager in machinery, industrial equipment, ships and aircr ...[+++]

hoofd douanezaken machines, industriële apparatuur, schepen en luchtvaartuigen | importmanager machines, industriële apparatuur, schepen en luchtvaartuigen | import- en exportmanager machines, industriële apparatuur, schepen en luchtvaartuigen | import-exportmanager machines, industriële apparatuur, schepen en luchtvaartuigen


watercraft accidents in the course of recreational activities | Modifiers The following fourth-character subdivisions are for use with categories V90-V94: Code Title .0 Merchant ship .1 Passenger ship Ferry-boat Liner .2 Fishing boat .3 Other powered watercraft Hovercraft (on open water) Jet skis .4 Sailboat Yacht .5 Canoe or kayak .6 Inflatable craft (nonpowered) .7 Water-skis .8 Other unpowered watercraft Surf-board Windsurfer .9 Unspecified watercraft Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS | Ferry-boat Liner | Hovercraft (on open water) Jet skis | Yacht | Surf-board Windsurfer | Boat NOS Ship NOS Watercraft NOS

ongevallen met vaartuigen tijdens recreatieve activiteiten


any injury except drowning and submersion as a result of an accident to watercraft burned while ship on fire crushed between colliding ships crushed by lifeboat after abandoning ship fall due to collision or other accident to watercraft hit by falling object as a result of accident to watercraft injured in watercraft accident involving collision of watercraft struck by boat or part thereof after falling or jumping from damaged boat

verbrand, terwijl schip in brand staat | elk letsel behalve verdrinking en onderdompeling als gevolg van ongeval met vaartuig | getroffen door boot of deel van boot na val of sprong van beschadigde boot | getroffen door vallend voorwerp als gevolg van ongeval met vaartuig | gewond bij ongeval met vaartuig met aanvaring van vaartuig | val door aanvaring of overig ongeval met vaartuig | vermorzeld door reddingsboot na verlaten van schip | vermorzeld tussen botsende schepen


accidental poisoning by gases or fumes on ship atomic reactor malfunction in watercraft crushed by falling object on ship excessive heat in:boiler room | engine room | evaporator room | fire room | explosion of boiler on steamship fall from one level to another in watercraft fall on stairs or ladders in watercraft injuries in watercraft caused by:deck | engine room | galley | laundry | loading | machinery | localized fire on ship machinery accident in watercraft

door storing van atoomreactor in vaartuig | explosie van ketel op stoomschip | ongeval met machine op vaartuig | onopzettelijke vergiftiging door gassen of dampen op schip | overmatige hitte in | ketelruim | overmatige hitte in | machinekamer | overmatige hitte in | stookkamer | overmatige hitte in | verdampingskamer | plaatselijk brand op schip | val van ene niveau naar andere op vaartuig | val van trap of ladder op vaartuig | vermorzeld door vallend voorwerp op schip | verwondingen op vaartuig veroorzaakt door | dek | machines | ver ...[+++]


Working proprietor (retail trade)

meewerkend eigenaar in detailhandel


passenger ships which are employed in special trades for the carriage of large numbers of special trade passengers

passagiersschepen, gebezigd op bijzondere reizen voor het vervoer van grote aantallen passagiers op deze reizen


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

schepen toewijzen aan scheepsroutes


container (fully cellular) ship | container ship | fully cellular container ship | fully cellular ship

cellulair containerschip
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Closing the loophole related to dumped products shipped offshore: Trade defencemeasures will now also apply to dumped or subsidised products shipped offshore in the Continental Shelf / Exclusive Economic Zone of the Member States when the consumption of the product is significant.

Dichten van de lacune in verband met gedumpte producten die naar plekken op zee worden verzonden: De handelsbeschermingsmaatregelen zijn voortaan ook van toepassing op producten die met dumping of subsidiëring worden verzonden naar het continentaal plat / de exclusieve economische zone van de lidstaten wanneer het gaat om producten met een aanzienlijk verbruik.


In line with the growth projections of world trade, EU-related emissions from shipping are expected to increase further by 51% by 2050 compared to 2010-levels (+86% by 2050 compared to 1990-levels) despite the adoption of minimum ship efficiency standards for new ships by the International Maritime Organisation (IMO) in 2011[2].

In lijn met de groeivoorspellingen van de wereldhandel is de verwachting dat EU-gerelateerde emissies afkomstig van de scheepvaart met nog eens 51 % zullen stijgen tegen 2050 in vergelijking met de niveaus van 2010 (+ 86 % in 2050 ten opzichte van het niveau van 1990), ondanks het feit dat de Internationale Maritieme Organisatie (IMO) in 2011 minimale efficiëntienormen voor nieuwe schepen heeft vastgesteld[2].


Consortia: agreements (or sets of agreements) between 2 or more shipping carriers which provide international liner shipping services solely for carrying cargo relating to one or more trades.

Consortia: een overeenkomst (of een aantal onderling samenhangende overeenkomsten) tussen twee of meer vervoerders die uitsluitend voor goederenvervoer in een of meer vaargebieden geregelde internationale lijnvaartdiensten verzorgen.


Directory code: Right of establishment and freedom to provide services / Sectoral application / Service activities / Transport Transport policy / Shipping Transport policy / Shipping / Market operation / Market access Competition policy / Competition principles Competition policy / Competition principles Competition policy / Competition principles Competition policy / Restrictive practices Competition policy / Dominant positions External relations / Commercial policy / Trade protection / Countervailing duties

Indexering in het repertorium: Recht van vestiging en vrij verrichten van diensten / Sectorale toepassing / Diensten / Vervoer Vervoerbeleid / Zeevervoer Vervoerbeleid / Zeevervoer / Werking van de markt / Toegang tot de markt Mededingingsbeleid / Beginselen van mededinging Mededingingsbeleid / Beginselen van mededinging Mededingingsbeleid / Beginselen van mededinging Mededingingsbeleid / Mededingingsregelingen Mededingingsbeleid / Machtsposities Buitenlandse betrekkingen / Handelspolitiek / Handelspolitieke bescherming / Compensatierechten


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Ships carry 75 % of the European Union’s (EU’s) external trade and 37 % of its internal trade.

75 % van de handel van de Europese Unie (EU) met de rest van de wereld en 37 % van de handel binnen de EU worden met schepen vervoerd.


D. whereas 90 % of the EU’s external trade and 40 % of its internal trade is transported by sea; whereas the EU is the world’s leading maritime shipping actor, with European ship owners managing 30 % of the vessels and 35 % of world shipping tonnage - inter alia 55 % of container vessels and 35 % of tankers, representing 42 % of the value of global seaborne trade; whereas taken together the EU Member States constitute the world’s biggest EEZ (of around 25 million square kilometres);

D. overwegende dat 90% van de buitenlandse handel van de EU en 40% van de binnenlandse handel over zee wordt vervoerd; overwegende dat de EU de voornaamste speler in de zeescheepvaart ter wereld is, waarbij Europese reders 30% van de vaartuigen en 35% van de wereldwijde scheepstonnage in handen hebben – onder andere 55% van de containerschepen en 35% van de tankschepen, hetgeen overeenkomt met 42% van de waarde van de wereldwijde handel over zee; overwegende dat de EU-lidstaten samen 's werelds grootste EEZ vormen (ongeveer 25 miljoen vierkante kilometer);


D. whereas 90 % of the EU’s external trade and 40 % of its internal trade is transported by sea; whereas the EU is the world’s leading maritime shipping actor, with European ship owners managing 30 % of the vessels and 35 % of world shipping tonnage - inter alia 55 % of container vessels and 35 % of tankers, representing 42 % of the value of global seaborne trade; whereas taken together the EU Member States constitute the world’s biggest EEZ (of around 25 million square metres);

D. overwegende dat 90% van de buitenlandse handel van de EU en 40% van de binnenlandse handel over zee wordt vervoerd; overwegende dat de EU de voornaamste speler in de zeescheepvaart ter wereld is, waarbij Europese reders 30% van de vaartuigen en 35% van de wereldwijde scheepstonnage in handen hebben – onder andere 55% van de containerschepen en 35% van de tankschepen, hetgeen overeenkomt met 42% van de waarde van de wereldwijde handel over zee; overwegende dat de EU-lidstaten samen 's werelds grootste EEZ vormen (ongeveer 25 miljoen vierkante meter);


18. Notes the inseparable link between trade and the transport sector; urges that consideration be given to all means of transport and in particular those whose emissions have increased significantly in recent years, namely shipping (whose carbon dioxide emissions are thought to be double those of aviation and could rise by as much as 75% in the next 15 to 20 years); welcomes the Commission's proposal to add shipping companies to the emissions trading scheme (ETS) and calls for this proposal to be put into practice as soon as possib ...[+++]

18. wijst op de onverbreekbare band tussen handel en de vervoerssector; dringt erop aan aandacht te besteden aan alle vormen van vervoer, en met name die waarvan de emissies de afgelopen jaren sterk gestegen zijn, zoals de scheepvaart (waarvan de kooldioxide-emissies naar schatting twee keer zo hoog zijn als die van de luchtvaart en de komende 15 à 20 jaar nog eens met tot 75% zouden kunnen stijgen); verwelkomt het voorstel van de Commissie om scheepvaartmaatschappijen op te nemen in de regeling voor de emissiehandel (ETS) en dringt erop aan dat dit voorstel zo spoedig mogelijk ten uitvoer wordt gelegd.


More changes are being recommended in the proposed 2006 EP and Council Regulation. It is recommended to increase the requirements on the transportation of crude petroleum products by ships sailing under the flag of an EU Member State and the areas of application, prohibiting the transport of crude petroleum products by all single-hull ships sailing under the flag of an EU Member State, regardless of the jurisdiction of the ports, the sea terminals or sea zone in which they ply their trade.

In het voorstel voor een verordening van het Europees Parlement en de Raad van 2006 worden meer wijzigingen aanbevolen, zoals het aanscherpen van de vereisten inzake het vervoer van zware olieproducten door schepen die onder de vlag van een EU-lidstaat varen en bepalingen betreffende de toepassingsgebieden van die vereisten, waarbij het vervoer van zware olieproducten door alle enkelwandige olietankschepen die onder de vlag van een EU-lidstaat varen wordt verboden, ongeacht het rechtsgebied waaronder de havens, de offshore terminals of het zeegebied waarin zij varen, vallen.


(7) Security should be enhanced not only for ships used in international shipping and the port facilities which serve them, but also for ships operating domestic services within the Community and their port facilities, in particular passenger ships, on account of the number of human lives which such trade puts at risk.

(7) Niet alleen de beveiliging van voor internationaal zeevervoer gebruikte schepen en de havenfaciliteiten van afhandeling moet worden verbeterd, maar ook de in de Gemeenschap op binnenlandse routes varende schepen en de bijbehorende havenfaciliteiten moeten beter worden beveiligd, en dan vooral passagiersschepen, vanwege het aantal mensenlevens dat hier op het spel staat.




datacenter (1): www.wordscope.nl (v4.0.br)

'trade ships' ->

Date index: 2023-07-27
w