Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess the ergonomic qualities of urban transportation
City planning
Community planning
Consider ergonomic aspects of urban transportation
Consider urban transportation ergonomics
Inner city urban regeneration area
Metropolitan area
Nature of impacts of urban pollution
Nature of urban pollution implications
Science of urban pollution implications
Town
Town development
Town planning
Urban area
Urban background location
Urban background site
Urban design
Urban development policy
Urban environment
Urban habitat
Urban housing
Urban management
Urban place
Urban planning
Urban planning law
Urban planning laws
Urban planning legality
Urban planning regulation
Urban planning scheme
Urban pollution implications
Urban region
Urban settlement
Urban site
Urbanised region

Vertaling van "urban site " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


urban place | urban settlement | urban site

stedelijke nederzetting


urban background location | urban background site

stadsachtergrondlocatie | stedelijke achtergrondlocatie


town planning [ city planning | community planning | town development | urban design | urban development policy | urban planning | urban planning scheme | urban management(UNBIS) | urban planning(UNBIS) ]

stedenbouw [ stadsplanningsbeleid | stedebouw | stedelijk beleid | stedelijke planning ]


urban habitat [ urban environment | urban settlement | Urban housing(ECLAS) | Town(STW) ]

stedelijk woonmilieu [ stadsvestiging | stedelijk milieu ]


urban area [ urbanised region | urban region | Metropolitan area(STW) ]

stedelijk gebied [ stadsgebied | verstedelijkt gebied ]


urban planning legality | urban planning regulation | urban planning law | urban planning laws

ruimtelijke-ordeningsrecht | wettelijke voorschriften voor stadsplanning | wettelijke voorschriften voor stedelijke planning


assess the ergonomic qualities of urban transportation | evaluate ergonomic aspects of urban transport infrastructure | consider ergonomic aspects of urban transportation | consider urban transportation ergonomics

ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen | rekening houden met ergonomische aspecten van stedelijk vervoer


nature of impacts of urban pollution | science of urban pollution implications | nature of urban pollution implications | urban pollution implications

gevolgen van stedelijke verontreiniging | gevolgen van stedelijke vervuiling


Inner city urban regeneration area

stadsvernieuwingsgebied in binnenstad
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
18. Calls on the Commission to make assessments, within the Member States’ individual plans, regarding the siting of stations used to measure and monitor atmospheric pollution in the main urban agglomerations with air quality problems, bearing in mind that poor siting of such stations very often renders the data inaccurate and could thus create a public health risk;

18. verzoekt de Commissie om, binnen de verschillende afzonderlijke plannen van de lidstaten, de locatie te beoordelen van de meet- en controlestations voor luchtverontreiniging in de belangrijkste stedelijke agglomeraties waar er sprake is van problemen met de luchtkwaliteit, daarbij bedenkend dat bij een ondeugdelijke locatie van de stations de gegevens vaak onnauwkeurig worden waardoor risico's voor de gezondheid van de bevolking kunnen ontstaan;


18. Calls on the Commission to make assessments, within the Member States’ individual plans, regarding the siting of stations used to measure and monitor atmospheric pollution in the main urban agglomerations with air quality problems, bearing in mind that poor siting of such stations very often renders the data inaccurate and could thus create a public health risk;

18. verzoekt de Commissie om, binnen de verschillende afzonderlijke plannen van de lidstaten, de locatie te beoordelen van de meet- en controlestations voor luchtverontreiniging in de belangrijkste stedelijke agglomeraties waar er sprake is van problemen met de luchtkwaliteit, daarbij bedenkend dat bij een ondeugdelijke locatie van de stations de gegevens vaak onnauwkeurig worden waardoor risico's voor de gezondheid van de bevolking kunnen ontstaan;


13. Calls on the Commission to make assessments, within the Member States’ individual plans, regarding the siting of stations used to measure and monitor atmospheric pollution in the main urban agglomerations with air quality problems, bearing in mind that poor siting of such stations very often renders the data inaccurate and could therefore create a public health risk;

13. verzoekt de Commissie om, binnen de verschillende afzonderlijke plannen van de lidstaten, de plaatsing te beoordelen van de meet- en controlestations voor luchtverontreiniging in de belangrijkste stedelijke agglomeraties waar er sprake is van problemen met de luchtkwaliteit, daarbij bedenkend dat bij slechte plaatsing van de stations de gegevens vaak onnauwkeurig worden waardoor risico bestaat voor de gezondheid van de bevolking;


ERDF and Cohesion funds have co-financed regeneration projects to promote the re-use of these sites as well as to protect human health and the environment and mitigate urban sprawl.

Uit het EFRO en het Cohesiefonds zijn regeneratieprojecten gecofinancierd om het hergebruik van deze terreinen te bevorderen, om de menselijke gezondheid en het milieu te beschermen en om ongebreidelde stadsuitbreiding te beperken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
7. Recommends that the urban dimension of Cohesion Policy, taking as a guideline the strategic concept of serving smart, sustainable, inclusive growth, should focus on a threefold objective: first, to help urban areas develop their basic physical infrastructure as a precondition for growth in order fully to exploit their potential contribution to economic growth in Europe, diversification of the economic base and energy and environmental sustainability, in particular with a view to maintaining and improving air quality in urban centres; without detriment to rivers; second, to help urban areas modernise their economic, social and enviro ...[+++]

7. beveelt aan dat de stedelijke dimensie van het cohesiebeleid, met als leidend beginsel het strategische concept van dienstbaarheid aan slimme, duurzame en inclusieve groei, gericht wordt op een drievoudige doelstelling: ten eerste moeten de stedelijke gebieden hulp krijgen om hun belangrijkste fysieke infrastructuur te ontwikkelen, als voorwaarde voor groei, zodat ze hun potentiële bijdrage aan de economische groei in Europa volledig kunnen leveren, de economie op een bredere basis kunnen plaatsen en kunnen bijdragen aan energie- en milieuduurzaamheid met name om de gebiedskwaliteit in de stadscentra te behouden en te verbeteren, zond ...[+++]


7. Recommends that the urban dimension of Cohesion Policy, taking as a guideline the strategic concept of serving smart, sustainable, inclusive growth, should focus on a threefold objective: first, to help urban areas develop their basic physical infrastructure as a precondition for growth in order fully to exploit their potential contribution to economic growth in Europe, diversification of the economic base and energy and environmental sustainability, in particular with a view to maintaining and improving air quality in urban centres; without detriment to rivers; second, to help urban areas modernise their economic, social and enviro ...[+++]

7. beveelt aan dat de stedelijke dimensie van het cohesiebeleid, met als leidend beginsel het strategische concept van dienstbaarheid aan slimme, duurzame en inclusieve groei, gericht wordt op een drievoudige doelstelling: ten eerste moeten de stedelijke gebieden hulp krijgen om hun belangrijkste fysieke infrastructuur te ontwikkelen, als voorwaarde voor groei, zodat ze hun potentiële bijdrage aan de economische groei in Europa volledig kunnen leveren, de economie op een bredere basis kunnen plaatsen en kunnen bijdragen aan energie- en milieuduurzaamheid met name om de gebiedskwaliteit in de stadscentra te behouden en te verbeteren, zond ...[+++]


Part of a wider urban business renovation process, this project took an innovative approach in re-developing a former industrial brownfield site into a business park. The main aim of the site has been to attract companies compatible with the surrounding urban residential area.

Als onderdeel van een proces voor vernieuwing van het bedrijfsleven in stedelijk gebied was dit project vernieuwend in zijn aanpak door van een oud vervallen industrieterrein een bedrijfspark te maken. Het voornaamste doel van dit park was bedrijven die verenigbaar zijn met het omliggende stedelijke residentiële gebied aan te trekken.


Local and urban development: The ERDF co-finances (21.210 MECU) the equipping of local employment offices (eg in Alcorcón, Fuenlabrada, Getafe and Torrejón de Ardoz), and the rehabilitation and upgrading of run-down or derelict urban sites (such as the Las Presillas de Alcorcón park and the banks of the river Henares at Alcalá) and buildings of historical or artistic value (eg in the historical old part of Alcalá de Henares).

5. Plaatselijke ontwikkeling en stadsontwikkeling: Het EFRO draagt met 21,210 miljoen ecu bij aan de financiering van de uitrusting van lokale arbeidsbureaus (bijvoorbeeld in Alcorcón, Fuenlabrada, Getafe en Torrejón de Ardoz) en het herstel en de verbetering van vervallen of verlaten stadsdelen (zoals het park van Las Presillas de Alcorcón en de oevers van de rivier de Henares in Alcalá) en gebouwen van historische of artistieke waarde (bijvoorbeeld in het oude, historische deel van Alcalá de Henares).


A new criterion has been included making it possible to also give support under this objective to urban areas with severe problems linked to the regeneration of derelict industrial sites.

Door de toevoeging van een nieuw criterium is het nu mogelijk om in het kader van deze doelstelling ook bijstand te verlenen aan stedelijke gebieden die kampen met ernstige problemen in verband met de sanering van vervallen industrieterreinen.


2. In addition, other criteria are indicated to allow the inclusion of areas affected by specific problems, such as: - urban communities, with an unemployment rate at least 50% above the Community average which have recorded a substantial fall in industrial employment; - areas hit (or threatened) by substantial job losses in industrial sectors of decisive importance for their economic development; - areas suffering from the impact of restructuring in the fisheries sector; - adjacent areas to those meeting the basic criteria, especially if adjacent to an Objective 1 region; - areas (especially urban areas) with severe problems linked ...[+++]

2. Daarnaast zijn er andere criteria om de bijstandsverlening te kunnen uitbreiden tot gebieden die met specifieke problemen te kampen hebben, zoals : - stedelijke gebieden waar de werkloosheid ten minste 50 % boven het communautaire gemiddelde ligt en waar een aanzienlijke achteruitgang van de werkgelegenheid in de industrie is geconstateerd; - gebieden waar in industriesectoren die bepalend zijn voor hun economische ontwikkeling, een belangrijk verlies aan werkgelegenheid is of dreigt te worden geconstateerd; - gebieden die worden getroffen door de effecten van de herstructurering van de visserijsector; - gebieden die grenzen aan ee ...[+++]


w