24. sottolinea la necessi
tà di migliorare la cultura imprenditoriale nell'ambito dell'istruzione terziaria, sostenendo e agevolando l'avvio, da parte dei giovani, di nuove imprese basate sulla ricerca accademica (spin-off), riducendo gli oneri burocratici associati alla creazione di tali imprese e istituendo un quadro normativo chiaro che supporti gli studenti imprenditori; ritiene che, in tale contesto, le scuole e le università dovrebbero fornire tempo, spazio e riconoscimento alle iniziative dei giovani, per trasmettere loro la fiducia necessaria ad intraprendere nuovi progetti che possono rivelarsi utili per l'avvio di attività indi
...[+++]pendenti; accoglie con favore le iniziative intese a premiare i giovani per progetti imprenditoriali di successo (ad esempio un premio per la migliore impresa dell'anno avviata da uno studente); sottolinea altresì che è importante che le imprese offrano ai giovani la possibilità di acquisire la loro prima esperienza direttamente al loro interno; ribadisce la necessità, a tale scopo, di promuovere visite aziendali e tirocini per offrire ai giovani uno sguardo sul mondo delle imprese; 24. onderstreept dat de o
ndernemerscultuur binnen het hoger onderwijs moet worden verbeterd door de oprichting van nieuwe bedrijven door jongeren op basis van academisch onderzoek (spin-offs) te steunen en te vergemakkelijken, waardoor de administratieve rompslomp die komt kijken bij het oprichten van dergelijke bedrijven wordt verminderd en er een duidelijk en ondersteunend regelgevingskader voor student-ondernemers tot stand wordt gebracht; is van mening dat scholen en universiteiten in dit verband tijd, ruimte en erkenning moeten bieden voor initiatieven van jongeren om hun het vertrouwen te schenken dat nodig is om te beginnen met n
...[+++]ieuwe projecten die nuttig kunnen blijken bij de oprichting van onafhankelijke bedrijven; is ingenomen met initiatieven die jongeren belonen voor geslaagde bedrijfsprojecten (bijv. beste studentenbedrijf van het jaar); benadrukt daarnaast dat bedrijven jongeren in de gelegenheid moeten stellen om daar hun eerste werkervaring op te doen; en herhaalt dat met het oog daarop bedrijfsbezoeken en stageregelingen moeten worden bevorderd, zodat jongeren inzicht kunnen verwerven over het bedrijfsleven;