Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Docente universitaria di lettere
Docente universitaria di lingue moderne
Docente universitario di economia
Docente universitario di lingue moderne
Professore universitario di economia
Professore universitario di lettere
Professoressa universitaria di economia
Professoressa universitaria di lettere
Professoressa universitaria di lingue moderne

Vertaling van "Professoressa universitaria di economia " (Italiaans → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
docente universitario di economia | professoressa universitaria di economia | docente universitario di economia/docente universitaria di economia | professore universitario di economia

docent economische wetenschappen hoger onderwijs | docente economie hoger onderwijs | docent economie hoger onderwijs | lector economische wetenschappen


docente universitaria di lettere | professoressa universitaria di lettere | docente universitario di lettere/docente universitaria di lettere | professore universitario di lettere

universiteitslector letterkunde | universiteitslector literatuur | universitair docent letterkunde | universitair docent literatuur


docente universitario di lingue moderne | professoressa universitaria di lingue moderne | docente universitaria di lingue moderne | docente universitario di lingue moderne/docente universitaria di lingue moderne

docente moderne talen hoger onderwijs | docent moderne talen hoger onderwijs | lector moderne talen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Tea Petrin è professoressa presso la facoltà di Economia dell'università di Lubiana, in cui riveste il ruolo di capo dell'unità accademica per l'imprenditoria, e membro del senato dell'università di Lubiana in Slovenia.

Tea Petrin is professor aan de faculteit Economie van de universiteit van Ljubljana in Slovenië, waar zij tevens hoofd is van de academische eenheid voor ondernemerschap en lid van de senaat van de universiteit.


30. chiede alla Commissione di migliorare la comprensione e le conoscenze relative alle imprese sociali e all'economia sociale e di migliorare la loro visibilità, sostenendo la ricerca universitaria, in particolare nel quadro dell'Ottavo programma quadro (Orizzonte), e di lanciare una relazione di attività annuale sulle imprese sociali e le loro performance sul piano sociale; invita gli Stati membri a dare seguito all'invito a presentare proposte della Commissione per disporre di statistiche affidabili sulle imprese sociali elaborate ...[+++]

30. verzoekt de Commissie te werken aan beter begrip en kennis over sociale ondernemingen en de sociale economie en er ruimere bekendheid aan te geven via ondersteuning van universitair onderzoek, onder meer via het achtste kaderprogramma (Horizon), en een periodiek activiteitenrapport over sociale ondernemingen en hun prestaties te gaan uitbrengen; verzoekt de lidstaten gehoor te geven aan de oproep van de Commissie tot indiening van voorstellen met het oog op betrouwbare statistieken over sociale ondernemingen, afkomstig van de nat ...[+++]


30. chiede alla Commissione di migliorare la comprensione e le conoscenze relative alle imprese sociali e all'economia sociale e di migliorare la loro visibilità, sostenendo la ricerca universitaria, in particolare nel quadro dell'Ottavo programma quadro (Orizzonte), e di lanciare una relazione di attività annuale sulle imprese sociali e le loro performance sul piano sociale; invita gli Stati membri a dare seguito all'invito a presentare proposte della Commissione per disporre di statistiche affidabili sulle imprese sociali elaborate ...[+++]

30. verzoekt de Commissie te werken aan beter begrip en kennis over sociale ondernemingen en de sociale economie en er ruimere bekendheid aan te geven via ondersteuning van universitair onderzoek, onder meer via het achtste kaderprogramma (Horizon), en een periodiek activiteitenrapport over sociale ondernemingen en hun prestaties te gaan uitbrengen; verzoekt de lidstaten gehoor te geven aan de oproep van de Commissie tot indiening van voorstellen met het oog op betrouwbare statistieken over sociale ondernemingen, afkomstig van de nat ...[+++]


43. esorta gli Stati membri a prevedere progetti formativi, nell'istruzione superiore e universitaria e nella formazione professionale, volti a trasmettere la conoscenza dell'economia sociale e delle iniziative imprenditoriali fondate sui suoi valori;

43. verzoekt de lidstaten dringend te voorzien in studieprojecten, in het hoger en universitair onderwijs en in het beroepsonderwijs, gericht op het overbrengen van kennis van de sociale economie en bedrijfsinitiatieven die gebaseerd zijn op haar waarden;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
8. sollecita gli Stati membri a prevedere progetti formativi, nell'istruzione superiore e universitaria e nella formazione professionale, volti a trasmettere la conoscenza dell'economia sociale e le iniziative imprenditoriali fondate sui suoi valori;

8. verzoekt de lidstaten dringend te voorzien in studieprojecten, in het hoger en universitair onderwijs en in het beroepsonderwijs, gericht op het overbrengen van kennis van de sociale economie en de bedrijfsinitiatieven gebaseerd op haar waarden;


La formazione universitaria tradizionale non prepara i ricercatori alla moderna economia della conoscenza in cui i collegamenti tra imprese e istituzioni pubbliche di ricerca occupano un posto essenziale per l’elaborazione di nuovi prodotti, ecc.Gli Stati membri devono rafforzare i legami tra le università e le imprese.

De traditionele academische opleiding bereidt onderzoekers niet voor op de moderne kenniseconomie, waarin de banden tussen het bedrijfsleven en de publieke onderzoeksinstellingen een cruciale plaats innemen in de ontwikkeling van nieuwe producten, enz. De lidstaten moeten de relaties tussen de universiteiten en de bedrijven versterken.


43. invita gli Stati membri a sviluppare azioni innovative e onnicomprensive in materia di formazione alla "nuova economia”, nel settore prescolastico, scolastico, e dell'istruzione terziaria, universitaria e non universitaria, e chiede alla Commissione di favorire la complementarità dei programmi, assicurando, ad esempio, che i nuovi programmi in materia di istruzione presentino un elemento e- Europe, nonchè di prendere in particolare considerazione l'apprendimento in comune con l'ausilio dei computer, la creazione di reti e d ...[+++]

43. verzoekt de lidstaten in kleuter-, basis-, tertiair en hoger onderwijs vernieuwende en alomvattende maatregelen te nemen op het gebied van het onderwijs voor de nieuwe economie, en verzoekt de Commissie complementariteit in de programma's aan te moedigen, door er bijvoorbeeld op toe te zien dat nieuwe onderwijsprogramma's een e Europe-element bevatten, en verzoekt de Commissie verder in haar initiatief Europese jongeren in het digitale tijdperk bijzondere aandacht te schenken aan concepten van computergesteund leren in samenwerkingsverband, de oprichting van informatienetwerken voor het onderwijs en gegevensbestanden, het gebruik van ...[+++]


La formazione universitaria tradizionale non prepara i ricercatori alla moderna economia della conoscenza in cui i collegamenti tra imprese e istituzioni pubbliche di ricerca occupano un posto essenziale per l’elaborazione di nuovi prodotti, ecc.Gli Stati membri devono rafforzare i legami tra le università e le imprese.

De traditionele academische opleiding bereidt onderzoekers niet voor op de moderne kenniseconomie, waarin de banden tussen het bedrijfsleven en de publieke onderzoeksinstellingen een cruciale plaats innemen in de ontwikkeling van nieuwe producten, enz. De lidstaten moeten de relaties tussen de universiteiten en de bedrijven versterken.


La modernizzazione dell'insegnamento superiore e il finanziamento crescente della ricerca universitaria contribuiranno a raggiungere l'obiettivo di divenire un'economia competitiva basata sulla conoscenza.

De modernisering van het hoger onderwijs en een betere financiering van universitair onderzoek dragen bij tot de doelstelling van de EU om een concurrerende kenniseconomie te worden.


w