Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alfabetismo
Alfabetizzazione digitale
Alfabetizzazione informatica
Applicare le competenze matematiche
Competenze alfabetiche
Competenze alfabetiche funzionali
Competenze digitali
Competenze informatiche
Cultura digitale
Cultura informatica
Equilibrio delle competenze
Letteratismo
Miglioramento del livello delle competenze
Miglioramento delle competenze
Padronanza degli strumenti informatici
Ripartizione delle competenze
Sbilanciamento tra domanda e offerta di competenze
Squilibrio tra domanda e offerta di competenze
Sviluppo delle competenze
Trasferimento di competenze

Vertaling van "competenze " (Italiaans → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
ripartizione delle competenze [ equilibrio delle competenze ]

verdeling van de bevoegdheden [ evenwicht tussen de bevoegdheden ]


miglioramento del livello delle competenze | miglioramento delle competenze | sviluppo delle competenze

bij- en nascholing | bijscholing | nascholing | voortgezette opleiding




cultura digitale [ alfabetizzazione digitale | alfabetizzazione informatica | competenze digitali | competenze informatiche | cultura informatica | padronanza degli strumenti informatici ]

digitale cultuur [ digibeet | digitale alfabetisering | digitale competentie | digitale geletterdheid | digitale kennis | informatiecultuur ]


sbilanciamento tra domanda e offerta di competenze | squilibrio tra domanda e offerta di competenze

mismatch in vaardigheden


alfabetismo | competenze alfabetiche | competenze alfabetiche funzionali | letteratismo

alfabetisme


applicare le competenze matematiche

rekenvaardigheden gebruiken | rekenvaardigheden toepassen


applicare le competenze di chiropratica clinica allo sport

klinische chiropractische competenties toepassen in de sport | klinische chiropractische vaardigheden toepassen in de sport


insegnare le competenze alfabetiche come pratica sociale

geletterdheid als sociale praktijk aanleren | geletterdheid als sociale praktijk doceren | geletterdheid als sociale praktijk onderwijzen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
...tive di formazione sulle competenze TIC, ponendo l'accento sull'occupabilità e sulla certificazione delle competenze informali; - sostenere campagne di sensibilizzazione [settimana europea delle competenze informatiche (European e-Skills Week)[56], settimana della navigazione in rete (Get Online Week)] e promuovere le carriere nelle TIC al fine di attirare e coinvolgere i giovani e le categorie non sufficientemente rappresentate, come le donne, i lavoratori a metà carriera e i gruppi vulnerabili; 2. rafforzare il quadro europeo delle competenze informatiche - creando, entro il 2013, una sezione specifica dedicata alle carriere nel s ...[+++]

...an opleidingsinitiatieven in verband met ICT-vaardigheden aanbieden, waarbij speciale aandacht wordt besteed aan de inzetbaarheid en de certificatie van informele competenties; - bewustmakingscampagnes (Europese week van e-vaardigheden[56], Get Online-week) te ondersteunen en ICT-loopbanen te bevorderen om jongeren en ondervertegenwoordigde profielen zoals vrouwen, werknemers in het midden van hun loopbaan en kwetsbare groepen aan te trekken en bij de activiteiten te betrekken; 2. het Europees kader voor e-vaardigheden versterken - door uiterlijk 2013 op de website van het Europees vaardigheidspanorama een gespecialiseerde sectie te ...[+++]


Varie agenzie e organizzazioni hanno classificato tali competenze in modo diverso, da «competenze chiave» a «competenze soft», «competenze trasferibili» o «competenze essenziali», «competenze professionali fondamentali» o «competenze fondamentali per l’occupabilità».

Diverse instanties en organisaties hebben deze vaardigheden anders benoemd, van „sleutelcompetenties” tot „zachte vaardigheden”, „overdraagbare vaardigheden” of „essentiële vaardigheden”, „kernvaardigheden voor werk” of „kernvaardigheden voor inzetbaarheid”.


Per migliorare l'occupabilità, l'innovazione e la cittadinanza attiva, e in conformità alla raccomandazione del Parlamento europeo e del Consiglio del 2006 sulle competenze fondamentali per l'istruzione e la formazione permanenti, le competenze di base devono accompagnarsi ad altri atteggiamenti e competenze chiave: creatività, imprenditorialità e spirito di iniziativa, competenze digitali , competenze nelle lingue straniere, pensiero critico — anche attraverso l'alfabetizzazione informatica e mediatica — e competenze che corrispondono a bisogni crescenti, come quelli nel settore dell'economia verde, in quello digitale e in quello sanita ...[+++]

Om de inzetbaarheid op de arbeidsmarkt te verbeteren en innovatie en actief burgerschap te stimuleren, en voortbouwend op de aanbeveling van het Europees Parlement en de Raad van 2006 inzake sleutelcompetenties voor een leven lang leren, moeten de basisvaardigheden hand in hand gaan met andere sleutelcompetenties en attitudes: creativiteit, ondernemerschap en zin voor initiatief, digitale competenties , competentie in vreemde talen, kritisch denken (onder meer via digitale en mediageletterdheid) en vaardigheden die inspelen op groeiende behoeften in onder meer de groene economie en in de digitale en de gezondheidssector.


occorre rispondere alle crescenti esigenze di un’economia avanzata, basata sulla conoscenza, specie con riguardo allo sviluppo di competenze trasversali e alla capacità di applicare efficacemente tali competenze in settori diversi; in un’epoca in cui la domanda del mercato del lavoro è in rapida evoluzione, i datori di lavoro attribuiscono grande valore alle competenze trasversali, ma spesso affermano che i neoassunti sono sprovvisti di tali competenze.

er moet worden ingespeeld op de toenemende eisen van een geavanceerde kenniseconomie, met name inzake het ontwikkelen van transversale vaardigheden en het vermogen die vaardigheden efficiënt in uiteenlopende sectoren toe te passen; in tijden van snel veranderende arbeidsmarktbehoeften hechten werkgevers bijzonder veel waarde aan transversale vaardigheden, maar zij geven dikwijls te verstaan dat nieuwe krachten niet over die vaardigheden beschikken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
formare 1 milione di giovani disoccupati per i posti di lavoro digitali disponibili mediante stage/tirocini, apprendistati e programmi di formazione a breve termine; sostenere il miglioramento delle competenze e la riqualificazione della forza lavoro e, in particolare, adottare misure concrete per sostenere le PMI che devono far fronte a sfide specifiche per attirare e mantenere i talenti digitali e per riqualificare il proprio personale; modernizzare l'istruzione e la formazione per dare a tutti gli studenti e insegnanti l'opportunità di usare strumenti e materiali digitali nelle loro attività di insegnamento e apprendimento e di svil ...[+++]

opleiding van één miljoen werkloze jongeren voor vacante banen in de digitale sector via stages, leerlingplaatsen en korte opleidingsprogramma's; steun voor de bij- en herscholing van de beroepsbevolking, in het bijzonder door concrete steunmaatregelen voor kleine en middelgrote ondernemingen die specifieke problemen ondervinden bij het aanwerven en in dienst houden van digitaal talent en het in dienst houden van hun werknemers; gemoderniseerd onderwijs en vernieuwde opleidingen zodat alle studenten en leraren de kans krijgen om digitale instrumenten en materialen te gebruiken bij hun activiteiten en hun digitale vaardigheden te ontwik ...[+++]


Un adulto su cinque in Europa possiede esigue competenze alfabetiche e matematiche, e nemmeno un diploma di laurea in una medesima materia garantisce l'equivalenza del livello di competenze in paesi diversi, secondo la prima indagine completa a livello internazionale sulle competenze degli adulti pubblicata oggi dall'OCSE e dalla Commissione europea.

Een op de vijf volwassenen in Europa heeft onvoldoende vaardigheden op het gebied van lezen, schrijven en rekenen, en zelfs een universitair diploma in een bepaald vak vormt geen garantie dat afgestudeerden in verschillende landen over dezelfde vaardigheden beschikken. Dit blijkt uit de resultaten van de eerste uitgebreide internationale enquête over de vaardigheden van volwassenen, die vandaag door de OESO en de Europese Commissie worden gepubliceerd.


Il trattato di Lisbona prevede due tipi di competenze per la Commissione: competenze delegate per l'adozione di misure quasi legislative e competenze di esecuzione.

Het Verdrag van Lissabon verleent de Commissie twee soorten bevoegdheden: overgedragen bevoegdheden om niet-wetgevingshandelingen van algemene strekking vast te stellen, en uitvoeringsbevoegdheden.


La Commissione avvierà tra breve una 'Panoramica UE delle competenze' che farà una previsione delle competenze necessarie in futuro e contribuirà ad assicurare che le persone dispongano della giusta combinazione di competenze (ad esempio, TIC e lingue) per migliorare le loro prospettive lavorative e la loro adattabilità.

De Commissie zal binnenkort een "EU Skills Panorama" presenteren dat zal voorspellen naar welke vaardigheden in de toekomst vraag zal zijn, en dat zal helpen te waarborgen dat mensen over de juiste mix van kennis en vaardigheden beschikken (ICT en talen, bijvoorbeeld) om hun kansen op de arbeidsmarkt en hun aanpassingsvermogen te vergroten.


La relazione – "Nuove competenze per nuovi posti di lavoro: intervenire subito" – ribadisce la necessità di dare alle persone i giusti incentivi per migliorare le loro competenze, correlare meglio l'istruzione, la formazione e il lavoro, sviluppare la giusta miscela di competenze e meglio prepararsi alle competenze che saranno necessarie in futuro.

In het verslag "New Skills for New Jobs: Action Now" (Nieuwe vaardigheden voor nieuwe banen: actie nu) wordt benadrukt dat de nodige stimulansen moeten worden gegeven om mensen in staat te stellen hun vaardigheden bij te werken, om onderwijs, opleiding en werk beter op elkaar af te stemmen, de goede mix van vaardigheden te ontwikkelen en beter te anticiperen op de vaardigheden die wij in de toekomst nodig zullen hebben.


un quadro europeo dovrebbe definire le nuove competenze di base da fornire lungo tutto l'arco della vita: competenze in materia di tecnologie dell'informazione, lingue straniere, cultura tecnologica, imprenditorialità e competenze sociali; dovrebbe essere istituito un diploma europeo per le competenze di base in materia di tecnologia dell'informazione, con procedure di certificazione decentrate, al fine di promuovere l'alfabetizzazione "digitale" in tutta l'Unione;

- in een Europees kader moet worden bepaald welke nieuwe basisvaardigheden via permanente educatie moeten worden verschaft: IT-vaardigheden, vreemde talen, technologische cultuur, ondernemerschap en sociale vaardigheden; er moet een Europees diploma voor basisvaardigheden op IT-gebied komen, met gedecentraliseerde certificeringprocedures, om digitaal alfabetisme in de gehele Unie te bevorderen;


w